**Tammivauvat2008**vol.6

Päiväunet meillä nukutaan vielä kaksi kertaa. On nyt viime päivinä pidentänyt niitä entisestään, eli on nukkunut 2x2h! Varmasti nuhalla ja yskällä on vaikutusta asiaan, mutta ollaan nyt ainakin tyytyväisiä =)

Meidän päivärytmi ja ruokamäärät on nykyisin suunnilleen tälläisia:

8 Herätys +maitoa
9 Aamupuuroa noin 1,5-2dl
10.30-12.30 unet
13 Lounas noin 2dl +maitoa
15 Välipala hedelmäsosetta pieni prk
15.30-17(.30) unet
17.30 Lounas noin 1,5dl + hedelmää mahdollisesti
20 Iltapuuro +maitoa
21 nukkumaan
Eli imetän vielä 3-4 kertaa päivässä. Ihan kiva määrä, ei ahdista ollenkaan =). Niin ja vettä juodaan ruokailujen yhteydessä myös jonkin verran.

Öisin ei ole enää heräillyt kovinkaan usein. Aika harvana yönä on joutunut käymään tytön huoneessa =) . Meillä kyllä nukkuminen on parantunut ja tyttö oppinut nukahtamaan itsekseen sen jälkeen kun siirrettiin hänet omaan huoneeseen. Vähän voi itkeä kun huoneesta lähtee ja yleensä nukahtaa muutamassa minuutissa. Itse jo vähän kauhistutti kun vielä reilu 6kk iässä nukahti oikeastaan vain tissille. Mutta kyllä "iso" lapsi voi vielä oppia nukahtamaan itsekseen, eli toivoa ei menetetty ;)

Meilläkin osataan jo vilkuttaa. On tehnyt sitä kohta jo kuukauden ajan. Aina kun joku menee eteiseen niin alkaa vilkutus tai jos sanotaan "hei, hei". Välillä tulee melkein "kokovartalo heilutus", ja se on kyllä huvittavan näköistä :D . Roosa on myös oppinut taputtamaan niin että kämmenet oikeasti kohtaavat, ja osoittelee etusormellaan myös innoissaan.

Kävin eilen tulevalla työpaikallani. Melkein alkaa jo jännittämään tuleva maanantaiaamu :wave:

Afu ja päikkäreillä oleva R (joka varmasti kohta jo herääkin)
 
Moikka!
Täälläkin vähän räkä valuu taas, käytiin kuitenkin srk-perhekerhossa (ekaa kertaa) ja oli kyl tosi kivaa, meinattiin jatkossakin mennä! :) Jaksuja kaikille sairastaville :hug:

En minäkään muuten vielä olis yksiin päiväuniin "Albertia siirtänyt", mutta kun kaksien unien nukkuminen tarkoittaa puolille öin keikkumista nykyään, ja neuvolastakin sanoivat ohjeeksi, että yöunien olisi hyvä kestää lapsilla vähintään 11-12h, jos alkaa mennä jatkuvaan alle tuon, niin silloin nukutaan liian monet/liian pitkät päiväunet. Ja koska meillä ei liian pitkiä unia nukuta, niin ne on sitten oltava liian monet. Eli siinä syy yksiin päiväuniin siirtymisissä, lapset on tosiaan erilaisia, kaverin 10kk ikäinen muksu nukkuu vielä kolmet n.1½h päikyt joka päivä :whistle:

Meil meni yö ihan kivasti, Albert heräsi maidolle viideltä, ja sit seiskan aikaan oli hereillä n.10min, nukahti sit kuitenkin vielä takaisin, ja nukkui klo.8.20 asti. Tänä aamuna ei ees tarvinnu kovin viihdyttää, jaksoi olla hereillä hyvin kun oltiin siel perhekerhossa, sit klo.11 jälkeen tultiin kotia, annoin ruoan, ja nukkumaan meni klo.11.50. Äsken meinasi herätä jo, mut kävin vähä pyllylle taputtelemassa, niin nyt nukkuu taas rauhallisesti. Toivottavasti nyt nukkuis tuonne kahteen asti ainkin, niin jaksais sit paremmin illan valvoa!!!!!

HEI :attn: Meillä jätkä muuten todellakin syö lämmintä ruokaa, kun laittaa 8kk soseen sekaan vettä, ja vetäsee sauvasekottimella sileäksi! Paremmin syö mitä 5kk soseita, koska 8kk soseissa on mausteita! Parempi mun mielestä että syö ees sileetä sosetta, mitä ettei syö ollenkaan.

