~*~*~ Tammkuun Vauvat 2012 heinäkuussa ~*~*~

me tultiin äsken elokuvista, eikä mua väsytä yhtäään, kun jännittää niin.. muuten oli tosi hyvä elokuva, mutta takana istu 3 tyttöä jokka puhu koko sen elokuvan ajan ja selosti toisilleen mitä siinä tapahtu.. ja vielä silleen vittumaiseen tyyliin " mun mielestä tässä elokuvassa on epäfunktionaalinen loppu sillä plaaplaaplaa.. " meinaan kyllä kypsytti! meinasin muutaman kerran kääntyä ja sanoa et voitteko vit*u pitää päänne kiinni! mutta olin hiljaa, kyllä otti aivoon :headwall: :stick:
mies meni jo nukkuun mutta mua ei väsytä, enään. Enää 12 tuntia! huoh, odottavan aika on pitkä.. toivottavasti kaikki on vaan niin hyvin, oon niin kova ressaamaan.. täytynee saada tämä aika jotenkin nytte kulutetuks.

niiskuneiti 11+3
 
niiskuneiti itteeni kans jännitti ultra niin, että en saanu nukuttua :D Pahinta oli odotella siellä odotustilassa omaa aikaa kun tuntu, että ei pysty olemaan paikallaan :D kaikki on varmasti hyvin! Tuu sit tänne kertoon mitä näkyi :)

Vaunuja kattelin eilen pitkään ja mehän jo tavallaan päätettiin, että emmaljungat taas ostetaan.. No aloin miettiä, onko halvempia ja hyviä vaunuja tarjolla? Esikoisesta ostin aluksi Bora Breakerit vai mitkä lie ja noi oli uutena vielä suht kalliit! Mutta ihan sika huonot! Puolti työntäessä, niin raskaat ja en jaksanu jaloilla edes jarrua painaa :D Niinpä ne vaihtu nopeesti emmaljungiin.. Huollossakin noi kävi 3kertaa eikä mitään muutosta tapahtunu.. Kertokaas kokemuksia hyvistä yhdistelmistä :)

tinker_rv13+4
 
Sartsa83
Tellu Po justiinsa noin.. toi huippaus on niin raivostuttavaa! Mut tänään se selvinnee neuvolassa et mitkä on verenpaineet ja hemoglobiini.. tarttee vaan muistaa ajoissa mennä sinne, et ehtii tasaannuttaa verenpaineet.

HAH! Täällä tuntu eilen illalla ja tänään aamulla oikeen kunnolla tuo kohtu tuolta läskien peitosta! :heart: Vitsti miten vinkee tunne oli. :) Ja Pätkis vetää kunnon ralleja aamusin ja iltasin. :D Hienoo sanoo miehelle et taas se liikkuu, mut sä et voi tuntee vielä mitään. Nooh, kyllä mieskin ehtii päästä kokeileen masua. :) :heart:

Tervetuloa Mesikersa :) :wave:

Täälläkään ei oo pahemmin nukuttu ja olo sen mukainen....

Sartsa ja Pätkis 14+5 :heart:
 
tinker_ meillekin piti eka tulla Emmaljungat, mutta kun päästiin liikkeeseen asti niin rakastuin täysin Hartaneihin. muoks. siis kokemusta ei luonnollisesti vielä oo, mutta halvemmat ku Emmaljungat :)

Eli täytyypi siis odotella kutsua yksityiseltä tarkastukseen syksyllä, voishan ne rahat muuhunkin käyttää mut jos tosiaan ei kunnalliselle pääse :/

(.) Tänään oltiin miehen kanssa neuvolassa. Ehkä ihan hyvä että oli mukana et se sai vähän edes tietoo siitä miks mua väsyttää ja miks en jaksa mitään. Mulla tulee oleen parin viikon välein aikoja just tän masennus taipumuksen takia. Väsymys on kai nyt pahimmillaan ja sen PITÄIS helpottaa parin viikon päästä.

14+0 (12+1)

Hb 143 (ei otettu)
Verenpaine 114/68 (115/78)
Paino 50,1 (48,2) +1,9kg
Sykkeet 148 (150)

Ei mikään ihme että pyörryttää :) Pystyykös noista sykkeistä päätteleen kumpi olis tulossa? Siis näitä arvausleikkejä tarkotan. Poikafiilis on edelleen :)

Mies tossa yks kerta pääs kuunteleen kotidopplerilla ku se niin halus. Makasin siinä sängyllä silmät kii ja toinen kuuloke omas korvas. Hetken päästä alko kuuluun Macgyverin tunnari, ja kun avasin silmäni niin siinä mies sitten leikki puhelimellaan ja totes vaan että ne sydämen sykkeethän kuulosti samalta ku ennenkin, ettei sitä sit pitempään kiinnostanukkaan. Se raukka luuli et ne olis jotenkin muuttunu :D Tästä lähin kuuntelen tasan yksin...

