Onko Mieheni Ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sus4nn4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sä tapat itsesi vähintään henkisesti jos jäät suhteeseen. Pyydä vanhemmat avuksi ja lähde pois, yksin et varmaan pysty kun olet jo tuossa kunnossa, tarvit tuen jonka avulla irtautua.

Mies on varmaan narsisti eikä muuksi muutu, ei pysty empatiaan eikä näe koskaan vikaa muissa kuin itsessä. Ei tule muuttumaan, ja jos vielä joskus haluat olla onnellinen, lähde pois.

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä ja ajatuksia;11509946:
Tuolla jossin vihjaisit, että et toivo voivottelua tyylin voi kun kauhee elämäntilanne ja juokse heti karkuun.... Tuollaista palautetta olet varmaan jo livenäkin saanut, eikä se ole johtanut minkäänlaiseen toimintaan tilanteen muuttamiseksi. Eli hyvät neuvot menee kuuroille korville...

Mä luulen, että et tunne vielä olevasi täysin pohjalla, mitä tuohon suhteeseen tulee. Et ole tunnetasolla valmis lähtemään, sanoipa järkesi mitä tahansa. Sinä et kuuntele järkeäsi, vaan annat alitajunnan ohjata. Mitähän se alitajunta sanoo? Alkoholistinkin on se pohjansa saavutettava ennenkuin osaa tai haluaa lähteä ylöspäin rämpimään.

Jollekin toiselle olisi pohja tullut vastaan tuon miehen kanssa jo alkumetreillä, mutta ei sinulle. Jollekin toiselle olisivat hälyytyskellot soineet jo alkumetreillä ja joku toinen ei olisi tuohon suhteeseen jäänyt, ehkä ei edes pysähtynyt. Joku toinen olisi kokenut hänen mielistelynsä manipuloivaksi näyttelyksi, sinulle hän oli elämäsi mies? Ei kaikki mene halpaan tuollaisten ihmisten kanssa. Joku toinen olisi kaivannut rehellistä, aitoa ihmistä, jollainen tuo henkilö ei ole.

Tuolla miehellä ei ole hyvä ja paha yhdistynyt psyykkeessä, siksi hän vaikuttaa välillä ylenmääräisen hyvältä ja välillä tosi pahalta, koska nuo puolet ei sekoitu. Joku toinen ihminen näkisi heti, että "hyvä" on liian hyvää tuossa miehessä, eikä hän uskoisi "hyvän rooliin", ehkä jopa tietäisi, että ennemmin tai myöhemmin tulee se toinen puoli esiin. Oletko jäänyt satujen maailmaan kiinni ja odotat prinssi täydellistä? Ja vain se, jolla hyvä ja paha on täysin erillään, voi olla tarpeeksi hyvä, hyvän roolia näytellessään? Vain henkilö, joka välillä peittää täysin huonot puolensa voi vaikuttaa tarpeeksi täydelliseltä? Mitä haet, ihmistä vai täydellisyyden irvikuvaa?

Oletko joskus kuvitellut, että sinun rakkautesi tuota miestä kohtaan on jotenkin suurempaa kuin muiden ihmisten rakkaus? Siis tyyliin "kaiken se kestää ja kaiken se kärsii" ja että vain tuollainen rakkaus on oikeaa rakkautta? Ja että juuri sinun erityislaatuinen rakkaus on kaiken parantavaa, siis että rakkautesi lopulta parantaa tuon miehen ja saat vaivoistasi palkan, unelmiesi miehen? Uskotko, että oikeus lopulta voittaa ja että noin suurten uhrausten ja ponnistelujen jälkeen sinun on lopulta voitettava? On paljon mahdollista, että miehestä tuli tuollainen juuri siksi, ettei hän saanut aitoa rakkautta ja välittämistä vanhemmiltaan, eli olet oikeilla jäljillä. Mutta kaiken kesävä rakkautesi tulee liian myöhään, hän ei ole enää se henkisesti hylätty, ei rakastettu lapsi, jonka toisen ihmisen rakkaus voisi pelastaa.

