Tänään vedettiin jälleen matto jalkojen alta, uä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli minun tarina on se että viimeviikolla kävin yksityisellä ultrassa kun alkoi hieman tulla veristä vuotoa joka tietenkin säikäytti. No ultraaja sitten totesikin että sikiöä ei ole, on joko tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen.

Tänään oli varalta vielä uusi ultra... ultraaja ultras ja ultras, totesi että sama tilanne kuin viimeksi, tuulimuna se on. Laittoi minulle lähetteen kaikenvaralta eteenpäin. Sitten hän hetken jatkoi vielä ultraamista kun löytyi kysta ja hän ultras ja ultras kunnes... hän alkoi että "ei voi olla totta, täälähän tämä vauva on, kaiken takana" "onnea ihan tuhannesti, täytyy sanoa ettei vielä koskaan ole vauvaa tarvinnut näin etsiä mutta täällähän se pikkuinen möllöttää ihan kohdun perällä" Menin aivan sekaisin, olin niiiiiiiiiin onnellinen ja innoissani. Ultraaja näytti minullekkin missä vauva oli. Kerroin taaksepäin kallistuneesta kohdusta että onko se syynä siihen että se on niin piilossa, kuulemma voi helposti olla sen syy.$

Ultraaja päätti että kuunnellaan vähän sydänääniä ja lisäsi sitä geeliä mahan päälle. Laittoi ultran valmiuteen... joo, ei... ei täälä kyllä vauvaa ole, ei löydy mistään. Kyllä se on tuulimuna.

Siinä tuli uusi romahus. Se sama ultraaja oli viimeviikolla nähnyt kuinka romahin henkisesti siinä kun vauvaa ei missään ollutkaan, nyt se sitten muka hetkeksi löytyikin ja sitä jo onniteltiin ja kuulemma kaikki on hyvin... ja ei. Miksi helvetissä joku ammatti-ihminen tekee tuollaisen virheen?!?! Tämä päivä on ollut yhtä helvettiä, olen miettinyt että minkä mie näin sisälläni vai näinkö mie mitään. Olenko sekoamassa?!

Kiitos tuhannesti sille ultraajalle, eikö hänen olisi kannattanut ihan sataprosenttisesti varmistaa asia ennenkuin rupes minua onnittelemaan ja ihquttelemaan, mutta ei hän päättikin että vedetään nyt vielä kerran se matto jalkojen alta ettei varmasti pääse tämä akka helpolla.

Mun kaverilla oli vastaava tilanne, meni ultraan ja lääkäri sanoi, että tuulimuna on ja kysyi, että haluaako että toimenpiteet tehdään heti vai seuraavana päivänä. Kaverini kieltäytyi ja sanoi että hän kokee että sielä on vauva ja se on elossa. LÄäkäri antoi viikon miettimisaikaa. Tämä kyseinen tuulimuna on nyt 4 vuotias vesseli...

Ei kun ihan ammattilainen kuulemma 30vuotta tehnyt näitä hommia. Se ensimmäisellä kerralla sano että tässä on sikiöpussi ja näytti siittä näytöltä että mikä, meni joku pariminsaa kun se oli ultrannut ettei löydä edes sikiöpussia. Joten se on vähän että eka löytää ja sitten saattaakin olla ettei löydäkkään. Lopulta kirjoitti ensimmäisen käynnin jälkeen ettei löytynyt sikiöpussia. Vaikka aluksi meille sanoi sen löytyvän ja näyttikin sen meille. Hieman erikoinen...?

Niin ankia tuommonen! =( Minäkin olen käynyt kahdesti yksityisellä ultrassa. Viimein raskaana neljän vuoden yrittämisen jälkeen. No, eka kerralla viikkoja olisi pitänyt olla 6 niin sanoi että vastaa viikkoa 5. Kävin uudestaan ja viikkoja pitäisi olla 8, ultraaja sanoi että maksimissaan olisi 6vk. Sano että ei kehity tavallisesti ja siellä näkyi vain syke ja epämääräinen möykky. Siis on todella pahasti epämuodostunut. Nyt aloin vuotamaan vähän enemmän ja oikeastaan toivonkin että tulisi mahdollisimman pian kesken. Lääkäri sanoi että hyvin todennäköisesti syke loppuu muutamassa viikossa.