Nijan 14+0 poks poks
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Pitkästä aikaa täällä. En meinaa jaksaa kuin pakollisen arjen, tulen varmaan olemaan melkoisen mölli passiivijäsen täällä, toivottavasti ette kivitä.

Aika paljon samoja juttuja olen kyllä pohtinut, mistä olette täällä jutelleet =). Pahoinvoinnin hellitettyä tuli aika pysyväinen päänsärky, unettomuutta ja uupumusta samanaikaisesti löytyy, huimausta, kummallisen värisiä pissoja, verivuotoja ja harjoitussupistelujakin on jo ollut. Kohtu onkin jo yli navan, maha saman kokoinen kuin esikoisesta rv 19 =). Tunsin ultraviikolla liikkeet, mutta nyt en enää kuin ihan välillä sivulta ja alhaalta kun istukat ovat kasvaneet niin isoiksi. Muutaman viikon päästä alkaa pienet varmaan olla niin isoja että jaksavat monottaa istukoiden läpikin :). Seksiä ei ole meillä näkynyt, edelleen miehen hengitys joutuu pysymään metrin päässä, ukko parka. Hajuaisti on mulla siis edelleen ihan ärsyttävän tarkka, kaikki etoo.

Tässä meidänkin nt-ultran tuunattu kuva. Oon niin iloinen kun saatiin kummatkin kuvaan, edelliset ei koskaan suostuneet yhtäaikaa samaan kuvaan tuossa vaiheessa.

[/URL][/IMG]

Jaahas, samikset levitti toisen pinnasängyn ja itsensä täyteen aurinkorasvaa, sen siitä saa kun äiti kökkii koneella. Olisivat nyt edes jotain halvempaa rasvaa... Ja koneessa pyörii viidettä kertaa huuhtelussa kasa lakanoita joihin paukapäät levitteli muutama päivä sitten isin treenikassista löytämänsä suihkusaippuan. Se haju ei lähde millään :| . Juu, pitää mennä tästä siivoamaan.

Ihanaa loppukesää teille ihanat mamat! Mua ainakin helpottaa tämä muutaman asteen lämmönlasku, ei ole ihan niin turpea olo.

-pavunvarsi, Nappi ja Neppari 13+2
sekä muu rasvainen seurue 2x2v ja 4v
 
Pitkästä aikaa :wave:

Luin just teidän kirjoitukset viime käyntini jälkeen, ja paljon on tullut tekstiä :)

Mulla on menny voimat ja päivät tän pahonvoinnin kanssa. En oo oksentanut kertaakaan vielä, mutta tää huono olo jatkuvana on jtn järkyttävää :/ Sais jo alkaa hellittämään.

Maha mulla alkaa kanssa tuosta ylhäältä jo, vaikka kohtu on ihan alhaalla. Ja tuo mullakin aiheuttaa vähän puuskuttamista ja istuessa tukalaa oloa.

Seuraava neuvola mulla on vasta 27.7...sinne on aikaa vielä vaikka kuin.

Voikaahan hyvin :flower:

iimukka ja villahousu 15+1
 
Huomenta!

Mesikersalle tervetuloa!
Pavunvarsi: ihana ultrakuva! Teillä kyllä tulee tohinaa riittämään :).

Nijan: meillä kyllä annettiin neuvolasta lappu, jossa lukee, että odottava äiti ja isä (!) ovat oikeutettuja jonottamatta suun terveydenhuoltoon raskauden toteamisesta lähtien ja vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeen. (Hoidosta menee normaali tk-maksu.) Oletko soittanut hammashoitolaan ja kysynyt aikaa tarkastukseen? Voihan näissä olla kuntakohtaisia vaihteluja, mutta ei täällä päin kyllä mitkään tavallista paremmat palvelut yleensä ole.

Minä odotan malttamattomana, että liikkeitä alkaisi tuntumaan. Edellisestä neuvolasta on muutama päivä ja ihan jo hermostuneena mietin, että onkohan siellä kaikki ok. En tiedä, täytyykö tässä joku doppler hankkia, kun on näin hätäinen. Tai ehkä tämä loma tässä tekee, kun on aikaa miettiä. Pitäisköhän lähtee takas töihin :D.

