Tänään vedettiin jälleen matto jalkojen alta, uä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";23579021]Niin mie aikasemmin tuolla kirjoittelenkin että olisiko tarkoittanut että katsella sitä sydämen liikettä siittä monitorista. Mutta sittenhän se sikiö menikin hukkaan...[/QUOTE]

No on kyllä inhottavaa tuollainen. Tätini on neuvolan th ja hän on sanonut monesti että aina pitää olla sanoissaan mieluummin liian varovainen kuin onnitella liian aikaisin. Ikävä kokemus mutta voimia uuteen yritykseen! :)

Noh mutta ei tässä auta itkut markkinoilla, met jatkamma tänään kadonneen sikiön metsästystä! Palaan illalla kertomaan missä sitä sitte taas mennään ku käyään ensin eri lääkärillä maksamassa ittemme kipeiksi.

Höpönlöpön niin monelle vastaukselle täällä. Ei ultraaminen ole mitään veren hemoglobiiminen mittaamista ja päätöksentekoa sen perusteella. Se vaatii erittäin hyvän laitteiston ja siltikään ei kokeneinkaan lääkäri epäselvässä tilanteessa pysty sanomaan mitään varmaksi, seurantahan sen näyttää. Justhan täällä on kerrottu, miten maltti on valttia ja sitten jo hätiköidäänkin taas. Jos se on kohdunulkoinen, HCG voi nousta just noin hitaasti eikä kohdunulkoista ole mitenkään helppoa aina löytää ultraamalla. Helppoahan se on arvostella osaamattomasta henkilökunnasta kun itsellä ei ole ollenkaan kokemusta siitä, mitä uä-diagnostiikka voi hankalimmillaan olla...

No niin, nyt kaikki selvis! Se löytyi kuin löytyikin kohdusta, kuitenkin kasvu on näyttänyt tyssähtävän viikolle 5, maanantaina asia vielä varmistetaan ja sitten kohdun tyhjennys mikäli kasvua ei ole.
Ja kyllä, jonkun mielestä voin olla että olen hätiköinyt... mutta se on helppoa sanoa jonkun taustalla että turhaa hätiköit, mutta jos toinen lääkäri sanoo sitä ja toinen hoitaja tätä niin minun pää leviää, ja kun on mahdollista käydä yksityisellä niin sinne nyt menin. Siellä oli ihan pirun hyvät vehkeet ja asiapa selviski samantien.
Nyt voin lähtiä viikonlopuksi reissuun vaikka yleiseltä puolelta eli oyssista sanottiin eilen että se on kaikista todennäkösintä että raskaus on munatorvessa ja tänään vielä soitettiin sieltä että älä matkusta, yksityisen lääkäri sano ettei näe mitään ongelmaa esim siihen matkustamiseen. Joten olen ihan helv hyvillä mielin, tämä on ollut painajainen ja vaikka selvis että vauvan matka on loppunut ei enää itkua tullut, tähän olin varautunut. Tuli vain helpottunut ja oikeastaan hyväkin mieli kun ei enää tarvi jahkata.
Nyt sitten tyhjennykseen vain ja odotetaan ensimmäiset kuukautiset ja uusi yritys :)

[QUOTE="Vieras";23580770]Ja kyllä, jonkun mielestä voin olla että olen hätiköinyt... mutta se on helppoa sanoa jonkun taustalla että turhaa hätiköit, mutta jos toinen lääkäri sanoo sitä ja toinen hoitaja tätä niin minun pää leviää, ja kun on mahdollista käydä yksityisellä niin sinne nyt menin. Siellä oli ihan pirun hyvät vehkeet ja asiapa selviski samantien. [/QUOTE]

Kyllä se yksityinen on NIIN ihmeellinen kunnalliseen verrattuna, lähestulkoon kaikki Gynekon lääkärit ovat myös OYS:ssä synnytyksillä ja naistentaudeilla töissä...

Noh jotenki kummasti se asia vain selvis yksityisellä joten kyllä siellä se palvelu vaan on niiiiiiiin ihmeellisen hyvää ja asiallista. ja luulen että tässä nimenomaan autto ne helkkarin hyvät koneet joita ei oyssissa ole.

ja jos lukia osaat niin mie kirjotinkin että ne koneet oli niin hyvät. Ei mitään töhryä vaan selko kuva. Sama se mulle on kuka sen ultras, mutta kun kone oli toimiva niin kyllä mulla tuli olo että lääkärikin oli hyvä kun se osas heti antaa vastauksen eikä hän kertaakaan arponut asiaa.

Koska on hyvinhyvinhyvin epätodennäköistä että olisin plussanut rv 2+0 eli heti hedelmöittymisestä. Se oli ainakin 2 viikkoa jäljessä kasvusta. Maanantaina se siis ultrataan vielä kerran ja mikäli kasvua ei ole niin tyhjennys. Sitä en tosin tiedä että onko kaavinta vai lääkkeellinen. Ja noi mun hcg arvot tukee sitä että kasvu on loppunut, huomenna käyn otattamassa vielä yhden hcg:n.

Yleensä on kyllä niin päin että yksityisellä puolella ei ole yhtä hyviä ja kalliita koneita kuin sairaaloissa, esim. hyvä UÄ-laite voi maksaa helposti 100 000 e ja harvalla lääkärikeskuksella on varaa moisiin investointeihin...

Mä sain kans tuulimunatuomion varhaisilla viikoilla polin iänikuisella ultralaitteella tehdyn ultran jälkeen. No joskus 8+ sielläkin jo näkyikin jotain, mutta kyllä ne laitteet on niin avuttomat, että en ihmettele, että ei mitään näkynyt 6+. OYS on toki yliopistollinen sairaala, siellä luulisi olevan hyvät laitteet, mutta niinpä kai sitä resurssipulaa voi olla sellaisessakin paikassa.

[QUOTE="Vieras";23581671]No minun tapauksessani paras laite löytyi yksityiseltä. Ja väliäkö tuolla on?[/QUOTE]

Ei ole väliä. Mutta sen verran täytyy korjata, että kyllä OYS:ssäkin on hyviä ultralaitteita. On iso sairaala, että uskon, että siellä on niitä parempia ja sitten niitä ei niin hyviä ultria. Voipi olla, että parhaimmat ultrat on varattu, esim. lapsives-i, istukka näytteiden ottoon, sekä "tärkeimpiin" tutkimuksiin. Mutta, kyllä sielläkin hyviä ultria on joten ei haukuta tietämättä faktoja.

Hyvä, että kaikki selvisi. Epätietoisuus on pahinta.

Lääkäri Järvelä on töissä Gynekossa ja Oyssissa. Järvelä antoi minulle ajan itelleen Oyssiin kun kaks kertaa kävin jo Gynekossa. Melkein sama tilanne mulla, syke kyllä näkyi mut kasvu oli tosi hidasta. Ei siis kehity oikein. Ti tarkistus. vuotaa kyl koko ajan jonkin verran, taitaa vedellä viimesiä ku vähäisetkin raskausoireet on hävinny. Niin masentavaa.. :-(

Tänään hcg oli 1062. Soittivat Oyssista että nyt lääkärit ovat kuulemma melkein jo varmoja kohdun ulkoisesta raskaudesta, kerroin että sikiö on löytynyt eilen tod.näk. menehtyneenä. Ei voi olla kuulemma mahdollista että sikiö olisi kohdussa. Ja kuulemma kuollut sikiö ei hcg:tä nosta... just joo, eikös sitä raskaushormoonia tuota muutkin kuin pelkkä sikiö, esim istukka? sikiöpussi? se raskaus kokonaisuudessaan?

Ja juttelin aamulla sen lääkärin kanssa joka minua on oyssissa ultrannut huonolla menestyksellä, kerroin löytymisestä ja kaikesta... lopulta hän tivahtikin että "no itsehän olen syöpäosaston lääkäri ja olin ylimääräisenä sinua ultraamassa, soita sinne gynen puolelle ja sovi itse heidän kanssa jatkosta, kiitos hei" että semmonen tapaus.

No nyt on maanantaina vaihteeksi aamulla hcg:n mittaaminen (ja se ei siis ole hemoglobiini niinku joku tuolla jo päivitteli!!) ja myöhemmin päivällä ultra. Sitten vasta taas tiedän jatkosta...

Yhteistyössä