Multa vedettiin matto jalkojen alta tänään, mies yllätti vähemmän positiivisesti...

18.09.2009
430
0
16
Mun mies sanoi tänään mulle riidan yhteydessä seuraavat asiat:

- "Ihme ettei kukaan sun exä oo vetäny sua turpaan"
- "Olisin kyl halunnu olla näkemässä et joku tekee sen, ja saa sun turvan tukkoon"
- "Mun kaverit oli kyllä niin oikeessa"

Sanoi paljon muutakin, mutta nää oli musta pahimmat. Ja käytös oli jotenkin mielipuolista, ilmeet, ja kaikki mitä puhu, ihan ku olis ollu joku toinen persoona.

Mun periaate on ollu aina et mua lyödään tai petetään vaan kerran, sen jälkeen suhde on ohi. Tästä tapahtuneesta mulla ei oo mitään valmista periaatetta, mut luulen etten pysty unohtamaan tota ja antamaan anteeksi. Kun oli kuitenkin uhkaava ja jopa pelottava, noi sanat yhdistettynä muuhun käytökseen...

Onko mahdollista, että kukaan sanoo tollasia asioita vaan koska on vihainen, että ei oikeasti tarkoita niitä? Niin mies väittää, mutta mä en usko. Ja ei, ei ole koskaan käynyt käsiksi muhun, mutta on kyllä tosi lyhytpinnanen, ja oon pari kertaa aiemmin huomannu tollasen "flippaamisen". Mietin vaan, että kuinka pitkä matka tollasista uhkailuista on väkivaltaan? Vai liiottelenko asiaa?

No sanotaanko näin, että kyllä mä pelästyisin. Mutta en mä nyt kälppimään lähtis jos kerran ei koskaan ole kuitenkaan hiustakaan sulta katkonut.

Mutta ehkä kannattaa olla jatkossa tarkka ja mikäli sinua pelottaa niin mielestäni voit vaatia miestäsi menemään ammattiauttajalle pinnansa kanssa.

En todellakaan jättäis tuollaisen takia.
Nimimerkillä itsekin ties mitä paskaa suustaan riitojen yhteydessä suoltanut, eli olen oikein tahtomalla tahtonut loukata miestä mahdollisimman kipeillä sanomisilla. Väärin toki sekin, mutta ei sitä riidellessä paljon ajattele. :headwall:

Viskooko miehesi tavaroita vihaisena? Mun mielestä olisi nyt paras antaa tilanteen vähän rauhoittua, sitten istua oikeasti alas ja keskustella asiasta ilman riitelyä. Kerrot miehellesi että pelästyit/pelkäät häntä ja että sinusta on vaikea hyväksyä tuollaista. Jos miehesi ei ymmärrä sinun kantaasi tai osoita mitään katumusta, suosittelisin jotain terapiaa..

Täysin tuomittavaa mutta olen itsekin joskus menettänyt maltin ja kontrollin niin totaalisesti että olen sanonut aivan käsittämättömän häijyjä asioita.

Tästä huolimatta miehesi puheet kuullostavat todella pelottavilta enkä antaisi mennä toisesta korvasta ulos vaan todella pohtisin onko aihetta pelätä fyysistä väkivaltaa tulevaisuudessa.

Mä oon kyllä tollanen, että sanon riidan yhteydessä mitä vaan että saisin loukattua :( Tarkkaile tilannetta ja jos niin käy, että mies käy käsiksi niin muista se sun periaate ja lähde saman tien. Toivottavasti miehesi tajuaa että säikähdit tosissaan! Oletteko keskustelleet riidan jälkeen?

meillä on yhteistä taivalta takana ylo 13 vuotta ja ollaan riidelty ja sovittu monta kertaa, mutta ikuna minun ei ole tarvinnut missään tilanteessa miestäni pelätä. eikä hän suuttuessaan ole koskaan käyttäytynyt millään lailla pelottavasti tai uhkaavasti, vaikka on ollut todella vihainen.

tuossa tilanteessa koittaisin jutella asiasta kun tilanne rauhoittuu, mutta jos toinen ei ymmärrä tai vähättelee tapahtunutta niin miettisin kyllä vakavasti kannattaako tuommoisen kanssa jatkaa. minkäänlainen pelko ei kyllä kuulu normaaliin ja terveeseen parisuhteeseen.

Kyllähän nuo vähän ikäviltä lauseilta vaikuttavat, mutta muuten en osaa kommentoida kun asiayhteys ei tule tuon enempää selville... jäin miettimään tuota sun turvan tukkimista, että mitä sillä oikeasti tarkoitettiin? Eli oletko sanavalmis ihminen, sellainen papupata, joka saa puhuttua vaikka mustan valkeaksi ja sen vuoksi "turpasi pitäisi tukkia"?

Eli kun riidoissa on yleensä kaksi osapuolta, omia sanojasi et kerro ollenkaan, joten sekin hankaloittaa tilanteen tulkitsemista.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
On mahdollista. Mä olen riidellessä huutanut/huudan veljelleni usein asioita, joita en tarkoita, sama toisinpäin.

