~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

Emmaljungia saa käytettynä kohtuullisemmalla hinnalla kuin uusia, toiset myy puoli vuotta/vuoden käyttössä olleita vaunuja pois ja hintahan siinä samalla tipahtaa jo ainakin parilla sadalla. Kannattaa harkita. Meillä on Oran Taigat ja niillä mennään, ovat olleet ihan huippuhyvät, hinta-laatusuhde on kohdallaan.

Meillä on rakenneultra jo 11.8., viikkoja on silloin kasassa 18+4 mutta kaipa tuo ihan oikeaan aikaan tulee. Täällä kun pitää noi ultrat varata ensineuvosta, niin eihän siellä välttämättä mikään asiaatunteva henkilö ole vastaamassa puhelimeen. Noh, kaipa sitä voi sit mennä vaikka uudestaan jos se nyt näyttää että viikkoja on liian vähän. Neuvolasta voisin tietty kysästä asiaa. Jos oikein muistelen niin musitaakseni tuon kakkosen rakenneultra oli kans 18+ viikolla.

Täälläpäin ei ole oikeastaan mitään ruokahimoja näkyvissä. Mulla on hirveä himo leipoa koko ajan jotain mutta ei mun niin kummosesti tee mieli syödä mitään. Painoa olen silti saanut varmaan 2kg vaikken ole herkutellut enkä syö koko ajan. Mutta sen verran tulee kuin tulee. Pudotin painoa ennen raskautta 12kg ja aion jatkaa imetyksen jälkeen vielä vajaan 10kg.

Rapsu 14+6
 
Joo oonkin kattonu jo huuto.netistä käytettynä noita emmaljungan citycrosseja, ainut vaan et sopivia ei ainakaan vielä oo näkyny.. Värin kun pitäisi olla unisex, eikä mustaa tai harmaata. Haluan myös citykopan noihin joka sais myös olla samaa väriä.. Onneks on vielä aikaa katella noita, mut ottaa päähän eniten noi värit! Siis kaikki jotain mustia jne..
 
Se on muuten totta että aika monet vaunut on just mustat tai harmaat! Meillä oli esikoisella ihanat suklaanruskeat, siis sellaiset vaalean maitosuklaan väriset. Mutta ne tuli myytyä pois. Meidän Orat on kyllä kans musta/harmaat, tylsä väri mutta mulla on niihin huomiokeltainen sadesuoja :LOL: Meillä oli myös Emmaljungan Ceroxit rataskäytössä esikoisellä myöhemmin ja Ceroxit ostaisin jos olisin Emmaljungia tai vaunuja vailla.
 
Moi.

Vaunuista olette kovasti keskustelleet. Meillä oli pojilla jotkut ihmeen simo-vaunut vai mitkä lie kapistukset. Kahden vauva-ajan ne kesti vaikka uutena ostettiin. Tytölle ostin huutiksesta käytetyt emmaljungat, ja kyllä täytyy kehua. Tosi hyvät. Lisävarusteitakin tuli kauppaan mukaan. Eli minä kannatan käytettyjen laatuvaunujen hankintaa ennemmin kuin uutta ja edullista. Ja kannattaa miettiä millaisen kopan haluaa. Itse tykkään tosta emmaljungan erillisestä kopasta, koska meillä vaunuissa pääasiassa nukuttiin ne päikkärit. Harvemmin ratasosaa käytetty, nyt kesäaikaan muutamia kertoja. Pehmeät koppahärvelit jotka viritetään ratasosan päälle on usein aika kapeita, joten pikkasen vanhempi vauva talvihaalareissa ei sinne tahdo mahtua. Tää on yks tärkeä asia tämä koppaosan tarve ja tilavuus.

Hoitopöytä olisi tarjolla keskisuomessa, jos jollakin tarvetta ilmaantuu. Mäntyinen hoitopöytä jossa alhaalla kaappiosa sekä hylly esim: vaipoille. Irrotettava hoitopöytäosan jatkokappale. Höh, olipas selkeesti selitetty : / Jos joku on kiinnostunut, ni ottakaahan yhteyttä. Hinta ei päätä huimaa..

Sartsa, täällä pistin pari mattoa likoon, jos ukko ne pesis loppuun, tai sitten menee niiks ilta/yöpuuhiks. Miehelläkun riittää töitä jokapäivälle enemmän kuin laki sallii..

