Täytyy sanoa, että raivostuin. Tuttu työntämässä seitsenkuisen hoitoon...(pitkä vuodatus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liljana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleen, mistä sä tiedät, että se on tuttusi eikä lapsen isä, joka lasta on työntämässä hoitoon? Koska se on ihan fakta, että ilman miehen tukea ei pelkillä tuilla kukaan pärjää, ellei asu lapsineen jossain veneen alla (tai sitten eroa ja muuta erilleen lastensa isästä saadakseen yh-korotukset ja miehen tuloista riippumatonta asumislisää). Niillä ei saa maksettua yhtään minkäänlaisesta nykymarkkinoiden luukusta edes vuokraa, saati mitään muuta.

Niin. Mutta näppärästi niitä voi nimitellä. Ilmeisen kammottavia otuksia kun niiden luota voi olla pois vapaasti vaikka 15h /vrk. Ja haisevatkin pahalta.

Sinä raivostut jonkun valinnasta, mutta sulle ei saa kukaan sanoa vastaan. Jep jep.

Lopetatko ystävällisesti tuon sanojen laittamisen minun suuhuni ja lakkaat viljelemästä ketjussa suoranaisia valheita. Kiitos!

Minä en ole missään vaiheessa ketjua väittänyt, että minulle ei saa kukaan sanoa vastaan. Saa sanoa. Ja on sanonutkin, etkö näe :D.

Totuus on, että teinien jalat joskus haiskahtavat hieltä (onneksi olkoon, jos sinulla on sellainen teini, jonka jalat eivät haise ja toisekseen, haiskoot, mitä VITUN välii? Miksi tuollaiseen lillukanvarteen takerruit? :D ) ja jos joskus lapsen ollessa 15 kesäinen, teen päivän pari viikossa 15 tuntista päivää, ja isä on normiduunipäivän ja tulee kotiin siis silloin kun lapsikin tulee koulustaan, se teini tuskin niistä muutamista illoista ilman äitiä kärsii =).

MUTTA vauva kärsii, ihan eri lailla ollessaan vieraalla hoidossa päivittäin äidin opiskellessa. Varsinkaan kun se ei ole millään muotoa PAKOLLISTA.Siksi minä olen nyt kotona ja kun lapset kasvaa, katsotaan uusia juttuja =).

[QUOTE="vieras";23335079]Ehkä tää tuttavakin on ajatellut pärjäävänsä vähällä rahalla, sillä pienellä tuella mitä saa. Ja opiskelee samalla... tekee vaikka mahdollisimman paljon etäopiskeluina, kirjatentteinä.. jotta saa olla lapsen kanssa. Mutta näinhän ei tietenkään voi olla koska ap:lla tuntuu olevan jo mielipiteensä valmiina.[/QUOTE]

Tarkoituksenaan opiskella kokopäivätoimisesti. Lapsi vieraalla hoidossa.

Mutta minähän en tätä voi tietää. En millään :o

[QUOTE="Vieraana";23335090]SINÄ ehkä pärjäät joo. Kerrohan siis missä asut, mitkä ovat teidän talouden yhteenlasketut tulot ja säästöt. Mutta -tadaa- sitähän sä et tee. Se on niin helvetin paljon helpompi huudella puskista ja jeesustella muitten valintoja.

Aika paljosta lyön vetoa että te ette asu esim pk-seudulla ja miehesi ole töissä 2500 € kk palkalla, ilman pääomatuloja ja sen ihmeempiä säästöjä. Silloin kun se ei olekaan niin itsestäänselvää että asutaan rauhallisella alueella ok-talossa kht:lla ollessa. Vaan se vaatisi muuttoa siihen räkäiseen yksiöön tai jonnekin paljon kauemmas, erittäin todennäköisesi myös uuden työpaikan hakua, mahdollisesti pois turvavekkojen ulottuvilta jne. Jolloin voidaan jo perustellusti kysyä mikä on lapsen etu ja mikä on koko perheen etu. (Tää tosin taisi mennä taas liian vaikeaksi käsittää)

Sitäpaitsi 3v ei ole enää vauva millään mittarilla mitattuna.[/QUOTE]
Sinun nyt vaan pitää tulla toimeen sen asian kanssa, että en kerro, missä asun :).

Kritisoin tässä aloituksessa sitä, että minusta seitsenkuinen on LIIAN PIENI menemään vieraalle hoitoon äidin aloittaessa opiskelut, KUN ON VUOSIKAUSIA SITÄ LASTA HALUNNUT JA TOIVONUT.

