**Tammivauvat2008**vol.6

Katja: Joo, aikaseen oli neuvola, viimeksi oli eka kerta vasta viikolla 9+0. Mutta sen takia th laittoi ajan noin pian, että on kuulemma uusi ultrakäytäntö Kätilöopistolla ja uudet laitteet eli eka ultra tehdään jo viikoilla 10-12, viimeistään 12+6! Kattelin vanhaa äitiysneuvolakorttia niin viimeksi oli viikkoja 13+0 kun oltiin np-ultrassa. Toivottavasti kutsu tulisi pian, olisi ihanaa päästä ultraan jo ennen viikkoa 12! :heart: Oli kyllä aika ylimalkainen käynti muuten, paikalla oli th + opiskelija ja molemmat oli vähän "että kyllähän te tän tiedätte ja muistatte viime kerrasta"... :LOL: Niin kuin suurin osa asioista kieltämättä onkin tuttuja. :D

Ja tosiaan oon onnellinen että nyt on vähän enempi oireita, vähän rauhoittaa mieltä. :heart:

maximiliam:
Tsemppiä sinne paljon, toivottavasti yökoulusta on apua!

Unikoulusta juteltiin taas myös eilen neuvolassa. Tiedän että kyse on vaan ihan meidän omasta saamattomuudesta.. :ashamed: Th onneksi oli tosi kannustava, ja ehdotti että jos ei aikaisemmin jakseta niin sitten joululomalla kun mies on pidempään kotona niin vietäisiin unikoulu yhdessä kunnolla läpi. Olis vaan se kolmas huone mihin siirtää poitsu niin laittaisin omaan huoneeseen! Tuntuu että häiriintyy siitä että nukutaan kaikki samassa huoneessa ja senkin takia heräilee...Mutta ei auta kuin odottaa ja toivoa että pian löytyisi se oikea ostaja tälle kämpälle ja saataisiin kaupaksi. B)
 
meillä oli taas eilinen ilta yhtä tuskaa kun Elli ei millään olis käyny nukkumaan ja sit olikin yliväsy.ois vaan koko aika halunnut syliin ja tissille mutta eihän siinä ole mitään järkeä koko aika vekslata joten olin sit itse vieressä ja Elli sai huutaa..aika raastavaa se oli mut pakko tehdä näin.
yö meni sit onneksi hyvin mutta herätys oli jo 5.30 |O

mä täällä vaan arvon ja arvon että menenkö ottamaan rokotteen vai en..periaatteessa en millään haluis mut syyttääkö sitä sit itseensä jos Elli saa oikeen pahan taudin jälkitauteineen..toisaalta tän rokotteen on sanottu olevan tehoton just näille pienille ja siksi testaavat sitä uutta ensi vuodeksi..
vitsi kun tietäis mikä nyt on fiksuinta....neuvolatätikin sanoi vaan että voin tänään tulla sen ottamaan jos haluan ja et osa ottaa ja osa ei..päätä nyt sit tässä.
 
Moi!
Me käytiin äsken siellä MLL:n perhekahvilassa. Se kestäis klo9-12, me mentiin jo yhdeksäksi, mut lähdettiin pois jo 10.45, kun Albertin päiväuniaika oli jo.. Nyt se nukkuu vaunuissa, varmaan kohta herääkin jo, kun yleensä ulkona uni ei maita kun sen puoli tuntia. Oli kyl tosi kivaa, ja Albert tykkäsi kovasti kun oli muitakin lapsia. Ensi viikolla mennään uudestaan. Ja keskiviikkoisin täällä on seurakunnan perhekerho, niin sielläkin voitais joku kerta käydä katsomassa että millaista siel on. :)

HeMa: Miekin pitkään mietin tuota rokotetta että ottaisko vaiko ei..mut sit tulin siihen tulokseen että samahan se on ottaa.. Tuo influenssarokote on muutenkin vähän erilainen joka vuosi, kun virus-kanta muuttuu vuosittain..joku vuosi sit on tehokkaampi rokote, välillä vähän vähemmän tehokas. Meille ei onneks tullu mitään sivuoireita rokotuksesta. Nää on aina hankalia päättää, esim. rota-rokotetta meillä taasen ei otettu.