(.) Flussa ei hellitä.. tai neuvolassa arveltiin että olis allergiaa. Timotei kai pölyttää hyvin näihin aikoihin. Sain allergia lääkkeetkin, mutta koville ottaa niiden käyttö näin raskausaikana. Minä kun yritän välttää kaikenlaista lääkettä..

Onnea kaikille ultrassa käyneille, ja pikkasensa nähneille :heart:

Mukavaa viikonloppua!

-Amalia- ja Muru 14+1
 
Sartsa83
tinker_ Näyttää ainakin nuo vaunut tosi hyviltä ja tukevilta. Ei kans tietoo tosta merkistä, mutta vaikuttas kyllä hyviltä. :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sartsa83
-Amalia- toivotaan et mies kerkeis peseen. Meillä vähän sama homma, miehellä töitä + kaikkea mahdollista, ettei ehdi kun kotona käydä monesti. Onneks enää 4vkoa (vissiin) lomaan, joka kestää 4vkoa. Sillon TOIVOTTAVASTI viettää aikaa pojan kanssa.. tosin, tuo Rovaniemen reissu oli kyllä kans hyvä kun oli tosi paljon pojan kanssa. :heart:

(.) voi helvetin helvetti! Mä haluun täältä pois ja pian!!! Nyt se eka supistus sitten tuli poikaa ja hoitolaukkua kantaessa.. eikä muuten tuntunu kivalta. :( En kestä, jos tässä saa sitten alkaa pelkäämään tämän tulokkaan puolesta ja vaan sen takia kun asutaan tässä kerrostalossa, jossa ei ole edes hissiä... sais luvan löytyä pian rivari jostakin. *huokaa* :'(
 
Tervetuloa uusille :wave:

Taas tullut hirveesti tekstiä, joten en muista enää mitä piti kellekin kommentoida :ashamed:

(.)
Masu on tullut selkeesti esiin ja sitä on ihan turha piilotella. Toisaalta olis kiva pitää jostain syystä vielä matalaa profiilia, mutta toisaalta nyt ei ainakaan tartte kenenkään enää miettiä, että onko vaiko eikö :D Oksennan edelleen aamuisin, mutta pahoinvointi on muuten selkeesti helpottanut! Päänsäryt melkein vaivaa enemmän.. Mieskin edelleen lomalla, joten varmaan palaan aktiivisemmaksi taas lomien jälkeen :)

Huomenna päästäisiin miehen kanssa vähän tuulettumaan kaveriseuraan, joten sitä odotellessa. Tosin, musta ei taida seuraa olla yli puolen yön, mutta saan ainakin lähteä hyvillä mielin nukkumaan ;)

Jemppi & pikkarainen 12+4
 
Sartsa, ihana massukuva =). Mulla näyttää vielä siltä, että oon vaan syöny vähän paremmin lomalla. Täällä muutkin on pohtineet, että miten kertoa työnantajalle. Luulen, että loman jälkeen en enää ihan hirveesti voi piilotella, kun on muutama viikko vielä aikaa kasvaa, joten kai se on parasta vaan yrittää sanoa suoraan - että näin meillä tulta päin. Onneks pomolla itsellään on useampi lapsi, joten luulen, että ymmärystä löytyy ;)

Vaunuista: mä oon varovaisen toiveikkaasti ajatellu yrittää löytää käytetyt tai jotkut alennusvaunut. Aika suolaiset hinnat uusilla muuten. Huutiksesta oon katellu, mutta haluun kyllä nähdä vaunut myös luonnossa, ennen kuin sijoitan niihin.

Hemuliina, harmi, että oli kiireinen kokemus lääkärissä. Itelleen aina toivois, että lääkäri keskittyis just niihin mun asioihin. Saksa ja Ruotsi on kaiketi aika lailla yhtä turvallisia ruoan suhteen kuin kotimaakin, kunhan tietty välttää samoja ruokia/ruoka-aineita kuin täälläkin. Toivottavasti teillä on mukavat matkat!

Mesikersa, rv12
 
Pari viikkoa on hurahtanut edellisestä lukukerrasta... Aika hurahtaa näin kesällä. Olin silloin pari viikkoa sitten sairaalassa voimakkaan verevvuodon vuoksi ja taas täällä ollaan. Ensimmäinen vuoto rauhoittui hiljalleen, mutta eilen se alkoi uudelleen ja nyt olen vuodelevossa muutaman päivän sairaalassa. Että osaakin olla kamalaa tämä raskausaika. Tuntuu välillä niin epäreilulta, että toiset ovat elämänsä kunnossa koko raskausajan ja itselle tämä on joka kerta melkoista tasapainoittelua kodin ja sairaalan välillä.