Meelia ja pikkuinen 13+2 tai 5
 
Hammashoidosta Ite varasin sillon jo ennen ekaa neuvolaa hampilääkäriaikaa, mutta koska mulla ei ole ollut koko aikuisiässä mitään hampaissa niin sain vain suuhygienistin näin alkuun. Siellä sitten täti totesi, että mun mihinkään hammaslääkärille kannata mennä kun sillekään ei ollut mitään hommia. Kyllähän se ajanvarauksen tätsä yritti parhaansa mukaan vältellä vastuuta, mutta lain mukaan raskaana olevalla on oikeus päästä hammaslääkärin vastaanotolle oli jono kuinka pitkä tahansa! Eli sinne vaan soittoa!!

Kysyn nyt TYHMÄN kysymyksen... :ashamed: Mutta kun ei ole kokemusta asiasta... Onko lasten terveyskeskuslääkärikäynnit edelleen ilmaisia vai maksaako? Ollaan nyt niitä vakuutusasioita mietitty ja kauhistuttaa 100 euron omavastuu... Siihen hintaanhan saa aika monta kertaa olla kipeä... Vai paljon maksaa keskiverto yksityisen lastenlääkärikäynti? Ja vuosi maksut huitelee pilvissä. Minkälaisia kokemuksia teillä on, kuinka helposti lapselle saa terveyskeskusaikaa? Meillä ainaki työssä käyvänä aikuisena on välissä aika tahmeeta päästä vastaanotolle... En nyt kehtaa yhtäkkiä alkaa kyseleen lapsiperheiltä näitä niin josko täältä kokeneemmat osaisi auttaa :D
 
^Lapset käy ilmatteeks ja kyllä me ollaan päästy aina samana päivänä jos on tarvinnut käydä..Junnulla oli lapsivakuutus, joka lopettiin justiinsa samalla kun vaihdettiin vakuutusyhtiötä, otin vain tapaturmavakuutuksen hälle sit..Ja tälle tulokkaalle en aatellut vakuutusta nyt ottaa, se on niin saakelin kallis et samalla rahalla käyttää jo moneen kertaan yksityisellä jos tarve vaatii..Mutta kyllä suomessa perusterveydenhuolto ainakin lasten osalta kuitenkin pelaa niin hyvin et uskallan luottaa tk:n palveluihin ja kelankin kanssa on sit maksukatto jos oikein alkaa sairastaa.
 
Hammaslääkäri soitin ja varasin ajan suuhygienistille, olisin saanu tiistaiks jo ajan mutta halusin oman alueen hammashoitolaan. Sain sit 31.8 ajan. Ihan kiva, et pääsee vähän halvemmalla ku yksityisellä. Toivottavasti sit pääsee tarvittaessa yhtä hyvin hampilääkärille :)

Vakuutusta käydään kyselemässä kohta puoliin, ikinä ei voi tietää tarviiko sitä vai ei. Mutta parempi se kai on olemassa kun kiukutella jälkikäteen et olis pitäny hankkia... Kun ei voi etukäteen tietää paljonko lapsi tulee sairastaan...
 
pavunvarsi aivan ihana tuo kuva:heart:

muksuluuri meillä on tytöllä vakuutus ja yksityisellä ollaan mieluusti käytetty. Kipeän lapsen kanssa on niin tuskasta odottaa julkisen puolen terveyskeskuksissa aikaa ja sitten sieltä saa niitä arvailuja vaan.. Yksityiselle kun menee, vaikka ihan yleislääkärille niin ne laittaa helposti lähetteen lastenlääkärille ja pääsee sillon suoraan sinne eikä tarvii esim.päivystyksessä istua. Kerron nyt yhden esimerkin mikä tapahtui ihan kuukausi sitten meille.. Eli tyttö sairasti pari kuukautta sitten pissatulehduksen, vietiin illalla päivystykseen kun oli niin kipeä. Päivällä jo terveyskeskukseen soitin ja sanoivat, että odottaa huomiseen on niin täyttä.. No päivystyksessä istuttiin 5tuntia! (muka ottavat lapset nopeammin) jonka jälkeen otettiin pissa ja verikokeita. No niitä tuloksia piti odottaa siellä puoli tuntia jonka jälkeen sanottiin, että otetaan uudet näytteet 2tunnin paastolla. Kotiin päästiin lähtemään puolen yön jälkeen yöllä. Seuraavana päivänä pyysivät vielä yhden pissanäytteen jonka mies sitten sinne kiikutti. Tulokset saataisiin 3PÄIVÄN päästä! No sieltä sitten soitettiin, että ollaan saatu vaan yksi näyte jonka perusteella ei voi sanoa oikeen mitään! Eli syökää varulta antibiootit. Mihin lie kadottivat siis muut näytteet! Sellanen reissu... Kuukauden päästä tyttö valitti taas mahaa ja selkää ja vietiin samantien yksityiselle, aika saatiin samalle päivälle vielä. Samantien otettiin pissanäyte ja pikatesti valmistui heti. Tuo koko käynti kerta näytteenotot mukaan lukien kesti maksimissaan 45min! Seuraavana aamuna soittivat testien lopulliset tulokset ja mitään ei onneks löytyny. Mutta en vaan tajua, miten julkisella KESTÄÄ noissa testeissä sun muissa ja kaikenlisäksi ne kadottaa ne. No eipähän tarvii enään miettiä, minne väsyneen ja sairaan lapsen vie..

