Te äidit jotka ette kerkeä edes vessassa käydä!

• Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti
no
Alkuperäinen kirjoittaja 2v:n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tätä avuttomuutta ihmettelen minäkin. Tai ettei muka pääse suihkuun yksin.
pääsee suihkuun yksin jos lapsi nukkuu tai mies on kotona.. yksin sitä ei uskalla siks aikaa jättää
Mulla on kohta täyttää 2v tyttö ja on mukana suihkussa jos ei nuku tai isänsä ole kotona.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No tätäkin enemmän mua ihmetyttää äidit jotka ei saa VAUVAN kanssa kotihommia hoidettua vaan sitä varten pitää pyytää joku avuks! :eek:
No itse siskoa viime viikolla ristiäis-siivoissa auttaneena en mäkään ymmärtänyt ennenkuin näin. Mitenkäs teet kun toinen huutaa kurkku suorana, on kanniskeltava/imetettävä kokoajan?
Tällaisissa aloituksissa aina unohdetaan, että aina se tekeminen ei ole vain kiinni siitä millainen äiti on.

Lissu
Kyllähän taaperoikäisen kanssa jo hyvin ehtii, esikoisen koliikkiaikana piti kiirettä senkin edestä. :) Lähinnä mulla on tuo siivoaminen yms. "ehtiminen" siitä kiinni (koliikkiajan jälkeen) että onko jaksanut vai ei, kuinka paljon on univelkaa päällä. Jos muutaman kuukauden vetää parin tunnin yöunilla niin mä ainakin toimin kuin hidastetussa filmissä, mitään ei saa aikaiseksi.

No tätäkin enemmän mua ihmetyttää äidit jotka ei saa VAUVAN kanssa kotihommia hoidettua vaan sitä varten pitää pyytää joku avuks! :eek:
No itse siskoa viime viikolla ristiäis-siivoissa auttaneena en mäkään ymmärtänyt ennenkuin näin. Mitenkäs teet kun toinen huutaa kurkku suorana, on kanniskeltava/imetettävä kokoajan?
No tuossa tilantees sen ymmärränkin, mut aika moni tuntuu vaan tekevän niistä asoista hankalia...

:wave:

Täällä ne helppojen lasten äidit taas ihmettelevät.
Meillä esikoinen ei vauvana ollut ikinä tyytyväinen: hän huusi/itki aina lähes koko ajan, ei halunnut syödä rintaa, ei pulloa, ei kiinteitä ja mikään ei ollut ikinä hyvin. Toki ehdin käymään vessassa mutta ikävältä tuntui jättää vauva siksi aikaa huutamaan. Vauvan tyytymättämyys ei johtunut kykenemättömyydestäni vaan meillä yksinkertaisesti oli vaativa vauva. Sylissä ja liikutettaessa hän oli suht tyytyväinen, mutta vaunuissa huusi kuten liinassa ja rintarepussakin.

Nyt meillä on super-helppo vauva ja ilman kokemuksia esikoisen kanssa en todellakaan osaisi edes kuvitella että vauvanhoito olisi jotenkin raskasta. Eli teille ihmettelijöille tiedoksi että vauvat ovat erilaisia. Mutta ihmetellä toki saatte jos teille tulee siitä hyvä mieli :flower:

uini
Minä oon ihan vilpittömästi ihmetelly samaa :O Miten niin ei kerkeä?? Ei se muksu rikki mene vaikka se huutas vessan oven takana kun ite käyt pissalla, tai leikkis vieressä, tai kuule ihan olkkarissa kun käyt suihkussa. Minä ainaki teen mitä mun täytyy; syön kun on nälkä ja käyn vessassa kun on tarttis, ja hui kamalaa jopa postin hakemassa ihan itekseni :D
Minä kun teen omiani tekee muksut omiaan. Iät 3kk, 2v ja 6v <3

mua ei
Jos sulla olis ollut mun vauva, et ihmettelisi. Jos vauvaa pitää koko ajan imettää tai hytkytellä kävellen itse samalla, on paha tehdä yhtään mitään. Kantoliinakaan ei kaikille kelpaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
:wave:

Täällä ne helppojen lasten äidit taas ihmettelevät.
Meillä esikoinen ei vauvana ollut ikinä tyytyväinen: hän huusi/itki aina lähes koko ajan, ei halunnut syödä rintaa, ei pulloa, ei kiinteitä ja mikään ei ollut ikinä hyvin. Toki ehdin käymään vessassa mutta ikävältä tuntui jättää vauva siksi aikaa huutamaan. Vauvan tyytymättämyys ei johtunut kykenemättömyydestäni vaan meillä yksinkertaisesti oli vaativa vauva. Sylissä ja liikutettaessa hän oli suht tyytyväinen, mutta vaunuissa huusi kuten liinassa ja rintarepussakin.

Nyt meillä on super-helppo vauva ja ilman kokemuksia esikoisen kanssa en todellakaan osaisi edes kuvitella että vauvanhoito olisi jotenkin raskasta. Eli teille ihmettelijöille tiedoksi että vauvat ovat erilaisia. Mutta ihmetellä toki saatte jos teille tulee siitä hyvä mieli :flower:
Täydellinen peesi. Mutta sellaistahan se on, nähdään aina vain se oma tilanne.

No tuossa tilantees sen ymmärränkin, mut aika moni tuntuu vaan tekevän niistä asoista hankalia...
On toki niitäkin, asia kun asia on vaikea vaikka miten olis yksinkertainen asia. Mutta siskon vauva on kyllä tosi vaativa ja itkuinen, ei munkaan tekis mieli jättää kaaressa huutavaa vauvaa sängylle huutamaan että pääsen vessaan. Ottaisin vauvan mukaan sinne :D

no mun lapset ei osaa yhtään leikkiä kahdestaan, tai ne ei osaa olla kahdestaan samassa huoneessa. Heti jos ne jää kahdestaan ne alkaa tappelee, ja oikeasti tappelee, ne hakkaa toisiaan nyrkillä ym
Ja kyllä mä käyn vessassa mutta silloinkin ne tappelee...Suihkussa en käy yksin jos lapset ovat kotona vaan kuopus saa tulla mukaan ja istuu kylvyssä samalla, siinä menee kuitenkin vähän enemmän aikaa kun vessassa käyminen ja lapset varmaan ehtisi tappaa toisiaan sillä välin...

Ja jos joillakin on ehdotuksia mitä tehdä kun sisarukset tappelee tolla tavalla niin kuuntelen mielelläni :wave:
Ja lisään vielä että ne osaa muiden lasten kanssa leikkiä kiltisti.

v
Niinpä, vauvan kanssahan nuo on sieltä helpoimmasta päästä. :D Sitten kun alkaa olla tälläisiä 2- ja 3-vuotiaita jotka sotkee sitä mukaan kun siivoaa niin kyllä on helppous kaukana.

Heidi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tällaisissa aloituksissa aina unohdetaan, että aina se tekeminen ei ole vain kiinni siitä millainen äiti on.
Niin. Mulla esikoinen oli allerginen vauva, itki ja huusi ekan vuotensa ennen kuin saatiin selvyyttä ruokavalioon. Sylissä rauhoittui edes vähän.
Joo, kyllä tarvitsin apua esim. muutossa pakkaamiseen ja asuntonäyttöihin siivoamiseen.
Jos itsellä on ollut helppo vauva joka nukkuu nätisti tuntien unia ja loppuajan nököttää sitterissä, kaikilla ei niin ole.

v
Minulla oli yksi itkuinen lapsi, joka vaati paljon aikaa. Ne ajat, jolloin hän ei itkenyt, toinen lapsi osasi käyttää hyväksi. Jo vuoden ikäisenä tämä toinen lapsi osasi kytätä äidiltään sopivaa aikaa, jolloin veli oli rauhoittunut. Omaa aikaa ei ollut ollenkaan. Yötkin olivat rikkonaisia kouluikään saakka.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Kaikkein eniten mä itse ihmettelen näitä ihmettelijöitä. :D Eikö ihmiset todellakaan tajua että lapsia on erilaisia?
Kyllä mä ihan oikeasti sen tajuan. Ja aloituksessani puhuin enemmän taaperoista kuin vauvoista.