Ilmeisen sinnikäs on meidän masuvauveli, kun edelleen hyvin sydän sykki ja voi muutenkin hyvin. Suuri helpotus! Vuoto oli taas voimakasta. Lääkärin tutkimuspöydällekin vuoti lorinalla veret :(. Nyt tuntuu tilanne taas menevän rauhallisempaan suuntaan tosin ajoittain tulee edelleen supisteluja ja vuotoa.

Ehdin jo kotonaollessani miettiä hiljalleen vauva-asioita että mitä hankintoja pitää tehdä ja uskaltaisikohan sitä ruveta jo jotain katselemaan, mutta nyt pitää taas useammaksi viikoksi jäädyttää sellaiset ajatukset. Ei vaan uskalla vielä suuresti iloita raskauden jatkumisesta, kun pelko km:sta on edelleen suuri :(.

Onneksi meillä on rakkaat lapset antamassa toivoa elämän säilymisestä ja jatkumisesta. Siellä ne kotona odottavat, milloin äiti pääsee sairaalast kotiin :). Ja huolestuneinahan hekin aina kyselevät että onko masuvauvalla kaikkinhyvin :).

Yritän kunnostautua muidenkin asioiden kommentointiin, kunhan näen oman tilanteeni kehittymisen. Jotenkin elämä pyörii niin oman navan ympärillä, ettei voimat riitä vielä muihin keskusteluihin, anteeksi.

Eveliinukka rv 15+4
 
Oikein paljon voimia sinulle ja pikkuiselle Eveliinukka :hug:
Toivottavasti tilanne rauhoittuu, ja pääset kotiin. Pitää vaan sitten kotonakin muistaa ottaa rauhallisesti. Sairaalassa on hyvä levätä, mutta ainahan sitä kotiin kaipaa niin kovin. Itsekin jouduin pikkuaikoja olemaan sairaalaseurannassa kahdessa ekassa raskaudessa hepatoosin vuoksi. Eihän se mukavaa ole, mutta rauhoittavaa kun seurataan hyvin vauvan vointia.
:hug:
 
Heissan, taas. Olipas sitä tekstiä tullut paljon sitten viime luku kerran. Mutta joo, korjaanpa heti alkuun omia tietojani. elikkäs LA olis nyt 25.1. muuttui ultrassa sen verran ja mulla on itsellä ikää 20v. sekin kun näytti puuttuvan.

Ja sitten... Rattaista nyt ollut puhetta. Meille tulee miehen äidiltä rattaat. Hyvin ovat hällä kestäneet 4 muksun käytössä ja vain renkaita tarvitsee vaihtaa muuten ovat ihan huippu kunnossa. Kaikkein mukavinta on että ne ovat samat rattaat jotka on hankittu aikanaan tuolle omalle rakkaalleni. Hän siis sisarussarjansa vanhin. Muutenkin saadaan tarvikkeita sieltä päin, pinnasänky tulee ja syöttötuoli ja kaukalo ja mitähän kaikkea muuta.

Mimsy + Mini 12+2
 
Eveliinukalle tsemppi:hug:. Aika hurjan kuuloisia vuotoja kyllä on, mutta onneksi pienellä on kaikki hyvin. :heart: Jaksamista sairaalamakoiluun! :hug:

Sartsallekin täältä huutelen, että hus pois nyt mokomat supparit!


tinker, karjalanpaistia, nam! :p Nyt tuli himo. En vaan viitisisi millään näin kesäkuumilla tehdä. Täytyy odotella syksymmälle. =)

Meillä on vaunuina Brion Kombit kovalla kopalla, monta vuotta vanhat, mutta todella hyvin pidetyt ja siistit. Käytettynä ostin siis nuorimmalle, tuplille oli arvatenkin tuplavaunut. Noihin Brioihin olen ollut aivan äärimmäisen tyytyväinen ja samoilla menee nyt tämä tuleva. Vaunuina ovat juuri passelit talvivauvalle, koska tuo koppa on niin suojainen ja lämmin.
Sillon kun noita vaunuja katselin huutiksesta, pähkäilin myös Emmaljungien ja Briojen välillä. Emmaljungat oli kautta linjan kalliimpia ja luotin sitten ystäväni kokemukseen, sillä hän oli ollut Brioihin tyytyväisempi kuin Emmaljungiin. Siispä ostin Briot ja tyytyväinen olen minäkin ollut. Tosin mehän siis asutaan täällä keskellä metsää eli vaunut on enemmänkin maastokäytössä, joten meillä on vähän eri hankintakriteerit kuin esim. kaupungissa asuvilla. =)

Matkarattaina auton perässä on kulkeneet Gracon Miraclet, niin ikään käytettynä ostetut. Nekin on aivan loistopelit, kun niihin saa tuon Gracon turvakaukalon kiinni (travel system). Sitäkin voin lämpimästi suositella kaikille, jotka kulkee paljon autolla.