Sorry, omaa napaa taas kauheesti :ashamed:
 
No nyt se Albert jo heräsi. Eli tasan tunnin nukku, silläpä siis porskutetaan tää päivä :snotty: Melko reilua että joillakin nukutaan parin tunnin päiväunia kertaa kaksi, meillä yhdet tunnin unet :kieh:
 
Kiva Katja, että viihdyitte perhekerhossa =)

Afulle onnea työsaralle:)

Ja Pikulle ja Iidukalle kovasti jaksuja vatsankasvatteluun!!!!!

Noista unista vielä.... Mun mielestä 10kk ikäiseltä ei voi vielä "odottaa", että se pärjäis yksillä unilla!!!! tai että päiväunet olis automaattisesti pois yöunista!!!!!!
Meidän poika ei ole kun joskus satunnaisesti nukkunut 11h yössä. Ja mun mielestä se on vielä ihan yleistä, että kaikki unet ei keskity tässä iässä yöhön. Toki sitä on ihan hirveesti taas poikkeuksia ja lapsikohtaisia eroja, mutta noin "yleisohjeena" neuvolasta kuulostaa vähän turhan "tiukalta" tuo neuvo, jonka Katja olit saanut. Ja niin kuin tuossa yläpuolella kirjoitin niin meillä ainakin huomaa heti jos päiväunet on jääneet lyhyiksi niin yöunet on levottomammat. Ja jos taas päiväunet on ollut hyvät niin yö menee useimmiten rauhallisemmin.

Jaksamista Katja sulle, toivottavasti saatte uudesta rytmistä pikaisesti kiinni =)

Tänne saapui yksi hajupommi jalkoihin, joten :wave:
 
Hellou

Katja: Harmi että teillä meinas sit ilta mennä plörinäksi, mutt hienoa ettet luovuttanut vaan pidit sitkeästi poitsua hämärässä, ja sit tuli kuiten työ voitto :hug: Toivottavasti teille ei iske flunssa, meinaa nimittäin olla tiukassa tää räkätauti..

Niin mää en osaa muuten ottaa kantaa tuohon unijuttuun..muuta kuin että sen ohjeistuksen olen kuullut että jos illat/ nukahtaminen (joko yö unille tai päikkäreille) alkaa mennä plörinäksi niin sit voi alkaa miettiin tarviiko lapsi enää niin monia päikkyjä..
Meillähän Jasu alkoi "oireileen" niin että toisille unille meno meni aivan mehdottomaksi ja kesti jopa 1h ennen kuin nukkui jos nukahti edes..inhottava tunti tolkulla kuunnella itkevää lasta..ja sit tosiaan alkoi nukkuun ensimmäisillä päikyillä niin pitkään että meni muuten rytmit sekaisin, eli toiset päikkärit ois jo kiilailluit yö unille meno aikaa..Niin meillä ainakin on nyt toistaiseksi tuntunut hyvältä ratkaisulta tää yksiin uniin siirtyminen..Ja meillähän periaatteessa poika alkoi itse sitä toteuttaa sillä et nukkuin tosiaan pidemmät päikyt..ja sit ei enää mennyt toisille...Vaikeahan se oli aluksi uskoa että jaksaa muka tosissaan jo yksillä..mutta Jasuhan siirtyi varhaisessa vaiheessa 2 päiväuniinkin muistaakseni :whistle: ja tosiaan nukkuu sit yöllä sen 11-12h
Ja tosiaan lapsethan ovat erilaisia, ja perheetkin erilaisia..eli toisille sopii toinen tapa ja toisille toinen..näinhän se menee =)

