Oikeestikko te luulette, että asiat pysyy aina ja ikuisesti muuttumattomina?

Sä teet kyllä itsestäsi typerän oloisen noilla hymiöillä :)
Jos ajatellaan rahallisesti niin niin kauan kuin ei systeemit kaadu, me pärjätään. Enkä nyt tarkoita toimeentulotukea. Ja niin kauan kuin me molemmat emme halvaudu tai muuten sairastu tuolla tavoin, me pärjäämme.

No luuletko sä että kun vaan on rahaa niin sillä selviää kaikesta? Ja ap:lle, tän palstan mukaanhan kaikkeen voi varautua ja kaikki menee suunnitelmien mukaan, jos näin ei mene niin se on vain omaa syytä ja typeryyttä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
No luuletko sä että kun vaan on rahaa niin sillä selviää kaikesta? Ja ap:lle, tän palstan mukaanhan kaikkeen voi varautua ja kaikki menee suunnitelmien mukaan, jos näin ei mene niin se on vain omaa syytä ja typeryyttä ;)

Kerro nyt ihmeessä mihin kauheuksiin mun pitää varautua? Vammautumisen lisäksi.

En luule, en ole ikinä luullut.Mikään elämässä ei ole varmaa.Mitä tahansa voi sattua kenelle tahansa.Elämä ei todellakaan aina mene niin kuin itse haluaisi sen menevän.Itsekin siitä sain juuri muistutuksen myöhäisen keskenmenon merkeissä :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ajatellaan rahallisesti niin niin kauan kuin ei systeemit kaadu, me pärjätään. Enkä nyt tarkoita toimeentulotukea. Ja niin kauan kuin me molemmat emme halvaudu tai muuten sairastu tuolla tavoin, me pärjäämme.

Ihan sama, siis nuo hymiöt, ei juurikaan haittaa. Sitä vaan, että mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma. Ei sillä, että pitäisi jatkuvasti murehtia, että mitä pahaa tulee tapahtumaan, mutta olisi varmaan ihan hyvä ottaa huomioon, että kaikki ei välttis mene suunnitelmien mukaan.

Onko olemassa vain sellaisia jotka menee virran mukana kuin kuolleet kalat ja sellaisia jotka varautuu (siis luulee varautuvansa) kaikkeen viimeisen päälle?

Ei kaikkeen voikaan varautua mutta moneen asiaan voi vaikka edes henkisellä tasolla. Että :laugh: :laugh: :laugh: vaan sullekin.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Tätä mä just oon ihmetelly, että miten ihmeessä KAIKKEEN voi varutua?

Todennäköisyyksien mukaan kaikki menee suurinpiirtein niin kuin on kuvitellut. Ja sitten kun ei mene, pitää sitä miettiä sitten. Mä en tosiaan ole ainakaan miettinyt, miten lapsen hoidon järjestäisin jos toinen puoliso kuolee. En mitenkään pysty nyt sanomaan, mikä sellaisessa tilanteessa olisi meille parasta. Mutta olen suunnittelut, miten taloudellisesti tulisimme toimeen jos niin kävisi. Olen myös varautunut tulipaloon, vesivahinkoon ja työttömyyteen, jollakin tasolla. Avioeroonkin periaatteessa. Mutta tunteiden tasolla ja käytännön tilanteisiin varautumista en ole tehnyt, ei kai sitä oikeasti pystykään etukäteen. Lisäksi se on kai jonkinlainen psyykkinen häiriö, jos kokoajan varautuu pahimpaan, eikä pysty suunnittelemaan tulevaisuuttaan positiivisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan sama, siis nuo hymiöt, ei juurikaan haittaa. Sitä vaan, että mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma. Ei sillä, että pitäisi jatkuvasti murehtia, että mitä pahaa tulee tapahtumaan, mutta olisi varmaan ihan hyvä ottaa huomioon, että kaikki ei välttis mene suunnitelmien mukaan.

niin ainahan sitä mielessään voi varautua jos mihin ja myös säästää pahan päivän varoiksi, mutta väitän ettei sellaista ihmistä olekaan joka aina kaikessa ottaisi huomioon sen että asiat ei mene suunnitellusti, ja vaikka ottaisikin AINA on se tuntematon tekijä X joka voi muuttaa kaiken ja jota ei millään lailla edes voi ottaa huomioon.
Ja johonkin asiaan varautuminen ei todellisuudessa YHTÄÄN HELPOTA kun se tilanne päällä on, on TÄYSIN eri asia varautua johonkin kuin todella kokea se.
Ja jos viittaat nimenomaan että rahaa pitäisi olla odottamattomien tilanteiden varalta, niin useimmiten ne suurimmat odottamattomat käänteet jotka mullistaa suunnitelmat ja elämän ovat sellaisia että mikään raha ei edes siinä auta.
Mun mielestä sä olet harvinaisen ajattelematon ja julma tässä kannan otossasi, ihmiselle todella voi sattua vaikka mitä, täysin ilman omaa syytä ja myös siitäkin huolimatta että on ottanut huomioon sen ettei kaikki mene suunnitellusti.
ja sä teet pilkkaa niistä ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Tuosta päivähoito-ketjusta tuli mieleen.

Luuletteko te, että kaikkeen voi varautua, ja just sun/teidän elämä menee niinkuin oot ajatellu, ja mitään yllättävää ei voi tapahtua? :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :o :o :o :o

mikäs ääliö teini se sinä olet noiden hymiöiden kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
niin ainahan sitä mielessään voi varautua jos mihin ja myös säästää pahan päivän varoiksi, mutta väitän ettei sellaista ihmistä olekaan joka aina kaikessa ottaisi huomioon sen että asiat ei mene suunnitellusti, ja vaikka ottaisikin AINA on se tuntematon tekijä X joka voi muuttaa kaiken ja jota ei millään lailla edes voi ottaa huomioon.
Ja johonkin asiaan varautuminen ei todellisuudessa YHTÄÄN HELPOTA kun se tilanne päällä on, on TÄYSIN eri asia varautua johonkin kuin todella kokea se.
Ja jos viittaat nimenomaan että rahaa pitäisi olla odottamattomien tilanteiden varalta, niin useimmiten ne suurimmat odottamattomat käänteet jotka mullistaa suunnitelmat ja elämän ovat sellaisia että mikään raha ei edes siinä auta.
Mun mielestä sä olet harvinaisen ajattelematon ja julma tässä kannan otossasi, ihmiselle todella voi sattua vaikka mitä, täysin ilman omaa syytä ja myös siitäkin huolimatta että on ottanut huomioon sen ettei kaikki mene suunnitellusti.
ja sä teet pilkkaa niistä ihmisistä.

Mä en ole puhunut rahasta sanaakaan, mua vaan ihmetyttää, että aikuiset ihmiset on niin pässejä, että luuleevat, että kaikkeen voi varautua. Ei voi. Sä et voi sanoa, että me ei koskaan erota, meille ei koskaan voi syntyä sairasta lasta, me ei koskaan jouduta käymään sossunluukulla jne. ja siltikin moni täällä julistaa jumalaisena totuutena, kuinka itselle ei voi koskaan voi tulla esim. eroa. Tyhmää.