Meillä alkaa olla pinnasänkyjä yli omien tarpeiden.
:attn: Siispä lahjoitamme uuteen kotiin hyväkuntoisen kotimaisen Tenavat pinnasängyn (valkoinen), sille joka sen viitsii noutaa. :attn: Sänky majailee eteläisessä Hämeessä. Lisätietoja ja kuvia voi kysellä yv:llä. =)


Jaahas, jospa sitä rupeisi virittäytymään jatsitunnelmiin.



NS 14+4
 
Vaunuista sen verran, että meillä on esikoisella ollu Emmaljungan City ceroxit (näissä ne pyörivät eturenkaat) ja ollaan kyllä tykätty. Paitsi ehkä väristä. Poistomyynnistä kun hankittiin niin värivaihtoehtoja oli tasan kaksi joista päädyttiin tummemmaan. Noi eturenkaat on kaupunkiolosuhteissa olleet tosi kätevät. Ja nuo vaunut ovat menneet isommallakin pitkään rattaina (se ihan vauva-aika kun menee nopeasti ohi).

(!) Jos käytettyjä ostatte niin kiinnittäkää huomiota siihen missä vaunuja on säilytetty. Ulkosäilytyksessä olleet kun keräävät helposti hometta kangasosiin.

(.) Ultrassa käyty ja pahoinvointikin alkaa ilmeisesti olla pikkuhiljaa takanapäin (koputtaa puuta). Jospa tämä odotus nyt kääntyisi kohti seesteistä keskiraskautta. :)
 
Täällä jännitetään ens viikkoa kuin hullut kuun ilmestymistä taivaalle :D Ollaan haettu tässä asuntoa ja nyt olis aivan täydellinen vapautumassa JO ens kuun alusta ja niiin kovin haluttais se. Olin juur sopivasti tilaa ja hintakin kohtuullinen. Ja muuttomatkaa olis 300 metriä, jos sitäkään.

Jännittämistä sitten taas häiritsee vähän se, että kävin tänään salilla ja sain jotenkin särjettyä selkäni. Ei nyt mitenkään pahasti ja tää oikeestaan on voinut tulla kyllä varmaan jostain muustakin, mutta kyllä kivistää ikävästi :/ Muuten oli ihana taas käydä pitkästä aikaa vähän huhkimassa. Kahvakuula sai jo torstaina kyytiä ja tänään vähän lisää :) Elokuussa vois aloittaa vaikka uintireissutkin.

Jahas, näyttäis vähän siltä, että taas jatkuu hommat kisojen parissa. Jotta eikun menoksi!

Kuulumisiin!

Anskutin ja Syllikki 13+1
 
Lauantai-iltaa täältäkin! Ihanaa, kun annatte vinkkejä noiden vaunujen suhteen... Tuntuu, että mulla ei ole hajuakaan, että mitä ominaisuuksia pitäis arvostaa/etsiä jne... Ainoo mihin osaan kiinnittää huomiota on väri ja muotokieli ;) Sillä ei pitkälle pötkitä talvella!! :D

Muutenkin oon kovasti tässä pähkinyt, että mitä pitäisi ottaa huomioon nimenomaan sen vuoksi, että meille tulee talvivauva. Isosisko opasti rintojen lämpimänä pitämisestä... Joudun varmasti etsimään uuden talvitakin, koska missään nykyisessä ei ole sitä vertaa varaa, että maha mahtuisi. Eikös lämmikkeeksi rinnoille riitä ihan vaan kaulaliina/kauluri?

Käsitöistä Oletteko muut alkaneet jo tekemään pikkuiselle jotain? Mulla on työn alla virkattu peitto, jota voi käyttää lattialla pötkötellessä, vaunussa, autossa, sylissä, jne. Sitten suunnittelin, että ompelen itse imetystyynyn kun katsoin netistä niiden hintoja ja ovat aika suolaisia! Olin jo tilaamassa kankaankin, mutta päätin käydä ensin Eurokankaassa hypistelemässä. Lapaset tietty teen. Mun äiti tekee villahaalarin ja sukkia. Mitäs muuta olisi hyvä olla? Aattelin lakanoita tuunata vanhoista. Ja jos sellasen äitiyslaatikon reunuksen tekisi. Onko teillä siihen jotain kaavoja tiedossa?