Meillä Jasu tosiaan nukkuu vielä ja tänään laitoin hänet n.11.30 nukkuun..tässä odottelen et heräis ja päästäis ulkoileen..Meidän pitäis nyt tän rytmin muutoksen johdosta alkaa ulkoileen aamusellakin..mutta kun mie en saa itteeni liikkeelle..jotenkin aina väsyttää...taitaa tehhä tää piemys mullakin sitä vielä radkauden lisäksi..ja tiiättekö mikä ihan "raskausoire" on FINNIT valtaa mun naaman :x ja en tietty valita tästäkään oireesta :D
 
piku: Sama juttu se oli meilläkin noiden toisten unien kanssa, nukuttaa sai tooosi pitkään, ja sit yöunille kans, ja meni ihan kamalan myöhäiseksi se.. Meillä Albert varmasti pärjäis tosi hienosti yksillä unilla, kunhan tajuais nukkua vähän pidempään kerralla, mut en sit tiiä miten onnistuu, kun ei Albert oo koko ikänsä aikana koskaan nukkunu mitään yli 2h päiväunia. Se on varmaan vaikeeta kuvitella niiden joilla nukutaan monia pitkiä unia päivälläkin, ettei tämän ikäinen vähemmällä vois pärjätä. Ja toisekseen meillä nukutaan nyt tosi paljon vuorokaudessa siihen verrattuna, mitä joskus pienempänä, silloin mentiin jatkuvaan 11h/vrk unilla, siinä siis päikyt ja yöunet yhteensä.
Mekin meinattiin että käytäis nyt joka aamu ulkona tai kerhoissa, ja sit iltapäivästä taas ulos. Äsken oltiin vaan 30min ulkona kun alkoi sataa kamalasti, tultiin sit sisälle.

Nyt ruoan laittoon :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Meillä jätkä muuten todellakin syö lämmintä ruokaa, kun laittaa 8kk soseen sekaan vettä, ja vetäsee sauvasekottimella sileäksi! Paremmin syö mitä 5kk soseita, koska 8kk soseissa on mausteita!
Mä teen tätä samaa, tosin en lisää vettä aina joukkoon. Mä uskon tuohon, että kun on mausteisempaa ruokaa niin uppookin sitten hyvin. Eiköhän ne kökötkin saitten jossain vaiheessa ala uppoamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kide:
Ja niin kuin tuossa yläpuolella kirjoitin niin meillä ainakin huomaa heti jos päiväunet on jääneet lyhyiksi niin yöunet on levottomammat. Ja jos taas päiväunet on ollut hyvät niin yö menee useimmiten rauhallisemmin.
Sama juttu täälläkin! Taitaa pitää tässäkin paikkaanse se että "nukkuminen kasvattaa unihaluja" (vrt. nälkä kasvaa syödessä) :LOL:

Varasin huomiseksi tytölle omalääkärille ajan. La lähtien siis ollut nuhaa, pahan kuuloista yskää ja lämpöä. Eilen ja tänään on vähän korvaansa vedellyt normia enemmän, joten ihan hyvä käydä tarkistuttamassa ne.
 
Unista: Meillähän on oikeastaan aina painottunu hyvin yöaikaan unet, nytkin vetelee sen 12 h unia yöllä, ja nyt sit päikkyjä sen 2 h tänäänkin 2.5 h. Ja niitä tirsoja ottaa tarpeen mukaan, mutta meilläkin se niin itestään siirty yksiin oikeastaan, ekoille päikyille nukahtaminen rupes oleen huutoo vaan ni siinä se sit siirty. Varmasti hyvin lapsi kohtasta miten nämä menee.

Tänään onkin ohjelmassa pakkaamista, meinaan mä lähden pojan kanssa huomenna mun vanhemmille, ja mies lähtee omille reissuille merelle. Sitten pe-la mun vanhemmat viä mut ja pojan laivalle :D SItä tässä miettiesä että mitä varata mukaan, mutta taitaa laivatkin olla hyvin varustettuja nykyään että jos ruokapurkki jää kotiin ni sieltä löytyy sitten.. tosin harvemmin mulla jää ku katon aina kahteen kertaan tavarat :D JA sitten su kotiudutaan kaikki.

Neuvolassa käytiin tänään ja meidän sällin 10 kk mitat ois sitten 78 cm ja 11.4 kg. Terkka siinä sitten kehas aurinkoiseks, reippaaks ja kovin juttelevaiseksi pojaksi =) :heart: Ja kehotti myös aloittamaan tavan maitoon totuttelun. Seuraava kerta onkin sit 1v ja samalla hammashoito :eek:

Mä tässä juuri teen yhtä laukkua, virkaan ja se huovutetaan koneessa sit laitetaan vuori ja kahvat, ihanaa, pitkästä aikaa uus laukku, ja näyttäs tulevan viä aikas kiva :D

Heipat ja hyvää loppuviikkoa, saatan tosin piipahtaa tuolta mummulassakin koneella :whistle: :wave:

-c-
 
meillä taas yöuni on korkeintaan 10 tuntia ja yleensä 9 tuntia ja päiväunia sit yhteensä 4 tuntia tai alle.yksiin päiväuniin siirryin esikoisen aikoinaan silloin kun ne aamu-unet alkoi lyhenemään radikaalisti ja ei se kyllä alkuun helppoa ollut..