Jos haluat pelastaa tämän miehen rakkaudellasi ja kaiken anteeksi antamisella, ikuisella ymmärtämisellä, niin miehen tulee itse haluta tätä. Hänen tulee ymmärtää puutteensa, tajuta mitä pahaa hän sinulle aiheuttaa ja katua sitä kaikkea ja haluta muuttua. Mieluiten sinun tulisi olla ammattitaitoinen terapeutti ja miehen tulisi olla asiakkaasi joka on motivoitunut muuttumaan. Jos tämä yllä kirjoitettu ei pidä paikkaansa, niin et tule onnistumaan tuon miehen käytöksen muuttamisessa.

Luet kirjoja, joissa "opetetaan keinoja tajuta oma osuutensa koko sopassa ja ottaa vastuu omasta elämästään." Kyllä sinulla on oma osuutesi tässä, koska moni nainen ei alunperinkään kiinnostu tuon tyylisestä miehestä. Miksi sinä kiinnostut? Ja moni nainen ei jää huonoon suhteeseen, sinä jäät? Miksi? Sinä näytät odottavan, että asiat järjestyvät itsestään tai että joku ihme tapahtuu ennekuin lähdet suhteesta? Se ihme olisi niin yksinkertainen asia, että sinä yksinkertaisesti päätät että tää on nyt tässä ja lähdet!! Joku toinen ei odota ihmeitä vaan toimii, koska tietää että elämä on omissa käsissä!

Sinä et tunnista miehen täydellisyyden näyttelyä, jonka moni muu kokee vastenmielisenä. Sinä jäät koukkuun, koska haluat uskoa että tuollaisia miehiä on olemassa. Satuprinssejä, joiden hiki ei haise...Ehkä tavallinen, reilu ja rehellinen mies tuntuu liian tylsältä "satuprinssin" rinnalla?

Vai onko niin, että paskahousun kanssa eläessä kaikki resurssisi menevät miehen käytöstä miettiessä ja "miehen aiheuttamaa" pahaa oloa lievitellessä, joten ei jää aikaa miettiä mikä, kuka ja mitä sinä olet? Pakenetko itseäsi voimia vievään suhteeseen? Onko mies sinun alkoholi, jonka avulla pakenet jotain? Mitä isompi paskahousu vieressä, sitä paremmalta ihmiseltä vaikuttaa itse? Sinä saat olla/haluat olla uhri, onhan siinäkin omat hyvät puolensa?? Mutta uhrina olo tarkoittaa aina myös kärsimistä, onko se kärsiminen sen arvoista, mitä uhrin roolissa saa?

Vai onko tunne-elämäsi niin turtunutta, että tarvitset jatkuvaa vuoristorataa elämääsi, jonka miehen käytös takaa? Onko tavallinen, normaali elämä liian tylsää? Tuletko rauhattomaksi rauhallisessa ja turvallisessa miljöössä?

Selvää on, että johonkin sinä tuota miestä tarvitset, muuten olisit jo lähtenyt!

Tämä on niin hyvää tekstiä että pisti hymyilyttämään vaikka itsekin olen roikkunut tuollaisessa suhteessa liian kauan. :) Vihdoinkin olen avaamassa silmiäni monen vuoden sonnan jälkeen ja tajuan etten tule saamaan sitä satujen prinssiä ainakaan hänestä koskaan. Mutta lähtemällä annan itselleni ainakin mahdollisuuden olla onnellinen, vaikka ihan yksinkin. Ilman alituista stressiä miehestä tai hänen tekemisistään. Se on vapauttava tunne. En todellakaan tarvitse miestä enää yhtään mihinkään. Niin paljon sontaa on kaatanut niskaani vuosien varrella että en tiedä miten olen näinkin kauan odottanut lähtöä. Nyt sen aika on tullut. Nyt riitti todellakin. Menköön kiusaamaan jotain toista jatkossa. Eipä tiedä mitä saa sekin onneton nainen jos siihen leikkiin ryhtyy.