Mukavaa päivänjatkoa :wave:
 
Katja:meillä taas se rotarokote oli alusta asti että kyllä =) mulla kun tuo tyttö käy päiväkodissa niin sieltä sit kantaa kotiin kaiken ja masupöpöt kaikkein helpoiten.mä olen niin mahatautikammoinen....

Me ollaan tykätty seurakunnan kerhoista vaikka välillä ne hartaushetket on mun mielestä liian pitkiä mutta onneksi muuten siellä kivaa.tapaa muita äitejä yms.

Tänään pitäis lähtee vielä kuntoilemaan ja ostamaan isänpäiväkorttia varten tarvikkeita.varmaan tyttöjen jalat tai kädet painetaan siihen että ei mitään monimutkaista.

HeMa ja Elli 9.5kk
 
Nyt on pakko purkaa, kun en vaan jaksa enää... Toi neiti ei nuku... Ei yöllä kun 10 min pätkiä ja nyt olen koittanut jo 2 tuntia saada päiväunille ja huutaa vaan! :'( Ei pitäis olla kipeä, lääkärissä käyty.... Nuhaa on vähän, mutta ei kai sen pitäis unia viedä? Hermot menee kohta.... :'(
Väsy neamma
 
Katja: joo, suppoo olen laittanut, mutta ei auta... Sylissä on rauhallinen, mutta hieroo silmiään väsyneenä... Olen koittanut nukuttaa syliin, kainaloon, vaunuihin.... Siis varmaan viikon on ollut ihan sietämätöntä ton likan kanssa.... Eihän Emma muutenkaan hyvin nuku mutta nyt vielä huonommin.... Nyt tyttö on isin kanssa, kun mun meinas jo palaa käämi. Kohta taas yritän nukuttaa....
 
koska Neamma olet käyttänyt tyttöä lääkärissä?onko siitä jo monta päivää...meinaan että jos korvissa jotain.entä tuleeko hampaita? meillä Elli 3 päivää kulkee perässä ja rätisee mutta nukkuu kyllä...hampaita tulossa. :hug:
 
Neamma: Tiedän tunteen, tuo just on kaikista vittumaisinta (näin ihan suoraan sanottuna) kun ei pitäis olla mitään syytä itkuun/nukkumattomuuteen. Jos on taudille joku nimikin, niin mulla ainakin kärsivällisyys on parempi silloin, mut sit jos on lääkärin mukaan terve tapaus, ei auta suppo eikä mikään, nii ei ihme jos alkaa pinna kiristyä :hug: Käy vähä happihyppelyllä jos jaksat, pieni reipas lenkki vois tehdä hyvää.
 
Toissapäivänä viimeksi ja ihan terveet korvat oli... Sanoi, että viikon päästä uudelleen, jos ei kitinä lopu.... Oon vaan jo itsekin niiin poikki, ettei vaan meinaa jaksaa. Ja Emma tietty myös... :|
 
Katja: niinpä, jos olis joku "tauti" tai selvä syy, niin kyllä sitä ymmärtäis, mutta kun tuntuu että Emma itkee ja kiukkuu ihan ilman syytä... Koska sylissä on ihan rauhallinen, mutta ei vaan jotenkin malta/pysty nukahtaan....
Lenkkiä vois harkita...
 
Neamma:työvoitto! jaksuja sulle hirveesti.niinhän se on täälläkin että kitinän ja kiukun ja uniongelmatkin ymmärtää jos on tiedossa syy mutta se on vaikeinta kun känistään ja ei tiedä mikä on.kyllä siinä pipo kiristyy...
meillä oli eilen illalla kans sellainen nukutussessio että hohhoijaa...totesin vaan että neiti halusi koko aika uudelleen ja uudelleen tissille kun hampaat tulee ja ikenet tietty kipeet mutta koska sitä ei voi koko yötä syöttää niin kipulääkkeen kanssa sit annoin huutaa...välillä sit silitin ja kyllä se lopulta nukahti ja nukkuikin.

olisko Emmakin kuule menny niin överiväsyneeksi ettei vaan enää osannut nukahtaa.
 
Neamma: toivottavasti yöunille nukahtaisi/nukahti paremmin. Mitenkäs, nukahtaako autoon? Jos tulevaisuudessa menee ihan mahdottomaksi/meinaa hermot mennä, niin sitä ainakin voi kans kokeilla hätätapauksessa. Oon huomannut itse, että jos nukutaan huonosti niin seuraavatkin unet menee päin mäntyä. Mutta jos taas nukkuu hyvin, niin nukkuu seuraavatkin unet hyvin eli "väsy kasvaa nukkuessa" :whistle: Olisko teillä mahdollisuutta päästä lähetteellä unikouluun? En nyt muista nukkuuko Emma toisessa huoneessa, mutta meillä ainakin nukahtaminen/unet parani kun siirrettiin omaan huoneeseen.

Oltiin iltapäivällä/illalla kyläilemässä Roosan kummitädin luona. Molempien miehet oli työkuvioiden parissa, joten kivaa oli jutella kaksitaan ja syödä sitruuna-marenkipiirakkaa :p . Tai no, olihan lapset siinä pyörimässä, mutta joka tapauksessa jotain muuta iltaan kuin kotona oloa/jumppaa.

Tänään tyttö täytti tasan 9 kk, ja sen kunniaksi sitten askarreltiin (lue:sotkettiin) sormiväreillä. Tehtiin isille taideteos isänpäiväksi ja paapalle+ukille kädenjäljet kortteihin. Kivaa oli, eikä nyt ihan kauhea ollut siivo kuitenkaan sen jälkeen ;)

Afu ja R tänään 9kk :heart:
 
Pikasesti sen verran,että kävin verkkokaupan osotteen tuolta aiemmasta viestistä poistamassa..Kumminkin kaikki voi tätä lukee ja verkkokaupasta näkee mun kaikki tiedot.Mutta jos joku teistä haluaa käydä katsomassa niin yyveellä voin sen osotteen laittaa jos ei jäänyt muistiin. :)
 
Afu: Emma meni nukkumaan tosi hyvin... Saas nähdä miten yö sitten menee. Sori tää omanapaisuus tänään, on ollut tosi raskas päivä. Toivottavasti huomenna parempi päivä.
HYVÄT YÖT KAIKILLE! :wave:
 
Neammalle PAAAALJON jaksuja! Toi on rankkaa ja väsyttävää kun laps ei nuku. Toivottavasti yö meni nyt paremmin. Meille keskimmäinen on ollut aina huono nukkuja ja vasta 3v jälkeen alkanut nukkumaan täysiä öitä. Nyt on pian 4v ja enää harvoin yöllä herättää.

Meillä taas touhua riittämii, eka eskariin, sitten kerhoo ja sieltä suoraa neukkaa Lucan kaa. Kiva taas saada uudet lukemat. Tuntuu ainakin et poika on kasvanut ja paljon.

Mutta nyt puurolle. Muksaa viikonloppua kaikille ja hyviä iskänpäivän viettoja :heart:
 
Neammalle jaksamista! :hug: Jospa sieltä on hampaita tulossa, toivottavasti pian helpottaa!

Meillä on sitten ensimmäinen unikouluyö nyt takana! =)

Eilen vihdoin kypsyi päätös tähän. Oon ollut viime päivinä niin väsynyt että tuntui etten enää jaksa Emilin kanssa päivisin jos en saa öisin levätä. Siispä yösyötöt jäi nyt kokonaan pois, laitettiin raja klo 5 aamulla ja sitä ennen tissiä ei tipu, huutakoot minkä huutaa. Ja tempperamenttisena poikana Emilhän sitten huusi.. :whistle: Puolenyön aikaan heräsi ja huusi 50min putkeen vuoron perään mun ja miehen sylissä täydellä volyymilla. Naapurin tätikin heräsi rappukäytävään pällistelemään, ilmeisesti ihmetteli että mitä täällä oikein tapahtuu. :LOL: Lastensuojeluviranomaisten käynniltä kuitenkin vältyttiin. :D

Sen jälkeen kun vihdoin rauhoittui syliin laskin omaan sänkyyn ja nukahti sinne. Pari pientä kitinää vielä tuli, mutta mies sai sänkyyn rauhoitettua takaisin ja sen jälkeen meillä nukuttiin klo 6 saakka aamulla! =) En muista milloin oon saanut viimeksi levättyä yhtä paljon. Tietysti toi tunnin kukkuminen yöllä väsyttää ja päätä särkee ja etoo jne, mutta oon positiivisesti yllättynyt että kuitenkin näin helpolla päästiin! Saa mun puolesta huutaa seuraavatkin yöt, mutta toivottavasti pian päästäisiin siihen että rauhoittuu omaan sänkyyn takaisin ilman huutosessioita. :D

Tassuttelu/tutti saa meillä vaan suuremman raivostumisen aikaan, mutta sylihoito tepsi, että jospa tää tästä. Nyt täytyy vaan pysyä kovana ja jatkaa samaan malliin.

Kivaa perjantaita, tulevaa viikonloppua ja isänpäivää kaikille! :wave:
 
Heipat..

Neammalle :hug: ja kovasti voimia. Miten teillä meni yö sitten, toivottavasti ainakin paremmin..Tiedän kuinka raskasta toi on kun mikään ei auta, ja unille ei mee vaikka ois kuinka väsy..ja voi kun näissä muksuissa ois tosiaan ne vikaluettelot, niin tietäs mikä on milloinkin huonosti :/

Kiva että Iidukkakin oli saanut nukuttua, jospa se Emil melko nopeesti oppis että yöllä ei syödä..Ja jaksuja raskaus oireiden kanssa..Itsellä ei tällä hetkellä ole vielä kovin kummoisesti noita oireita :/ ja nyt täällä itte oon huolissani oireiden vähyydestä..On mulla siis lievää etomista, ja vilu, sekä väsy..muttei juuri muuta..kuluis nää viikot äkkiä...

HeMa: meilläkin mietittiin kauheasti tuota infulenssarokotteen laittoa, ja vaikea oli päättää, ja nyt sitten olen syyttänyt itteeni kun Jasu sai reaktion siittä...Mutta eilen ei pojalla ollut enää kuumetta, ja räkäisyyskin alkaa hieman jo helpottaa.

Juup, eli meillä pikkuhiljaa alkaa helpottaa, niin Jasun kuin minunkin olo..onneksi. Vielä ollaan kyllä ihan vaan kotosalla, kun kuiten olo on vielä aika puolikuntoinen..Tiiä sittenmistä toi Jasunkin flunssa johtuu, kun nyt sitten ylöskin tulee ensimmäinen hammas, että voi olla vaikutusta kyllä silläkin..
 
Moi!
Voi ei, vähänkö harmittaa, kun meil on Albertille talvikengät (uudet) kokoa 22, semmoiset Napero-c-texi kengät, eli koon puolesta kyl vähän reilut vielä, mut kiva, niissä on jotenkin niin tiukat varret, etten saa laitettua niitä jalkaan kuin yhden sukan kanssa. Eilen oli pakkasta -8, niin jätkällä oli varpaat ihan jäässä kun tultiin sisälle :( Villasukkaa siis kaipaisivat, mutta kun ne ei mee villasukan kanssa jalkaan.. :headwall: En kyllä nyt raaski ostaa uusia kenkiä, kun alle 2kk joulunjälkeisiin alennusmyynteihin, jospa me pärjättäis villasukilla+toppatöppösillä sinne asti, ja sit jos ihan vaan pari astetta pakkasta, niin sit varmaan noi kengät menee.
Minkalaiset talvikengät sit olis hyvät tän ikäiselle, että ne menis jalkaankin??