Ai niin, kiitti vinkeistä ja näkökulmista sen vakuutuksen suhteen :) Ollaan nyt pyydetty tarjoukset ja mietitään vielä sen jälkeen, että mitä tehdään.

Muksuluuri 16+2
 
Sartsa83
eveliinukalle oikein paljon jaksamista täältäkin.. kuten myös masuasukille. Toivottavasti vuodot loppuisi, pääsisit kotiutumaan ja loppuaika jokseenkin menisi ok:sti. :hug:

(.) täällä oli onneksi vaan eilen supistelua.. tänään jo taas melkein normi, masua alko kivisteleen kun tultiin synttäreiltä kotiin noitten rappusten jälkeen eikä ollu ees poikaa sylissä. : / Ärsyttää. Noh, josko ne tosta asettus sit viimistään kun pääsee muuttaan... joskus..

Sartsa ja Pätkis 15+0
 
:wave:

Oltiin viikon verran reissussa ja juuri kotiuduttiin, niin enpä ole ehtinyt päivittämäänkään.

Nyt pitäisi lista olla kuitenkin ajantasalla, palailen varmaan alkuviikosta kommentoimaan kunhan saadaan toinen tietokone takaisin huollosta. Huominen meneekin rattoisasti villiintynyttä puutarhaa kesyttäessä. :D

MLM ja monsteri 16+3
 
Nyt tulee vaan omaa napaa. anteeksi.

Mulla on ollut aika p...a viikko :|

Maanantaina mummu joutui sairaalaan ja meni jo aika huonoksikin :( Nyt tänään kaikki sillä suunnalla kumminkin olosuhteisiin nähden hyvin.

Sairaalassa vietetyn ajan vuoksi sokerirasitus sitten meni ihan penkin alle ja kaikki arvot ylittyi. Neuvolassa sitten perjantaina kävin kuunteleen ohjeet ja hain mittarin kotiin :kieh: olinpa sitten siitä niin suutuksissa, etten osannut odottaa pahempaa.

Myöhemmin samana päivänä sitten lähdimme odottavin mielin nt-ultraan. aika nopeaa mieli muuttui ilosta huoleen ja itkuun :( sikiön ympärillä on jotain ylimääräistä "nestettä"? enpä muuta siitä kertomuksesta sitten muistakkaan. Sikiö vastasi kokoa, sydän löi ja kädet sekä jalat näkyi ja kovasti se liikkuikin. Mutta mutta turvotusta oli yli 4mm ja riskiluvuksi saatiin 1:5 :'( maanantaina lääkärin jutuille, miten tästä eteenpäin. Mieli on musta, todella musta. Mietin miten paljon ihmiselle annetaan kestettävää ja kestänkö vielä tämän? Itkenyt olen nyt vuorokauden, kai ne kyyneleet loppuu jossain vaiheessa.

Murtunut Minnuska
 
Voi Minnuska :hug: Olen todella pahoillani! Paras ystäväni sai riskiluvuksi 1:7 ja terve poika syntyi, joten ei tuo nyt onneksi suoraa ole ihan pahin mahdollinen tuomio. Ymmärrän kyllä täysin miltä tuntuu :( Itse vielä odottelen riskiluvun saapumista postitse vaikkakin turvotusta oli vain 1,5 ja kaikki näytti hyvältä.

Eveliinukalle myös tsemppiä matkaan!
 
Minnuskalle lähettelen voimahalit :hug: Toivottavasti pikkuisella kuitenkin olisi kaikki hyvin. Välillä on niitä aikoja, että niitä huolia kasaantuu vähän liikaa. Pitää vaan koittaa jaksaa hetki kerrallaan. Jossain vaiheessa alkaa taas menemään paremmin. Toivottavasti lääkärillä huomenna asiat selkeytyisi.
 