Menköön kiusaamaan jotain toista jatkossa. Eipä tiedä mitä saa sekin onneton nainen jos siihen leikkiin ryhtyy.

Tääkö on se syy, joka saa ihmisen jäämään surkeaan suhteeseen? Mustasukkaisuus, omistushalu ja epätoivo (eli tiivistettynä: huonoakin huonompi itsetunto).

Et sä, "Hasta la vista babe", mihinkään uskalla lähteä. Miehesi saattaa löytää paremman ja se nainen saattaa saada miehestäsi vain ne parhaat palat vain, koska miehesi rakastuu ja haluaa antaa niitä parhaita paloja.

Viimeksi muokattu:
Kylläpä Wiltsu tylyttää kanssasisariaan. Huonossakin suhteessa voi elää hyvää elämää.
Metron kolumnistia lainaten. Ei elämä aina tarvitse olla yyberonnellista.

Mihin miestä tarvitaan. En millään enää muista. Tähtitaivasta voi katsoa yksinkin.

Moi
Luin tarinasi. Et ole yksin. Lähde, kun vielä voit. Olen itse lähtötilanteessa, pelottaa ihan hirveästi, mutta minä pelastan itseni. Sen olen itselleni velkaa. Miestäsi et voi muuttaa, mutta itseäsi pystyt.
Jos et vieläkään pysty lähtemään, pyydän, aloita terapiassakäynnit. Tiedän mistä puhun. Voimia! <3
En ole koskaan itsekään kirjoittanut mihinkään foorumiin, mutta kirjoituksesi "pakotti" minut kirjoittamaan.

Tääkö on se syy, joka saa ihmisen jäämään surkeaan suhteeseen? Mustasukkaisuus, omistushalu ja epätoivo (eli tiivistettynä: huonoakin huonompi itsetunto).

Et sä, "Hasta la vista babe", mihinkään uskalla lähteä. Miehesi saattaa löytää paremman ja se nainen saattaa saada miehestäsi vain ne parhaat palat vain, koska miehesi rakastuu ja haluaa antaa niitä parhaita paloja.

Olet Wiltsu osittain tuossakin oikeassa. Kun on vuosia ollut parisuhdenoidankehässä jossa mies on osannut vetää oikeista naruista oikeassa kohtaa, jää kiinni kierteeseen josta on vaikea irrottautua. Olen tuntenut noita kaikkia tunteita mitä luettelet, mies on ne kaikki saanut aikaan ja paljon muitakin negatiivisia tunteita.

Se on aika kaamea tunne, kun epäilee että "omalla" miehellä on peliä jonkun toisen naisen kanssa. Eikä jää pelkäksi epäilyksi vaan on ollut ihan totta. Toivon etten enää joudu jatkossa sitä kokemaan. Luottamus meni ja aina kun toinen lähti reissuilleen, ei voinut olla ajattelematta missä mahtaa taas vehdata ja kenen kanssa... Saman kokenut tietää mistä puhun.

Miehellä on nytkin jotain virityksiä. Enkä yhtään epäile etteikö löytäisi "parempaa seuraa" miten sen paremman seuran sitten luokitteleekaan. Vuosia olen hukannut, nyt saa mennä kiertoon kyllä tuo mies.

Viimeksi muokattu:
Toivon hurjasti voimia kaikille niille tekstini lukijoille, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa, tai edes omaani jollain tapaa muistuttavassa tilanteessa. Tiedän, että niitä voimia todellakin tarvitaan. Oikein roppakaupalla teille kaikille kaikkea mahdollista hyvää!

Olen itse tullut siihen tulokseen, että vasta tämänkaltaisessa parisuhteessa elänyt ihminen voi tietää, minkälaiseen loukkoon toinen ihminen voi toisen ajaa. En minäkään tiennyt mieheni kaltaisista ihmisistä mitään vielä reilut kolme vuotta sitten. Enkä siitä, että joku päivä päätyisin voimaan näin tolkuttoman huonosti.