Mä kokeilin tänään uutta sormiruokaa eli makaronia ja muutaman tuo Elli sai poimittua ja syötyä.Ruoan seassa oli myös isoja paloja ja vähän niitä söi mutta aika nopeaan tökkii tuo kökköruoka.

Kohta pitäis lähtee kauppaan ja sit lakaakin taas iltahulinat :LOL: on täällä semmoinen meno iltaisin että.... :whistle:
 
Vau, mitkä unet Jasulla!!!!

Meidän poika meni tuossa puol tuntia sitten toisille päikkäreille =) Ja siis niinhän se on, että joka lapsi on oma yksilönsä. Jostain muistan lukeneeni, että jos päikkäreille nukahtaminen kestää kauemmin kuin sitten ne itse päikkärit niin nukutusajankohta on väärä :LOL:
 
Ei olisi pitänyt mitään kirjoittaa yksistä päikkäreistä näköjään, tänään sitten nukuttiinkin kolmet unet. :LOL: Eli näin nää vaihtelee, ja ihan Emilin mukaan mennään eli nukkumaan laitan jos vaikuttaa väsyneeltä.

HeMa: Meillä on olleet tosia ihania molemmat neuvolatädit, alkuperäinen joka jäi vuorotteluvapaalle ja nyt tää nuori sijainen myöskin tosi kiva. Ei hirveästi osaa käytännön vinkkejä antaa samalla lailla kuin edellinen vanhempi "täti", mutta on luultavasti vastavalmistunut kun on uudet ja modernit mielipiteet asioihin eikä ole kauhean ehdoton missään asiassa. Eli meille siis ekassa äitiysneuvolassa sanottiin, että huoletta voin jatkaa imetystä edelleen ja vieroittaa Emilin sitten suoraan lehmänmaitoon kun tulee vuosi täyteen. =) Ihanaa ettei tullut mitään saarnaa imetyksen lopettamisesta kun on sellainen tissipoika etten tähän väliin tosiaan jaksaisi edes ajatella vieroitusta. Jospa tuo vuoden iässä menisi sitten jo enempi itsestään kun oppii kävelemään jne. Toivotaan ainakin näin. :whistle:
 
iidukka:kiva juttu.kyllä se vieroitus siitä etenee mut mä jouduin aikanaan esikoista vähän potkimaan oikeeseen suuntaan...mut sit kun hoksas että sitä tissiä ei niin tarvi niin luopui lopulta aika helpolla.Ellistä on tullut taas uudestaan tissittelijä,mut saattaa olla että liittyy noihin hampaisiin.Kun ei syöt tuttia niin tykkää sit olla rinnalla kun ikenet kutiaa :D
 
Moi taas!
meillä tätä tasasta kiirusta pitää. Väliin tuntuu TOSI rankalle mut kuiten väliin helpottaa. Ja nyt sitten joulukuun olenkin lomalla ja kaikkein parasta...Lähtää koko perheellä kylpylähotelliin 5vrk täyshoidolla, IHANAAA!! Ollaan kyllä se ansaittu, vaikka itse sanonki :ashamed: Ja toki ois moni muukin täällä sen tarpeessa. Voi ku päästäiskin kaikki sinne porukalla :D

Meilläki sitten oli täällä mua odottamassa ku töistä tulin niin yökukkuja.. |O ei ollu nukkunu iltapvä päikkäreitä ja nukkuumaan oli menny normiaikaa, mut heränny tunnin perästä ja ei sitten enää millää unille. Vasta sitten ku iteki mentiin nukkumaan niin sain Lucan hyssyteltyä sylissä uneen. Nyt ollaankin sitten jo toisilla unilla tälle aamua ku kuitenki aamulla piti 7 aikaa nousta ylös.

Eskarilainen on viety ja kaupassa käyty. Käämit oli aika hiilenä taas tuon änkyrän kanssa :kieh: Mut pakko hoitaa nää kauppakäynnit useesti näin aamulla mun noitten pienempien kanssa.