Eikö tosiaan voi syödä itse samalla kun lapsi syö tai ottaa sitä lasta mukaan vessaan? :D

Se niin riippuu siitä vauvasta, en minäkään oikein saanut hommia hoidettua kun oli taloudessa 1 lapsi: vauva, joka itki yli puolet vuorokaudesta. Mutta nyt kyllä kerkee hyvin tehdä kaiken, vaikka tänäänkin mulla on täällä 4kpl alle 3-vuotiaita. :D (Kaikki muut nukkuvat nyt, paitsi oma lapsi) Kämppä on siistinä kun mies tulee töistä ja ruoka laitettuna, toista se oli silloin yhden vauvan kanssa. Neljän taaperon kanssa päivät ovat paljon leppoisampia mitä yhden vauvan, näinkin siis voi olla..

Edelleenkin, ymmärrän sen jos vauva on itkuinen jne jne...Mut mä tiedän äitejä joilla on ihan kilttejä, hyvin itekseenkin viihtyviä vauvoja ja SILTI kaikki on niin pirun hankalaa et yksinkertaista siivousta varten pitää soitella joku avuks..
Juu, mulla on helppo vauva, se syö tunnin välein näin päivisin, muuten nukkuu tai ihmettelee maailmaa sängyllä pötkötellen, sillä välin mä kerkeen tekee kaikki kotihommat ja huolehtii itestäni ja koirasta.. :) Toki tämäkin tilanne voi muuttua vielä huonompaankin suuntaan, mut toistaseks menee näin kivasti.. :)

Mä jätän hommat välillä tekemättä ja otan oman ajan sieltä mistä sen saan. Ruokailut tapahtuu lasten kanssa samaan aikaan, vessassakin lapset pyörii usein jaloissa. Viikonloppuisin pidetään aina siivouspäivä, kun ukkokin kotosalla.

Kummallakin lapsella ollut koliikki ja lapsilla vain vuosi eroa, apu olisi ollut tervetullutta jos joku sitä olisi tarjonnut, mutta apua ruinaamaan ei mun luontoni antanut periksi.

ja itsepähän olen lapset valinnut ja vaikka välillä pännii ja kovasti, on tää kaikki silti sen arvoista :heart:

niin kliseistä.. :D :saint:

Ei pidä niin kauheesti ihmetellä muiden juttuja ja ehtimisiä tai ehtimättömyyttä ja nostaa itseään jalustalle tässäkään asiassa. On se elämä suppeeta jos tällaisissa asioissa pitää tuntea ylemmyyttä muihin nähden, jokainen vois vilkasta sinne omaan pesään ja omaan perheeseen ja sit vasta kun siellä on kaikki TÄYDELLISESTI niin alkaa ihmettelemään muiden asioita! Me kaikki kun ollaan yksilöitä..

vieras
Meillä on 10kk riiviö jonka aikana en mene suihkuun, ei sitä voi mihinkään kytkeä kiinni sillä aikaa ilman huutoja, vessassa käynnin ajaksi laitan pinnasänkyyn joskus jos on oikein villinä, vessaan ei voi ottaa mukaan kun siellä on kissojen vessa mitä on kiva tonkia.
Siivota voi hyvin kun konttaa perässä. Mutta ruuanlaittokin on vähän siinä ja siinä kun todellakin touhukkaana mennä viipottaa. Ja vaikka oon kuinka huolehtivainen, mustelmia syntyy päivittäin ...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Kaikkein eniten mä itse ihmettelen näitä ihmettelijöitä. :D Eikö ihmiset todellakaan tajua että lapsia on erilaisia?
Kyllä mä ihan oikeasti sen tajuan. Ja aloituksessani puhuin enemmän taaperoista kuin vauvoista.

