Sano vaan, mikäi se sinun oloasi helpottaa. Minä TIEDÄN tekeväni oikein =).
Tiedän myös sen, etten kadu myöhemmin vauvan kanssa kotona vietettyä aikaa, opiskelun tai töiden aloittamista lapsen vauva-aikana voisin katuakin.
Oikein tekeminen on niin kovin subjektiivista. Mä olen myös tehnyt omassa elämässäni oikeita valintoja. Tai olemme tehneet miehen kanssa
Olet(te) perheenä päättäneet, että sinä olet kotona ja hoidat lapset ja se on teidän perheelle oikea ratkaisu. Tuttavasi perheineen on päättänyt että lapsi menee hoitoon ja äiti aloittaa opiskelut ja isä jatkaa töissä, ei käytä vanhempainvapaataan tai kotihoidon oikeuttaan. Ja se on varmasti heidän perheelleen oikea ratkaisu.
Tiedän myös perheitä joissa äiti olisi halunnut olla pidempään lasten kanssa kotona, mutta mies ei ole suostunut tähän. Silloin äidin on aloitettava taas työssäkäynti. Ja tunnen perheitä joissa äiti on aloittanut töissä vanhempainvapaan jälkeen ja isä on jäänyt kotiin lapsia hoitamaan. Ja tunenn kaltaisiani perheitä joiss aäiti on ollut vuosia kotona. Ja kaikki nämä erilaiset tavat ovat varmasti olleet oikeita ratkaisuja.
Se joka tekee elämässään aina vain oikeita ratkaisuja ja ratkaisuja jotka miellyttävät kaikkia muita, heittäköön ensimmäisen kiven