Ja siinäpä se yksi ongelmista juuri onkin: kun en edes tajua, että moisia "ihmisiä" voi olla olemassa, et ymmärrä heidän kaltaisiaan pelätäkään. Silloin käy helposti niin, että pysyt suhteessa ja yrität ymmärtää toisen käytöstä, ajatellen että näinhän ongelmat on aiemmissakin parisuhteissa ratkaistu - ymmärtämällä ja keskustelemalla. Kyllä se ratkaisu sieltä löytyy, kunhan vain tarpeeksi yrität.

Muokkaat samalla itseäsi suuntaan ja toiseen, sillä se toinen kertoo sinulle koko ajan, että sinussa on se suuri "virhe" - kunhan vain sinä tulet tolkkuihisi ja alat käyttäytymään kuin täysijärkinen ihminen, niin kaikki on hyvin.

Mutta juuri siitä, että itse suhtaudut toiseen ihmiseen siten kuin terve ihminen suhtautuu ja uskot kaiken helpottavan, kunhan vain kaikki kammottavat ei-ymmärryksen hetket saadaan lakaistua suhteesta pois ymmärryksen avulla, muodostuu se suurin ansa.

Ansa on siinä, että nämä mieheni kaltaiset "ihmiset" eivät taida pystyä samanlaiseen ajatteluun, kuin muut. Kaikki yritykset ymmärtää heitä todellisella tasolla ja toimia heidän kanssaan normaalissa vastavuoroisessa vuorovaikutussuhteessa epäonnistuvat. Eikä siinä auta yhtään, vaikka yrittäisit kuinka hurjasti tahansa. Lopputuloksena olet väsynyt ja uupunut ihminen, joka on psyykkisesti ja fyysisesti solmussa ja jota yhä syytetään valtavalla tarmolla kaikesta mahdollisesta.

Senkin tiedän, että mieheni kaltaisilla "ihmisillä" on oivia keinoja koukuttaa toinen ihminen siten, ettei tämä ensi edes tajua mihin vuoristorataan tai hurrikaanin keskelle on joutunut. Ja sitten kun tajuaa, alkaakin olla jo myöhäistä, sillä voimat ovat siinä vaiheessa jo vähissä.

Koukuttaminen liittyy sekä ihmisen tunnetasoon (jossa meillä jokaisella on omat arat paikkamme, jotka paljastamme juuri sille "lähimmälle ihmiselle" luullen saavamme empatiaa - ja juuri niistä kaikista inhimillisimmistä heikkouksistamme tehdäänkin suurimpia aseita meitä vastaan, niitä käytetään estottomasti ensimmäisen sopivan tilaisuuden tullen), että tämän itsetunnon nujertamiseen, sillä mitätöinti, vähättely ja syyttely on näissä parisuhteissa arkipäivää. Mitä hienosyisemmällä tasolla tämä tehdään, sitä varmemmin se uppoaa, sillä aluksi et ymmärrä epäillä mitään, puolessa välissä epäilet vain itseäsi ja vasta viimeiseksi käännät epäilevän katseesi pois itsestäsi. Selittäähän se toinen sinulle koko ajan, kuinka kaikki vika on sinussa.

Näin minulle ainakin kävi. Olen juuri sellainen ihminen, joka on aina uskonut toisten ihmisten hyvyyteen ja heidän hyviin motiiveihinsa. Kumma kyllä, en ole omassa elämässäni tätä nykytilannetta ennen kohdannut ketään, joka olisi uskoni romuttanut. Tässä kohtaa moni toteaa minulle, että "kuule ihan puppua, älä yritä" - mutta näin on päässyt käymään, ihan oikeasti, todellisesti ja mitään kaunistelematta.

Jos siis jostakin osaan olla elämässäni onnellinen, niin eniten juuri siitä, että elämä tuo pääsäntöisesti eteen mahtavia, upeita ja ihania ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla.