vuokko82 tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:
Vauvamasua ootellaan malttamattomana tässäkin osoitteessa. Tai siis lähinnä minä odotan. Mies on sitä mieltä, että kuitenkin tuskastun siihen loppuraskaudessa, mikä on varmaan ihan totta, mutta ei se tarkoita sitä, ettenkö silti haluaisi semmoista. Ja pian! :LOL: Mutta tosiaan en usko, että ihan heti on mitään selkeätä masua tulossa, koska tuota omaa hyllyvää fyllinkiä on sen verran paljon.

Tellu Po Täällä taitaa aika monella olla kotidoppleri. Meillä myös, mutta vielä ei oo sydänääniä saatu kuuluviin. Se on siis hyvin yksilöllistä, koska ne saa kuuluviin, mutta kyllähän se lisää stressikertoimia, kun yrittää ja yrittää eikä mitään kuulu. :whistle: Onneksi tuo nt-ultra rauhoitti mielen, nyt saa doppleri odotella vielä hetken seuraavaa kokeilua.

Sartsa Tuo Pätkis on kyllä herttainen nimi :heart: Ja niin osuva!

Neuvolalääkäriin oon menossa ensi viikolla. Mitä siellä oikein tehdään? Sisätutkimus vissiin ainakin? Oma neuvola on tämän kuun kiinni, joten täytyy käydä toisessa kaupunginosassa. Sitä seuraava nla-käynti mulla onkin vasta 1.9., koska oon elokuun ajan ulkomailla.

Painoa oon nyt onnistunut ihan liialla herkuttelulla ja liian vähällä liikunnalla kerryttämään jo kaks kiloa. Ei oo kivaa, nyt pitää lisätä lenkkeilyä taas. Helteiden aikaan ei kyllä mitenkään jaksanut, mutta nyt on onneksi inhimillisemmät lukemat mittarissa. Tosin saa nähdä kuinka kauan, ensi viikon tiistaille näkyy Ilmatieteen laitos lupaavan tänne 25 astetta taas…

Mesikersalle ja vuokko82:lle tervetulotoivotukset! :wave:

niiiiskuneiti Voi sua stressaajaa :hug: Mä sain kyllä ihmeen hyvin nukuttua ultraa edeltävänä yönä, mutta siellä odotushuoneessa tuntui, etten millään pysty istumaan paikallaan. Mies nappasi mua kädestä kiinni, kun huomasi, että naputtelin sormilla koko ajan milloin mitäkin :D Ja meillä oli tuo ultraaja noin vartin myöhässä, joten ehdin tosiaan hermoilla ihan hyvän aikaa siellä… Toivottavasti teilläkin oli ultrassa kaikki hyvin!

pavunvarsi Ihana kuva ja hienosti havainnollistettu! :heart:

Mites tuo meidän ultrakuva, jonka laitoin toissapäivänä, eikös se oo aika selkeä? Ihmettelen vaan kovasti, kun mies lähetti sähköpostilla äidilleen sekä tuon että toisen, vähän epäselvemmän kuvan eikä äitinsä ollut kuulemma ymmärtänyt siitä yhtään mitään :confused: Ja musta tuo on ihan selkeä! Jopa mun kahdeksanvuotias siskontyttö oli heti hahmottanut, miten päin vauva on kuvassa. Sen sijaan kuusivuotias pikkusiskonsa oli tokaissut, ettei siitä saa mitään selvää, mutta se nyt on täysin ymmärrettävää, kun lapsesta on kyse :D