Joo eli ihan alussa ollaan, nyt viikkoja olisi kaiken järjen mukaan 7+2. Sitähän se miekin mietin että miten voi löytää sikiön joka on piilossa jossain ihan perällä... ja seuraavaksi sitä ei löydykkään. Erikoiseksi tekee vielä se että mie itekkin huomasin sen jonkun siellä jossain ennen ku tämä ultraaja ehti mitään sanoa ja siinä samassa hän rupesikin hihkumaan että löytyi, mahtavaa onnea ja ihanaa... ja sitten seuraavassa hetkessä sitä ei enää ollutkaan.

mutta jos tuo onkin liian aikaista koko ultraaminen, odota vielä pari viikkoa. Tiedän tuntuu kurjalta odottaa. Otat sen nyt siltä kannalta että tapathu mitä tapahtu niin sinä selviät siitä ja uudestaan voi sitten yrittää, törkeästi sanottu mutta niinhän se on. Siis eihän pakosti tuossa vaiheessa näy sydäntä varsinkin jos vauva piilossa, kun eihän niitä kuulisikaan vielä 3-5 viikkoon

Outoa.. mulla ei oo mitään muuta tietoa kuin oma ulta rv8, kohdun sisällä näkyi musta pallo, joka kuulemma lapsivettä. Veden seasta löytyi pikkukaveri.. Näkyikö sulla sitä mustaakaan? Näkyikö alkion syke ultralla siinä heti?

Kun ei mulla ainakaan ole tuossa vaiheessa _kuunneltu_ sydänääniä, kun ei kuulemma kuulu..

Sama se tosiaan on niille sydänäänille, ne kuuluu kun ovat kuuluakseen mutta kun löytyisi nyt edes se vauva. Kyllä kuulemma varsinkin viikon 7+ pitäisi varhaisultrassa näkyä... ja niinhän se näkyikin, hetken. Kunnes sitä ei enää näkynytkään ja olen nyt kahteen otteeseen saanut diagnoosin tuulimunaraskaus. Ja kyllä mie sen asian olen hyväksynyt mutta pointti olikin että kun ensin ei löydetä, sitten löydetäänkin ja lopulta ei löydetä sitä vauvaa että miksi sen ultraajan piti alkaa minua onnittelemaan ja kertomaan että kaikki onkin hyvin jos se ei ollut asiasta aivan varma. On rankkapaikka kokea tämä kaikki.

Ja siis sen vuoksi hakeuduin ultraan kun mulla tuli viimeviikolla pyyhittäessä hieman verta niin säikähin. Soitin ultraajalle ja hän sanoi että voin mennä hänen luokseen että kyllä se näkyy jos on näkyäkseen. Ja ensimmäisen kerran jälkeen sain diagnoosin tuulimuna, tänään piti olla vain kontrollikäynti ja sitten meniki tähän arpomiseen. Mutta lopulta poistuin sieltä käsissä lappunen jossa diagnoosi tuulimuna. eniten minua on vain sitten kokopäivän mietityttänyt se tilanne ja se että oliko siellä sittenkin joku.

tulee mieleen että jos sulla on joku rakenne'vika' siellä kaksiosainen kohtu tai kaksi kohtua niin toinen kohdun osa on tyhjä ja toisessa sitten on se raskaus. tai jotain. kunhan arvailen. en kyllä itse uskaltaisi kaavintaan mennä tommosen ultravastauksen jälkeen, minusta tuommoisten puheiden jälkeen sinun pitäisi vaatia toisen lääkärin mielipidettä asiasta.

Yhteistyössä