On se nyt hieman eri asia että kaksi teiniä tappelee kuin että aikuinen mies sanoo puolisolleen jotain noin kamalaa.

sillon kun mun ex muuttui pelottavaksi ja ihan kuin toiseksi persoonaksi, se johtui aineista. sain vasta jälkikäteen tietää että käytti huumeita.. ja todellakin vaikutti persoonaan kun pöllyissä tuli kotiin. siinä tappouhkaukset olivat kevyimmästä päästä tekstiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kuulostaa pahalle:
Viskooko miehesi tavaroita vihaisena? Mun mielestä olisi nyt paras antaa tilanteen vähän rauhoittua, sitten istua oikeasti alas ja keskustella asiasta ilman riitelyä. Kerrot miehellesi että pelästyit/pelkäät häntä ja että sinusta on vaikea hyväksyä tuollaista. Jos miehesi ei ymmärrä sinun kantaasi tai osoita mitään katumusta, suosittelisin jotain terapiaa..

On joskus heitellyt tavaroita kyllä, ja on suuttuessaan agressiivinen, mutta ei väkivaltainen ainakaan tähän mennessä. On sellanen olo et en halua edes puhua asiasta, vituttaa NIIN paljon. Täytyy nyt sulatella vielä tapahtunutta ja kattoo myöhemmin jos keskulteltais..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö naapurin:
On joskus heitellyt tavaroita kyllä, ja on suuttuessaan agressiivinen, mutta ei väkivaltainen ainakaan tähän mennessä. On sellanen olo et en halua edes puhua asiasta, vituttaa NIIN paljon. Täytyy nyt sulatella vielä tapahtunutta ja kattoo myöhemmin jos keskulteltais..

Vastaisitko mitä itse sanoit

Alkuperäinen kirjoittaja älä edes vertaa:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
On mahdollista. Mä olen riidellessä huutanut/huudan veljelleni usein asioita, joita en tarkoita, sama toisinpäin.

On se nyt hieman eri asia että kaksi teiniä tappelee kuin että aikuinen mies sanoo puolisolleen jotain noin kamalaa.

Sama koskee toki kaikenikäisiä. Ei se hyväksyttävää ole, mutta sitä tapahtuu. Mä ainakin tulisin hulluksi, jos alkaisin aina jonkun kanssa riideltyäni pohtimaan, tarkoittiko se ihminen sitä ja tätä. Ap:n tapaukseen en ota kantaa. Hän tuntee itse parhaiten miehensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Kyllähän nuo vähän ikäviltä lauseilta vaikuttavat, mutta muuten en osaa kommentoida kun asiayhteys ei tule tuon enempää selville... jäin miettimään tuota sun turvan tukkimista, että mitä sillä oikeasti tarkoitettiin? Eli oletko sanavalmis ihminen, sellainen papupata, joka saa puhuttua vaikka mustan valkeaksi ja sen vuoksi "turpasi pitäisi tukkia"?

Eli kun riidoissa on yleensä kaksi osapuolta, omia sanojasi et kerro ollenkaan, joten sekin hankaloittaa tilanteen tulkitsemista.

En usko olevani sen sanavalmiimpi kuin miehenikään, mutta ehkä välillä kärkäs sanomaan asioista, ja nyt raskaana ollessa varmasti välillä toisen mielestä ärsyttäväkin kun tulee reagoitua pikkuasioihin voimakkaammin kuin yleensä.

Riita alkoi siitä, kun ihmettelin miehelleni miksi on niin kauhean kiinnostunut erään naispuolisen henkilön tekemisistä, kun joka päivä ottaa tämän puheeksi milloin mistäkin syystä.

joo no tosiaan vaikee sanoa mitään kun et kerro enempää kokonaisuudesta...eli nuo lauseet irrallisina kuulostaa pahalta mutta tuomion antaakseni tarviis olla enempi tilanteesta tietoa =)

Niin vielä tosta, että mitä itse sanoin. Kommentoin että ihmeellisen usein mies puhuu eräästä naishenkilöstä, ja on kauheen kiinnostunut tämän tekemisistä, vaikka eivät mitään läheisiä ystäviä ole. Mies suhtautui muhun kuin hulluun, ja sitten kerroin hänelle, että faktaahan nuo asiat ovat, ja en kyllä mielestäni sanonut mitään niin inhottavaa, että olis ollu aihetta täysin raivostua.
Osaan olla inhottava minäkin, mutta toi vaan meni yli tietyn rajan.

En usko olevani sen sanavalmiimpi kuin miehenikään, mutta ehkä välillä kärkäs sanomaan asioista, ja nyt raskaana ollessa varmasti välillä toisen mielestä ärsyttäväkin kun tulee reagoitua pikkuasioihin voimakkaammin kuin yleensä.

Riita alkoi siitä, kun ihmettelin miehelleni miksi on niin kauhean kiinnostunut erään naispuolisen henkilön tekemisistä, kun joka päivä ottaa tämän puheeksi milloin mistäkin syystä.

tämä kertookin kaiken..eli oisit voinut suoraan kysyä kuinka pitkään heillä on ollut suhde.

voi olla,että osuit herkkään kohtaan kun aloit ihmetellä kiinnostusta kys.naiseen...ja siksi mies hermoistui.

Mut tuohon sanomisiin haluisin kommentoida, että itse niin raskaasti tuollasta ottas. Itsekkin sanon suuttuessani tosi kamalia asioista ja mies on sanonut mulle mutta ne on vain sanoja...teot ratkasee.

Joskus oiken vihaisena ja pettyneenä olen jopa toivonut miehen kuolemaa..! Mutta kun kontrolli palaa ja järki alkaa taas pelata olen tietenkin katunut..

Ok, eli nyt mä ajattelisin, että miehelläsi hyökkäys on paras puolustus... :/