Jomi & S-S 12+4 :heart:
 
Mäkin odottelen jo et koska masu alkais näkyä ja omasta mielestä jo näkyyki vaikka miehen mielestä ei... :D nyt olis siis menossa 14+3. mutta eikähän se sieltä kerkee tulemaan vielä! Liikkeitä sitä myös niin haluaisi jo tuntea. Kaikessa pitäis olla niin kärsiväliinen. :eek:
ja onneksi on oireetkin jopa ollut aika minimissä, huippausta kylläkin ja väsymystä... ja ei ees oo miehen mielestä hormoonitkaan jyllänyt. :D Onneksi huomenna alkaa loma niin saa rauhassa levätä.
 
täällä selvitty ultrasta! ja huh, ihan turhaan minä oon panikoinu! vauva voi hyvin, kovasti liikehti, ei meinannu pysyä ollenkaan paikala .kyllä siinä äiti heltyi. <3 mieskin liikuttui, ja kyyneleitä pyyhki silmistään. ultratäti oli ihana, vanhempi nainen, se ky rauhotti kovasti mieltä, kun oli niin lempee ja muutenkin symppistyyppi. me ei osallistuttu siihen seulontaan, joten niskaturvotusta ei siis mitattu. onko kaikki muut osallistunu siihen? vauvalla oli pääperämittaa 47,9 mm. kaikki oli muutenkin hyvin. ihanaa, nyt on helpottunu olo! aamuset tuskailut oli siis turhaa. nyt fiilis on sanoinkuvaamaton, ei osaa oikeen muutaku virnistellä ja kattella pienokaisen kuvaa. ONNELLINEN! c:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jomi
Liitos-ja alavatsakipuja on ollu jo pari viikkoa, tosi inhottavaa: /

niiskuneiti onnea ultrakuulumisista! mekään ei osallistuta seuloihin, mutta silti kätilö mittaili niskan seudun, turvotusta oli 0,6mm eli kuulema normaali oli..
 
Sartsa83
Neuvolakuulumisia

14+5 (9+6)

Hb 118 (121)
RR 129/82 (133/81)
Paino 87,1 (86,3)
Syke 150 (muistaakseni np-ultassa oli kun ei lapussa lukenu 165)
Liikkeet +

Hempasta sano et vielä ookoo, kun en näytä mitenkään kalpeelta ja näytin hyvinvoivalta. Aattelin kuitenkin, jos sitä tässä kuitenkin napsis tota rautaa, jos se auttais tähän yleiseen väsymykseen. Verenpaineet mulla on normaalistikin "koholla", mut mua ei mitenkään vaivaa se. Eli siis oon ihan normaali. Itteäni tosin toi hemppa just mietitytti että voisko sen takia huipata? Ja olla tätä väsymystä. Et jos omapäisesti alottaa ton raudan ja kattoo miten se vaikuttaa. Sykkeistä.. meidän esikoisellahan oli tota 150:tä melkein koko raskauden.. et liekö poika tulossa. :) Hauskasti tiistaina kaupunkireissulla kattelin poikien 50cm vaatteita, vaikka oonkin sitä tyttöö toivonu ja sanonu et on tyttöolo. :p Et tiiä häntä. Mut kuten sanottu, kumpi tahansa on tervetullut ja jos poika, saavat pojat toisistaan "painikaverin" ja jos tyttö, pääsee esikoispoika "repiin letistä" tyttöä. :D Et molempi parempi. :) Toki siis semmonen rinsessa ois ihana, jolle sais pukea mekkoja päälle, mutta jos nyt on suotu poika, niin ehkäpä vielä jonain päivänä se tyttökin meille suodaan. :)

Voi Pavunvarsi! :hug: :heart: Hih.. ihana. :) :heart:

Nijan juu, suuhygienisti ensin tarkastelee tilanteen ja tarvittaessa sitten laittaa lääkärille aikaa ja jos suussa tilanne ookoo, mut tyyliin muutama reikä on, niin sitten laittavat siihen n. puolen vuoden jonoon. :)

