R
rietas
Vieras
Voisihan sitä tietysti miettiä kaikki mahdolliset uhkakuvat mitä voi sattua ja elää sen mukaan. Hankkia edullinen asunto, vanha auto ja niin edelleen. Mutta, mutta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Toisesta ketjusta tuli mieleen, miten te onnistutte pilaamaan talouden?
Olemme kumpikin köyhistä perheistä, viime lama iski ja lujasti lapsuudenperheisiimme. Olemme nyt nuoria perheellisiä.
Esimerkiksi meillä mies ja minä olemme opiskelijoita, teemme vuorotellen viikonloppuisin töitä, kotona on kolme lastakin. Omistusasuntoa maksetaan, mutta tyydyimme kerrostaloasuntoon, kun emme halunneet yli 80 000 euron lainaa. Vaikka korot nousisivat, selviäisimme. Toisin kuin niin monen muun miehet, omani sijoittaa rahojamme eikä iske niitä turhuuksiin, piilottele laskuja ja elä luotolla.
Tulevat alamme ovat sellaisia, joissa työllistymme varmasti missä päin Suomea vain, ja myös ulkomailla. En sano että muiden pitäisi tehdä kuten me, mutta kyllä me omilla ratkaisuillamme olemme oikeilla jäljillä. Uudet autot, isot asunnot tai omat talot ovat sitten tulevaisuutta kun tulot ovat sellaiset että on realistista edes ajatella selviävänsä yli tonnin kuukausilyhennyksistä.
Tämä on helppoa meille. Miksi se on sitten monille muille niin tavattoman vaikeaa?
No meni oikein tuo asunnon hinta varmaan, mutta miten muut elinkustannukset on halvempia p-kseudun ulkopuolella?
Toimimaton julkinen liikenne saa liikkumaan ilmaisella omalla autolla?
Laajakaistojen oligopoli saa hinnat romahtamaan?
Nyt sinun pitää vähän auttaa minua ymmärtämään....
Mä tahdon kans nähä sen, joka saa pankista asuntolainan opiskelijana ja opiskelija tuloilla! Mutta hei ap, mahtavaa, että teille ei tule varmasti ikinä tapahtumaan kummallekaan mitään, ja teidän elämänne tulee menemään juuri kuten olette suunnitelleet![]()