Aamulla aloitinkin sen litteä vatsa 15vko:ssa. Toivottavasti tarmoa riittää laiharin ohessa myös siihen, kiinteytys ei varmastikaa olis mulle pahasta :LOL: mut joo nyt on kuulemma jo porukalla nälkä.. :wave:
 
Päivää naiset!

Saaru: Joo, todellakin oot ansainnut tuon kylpyläloman perheen kanssa, kuulostaa kyllä todella ihanalle!! Koita jaksaa joulukuun alkuun asti :hug:

Meillä meni eilinen ilta ihan kivasti, vaikka Albert tosiaan nukkui vaan eilen tunnin päikyt. Kävin varastosta kesällä ostetun uima-altaan hakemassa, se mahtui just meidän kylppäriin kun otettiin pyykkikorit yms. pois, niin siinä meil vierähti rattoisasti melkein tunti, kun polskuteltiin Albertin kanssa :D Tänä iltana uudestaan :D Albert meni sit nukkumaan klo.19.20, ja heräsi taas puolen tunnin päästä itkemään, selvittiin onneksi tällä kertaa 20min huudolla. Sitten Albert nukkui puoli5 asti, sai maitoa, ja unta vielä klo.7.50 asti. Eli ihan hyvät yöunet :)
Tänä aamuna käytiin MLL:n perhekahvilassa, olikin paljon samanikäisiä vauvoja siellä. Muutkin 10kk oli näköjään siellä jo siirtyneet yksiin päiväuniin, mut muilla sit nukutaankin 2-3h unet :whistle: Albert jaksoi aamulla olla 4h hereillä ilman kiukkua, toissa-aamuna oli 3h, eilen 3½h..eli aika kivasti tää aamun hereillä oloaika on pidentynyt, kun kaksilla päiväunilla ollessa oli tottunut olemaan vaan 2h aamulla hereillä.
Eli nyt Albert nukkuu, ja taidan itsekin lähteä vähän lepäilemään :wave:
 
-1kg :D :D :D

Onnea Saarulle lomasta :flower:

Katja. Hieno juttu, et teillä on alkanut luistaa paremmin Albertin kanssa :flower:

Eilen olikin oikein touhupäivä.. tuli siivottua, ommeltua imuja ja tehtyä sosetta. Silloin kun jostain se vimmakärpänen puree niin silloin on tehtävä :D
Oli eilen aikas tuskaa tuon sällin kanssa, kun ei se tahtonut painua pehkuihin. Oli ihan naatti, mut ei vaan nukkunut ton nuhansa takii. Epätoivosesti imuroin Sampon nenuu tyhjäksi, mut tais olla niin sitkeetä, ettei sieltä tullut mitään. Lopulta sit saatiin se nukkumaan kymmeneltä ja nukuttiinkin aamusti 9.30 asti.. :whistle:

Olis tarkotus lähteä mamitsun työ tänään. Oltaisiin menty kävellen kaupungille, käyty lataamassa korttiin uudet linkkimatkat ja menty loppumatka linkkarilla. Mut sää on jälleen niin ihastuttava, että taidetaan mennäkin koko matka linkkarilla. Musta on tullut sen verran hienoperse, etten enää lähde rämpimään sateeseen vaan menen kyydillä.

Tänään olis noudettavissa ne meitin viime viikonloppuna tilatut kamppeetkin. Se vitriini, pöytä ja laatat. Mut me ollaankin vaan äitin tykönä. Äiti peuhaa Sampon kanssa ja mä saan levitä sohvalle.. sehän on sen reissun pointti ;)
 
Ihanalta kuulostaa teidän kylpyläloma Saaru :flower:

Minä kans tänään lähdin reippaana aamusta postiin hakemaan kummilapsien joulupaketit ja hyvänä suunnitelman oli että kävellään esikoisen kanssa kotiin ja saadaan siinä purettua turhat änkyrät ja Elli nukkuu matkan ym.
Mutta Elli heräskin aika pian ja sit menikin toislle unille tosi aikaseen ja nyt heräs puol 1 toisilta unilta eli tänään pitää laittaa vielä yksille unille :kieh: ei siinä muuta mut on ollu ihana kun 2 iltana Elli on mennyt nukkumaan klo 20.