Tässä parisuhteessa, niin hullulta kuin se voi kuulostaakin, olen tyytyväinen niistä hetkistä, jolloin mieheni on näyttänyt minulle oikean luonteensa fyysisen väkivallan ja uhkailun tasolla. Tämä siksi, että lähes jokaisen henkisen väkivallanteon hän on onnistunut ennen fyysisiä tekojaan järkeilemällä ja rationalisoimalla ohittamaan siten, että niistä on hyvin vaikea saada kiinni - etenkin kun keinona on pokkana päin naamaa valehteleminen ja sen kertominen, että "sä oot kuule kuvitellut kaiken" jos mikään muu kieltäminen ei enää toimi.

Ja silti: se henkinen väkivalta on sata kertaa fyysistä pahempaa, jos minulta kysytään. Palautan siis mieleeni mieheni fyysiset teot aina, kun huomaan epäileväni itseäni ja aikeitani lähteä tästä suhteesta niin pian kuin mahdollista, sillä tiedän jo, että kaiken henkisen dissauksen mies kieltää sellaisella innolla, että oksat pois. Toki hän tekee saman fyysisen toimintasa kohdalla, mutta niiden tekojen seurauksista minulla on valokuvatkin tallessa (+ rikosilmotukset tehtynä).

Ja kuten jo tiedätte, mies tekee tietysti kaikkensa saadakseen minut epäilemään itseäni ja päätöksentekokykyäni. Eihän hänellä enää mitään muuta mahdollisuutta olekaan jäljellä, kuin jatkaa "puhallusta" viimeiseen asti, kun tähän asti on tultu. Siinäpä se. Luvassa loistava tulevaisuus siis, jos tähän jään.

Nyt siis tästä vuoristoradasta eteenpäin tasaisemmalle alustalle - ja vielä kerran Voimia Teille Kaikille!

Kerätkää voimia juuri niin kauan, kuin tarvitsette, jotta voitte lähteä. Mieluiten siten, että lähtiessänne tiedätte, että ette palaa, ette vaikka se toinen anelisi ja matelisi edessänne kaikin mahdollisin keinoin luvaten muuttua joksikin aivan toiseksi. Ei se muutu, ei koskaan, ei missään, ei kenellekään. Mutta sinulla on yksi elämänkokemus lisää ja olet oppinut itsestäsi niin paljon, ettet ikinä voinut sellaista oppimista tietää olevan olemassakaan - jonain päivänä olet entistä vahvempi ja näet ne kaikki hienovaraisimmatkin värisävyt, joita muut eivät huomaa. Silloin tunnet itsesi juuri itsenäsi, eikä mitään hienompaa ole olemassa. Minä puhun samalla itselleni :D, jos se jäi vielä epäselväksi.

Sinun Sus4nn4, kannattaisi pitää oikein päiväkirjaa näistä tunteistasi ja kokemuksistasi, niiden pohjalta voisit kirjoittaa vaikka romaanin. Kirjoitat minusta tosi hyvin, tällaista rehellistä ja syvällistä tekstiä saa täällä harvoin lukea. Samalla se on itsellesi terapeuttista.
Olen samaa mieltä minäkin, etten tiennyt ennen omaa helvettiäni edes näin pahoja ihmisiä olevan olemassakaan. Siksi jouduinkin vähän samankaltaiseen tilanteeseen, se kesti 7 vuotta. Mutta poiskaan en antaisi tätä jaksoa elämässäni. Liian hyväuskoisena ihmisenä uskoin sinisilmäisesti ihmisen hyvyyteen. Nyt tiedän, miten pahoja ja julmia ihmiset voivat olla, ne vuodet avasivat silmäni, nyt olen realistisempi ja ymmärrän, että Pahuus vallitsee maailmassa samoin kuin Hyvyyskin. Elämä on ikuista kamppailua hyvän ja pahan välillä.
Nyt olen vahva ja itsenäinen, elän rauhassa itseni kanssa, entistä voimaantuneempana ja kiitollisena kaikista elämäni kokemuksista.

Mikset eroa tuosta ihmishirviöstä, ennenkuin hän lannistaa ja tuhoaa sinut lopullisesti henkisesti
Yritä erota vaikka salaa, omien ystävien ja turvakodin avulla.