Ööh, eli seitsenkuinen ei sinänsä ole liian pieni menemään hoitoon, varsinkin jos on ei-toivottu lapsi? Mutta toivotulle lapselle ja äidin opiskelun takia se on LAPSEN kannalta eri asia? En oikein ymmärrä logiikkaasi ja sitä, mikä sua pohjimmiltaan tässä riepoo.

Ei tainnut oma äitisi rakastaa sua kun valitsi ennemmin työt kuin pullan- ja vauvanpaskantuoksuisen kotiäitiyden. Traumoja?

Entäs ne lapset joita ei ole vuosikausia toivottu ja odotettu? Niidenkö mutsit sitten saa lähteä opiskelemaan vaikka suoraan laitokselta?

Et osoittanut kysymystäsi suoraan minulle, mutta vastaan silti.

Ei. Mielestäni se ei ole hyvä juttu silloinkaan. MUTTA ERITYISESTI IHMETTELEN, ETTÄ JOS VUOSIKAUPALLA H A L U T A A N lasta, eikä saada. Ollaan puolikuolleita surusta kun ei sitä saada. JA KUN SE SITTEN SAADAAN, sitten laitetaan se 7 kuukauden ikäisenä hoitoon...:/

Lopetatko ystävällisesti tuon sanojen laittamisen minun suuhuni ja lakkaat viljelemästä ketjussa suoranaisia valheita. Kiitos!

Minä en ole missään vaiheessa ketjua väittänyt, että minulle ei saa kukaan sanoa vastaan. Saa sanoa. Ja on sanonutkin, etkö näe :D.

.

Kyllä on sanonut, näen. Mutta sinä et nyt näe sitä että sulle on perusteltu monin eri tavoin että ihmiset on erilaisia ja on erilaisia tapoja toimia. Sinä vaan jankkaat että sinun tapasi ja ymmärryksesi on se ainoa oikea.

Takerruin "liilukanvarteesi" siksi etten kertakaikkiaan siedä sitä että teinejä vähätellään ja nimitellään. Sitä sinä olet tehnyt. Se saa minut raivostumaan, kuten sinut tuo tuttavasi toiminta.

[QUOTE="vieras";23335101]Edelleen, mistä sä tiedät, että se on tuttusi eikä lapsen isä, joka lasta on työntämässä hoitoon? Koska se on ihan fakta, että ilman miehen tukea ei pelkillä tuilla kukaan pärjää, ellei asu lapsineen jossain veneen alla (tai sitten eroa ja muuta erilleen lastensa isästä saadakseen yh-korotukset ja miehen tuloista riippumatonta asumislisää). Niillä ei saa maksettua yhtään minkäänlaisesta nykymarkkinoiden luukusta edes vuokraa, saati mitään muuta.[/QUOTE]

Se on nimenomaan tuttuni, joka on päättänyt aloittaa opiskelemaan uuteen ammattiin ja on laittamassa pikkuista hoitoon. Minä en ole muuta väittänytkään koko ketjussa kun sen, että jos mies käy duunissa, lapsen kanssa kyllä pärjää kht:lla ja lapsilisällä kotona, JOS vaan haluaa.
Se on omista valinnoista kiinni. Haluaako pihistää muutaman vuoden, mistä on valmis luopumaan sen vuoksi,e ttä SAA hoitaa oman lapsensa kotona.

Se on nimenomaan tuttuni, joka on päättänyt aloittaa opiskelemaan uuteen ammattiin ja on laittamassa pikkuista hoitoon. Minä en ole muuta väittänytkään koko ketjussa kun sen, että jos mies käy duunissa, lapsen kanssa kyllä pärjää kht:lla ja lapsilisällä kotona, JOS vaan haluaa.
Se on omista valinnoista kiinni. Haluaako pihistää muutaman vuoden, mistä on valmis luopumaan sen vuoksi,e ttä SAA hoitaa oman lapsensa kotona.

Voi hitto, mistä näitä pösilöitä sikiää?

Ööh, eli seitsenkuinen ei sinänsä ole liian pieni menemään hoitoon, varsinkin jos on ei-toivottu lapsi? Mutta toivotulle lapselle ja äidin opiskelun takia se on LAPSEN kannalta eri asia? En oikein ymmärrä logiikkaasi ja sitä, mikä sua pohjimmiltaan tässä riepoo.

Ei tainnut oma äitisi rakastaa sua kun valitsi ennemmin työt kuin pullan- ja vauvanpaskantuoksuisen kotiäitiyden. Traumoja?

On liian pieni menemään hoitoon seitsenkuinen, oli toivottu lapsi taikka "helposti" tullut.

