Tänään vedettiin jälleen matto jalkojen alta, uä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpa koettelumus. :(

Mä plussasin 30.12 hailakan plussan ja viikkoja olis pitänyt olla jo yli 8. Varasin yksityiseltä ultra-ajan, jossa kohdusta ei löytynyt muuta kuin pieni nestekertymä. Lääkäri epäili, että olis kohdunulkopuolinen, koska plussa kuitenkin oli selkeesti vaikkakin haalee ja kohdussa ei mitään.

No sain sitte lähetteen sairaalaan tutkimuksiin, jossa todettiin, että nestepussi onkin laajentunut ja kyseessä voisi olla tuulimuna tai hyvin varhainen raskaus.

Menin viikon päästä uudestaan ja taas todettiin että nestepussi on edelleen kasvanut kokoa. Alkiota ei näkynyt missään. Sain taas viikon päästä uuden ajan ja silloin löytyikin alkio ja syke.

Ja tästä taas viikon verran eteenpäin niin aloin vuotaa kamalasti. Kävin päivystyksessä ja kaikki näytti olevan hyvin kohdussa. Alkio vastasi viikkoja ja syke näkyi. Vuoto loppui ja alkoi kahden päivän päästä uudelleen TODELLA runsaana ja kivuliaana. Ultrassa todettiin, että sikiöpussi oli puhjennut eikä alkiota enää näkyvissä. :(

Ja sen plussan sain tosi aikasin tikkuun, laskin että viikkoja oli 2+ kun sain plussan. Testi oli ihan tavallinen marketin testi. Kauhea härdelli se oli ja huonosti kävi.

Hcg-kontrolleissa kävin ja arvot olivat 1900-2400. Teksteissä luki, että tuollaiset arvot yleensä viittaa keskenmenoon.

Niin kyllä mie olen asiasta jo ihan varma että raskaus on epäonnistunut kun katsoo nuita mun hcg arvoja... On vain todella ärsyttävää tämä eipäs-joopas saikkaaminen :/ Aion kyllä maanantaina toivoa jo sitä tyhjennystä, en tiiä saanko ite valita mutta jos saisin niin kaavinta vai lääkkellinen? Onko kokemuksia?

Minulle on tehty lääkkeellinen kerran, mutta sain tehdä sen kotona kun on jo 2 synnytystä takana.

Oma tarinani oli se että alkio kasvoi hyvin, aina viikoille 12 asti, kun sydänääniä ei enää kuulunutkaan. Yksityiselle varasin ajan ja alkio kuollut, mutta yksityinen sanoi että laittaa siitä laput sairaalalle, että pääsen kaavintaan. Meni aikaa ja soitin ja soitin ja lappu ei perille päässyt ja aikaa tyrkytettiin johonkin 3-4 viikon päähän ja sitten kun sanoin että minä nyt voi niin kauaa odottaa niin vastaus oli että noh jos vuoto alkaa niin mene synnytyspolille =( . Ja kannoin kuollutta alkiooni 3 viikkoa kunnes tyhjennysvuoto alkoi kauheine kipuineen ja sinne sitten vaan synnyttävien sekaan housut aivan veressä jne... Kuuntelin muiden sydänäänien kuuntelua ja itkin... KAavintaan pääsin ja sinne tuli 5 opiskelijaa, ei sekään kauhean mukavaa.

[QUOTE="juu";23566554]Mun kaverilla oli vastaava tilanne, meni ultraan ja lääkäri sanoi, että tuulimuna on ja kysyi, että haluaako että toimenpiteet tehdään heti vai seuraavana päivänä. Kaverini kieltäytyi ja sanoi että hän kokee että sielä on vauva ja se on elossa. LÄäkäri antoi viikon miettimisaikaa. Tämä kyseinen tuulimuna on nyt 4 vuotias vesseli...[/QUOTE]

Meillä sama tilanne 7v. sitten. Mie kieltäydyin kaavinnasta sillä kertaa koska pelkäsin sitä. Sano että tehdään se sit viikon päästä. Tuolla tuo tyttönen juuri eskarista tuli vaikka piti olla vaan pussi tai ei sitäkään.

Olen ap. Aamulla kävin mittauttamassa hcg:n se oli vain noin 1400, perjantaina se oli noin 1050. Päivällä oli ultra eikä asia ollut muuttunut mihinkään suuntaan, ainoa vaan että se nyt löytyi myös oyssin ultrakoneilla kohdusta, mutta kasvua ei ollut tapahtunut sikiöpussilla kuin noin milli pari, joka on aivan liian vähän, eikä pussista saatu tiettyä kaikua mikä näillä viikoilla pitäisi saada, eli sikiön kasvu/kehitys on todellakin pysähtynyt jo enintään viikolla 5.
Olen saanut tyhjennyslääkkeet mukaan kotiini ja kohtua valmistava lääke on otettu oyssissa. Olo on tosi surullinen ja turta, nyt se pahin sitten tapahtui :`(

Mä en kyllä nyt allekirjoita sitä väittämää, ettei alkuraskauden ultraa voida tehdä vatsan päältä. Mut on ultrattu vatsan päältä joka ikinen kerta kahdessa raskaudessa ja ensimmäinen ultra tehtiin jo viikolla 5+, jossa tehtiin täysin normaaliin raskauteen viittaavat löydökset. Toisessa raskaudessa esnimmäinen ultra tehtiin viikolla 6+.

Yhteistyössä