Eikö tosiaan voi syödä itse samalla kun lapsi syö tai ottaa sitä lasta mukaan vessaan? :D
Missä on sanottu, ettei taaperon kanssa voi käydä vessassa? Ja tuo syöminen on hankalaa ehkä siinä mielessä, ettei itse ehdi syömään loppuun kunnolla. Eli loppujen lopuksi näillä tarkoitetaan varmaankin sitä, ettei voi syödä ja käydä vessassa RAUHASSA.

ansso
Mä olen kans sitä mieltä että muksut ovat erilaisia!!!

Jotkut vauvat tyytyväisiä sitterissä vaikka kuinka kauan,toiset vain sylissä tai tissi suussa. Minun toinen lapseni oli juuri jälkimmäinen, tissi oli suussa ehkä tunnin kerrallaan, sit puoli tuntia taukoa, ja taas sama uudestaan. Kolmas lapsi taas söi kun oli nälkä ja lopetti kun maha oli täynnä. Eli kahden lapsen kanssa en ehtinyt mitään, kolmen lapsen kanssa ehdin, kun isommat ovat jo niin "isoja" että ovat hiukan omatoimisia jo!

Tuskin nyt kukaan äiti joutuu kiireeltään housuihinsa pissimään, mutta kyllä kahdenkin pienen kanssa tulee päivän aikan niitä hektisiä hetkiä, jolloin äiti laittaa omat tarpeensa hetkeksi hyllylle säästyäkseen isommilta vahingoilta. Tästä uskon, että monella kiirettä valittavalla on kysymys.

Havainnollistava esimerkki meiltä muutama iltapäivä sitten: Esikoinen (1,5 v.) ja kuopus (3 kk) heräävät samaan aikaan päikkäreiltä. Isompi huutaa jalat ristissä "äiti, pissa tulee!" (käy potalla, mutta ei ihan itsenäisesti vielä) ja pienempi parkuu selkä kaarella äidin meijeritoimituksen perään. >> ratkaisu; pienempi kainaloon, isompi potalle ja äiti istumaan viereen pöntön päälle pienempää syöttämään. Pidetään isompi potalla (kirjojen ja äiti-nimisen jukeboxin avulla) siihen saakka, että pienempi on syönyt toisen tissin tyhjäksi. Sitten lasketaan pienempi hetkeksi pesukoneen päällä olevalle hoitoalustalle (ja toinen käsi koko ajan valmiina ottamaan vastaan, jos joka suuntaan pyörivällä vauvalla loppuu reuna kesken) ja pyyhitään isomman peppu. Sitten isommalle ruokaa naaman eteen ja pienemmän syöttö jatkuu vieressä, toisellä kädellä spagettihuteja pyyhkien. Kun molemmat ovat annoksensa saaneet, pienempi sitteriin ja isommalle fröbelin palikat pyörimään. Ja sitten on äidin vuoro! :)

Heidi
Edelleenkin, ymmärrän sen jos vauva on itkuinen jne jne...Mut mä tiedän äitejä joilla on ihan kilttejä, hyvin itekseenkin viihtyviä vauvoja ja SILTI kaikki on niin pirun hankalaa et yksinkertaista siivousta varten pitää soitella joku avuks..
Juu, mulla on helppo vauva, se syö tunnin välein näin päivisin, muuten nukkuu tai ihmettelee maailmaa sängyllä pötkötellen, sillä välin mä kerkeen tekee kaikki kotihommat ja huolehtii itestäni ja koirasta.. :) Toki tämäkin tilanne voi muuttua vielä huonompaankin suuntaan, mut toistaseks menee näin kivasti.. :)
No sen kyllä huomaa että ehdit ottaa tuota omaa aikaa. Aina kun käy palstalle sinä tunnut olevan täällä.

Yhteistyössä