Muksuluuri kunnallisella eli terveyskeskuksissa lapset edelleen käy ilmaiseksi. Myös ainakin Nokialla odottavat äidit pääsee lääkäriin ilmaiseksi. Mutta muut maksavat sen jonkun 22-25e/vuosi. Joka otetaan kerralla ettei tarvitse moneen kertaan maksella. :) Tampereella se oli joskus 11e x 3 eli 33e/vuosi. Ei sekään paha. :) Eli jos vakuutus kannattanee yksityiselle mentäessä. Siellä kun kertamaksu saattaa heti olla joku 160e, josta jo sitten saa 60e takaisin vakuutuksesta kun on maksanut omavastuun ja sen jälkeen muut käynnit saa takaisin vakuutuksesta. :) + lääkkeet jne. :)

Tervetuloa Vuokko! :wave:

Jomi kiitos. :) :hug: Hih, kyllähän tuo nimi vähän pistää huvittamaan kun ajattelee vaan suklaapatukkaa joka on mahassa. :LOL: Mutta sopii niin hyvin esikoisen masunimeen. :)

Vuokko tunsin esikoisesta ekat potkut 17+3, joka kuulemma oli tosi aikasta neuvolankin mielestä, mutta näin siis silloin.. nyt oon tuntenu jo tästä ensimmäisiä liikkeitä. :) :heart: Ensimmäisessä raskaudessa on justiinsa se, kun ei malttas millään ootella mitään. :D Haluais kaiken just nyt ja heti, mutta vaikka se on helpompi sanoo kuin toteuttaa, niin malttia! Maltti on valttia ja kannattaa nauttia jokaisesta hetkestä ekassa raskaudessa. :)

Lyydia välillä on nappaillu tuolta alapäästä.. et kaippa niitä voi liitoskivuiks sanoa.. enemmän ehkä tuntuu repäsykipua munasarjojen tienoilla kun vaikka nousee ylös.

Onnea niiskuneidille ultrasta! :heart: Meillä kummatkin itki vuolaasti esikoisesta. Nyt oltiin iloisia ja kummaltakin pääs välillä.. "awww.." kun katteltiin toisen vääntelyä siellä. :heart: Me ollaan osallistuttu molemmista seulontaan. Eihän se pakollista ole.. jotenkin on vaan halunnu tietää. :)

Ihanaa kesää täältäkin vain ja samaa mieltä Pavunvarren kanssa, että kyllä helpotti kun lämmöt tuli alaspäin! Nyt on hyvä olla! :heart:

Sartsa ja Pätkis 14+5 :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heissan kaikille!

Olin eilen kavereiden kanssa viettämässä jokilaivapäivää Turussa ja olipa meillä kyllä hauskaa! Kaveritkin oikein antoi mulle kunniamaininnan kun jaksoin olla niiden hiprakkaisessa seurassa alkoholittomien voimalla :D Mutta eipä ne nyt niin hiprakassa ees ollu. Kun päästiin yhden jälkeen yöllä majapaikkaan niin olin niiiin totaalisen väsynyt, että kuulostin puhuessa ihan siltä kun oisin vetänyt useammankin jallushotin :D :D

Jomi: Miust teidän ultrakuva on ihan huikean ihana ja selvä! Mua vähän harmittaa, kun meillä on osittain sellainen suttu vaikka kyllä siitä nyt pään ja vartalon erottaa, mutta kun se on edestä (tai saattaa olla takaapäinkin, en oikein saanut selville, miten päin Syllikki oli :D ), niin ei erota esim kasvojen profiilia. Mutta ihana sekin on silti :heart:

Niiiiskuneiti: Onnea ultrakuulumisista! Nyt on edessä se ihana aika kun voi antaa vaavin vaan kasvaa ja ei tarvi jännittää enää =)

Pavunvarsi: Ihana kuva teidän Napista ja Nepparista!

Nijan: Missä kävitte kattelemassa vaunuja? Mää oon aika vannoutunut nyt Emmaljungiin, mutta jos joltain muulta merkiltä löytyy yhtä käytännölliset niin saatan harkita :)

Hammaslääkäristä oli ollut puhetta. Pitäisköhän miehelle vinkata että vois käydä. Ite oon ravannu koko kevään tuolla opiskeluterveydenhuollon puolella hammaslääkärissä ja nyt pitäis olla kaluston kunnossa :D Ens keväälle jäi vielä juurihoidon loppuröntgenet ja lopullinen pintapaikka, kun hammaslääkäri sanoi, että ei rupee ottaan raskaana olevalta röntgeniä ku ei oo ihan pakko. Pärjään kuulemma näillä paikoilla ja leegoilla vaikka pari vuotta :cool:

Makuuhuone-elämä on meillä kokenut ihan uuden syntymisen, mutta siihen tietty vaikuttaa sekin, että ollaan nyt joka päivä samalla paikkakunnalla. Tuo kevään 2/pv viikossa yhdessä ei ihan aina houkuttanut harrastamaan. Mutta seksiä on siis enemmän ja se tuntuu aivan järkyttävän hyvältä! Syksyllä lienee edessä taas vähän kuivemmat ajat :/

Tänään käytiin ekassa vakuutusyhtiössä kyselemässä lapsivakuutusasiaa. Vakuutusmyyjäkin kysyi, että saadaanko sponsoria vakuutukselle ja täytyy kyllä sanoa, että ei olis pahitteeksi. Oli ihana saada kattava selostus niistä vakuutusehdoista ja siitä, mitä se vakuutus oikeesti korvaa, kun ne paperit on välillä niin mystistä luettavaa!

Mulla oli tällä viikolla tän huuli-suulakihalkioasian takia ihan kauhee meltdown-hetki. Olin menossa pankissa käymään ja samalla piti kysyä sitä vakuutusasiaa. Sit meille tuli miehen kanssa kotona joku ihan käsittämätön kina (mun hormoonit tai jotkut siinäkin taas oli asialla) ja se sanoi, ettei lähde mukaan. Mä sit otin roskiksen ja lähin vähän ovet paukkuen. Kävin heittään roskat ja tulin takas rappuun et kävelen rapun läpi tonne kadulle niin siel se mies mua sit odotti ja oli lähdössä mukaan. Sit kohta mä jo istuinkin rappusissa ja itkin silmiä päästäni. Mies ei tienny mitä se tekis tai sanois ja en mä tiiä oisko sen mitään tarvinnukaan tehdä/sanoa. Kuhan sit lopuks halas. Mutta tuntuu että siinä itkussa lähti pois kaikki se pelko minkä kasasin sisään, kun rupesin näitä vakuutuksia katteleen tän asian takia. Sen jälkeen ei olekaan enää ollut yhtään paniikkia.

(.) Oireista on jäljellä huippaus ja aivan jäätävä ruokahalu :D Sit en kuitenkaan pysty syömään ihan mitä vaan ja lisäksi maha ei vedä niin paljon kuin nälkä vaatis :kieh: syön KOKO AJAN. Muru sanoo, että mulla näkyy jo masu ja tuntuukin, mutta itte en kyllä oo sitä huomannu. Sit ku se käski mu kokeilla ja sanoi, että kato ny täs tuntuu tämmöinen kiinteempi niin jouduin tuottaan sille pettymyksen ja sanomaan että se on läskin alla piilossa olevaa luuta :D :D Mies parka... Mut kyl mä sen oon huomannu, että nuo löllyt on siirtyny jotenkin ylöspäin. Painoa ei onneksi ole tullut vieläkään yhtään ja siitä olen kyl iloinen. Siihen kyl vaikuttaa varmaan sekin, että oikein mikään ei maistu ja mahaan ei mahdu. Kahden viikon päästä on lääkärineuvola ja sillon saa tietää verikokeitten tuloksetkin. Täytyypi toivoa, että sokerit on kunnossa!

Nyt unille, kun on niin ihanan viileä!
Anskutin ja Syllikki 12+6

ps Jomi: Mulla ois kierron mukaan tuo 12+6, mutta neuvolassa ne sai jollain kaavalla sen, että ny ois 12+5 ja sit ultran mukaan on jo 13+0 :D Ota näistä selvää! Joten pysyn tossa 12+6 omassa kaavassani niin pysyn kärryillä ku perjantaina vaihtuu viikko :)
 
{Anskutin} Me käytiin kalevassa Vauvatalo Johannassa, missä näin ne mun rakkausvaunut ja sit käytiin vielä lielahdessa Muksutallissa. Sit käytiin siinä A-T lastenturvassa vai mikä lie on kans siellä lietsus, mutta siellä oli vaan Emmaljungia ja jotain muuta merkkiä. Voipi olla että joudutaan tilaan saksasta sitten noi meijän vaunut jos ehtii meneen, vielä kun ei uskallettu varata. Ajattelin eka odottaa ens vuoden kuosit ja värit.

(.) Mä vähän veikkaan että mulla alkaa kohta toi masu näkyyn kunnolla, tai onhan se nykyäänkin järkyttävä pallo ruokailun jälkeen. Että mulla ei vissiin paljoo haittaa ku kohtu taakse päin :) Kun sen verran hoikka oon et kaikki näkyy heti :/ Pitäis miehen isälle ja sen vaimokkeelle vielä kertoo tästä vauvelista. Saas nähä mitä siellä sanovat vai haukkuvatko mut ihan pystyyn. Vasta kaks kertaa muutenkin ne nähny...