Iidukalle jaksuja unikoulun pitämiseen :)

..ja toivottavasti Neamma on saanut nukkua yöllä :hug:

Piku: Eihän läheskään kaikilla oo mitään raskausoireita, nauti kun ei tarvii oksennella koko ajan :D (joo, tiiän, kaksipiippuinen juttu.)

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

K & A 10kk
 
Hei kaikki!
Kiitos teille tuesta! Kyllä ootte ihania ihmisiä... :hug:
Arvatkaas mitä? Meillä nukuttiin yö yhdellä herätyksellä ja pelkkä tutin laitto riitti! Herättiin vasta 10.30. :D Nyt on paljon parempi olo, kun sai nukkua!
IIDUKKA: varmasti hyvä päätös, onnea unikouluun! :flower: Ja kovasti jaksuja unikoulun kestämiseen ja raskauteen! :hug:
PIKU: ei mullakaan toisesta lapsesta ollut kun vähän etova olo ja vilu. Nii, ja koko ajan teki mieli tomaatteja! :D Kyllä kaikki on varmasti ok! :hug: Niin, ja siitä Jasun flunssasta, voihan se johtua rokotteesta, mutta myös jostain muusta! Älä nyt itseäs siitä syytä. Esikoiselle otin aikoinaan rokotteen ja olin tosi tyytyväinen! Koko lähipiiri sairasti pahan flunssan, mutta ei meidän neiti. =) Ihan oikein mun mielestä teit! Emmalle meinaan kans ottaa!
Saaru: ei oo sullakaan ollut helppoa.. Huh, vasta 3 vuotiaana nukkunut yöt.... :hug: Toivottavasti Emma oppii pian nukkumisen jalon taidon!
Nyt tekeen ruokaa! :wave:
 
Katja: Juu ja itse juuri tuota samaa sanoin Iidukalle muutama viiko sitten..tää ihmisen mieli on niin ihana :D
Noista talvikengistä: Mäkin kyselin tuttavilta vinkkiä nuista talvikengistä. Monet olivat juuri tuota mieltä monista kengistä joista kyselin, et on hankala pukee, tiukat varret yms..ja kun eihän nää meidä naperot osaa voelä ollenkaan itse painaa sitä jalkaa sinne kenkään..Niin ostin sitten sellaiset kuoman baby nilkkurit (uutta) joissa on vetoketju joka aukeaa ihan varrpaisiin saakka..todella hyvä, suosittelen! Lisäksi Jasulla on semmoiset olikohan ne tutan syysnilkkurit joissa on karva"vuori" ...
 
Neamma: ihanaa että teillä on ollut hyvä yö :hug: varmasti teki pitkät unet molemmille hyvää. Kyllähän sitä tavallaan itsekkin tietää että ilman oireitakin voi kaiki olla mitä parhaimmin, ja eiköhän se tästä kun viikot hieman lisääntyy, niin ala muuttua todemmaksi, nyt kuiten vasta 5+5..
...rokotteesta..Mie oon vähän luonteeltani tälläinen että syytän itteeni vähän kaikesta :ashamed: ja olen aivan liian ankara ittelleni. Sekin varmaan vaikuttaa, et kun eihän Jasu oo sairastanut kuin sen 3päivän kuumeen, niin ja nyt sit saman tien tuli kipeeksi kun sai rokotteen..niin helppo syyttää ittee..ja meillähän mies oli sitä mieltä että rokotetta ei ehkä kannattais ottaa..arvatkaa onko se monasti sanonut että ..niiin se infulenssarokote, ei varmaan muuten ois poika kipee.. :ashamed: miehet...Eihän ne tietty aina välttämättä estä sitten kaikkia pöpöjä, mutta täytyy toivoa että pahimmilta nyt sitten vältyttäis
 

Yhteistyössä