MUTTA tässä kyseisessä asiassa en juurikaan tajua, että kun sitä lasta niin maan palavasti on jo pitkään halunnut, miksei siitä sitten nauti? :o
Luulisi, että yrittää imeä kahta enemmän niitä kaikkia ihania juttuja, joita valla on aina ollut ja jotka nyt sitten on lapsen myötä itselleen saanut.

On liian pieni menemään hoitoon seitsenkuinen, oli toivottu lapsi taikka "helposti" tullut.

MUTTA tässä kyseisessä asiassa en juurikaan tajua, että kun sitä lasta niin maan palavasti on jo pitkään halunnut, miksei siitä sitten nauti? :o
Luulisi, että yrittää imeä kahta enemmän niitä kaikkia ihania juttuja, joita valla on aina ollut ja jotka nyt sitten on lapsen myötä itselleen saanut.

Ällyy nyt jo lopettaa. On se jo huomattu, että vain sinä ja sinun mielipiteesi ovat ne oikeat.

Miten voit olla varma ettei hän myös nauttisi äitydestään ja vauvastaan?

Kyllä on sanonut, näen. Mutta sinä et nyt näe sitä että sulle on perusteltu monin eri tavoin että ihmiset on erilaisia ja on erilaisia tapoja toimia. Sinä vaan jankkaat että sinun tapasi ja ymmärryksesi on se ainoa oikea.

Takerruin "liilukanvarteesi" siksi etten kertakaikkiaan siedä sitä että teinejä vähätellään ja nimitellään. Sitä sinä olet tehnyt. Se saa minut raivostumaan, kuten sinut tuo tuttavasi toiminta.

Jos ilmaisen, että oman teinini sukat mahdollisesti haiskahtavat hieltä tulevaisuudessa, en loukannut sinun teiniäsi silloin millään tapaa. Joten ihan turhaan yrität nyt minun päälleni jotain teinien vihaajan viittaa asettaa :D. Omistakin toivon mukaan kasvaa joskus asiallisia teinejä ja vaikkei kasvaisikaan, omia lapsia ne ovat silti, rakkaita yhtä kaikki. Haisee sitten sukka hieltä tahi ei, tulee leukaan finni tahi ei.

Joten nuku rauhassa yösi. En minä teinejä vihaa :D.

Mikä sitten olisi tuttavallesi (tai ylipäätään kenellekään) se "sallittu ikä" laittaa lapsi hoitoon? 3v, kuten sinulla? :)

Tapauskohtaista. Joillekin näkyy (ketjun mukaan ) olevan ihan muutama kuukausi. Minä en näistä vauva-ajoista luopuisi suurella rahasummallakaan. Jaksan aina vain kummastella, että muut ovat valmiita luopumaan.

Ehdottomasti alle vuoden ikäisen paikka on kotona äidin tai isän kanssa. Kaksivuotiaskin on vielä hurjan pieni. "Sopiva" ikä voisi olla se, kun aletaan kaivata niitä omanikäisiä kavereita, syödään nätisti ja ollaan suht koht kuivia. :)

Ällyy nyt jo lopettaa. On se jo huomattu, että vain sinä ja sinun mielipiteesi ovat ne oikeat.

Sekin on huomattu, miten kitkerää joillekin tekee se, kun huomattiin ettei se vauva-aika ollutkaan pelkkää onnea ja autuutta. Laitettiin lapsi mahdollisimman varhain hoitoon vieraalle, luovuttiin siitä vastuun taakasta. Minusta se on äärimmäisen surullista, että joillain sen oman lapsen kanssa sekoaa pää ja on pakko päästä töihin tuulettumaan taikka että raha sanelee niin paljon tässä maailmassa, että oman lapsen vauva-ajalle ei anneta minkäänlaista arvoa :(.

[QUOTE="vieras";23335144]Miten voit olla varma ettei hän myös nauttisi äitydestään ja vauvastaan?[/QUOTE]

MITEN siitä voi nauttia, kun on päivät eri paikassa kuin se lapsi? :o

liian monta sivua luettavana. Miten ystäväsi opiskelu on pois sinulta?

Olisi ehkä kannattanut lukea, pysyisit hiukan paremmin perillä siitä mistä keskustellaan. Onko sinulla tapana tulla elokuviinkin 20 minuuttia myöhässä ja kysellä vierustovereilta; "Mitä on tapahtunut?"

Olen kerran jos toisenkin maininnut, että opiskelu on aina hyvästä ja sitä kannatan, MUTTA jos se tapahtuu vauvan kustannuksella, en hyväksy sitä.

Yhteistyössä