Niin ja onnee muuten taas kaikille jotka ultrasta on hyviä uutisia saanu :flower:

Nijan 14+1
 
Sartsa83
Jospa vähän päivittelis masukuvaakin tänne. Vihdoin alkaa noitten läskien läpi seistessä näkyä pienoinen masu. Tässä oikein vedin vattaa sisään ja tuommonen pikkuinen kumpu siihen jääpi. :) Eilen neuvolatädin kokeillessa, kohtu on kuulemma pienen jalkapallon kokoinen. :) siis halkasija mitoiltaan suunnilleen. Korkein kohta on vähän ennen palleaa ja alin kohta on ennen häpyluuta.



Tänään siis Rv 14+6 ja Pätkis hyvin onnellinen masussa.. semmosta menoa ja melskettä siellä tuntuu ajoittain olevan. :) :heart:
 
Pikaisesti merkkailen kaikkien jutut luetuksi!

Onnea kaikille ultrassa käyneille! :flower: Pavunvarrella kerrassaan hurmaava kuva! :heart: Meilläkään ei tuplista saatu koskaan "yhteiskuvaa".

Tervetuloa mukaan uusille! :wave:

Kovasti pitää kiirettä.
Huomenna lähden käymään Porissa jazzeilla ja säätiedotuksista päätellen päivä tullaan viettämään märissä tunnelmissa.


Mukavaa viikonloppua kaikille!

NS 14+3
 
Heips!

Mulla oli maanantaina lääkäri käynti ja siitä jäi kyl vähän huono fiilis..ensiks ajat oli myöhässä vaikka mua ennen oli tasan 1 henkilö,melkein 2h jonotusta..ja sit lopuks ko sinne pääsin niin lääkärillä oli aika kiire,nopeesti ultralla katto,sano et ei liiku paljon ja näytti sydäntä jä näin kyllä et jumpsutti siellä..no sit vielä kuunneltiin koneella et sais lukemat niin eihän se löytäny niitä sydänääniä ja sit koko kone hajos!!kiva!!muuten kyllä toi lääkäri on aivan ihana,oikealla alalla oleva ihminen mut nyt vaan huomas et oli tosi kiireinen..ja sit ku mä en ees tunne liikkeitä,mulla luultavasti taas istukka tos edes,niin vähän 12rv ultrassa sano...toivottavasti tuol masussa nyt ois kaikki hyvin..huoh..

Me lähetään viikon päästä miehen ja mun veljen kanssa reissuun,pidennetylle v-lopulle Saksan maille..toivottavasti lapset pärjää mummujen kanssa.Toisaalta tosi kiva lähtee mut sit toisaalta miettii just et pärjääks lapset:)no ku sieltä tullaa niin sit muutama päivä kotona ja sit suunta Ruotsiin lasten kanssa:)
ja sit vielä mitähän mä uskallan syödä tuolla reissussa,mä oon aika hysteerikko noitten ruoka hommien kanssa:(

Pavunvarsi:mahtava kuva:)!!

hemuliina tänään olis 14+2:)
 
Huoh, mietin noita vaunuja! :D Siis johan jo kerran päädyin taas niihin luotto emmaljungiin, mutta mietin olisko halvempia ja silti laadukkaita vaunuja tarjolla.. Yhdet pisti silmään netissä, ainakin ihan uus merkki mulle: skidi: Nordic Combi Ruskea | Yhdistelmävaunut | Lastenvaunut ja rattaat | BABYTOWN noi on ainakin tosi halvat! Oisko liiankin ollakseen hyvät...? Emmaljungissa ottaa päähän tuo hinta ja toiseks ei oo kummosia värejä tarjolla:headwall:Millä ei kyllä miehen mielestä oo niin merkitystä :D

Ratkesin tänään ostamaan Lindexistä 50cm bodyn ja 50cm velourhousut:heart:Molemmat vaalea/beige sävyisiä niin menee sitten tytölle, että pojalle.

Ruokahimot on tullu! :D Oon koko viikon tehny kaikkee ruokaa ja leiponu, eilen tein ihan älyttömän satsin täytettyjä paprikoita vaikka millä täytteellä ja leivoin porkkanakakun :D Pullaa ja karjalanpaistia on pakko tehdä viikonloppuna :D

tinker_rv13+5
 

Yhteistyössä