Sartsa83
Mesikersa kiitos. :) :heart: Se onkin kiva jos on semmonen työpaikka ja pomo, jossa ymmärretään raskaudesta, niin voi hyvällä omalla tunnolla jäädä äitiyslomalle. :) Ja saa vielä aluksi parempaa rahaakin. :)

Suuren suuret voimahalit Minnuska! Olen lukenut niin täällä kuin muuallakin lukemattomia kertomuksia siitä, kuin on ollut jopa 8mm niskaturvotusta ja riskiluvut ovat olleet 1:1 ja 1:2.. jne mm. 1:5 ja silti ovat saaneet terveen lapsen, kun taas eräs pariskunta, jolle sanottiin että riskiluku on 1:25000, saivat downin lapsen. Eli aina ei riskiluvutkaan kerro mitään ja useammalla sikiöllä niskaturvotus laskee rakenneultraan mennessä. Näin ainakin meille kerrottiin vaikkei olekaan ollut sitä paljoa. Kätilö silti sanoi, että heillä aina kerrotaan kaikille tuo sama:"oli niskaturvotusta tai ei, useammalla se laskee raskauden edetessä. Niillä joilla on suuremmat riskit, pääsevät tarkkailuun, jossa seurataan sikiön kehitystä. Useammalla ne päättyvät hyvin. Aina ei voi silt tietää miten se menee." Tiedän Minnuska, ettei tällä ole mitenkään suurta merkitystä sun suruusi, mutta kerron tämän vain siksi, mitä olen asiasta kuullut ja yritän kai tällä tuoda jotain pientä toivonkipinää teille. :hug: :heart: Sanat ei riitä kertomaan miten pahalta tuntuu puolestasi. :( :hug:

Sartsa ja Pätkis 15+1 :heart:
 
niiiiskuneiti Onnea ultrakuulumisista!

Anskutin Niin, no eipä noilla viikoilla niin tarkkaa väliä ole, kun harvemmin se vauva kuitenkaan laskettuna aikana syntyy. Ajattelin vain, että tuolla sun käyttämällä viikkomäärällä sulla on laskettuna päivänä rv 40+1. Tsemppiä uuden asunnon suhteen!

Sartsa83 Auts, toivottavasti pääsette pian muuttamaan. Ei taatusti oo kivaa, jos tuossa vaiheessa jo supistaa :hug:

eveliinukka Hui olkoon tuota verenvuotoa. Jospa se pian helpottaisi ja pääsisit nauttimaan kunnolla raskausajasta!

Piisi Onnittelut ultrauutisista!

Minnuska78 Voimahalaus :hug: Eipä tuohon muuta osaa oikein sanoa, kuin että todella ikävä juttu :( Toivottavasti asiat selkiytyy lääkärin kanssa juteltuanne.

(.) Nälkä on jatkuvasti ja vaaka näyttää painoa tulleen jo kolme kiloa :whistle: Voi voi, saa nähdä mitä se lääkäri torstaina tuumaa, toivottavasti ei itketä mua ihan kauheasti… Eihän tää hyvä juttu oo, jos hirveästi kertyy, mutta toisaalta en jaksais nyt stressata mistään painosta, kun on muutakin mietittävää (ei siis raskauden osalta, vaan muita pieniä, arkisia huolenaiheita).

Jomi & SS 13+0 poks!
 
täällä taas, on viimekerrasta jo muutama päivä aikaa. :)


Eveliinukalle sekä Minnuskalle paljon haleja ja voimia! <3 :hug:

käsitöistä itte oon alkanu kutoon pieniä vihreitä villasukkia. aion myös tehdä itse kastetaulun ristipistotyönä myöhemmin.

(?) sit vähän kysymystä, et aiotteko te nukuttaa vauvaa pinnasängys, äitiyspakkauslaatikossa, keinussa vai missä? itte ollaan sen kysymyksen äärellä. siis kyllä pinnasänky ostetaan, mutta kannattaako se heti olla alkuunsa vai miten?

(.) mulla ehkä hieman pahoinvointi lievittyny, tänään ei oo tarvinnu (vielä) oksentaa kertaakaan! :cool: kyl jos se ensviikolla jatkuu niin menetän toivoni sen loppumisesta kokonaan, tänänä nimittäin tuli maaginen viikkolukema täyteen! mulla on ollu tosi paljon viimepäivinä kohdun kohilla paineentunnetta. se taitaapi olla ihan normaalia? aattelin et eikös näillä viikoilla se kohtu nouse korkeemmiilleen? niin ja tämä väsymys.. tämä on taas jotain aivan käsittämätöntä! kokoajan vain nukuttaisi vaikka kuinka paljon porskuttaa unta. huh, kylläpä tunnen itseni taas vaivaiseksi :)
hyviä vointeja mammat! :)

Muoks. niin ja nämä itkukohtaukset. tuntuu et itken kaikista asioista, ihan vaan pienistäkin. Jollain vähän hormoonit hyrrää :D

Niiskuneiti 12+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä