Tänään vedettiin jälleen matto jalkojen alta, uä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:hug: Onpas tilanne...
Jos omalle kohdalle sattuis, niin odottaisin varmaan vaikka viikkoja, että tilanteeseen tulis joku selvyys. En kovin helposti tyhjennyksiin suostuis.

Ompa ikävä tilanne :( Tommoinen epävarmuus on varmasti vaikeeta, tsemppiä!
Miekin vaan odottelisin että varmistuu lopullinen "tuomio", ennen ku mitään tyhjennyksiä tms. alkaisin ees miettimään.

Oma kokemukseni:
rv8+ normaalin kokoinen sikiö

rv12+ ei löydy mitään. Lääkäri kieputtaa ja kieputtaa ja kyselee onko ollut vuotoja tms (no ei sitten mitään eikä minkäänlaisia) ja että hän ei kyllä löydä sikiöö ollenkaan :O Pyytää jonkun ajan kuluttua kollegansa paikalle, hän tekee ultrauksen vatsan päältä... tsadaa! Siellä on! Oli vaan noussut jotenkin niin ylös, ettei alakautta enää näkynyt. Ensin ultranneen lääkärin nolous oli sen luokan säälittävää, että piti ihan lohdutella että onneksi kuitenkin näin päin.

Tuo kadonnut sikiö menee syksyllä eskariin ;)

Olen taasen ap. Tänään käyty mittaamassa hcg ja se on nousussa, 948. eli onko se nyt merkki mistä :O oottelen tässä että lääkäri soittas ja valottas tätä tilannetta.

[QUOTE="Vieras";23578643]Olen taasen ap. Tänään käyty mittaamassa hcg ja se on nousussa, 948. eli onko se nyt merkki mistä :O oottelen tässä että lääkäri soittas ja valottas tätä tilannetta.[/QUOTE]

hcg on kyllä aika matala, noilla viikoilla pitäisi olla kymmeniä tuhansia...

Minulla oli näin, kun menin np-ultraan, kätilö voivotteli ja pahoitteli keskenmenoa. Haki "abortti" pillerit ja kysyi haluanko jäädä osastolle ne ottaa vai mennä kotiin. Sanoin että en halua ottaa ollenkaan, vaan kontrolliajan. Minulla oli takana 2 keskenmenoa, enkä uskonut että taas näin kävi.
Sain 2 viikon ajan kontrolliajan ja sydän äänet kuin kuuluikin. Onneksi en ottanut niitä pillereitä. Jos km olisi ollut ensimmäiseni, olisin varmaan uskonut kätilöä ja ottanut.. Tuossa tuo eloton sikiö sängyllä naureskelee ja kiljahtelee :)

Kannattaa antaa ajan kulua aina näissä jutuissa, jos suinkin mahdollista!!!!!!!!
Niiiiiin miljoonan monesti on näin käynyt, ettei löydy vauvaa tai todetaan menehtyneeksi ja asia on kuitenkin ollut aivan toisin...!! Aikalisä!! Ja voimia!!

Itse olen raskaana ja alkuraskaudessa lääkäri ultras viikolla 8+, eikä nähnyt sikiötä. Onneksi passitti tarkempaan ultraan parin viikon päästä, jossa sitten löytyi virkeä sikiö ja kaikki hyvin. Viikkoja oli 1 vähemmän ja on edelleen, eli raskaus alkanut vähän oletettua myöhemmin.

Niin sitä mie nyt epäilen että siellä se jossain kasvaa mutta väärässä paikassa...munajohtimessa? Viimeviikon perjantaina hcg oli 424 ja nyt 948 että kokoajan ollaan jäljessä aikataulusta... Kävi mulla mielessä että mitä jos se on muutaman joku esim 5 päivää vaikka myöhemmin hedelmöittyny niin mikä sitte ois normaalia. Ne on aika isot ne erot mitä se hcg-taulukko näyttää. Tympäsee vaan ootella että lääkärit alkais vihdoin jotain tekemään tai selvittämään tätä asiaa, tai onhan ne toki yrittäneet selvittää mutta yrittäisivät enemmän. suorastaan vituttaa jo koko homma :(

Lääkäreiden mukaan ei ole mahdollista se myöhempi hedelmöittyminen koska tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin viikolla 4+0 ja se oli selvä plussa. Kuulemma jos olisi myöhemmin hedelmöittynyt sen olisi pitänyt olla nega tai enintään haamu.

Ja sitten kuitenki vielä lisää ajatusmaailmaa sekottaa se kertaalleen löytynyt vauva ja se eilisessä ultrauksessa löytynyt vesi kohdusta. Oon aivan äimänkäkenä o.O

[QUOTE="Vieras";23578745]Lääkäreiden mukaan ei ole mahdollista se myöhempi hedelmöittyminen koska tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin viikolla 4+0 ja se oli selvä plussa. Kuulemma jos olisi myöhemmin hedelmöittynyt sen olisi pitänyt olla nega tai enintään haamu.[/QUOTE]

Mielestäni nämä ovat ihan mutu-juttuja. Ne plussat ja negat ovat joka kerta omanlaisia, ei voi mielestäni mennä plussan värejä määräämään...
Itse olen joskus saanut selkeän plussan vasta joskus viikolla 6-7 ja joskus jo viikolla 3+. Silti hedelmöittyminen on heittänyt korkeintaan viikolla lasketusta. Monimutkaisia juttuja.

Minullekin sanottiin rv 8 että tuulimuna siellä on..Näkyi pelkkä sikiöpussi, sain pyynnön tulla viikon parin päästä uudestaan ultraan....Oli hankalaa aikaa kun ei tiedetty mitä raskauden kanssa tehdään... Nyt se "tuulimuna" on jo kolmasluokkalainen neiti:) Muissakin raskauksissa ei edes sydänääniä ole kuultu kun vasta 11 rv:n aikoihin.

[QUOTE="Vieras";23578785]Oon varmaan jo ihan tyhmä, enkä tajunnut lääkäriltä kysyä mutta kuuluuko kohdussa olla sitä vettä kuitenki vähän niinkus kokoajan?[/QUOTE]

No minun tietääkseni vettä ei ole ns. normaalitilassa.

Minullekin sanottiin rv 8 että tuulimuna siellä on..Näkyi pelkkä sikiöpussi, sain pyynnön tulla viikon parin päästä uudestaan ultraan....Oli hankalaa aikaa kun ei tiedetty mitä raskauden kanssa tehdään... Nyt se "tuulimuna" on jo kolmasluokkalainen neiti:) Muissakin raskauksissa ei edes sydänääniä ole kuultu kun vasta 11 rv:n aikoihin.

Suomessa aletaan kuuntelemaan sydänääniä todella aikaisin moneen muuhun pohjoismaahankin verrattuna! Siinä monesti saa säikähtää, kun ei löydykään.
Esimerkiksi Ruotsissa kuunnellaan vasta viikon 20 jälkeen.

Tässä raskaudessa minulta koitettiin kuunnella viikolla 13+, eikä kuulunut. "Pääsin" taas ultraan ja kaikki oli hyvin. Istukka etuseinämässä, joka vaimentaa sydänääniä.

Mullakin on ollut aiemmissa raskauksissa istukka etuseinämässä ja on puhuttu siittä taaksepäin kallistuneesta kohdusta, mitä sekin sitten tarkoittaa. Voiko se olla joka raskaudessa eri asennossa vaiko kö...

Niin mie aikasemmin tuolla kirjoittelenkin että olisiko tarkoittanut että katsella sitä sydämen liikettä siittä monitorista. Mutta sittenhän se sikiö menikin hukkaan...

Yhteistyössä