Siksi koska koko miestä tuskin on olemassakaan, niin on kliseistä tekstiä.

Minäkin kirjoitan kliseistä tekstiä ja jätän lukemisen ymmärtämisen lukijan vastuulle.

Jokainen on yksilö ja vaikeasta suhteesta irti päästäminen ja irrottautuminen vie oman aikansa.

Selailin aamun uutisia netistä ja ihmettelin miten Oscar-palkittu naisnäyttelijä Sandra B. kieriskeli avioeronsa jälkeen pohjamudissa. Luulisi ammattinäyttelijän paremmin selviävän jaloilleen.

Tästä viisastuneena olen itselleni armollinen. Avioero otti lujille, mutta hyvää se teki.
Tämän viisaammaksi en edes halua tulla. On ihana olla epätäydellinen ihminen.

Nyt on lauantai. Nautitaan vapaa-ajasta eikä kärsitä sydänsuruista. Se ei tee kenellekään hyvää ja meillä kaikilla on vain yksi ainutkertainen elämä. En usko jälleensyntymiseen.

Viimeksi muokattu:
En ole tavannut vielä ihmistä, joka ei ole oikea ihminen. Me kaikki olemme lihaa ja verta.
Netissä kirjoittelu on ajanvietettä siinä missä kirjojen ja lehtien lukeminen tai tv:n katsominen netistä tai perinteisestä ruudusta.

On tietenkin tyhmää kirjoittaa parisuhdepalstalla, kun ei ole haku päällä. Saan vain kuravettä niskaani.

Ostin tänään Anna-lehden. Näyttelijä Tiina Weckman kertoo rakastuneensa narsistiin pari vuotta sitten ja menneensä suhteessa sirpaleiksi. Olihan tuossa lehdessä paljon muutakin mielenkiintoista luettavaa. Anna ja Ellit ovat keskenään kimpassa ja käyn joskus lukemassa Annan nettisivun keskusteluja.

Jos juttuni tympivät niin skippaa reippaasti ohi ja yli. Mitä suotta itseäsi kiusaat.
En minäkään lue kuin pienen osan palstojen viesteistä. Jotkut nimimerkit sivuutan lukematta ja syynkin varmasti arvaat.

Kävin tänään suutarilla. Ei niitä nilkkureita kannata korjata. Ostin uudet kengät.
Mutta ihmissuhteissa en ole niin säälimätön ja ronkeli. Kengät ja elävä ihminen on täysin kaksi eri asiaa.

Parasta vain jatkossa pysyä tutulla ja turvallisella 50+ palstalla.

Hyvä Susanna

Luin kirjoituksesi tarkkaan -- tässä jää kuitenkin tietämättä toisen osapuolen tuntemukset
ja kokemukset asioista ; miehet hahmottavat asioita eri tavoin .Parisuhteen ongelmiin vaaditaan aina vähintään kaksi osapuolta.

Vain todella luonnehäiriöinen ihminen luo tunnelman siitä , että ongelmat johtuvan pelkästään
toisesta ihmisestä.En tiedä , mikä tilanne teillä siellä todella on ,mutta voimia sinne;)

Valitettavasti tämä "minun luomani" mieshenkilö ei ole epätodellinen. Voi kun olisikin. Tämä vastaukseni on sinulle, joka muutama viesti sitten niin kerroit luulevasi.

Ja sitten: Kirjoitustyyli, jota JanneX käytti tuossa eilisessä kirjoituksessaan, on mieheni tyyli, tasan ja tismalleen. En voi olla tunnistamatta sitä. Miehen nimi ei ole Janne - mutta ei minunkaan nimeni ole Susanna. Ja ei, tämä ei ole paranoiaa, en vaan ole ihan tyhmä - näen sekä tekstin kirjoitusasusta että sen sisällöstä heti, kenestä on kyse. Kirjoitustyyli (merkintä " --", pilkkujen ja pisteiden sijoitukset jne.), sisältö, kirjoitusvirheet sekä hymiön muoto. Kaikki täsmää.

Mainitsin miehelleni jossain riitojemme keskellä, hyvin epätoisoisessa olotilassa, että puran kokemuksiani webiin, kun en enää muutakaan voi. Nyt minut on näköjään löydetty.

Muistan toki ne kymmenet kyselyt & kommentoinnit tyyliin "Mitä sä kirjoitat?", "Kenelle sä kirjoitat?", "Näytä mulle!", "Mitä sulla on salattavaa?", "Käytsä deittisivuilla?", "Kerro nyt!", "Mä tiiän että sulla on joku toinen!". Kaikki nämä silloin, kun olen istunut itsekseni koneen ääressä kotona. Suurin osa niistä täysin viattomia kertoja, sillä kirjoitan yleensä vain töissä ollessani, tai vasta kun mieheni on mennyt nukkumaan.

Epäilemättä mieheni tarina olisi toisenlainen, sitä en todellakaan epäile hetkeäkään. Hänellä on myös kaikki vapaus tuoda omat näkökulmansa esiin ja julki. Minä en sitä estä - voisinpa huimimmillaan jopa oppia jotakin, jos kuulisin hänen oikeita tunteitaan ja kokemuksiaan. Toistan: oikeita ja todellisia. Ei niitä keksittyjä, ne olen jo kuullut, ihan liian monta kertaa. Joskus olen kuullut jotain muutakin, ja juuri ne kerrat ovat saaneet minut uskomaan hyvään.

Mitä tämä sitten kertoo, että mieheni löytää kirjoitukseni ja vastaa siihen anonyymisti, aivan kuin olisi ulkopuolinen stoorissa? Epäilemättä hän uskoo olevansa ovela.

Entä hänen sanomansa: Ensin tulee tunne, että joku fiksu ihminen on kommentoinut kirjoituksiani ja sitä seuraa tunne, että olenpa minä nyt tosi idiootti, kun olen yksipuolisen tarinani rustannut, miksi en ota miestäni huomioon, vaan kirjoitan vain omista näkökulmistani.

Ja sitten: Kyllä, minun täytyy olla tässä suhteessa se "todella luonnehäiriöinen", aivan kuten JanneX kertoo. Totta kai. Eihän tässä mitään muutakaan mahdollisuutta ole.

Mutta en pelkää. Mínut löydettiin, mutta asioiden tuominen paivänvaloon ei tuhoa minua. Päin vastoin, se on pelastukseni. Vaikenemalla näyttäisin, etten vieläkään uskalla.

Jos luet tätä, JanneX, niin pyydän sinua kirjoittamaan oman versiosi tapahtumista. Sen olet minulle velkaa. Ja sillä kertaa, pyydän, älä hauku minua luonnehäiriöiseksi - en minäkään ole sinua sellaiseksi teksteissäni haukkunut. Jos luit yhtään tarkemmin, huomasit varmaan, että kommentit luonnehäiriöstä ja ihmishirviöstä eivät olleet minun kirjoittamiani.

Muille lukijoille: Seuraatte nyt ihan reaalihenkilöitä. Me olemme molemmat todellisia. Mitä mahtavat olla seuraavat käänteet tässä kaptionnissa?

Tsorge nyt aivan kauheasti, mutta todellisia ollaan molemmat. Jos et sitä osta, niin älä sitten, mutta anna siitä huolimatta tosiasioiden olla sitä mitä ne ovat, mikään selvännäkijäkään tuskin olet. Hengitä rauhassa ja hitaasti, kyllä se siitä :D.

Jos sitten ihmettelette, että miksi täällä mieheni kanssa keskustelen, niin totta kai tiedän tilanteen olevan ihan sairas - yritin aiemmassa viitata tähän outouteen huumorin kautta. Tämä johtuu minun puoleltani vain ja ainoastaan siitä, että kaikki muut keinot luoda vastavuoroinen vuorovaikutussuhde ja keskustella avoimesti ja rehdisti on jo käytetty ja ne ovat epäonnistuneet. Suhteen sairauden vuoksihan minä täällä webissä avaudun, normaalisuhteessa asiat olisi voitu ratkaista kahden kesken kotoona.

Nämä asiat, joista olen täällä kertonut, ovat mieheni mukaan "ancient history" ja "onhan nää nyt jo puhuttu, en mä taas jaksa" ja "mitä sä taas jauhat" ja "sama levy pyörii aina vaan", "mix sä oot niin yliherkkä". Sitä olen niin täysin kyllästynyt kuulemaan, että riitti jo. Kokemuksia on turha yrittää jakaa, jos niiden seurauksen muuttuu vain haitaksi toiselle, vähän niin kuin rikkaruoho tai roska.

Oli satavarmana tyhmää pyytää miestäni avautumaan täällä. Sitä ei kerta kaikkiaan vain kiinnosta. Ja mitään vastauksia en häneltä täällä saa. Hän ei ole "kirjoittajatyyppiä", mutta sehän tuli jo hyvin selväksi :D.

Vähän piristettä lopuksi: Olen täysin samaa mieltä, siinä että tuollainen määrä kirjoitusvirheitä on jo melkoinen saavutus. Täysin todellista se kuitenkin on: Mieheni on itse asiassa selvästi tsempannut tänne kirjoittaessaan, yleensä virheitä on vielä paljon, paljon enemmän.

Ja kyseessä ei siis todellakaan ole kaksoispersoonani, ei hätää aikä huolta siitä - en minä noihin kirjotusvirheisiin, ml. pilkkujen ja pisteiden oudot sijoittelut, millään pystyisi vaikka kuinka yrittäisin :D. Totuus on tarua ihmeellisempää, usko pois. Tai ihan ennen kaikkea: Yritä uskoa sitä mitä sinulle kerrotaan, sillä kaikkia ja kaikkea ei tarvitse epäillä. Saat luottaa ja uskoa. Kokeile, huomaat ettet häviä mitään.

Jaa, ei sekään poissuljettua varmasti ole, että se exä tai vaikka exät tänne ilmestyisivät, jos minulta kysytään. Niitä kyllä on ja kaikki heistä ovat ihan yhtä katkeria.

Lääkäri ei kuitenkaan ole aina kirurgi. Ei tässäkään tapauksessa.

Kaikista yksinkertaisin keino on se, että saa toisen osapuolen tuntemaan epävarmuutta ja muutkin saavat käsityksen luonnehäiriöisestä ihmisestä. Ei kovin viisaalta näytä olevan, jos kyseessä on kouluttautunut. Saa vaikutelman, että olisi henkisesti jäänyt lapsen tasolle.

Panomiehet sikseen, eikös. Ei se minun kirjoittamani kommentti ollut ja oli sen verran toiselta taajuudelta, että tuskin sen kirjoittaja ketään onnistui hämäämään.
Toivottavasti kirjoittaja sai kuitenkin itse hyvät naurut :) Huvinsa ne on kullakin meistä.

En itse enää niin tunne halua avautua täällä - minulla taitaa olla hieman vääränlainen yleisö. Tällä viittaan ensisijaisesti mieheeni. Avioerohakemus on vireillä.

Olen edelleen kiitollinen kaikille, jotka jaksoivat lukea pätkän elämästäni. Ja edelleen luen teidän kommenttejanne mielenkiinnolla.

Minusta saa myös kuuntelijan ja/tai kanssahöpöttäjän, jos elämä tuntuu vaikealta, tai ihan miltä vaan. Vasta tällaisia asioita kokeneena voi niitä jakaa - en minäkään olisi tajunnut mitään näistä tapahtumista tai niiden hurjista seuraamuksista vielä kolmisen vuotta sitten. Olisin varmasti väittänyt täysillä, ettei moinen ole normaalille ja terveelle ihmiselle mahdollista. Elämä päätti sitten näyttää minulle toisenlaisen todellisuuden.

Email-osoitteeni löytyy ketjun alkupäästä ja luen tätä viestiketjua aina ehtiessäni.

Yhteistyössä