Tänä jouluna

JääPrinsessa

Aktiivinen jäsen
11.09.2007
1 051
0
36
me ollaan ensimmäistä kertaa lasten kans kolmestaan, tai no kai se miesystävä tulee piipahtaa ku töistä pääsee sit illalla. mut juu ennen aina oltiin sillai et käytiin exän vanhemmilla ja sen mummulla, sukulaisia kokoontu koolle viettään joulua ja sit mun vanhemmilla siis äidillä ja isäpuolella ja siellä oli mun siskopuoli perheineen ja mummit ja veljet jne
mitä sitte tapahtu..erottii exän kans, sen vanhemmat asuu 400km pääs joten lapset nyt nykyään ei nää heitä juur ollenkaan, saati jouluna..mun äiti ja isäpuoli lähtee leville mun veljien kans jouluks, sukulaiset asuu niin kaukana..siskopuoleni kanssa en ole enää missää väleissä edes moikata, viä vuosi sit oltii ku parhaat ystävät, vien isäni haudalle kynttilän :'( tulee aika rauhallinen joulu..näin se elämä vaan muuttuu,enpä olis uskonut viä pari kolme vuotta sitte et vietän joulun yksin lasten kans :/ no jos yhtää lohduttaa ni ainaki lahjoja on niin pirusti et ei ees jakseta avata kaikkia, ja saa syödä hyvällä omallatunnolla eikö kukaa oo näkemäs :p

Mulla on elämässäni ollut vain yksi mieleiseni joulu. Ja senkin vietin likan kanssa salaa. Onnellinen olisin ollut, jos olisi tuo junnukin ollut silloin kotona, mutta oli sen joulun isällään. Mä olin likan kanssa kaksin,ensimmäistä kertaa elämässäni. Me ei uskallettu kulkea edes etuovesta, että ei jää pihaan jalanjälkiä. Hiiviskeltiin takapihan kautta ja meillä oli elämäni paras joulu. Ja luultavasti myös likan paras joulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla on elämässäni ollut vain yksi mieleiseni joulu. Ja senkin vietin likan kanssa salaa. Onnellinen olisin ollut, jos olisi tuo junnukin ollut silloin kotona, mutta oli sen joulun isällään. Mä olin likan kanssa kaksin,ensimmäistä kertaa elämässäni. Me ei uskallettu kulkea edes etuovesta, että ei jää pihaan jalanjälkiä. Hiiviskeltiin takapihan kautta ja meillä oli elämäni paras joulu. Ja luultavasti myös likan paras joulu.

Mä en tajunnu tästä mitään..uusiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja whatwhat?:

Mä en tajunnu tästä mitään..uusiksi?

no minä ainakin tajusin, lue ajatuksen kanssa =)

Miksei saanut jäädä jälkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Mä asun vanhempieni ja siskoni kanssa samassa rivitaloyhtiössä. Jos etupihalla olisi ollut jalanjäljet, se olisi ollut osoitus siitä, että me oltiinkin kotona. Takapihalle taas kukaan ei tule, joten sitä kautta saatoimme likan ja koiran kanssa hiiviskellä. Ei meillä ollut etupihan puoleisissa huoneissa valojakaan. Lähinä kynttilän kanssa liikuttiin. Mutta en varmaan ole ikinä ollut henkisesti niin lähellä esikoistani kuin sinä jouluna. Ja meillä oli likan kanssa oikeasti ihan mielettömän hauskaa :D

Mä asun vanhempieni ja siskoni kanssa samassa rivitaloyhtiössä. Jos etupihalla olisi ollut jalanjäljet, se olisi ollut osoitus siitä, että me oltiinkin kotona. Takapihalle taas kukaan ei tule, joten sitä kautta saatoimme likan ja koiran kanssa hiiviskellä. Ei meillä ollut etupihan puoleisissa huoneissa valojakaan. Lähinä kynttilän kanssa liikuttiin. Mutta en varmaan ole ikinä ollut henkisesti niin lähellä esikoistani kuin sinä jouluna. Ja meillä oli likan kanssa oikeasti ihan mielettömän hauskaa :D

Siis täh, mä en tajua nyt yhtään. Etkö voinut aikuisena ihmisenä kertoa muulle suvulle että vietät tyttäresi kanssa tyttöjen joulua kahden kesken..ei olisi tarvinnut omaan kotiin hiippailla kuin varas.

Aa, no sitten ymmärrän! Varmaan ihanaa tosiaan oli!

=)

Alkuperäinen kirjoittaja i dont get it:
Siis täh, mä en tajua nyt yhtään. Etkö voinut aikuisena ihmisenä kertoa muulle suvulle että vietät tyttäresi kanssa tyttöjen joulua kahden kesken..ei olisi tarvinnut omaan kotiin hiippailla kuin varas.
En voinut. Mun äitini tulee aikanaan saamaan kirkkaimman kruunun marttyyrinä olemisesta.Mä oweln ainoa tästä kokooonpanosta, joka ei ole meidän perheyrityksessä töissä. Olen elämäni aikana suututtanut useampaankin otteeseen äitini sillä seurauksella, että isänihän siitä kärsii. Ihmettelen, että ovat ylipäätään enää naimisissa. Äitini ei siedä sitä, että joku pilaa hänen joulunsa. Jos pilaa, mutsi rankaisee muita läheisiään - yleensä siis faijaa - seuraavat puoli vuotta. Mulla ei ole mitään intressejä olla vittumainen faijalle. Ja koska tiedän, miten vittumainen mutsi on faijalle, jos minä tai systeri ei ollakaan kivamukavia jouluna, joudun joko tekemään jouluna kuten mutsi haluaa tai sitten toimimaan salassa. Mä kun en halua faijalle yhtään enempää kärsimyksiä mutsista kuin mitä sillä jo normaalistikin on =)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Keittiönoita: Joulunne likan kansaa kuulostaa mukavalta :D
Ja äitis... hmmm... mielenkiintoiselta :)

Kuinkas tänä vuonna?
Tänä vuonna mennään aatoksi systerille. Vanhempani tulee sinne myös. Mutta ei siskoni poika eikä siskoni tyttö. Mun tyttö ja mun poika tulee.

Joskus vuosia sitten sovittiin systerin kanssa, että joka toinen vuosi mä otan "vanhukset" ja joka toinen vuosi hän ottaa. Aina, kun oli systerin vuoro, systeri lähti jouluksi mökille. Tiesi, että vanha äitini ei suostunut käymään öisin ulkohuussissa pissalla. Niinpä sitten "vanhukset" napsahti joka joulu mulle. Ja välillä sitten systerikin päätti jäädä kaupunkiin.

Ei mulla sinällään ole mitään sitä vastaan, että joulu on vietetty missä sattuu ja millä kokoonpanolla kulloinkin sattuu. Mulle itselleni lapsena joulu oli hirmu tärkeä perinteiden suhteen ja olisin halunnut jatkaa perinteitä omille lapsillenikin. Mutta koskaan se ei onnistunut. Lapseni ovat 22 ja 17 v eikä koskaan olla vietetty joulua kolmistaan. Mä luovuinkin joulusta jo kauan sitten ja loin meidän perheelle vahvan kekriperinteen.

=)

Yhteistyössä