Katja: meillä on nykyään joka ilta kylpy ja siinä käytössä just noi kesäaltaat.tosin eilen repes isompi allas ja jouduttiin kaivamaan vanna esille ja sit ellillä on sellainen 60 cm halkaisijaltaan pikkuallas.kyllä nuo kumpikin nauttii kylvystä joka ilta ja ei illoista oikein tule mitään ilman kylpyä :D

 
HeMa: Meillä se allas on 1,5m halkasijaltaan, eli aika iso. Mahdun itsekin siis hyvin siihen Albertin kanssa :D :D Mekin taidetaan ruveta käymään useammin kylvyssä/uima-altaassa, mukavasti aikaa kuluu siinä illasta.

Mulla on vähän voittaja-fiilis B) Laitoin siis Albertin klo12 nukkumaan, mut se heräsikin sit jo klo. 12.50, mie jo olin pahalla päällä siinä vaiheessa, että eikö se kakara voi nukkua ees vähä pidempään :ashamed: No, sit 15min Albert huusi mun kainalossa, yritti nousta, mut takaisin vaan laitoin pitkälleen ja silittelin sitä siinä, ja sit se nukahti, ja nukkuu edelleen :whistle: Hyvä minä!!! Pitäkää vaan hölmönä mua, kun tää on melkein koko viikon kohokohta mulle :D :LOL:
 
Katja:meillä on kans niitä isompia altaita yleensä ja niissä kelluu sit iskä..mä en viitsi itteeni sinne ahtaa kun ei lapset mahdu sekaan :LOL: mutta esikoisen kanssa kylpy on ollut rutiinia jo vauvasta asti eli ollaan huomattu että se rentouttaa mukavasti iltakuntoon,ihan sama kun itse käy suihklussa.
Pienestä se ilo kato täytyy repii,mun kohokohta on kohta 2 vkoa ollut se kun ei tarvi valvoo öisin tunteja putkeen B)
 
HeMa: Oon iloinen sun puolesta kun teillä on yöt vähän helpottuneet :hug: Meilläkään ei oo ollut katastofiöitä pitkään aikaan, heräillään toki ainakin kerran, muuta tuosta aamuyön maitopullon antamisesta en edes halua luopua, ainakan niin kauan kun se tarkoittaa sitä, että saan nukkua aamulla 8-9asti B)

Albert edelleen päikyillä.. :whistle:
 
Kiitti Katja,olishan se kiva kun pääsisin siitä ekasta syötöstä pois mutta jotenkin en tuon liki 5kk hirveen rupeaman jälkeen jaksa siitä nyt kantaa stressiä että likka syö nopeesti pari kertaa ja jatkaa unia..Millähän mun mukulat nukkuis edes lähelle 8 :whistle: se olsikin saavutus..

Tänään soittelin töihinkin ja kyselin vähän että kuka siellä mun kanssa töitä paiskii.kaipa mua vähän jänskättää mennä vuoden tauon jälkeen töihin.Odotan kyllä innolla ja toivon kädet ja jalat ristissä että tytöt ei kauheesti kaihoo perään että isillä sujuis hyvin =)
 
Mahtavaa Katja =) Onpa tosi hienot unet Albert vetäissyt, ONNITTELUT!

Meillä poika vetäs 11,5h yöunia, kun just eilen sanoin, ettei se ole koskaan nukkunut yli 11 tuntia yössä :D

Ja Saarulle kovasti jaksuja, enää pari viikkoa ja sitten koittaa loma. Hieno homma, että teillä on hemmottelua luvassa :) Sä olet todellakin sen ansainnut :attn:

Mut hei nyt nukutuspuuhiin!!!!

Ja sit vielä vähän kotihomia, tämä mamma siirtyy huomenna uudelle kymmenluvulle ;)
 
Kide: Kyl nää vauvat tosiaan aina välillä yllättää :D Meillekin nuo päiväunet oli niin harvinaiset, etten oikeesti valehtele, jos sanon että Albert on viimeks nukkunu noin kauan päivällä putkeen joskus alle 1kk ikäisenä. (Tai kyllähän se nytkin heräsi välillä kerran, mut jatkoi sit kuitenkin unia.) Niin paljonkas täytät?! 30?

Hienosti Albert jaksoi valvoa 20.30 asti, tänään ei ollu missään vaiheessa mitään väsy kiukkuja.
 

Yhteistyössä