Heips!
Minäkin taas ilmottaudun. Ei ole tullut kauheasti koneella käytyä. Meidän nettiyhteys vähän kenkkuilee ja suostuu avautumaan vähän millon haluaa. Tänään sitten halus ja minäpä päätin tilanteen hyödyntää ja kirjotella tänne.
Neammalla on eilen ollut jaksamista, huh. Onneksi yö meni noin hienosti. Noista kitinöistä; mulla on aina takuuvarma syntipukki = hampaat. Meidän tytöille onkin varmaan kehittymässä sellanen haiden purukalusto, missä hampaita on monessa kerroksessa, sen verran usein niitä hampaita on oireiltu.
Mutta se on siis totta, että ne kitinät on paljon helpompi kestää, kun on tiedossa syy, miksi kitistään.
Meillä onkin Irenellä nyt ollut pari kitinäiltaa ja -yötä. Hampaita siis pukkaa. Ja tällä kertaa ihan oikeasti. Yläikenet on ihan turvoksissa ja neiti jyystää hampaillaan millon minun varpaita (varmaan tosi nam!), milloin kättä, olkapäätä tai muuta. Viimeyönä oli ennen puoltayötä herännyt jo kahteen otteeseen, enkä toisella kertaa saanut häntä omaan sänkyyn nukkumaan, joten tyttö nukkui meidän sängyssä koko yön. Melko hyvin sitten saatiinkin nukuttua, paitsi mies, joka ei osaa nukkua, kun Irene on meidän vieressä.
Saarulle: Sinä olet mielestäni melkoinen arjen sankari!Työ, lapset ja koti ei ole mikään helppo yhdistelmä. Etenkin kun teillä noita menoja tuntuu riittävän kerhoineen, eskareineen ja harrastuksineen. Voimia sinulle äijäkatraasi kanssa.
Kengistä: Minä niitä kuomia kanssa katselin, että ovat melko näppärän näköset. Tän ikäsen kengissä on tosi tärkeää, että ne aukeaa tarpeeksi alas, että ne saa jalkaankin puettua. Oikea koko on myös tärkeä (Irenellä on tällä hetkellä kengänkoko 18-19), Parhaiten oikean koon pystyy kokeilemaan kengistä, missä on irtopohjallinen. 0,5cm pitäis olla kengissä käyntivaraa ja uusiin kenkiin kannattaa varata lisäksi 0,5-1cm ksavunvaraa sekä talvella lisäksi sukkavara. Me ollaan aika paljon käytetty Suomessa valmistettuja Tepsut kenkiä. Ovat todella laadukkaita, Suomen oloon suunniteltuja kenkiä, jotka minun mielestäni ovat vielä nättejäkin. Noissa on huomioitu myös tuo helppo puettavuus.
Omaa napaa: Minä sitten olen askeleen edempänä perhepäivähoitajan "uralla" (
). Soittelin perhepäivähoidonohjaajalle tällä viikolla ja nyt pitäisi laittaa virallinen hakemus sisään (ainoa ongelma on, että mulla on työtodistukset muuton jäljiltä hukassa, kääks!). Vuodenvaihteen jälkeen olis tarkoitus alotella...
Nyt täytyy rientää pakkaamaan. Me lähdetään tänään mummun ja taatan lukse aikaistetulle isänpäivävierailulle. Miehellä on tänään työpaikan pikkujoulut, niin lähdetään sen huomista krapulapäivää pakoon samalla. En halua olla täällä sille kiukuttelemassa, koska tunnen itteni ja tiedän nalkuttavani koko huomisen päivän, jos joudun sitä krapulaista raatoa kattelemaan. Mukavampi siis kaikille. Sit ei tarvi myöskään mun porukoilla sunnuntaina enää käydä, niin ei tule niin kiireaikataulua isänpäivällekään.
Mukavaa isänpäiväviikonloppua kaikille! Ja voima- :hug: kaikille väsyneille äideille.