***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

neuvolakuulumisia!!!

Tänään tos aamusella käytiin tosiaan neuvolassa.Siis mun mielestä ihan turha käynti.Tuntu vaan et kertokaa jotain uutta. siellä oli joku opiskelijakin joka ei osannu edes hemoglobiinia ottaa sormen päästä..meinasin alkaa opastaan sitä ku pisti ja yritti saada verta sen verran useesti otettu hemppari et kyl mä tiedän mistä se otetaan vaik ei muuten mitään koulutusta ole asiasta Ja tän painon takia joudun siihen pirun sokerirasituskokeeseen verenpaineet oli ok 124/76,hb 129,pissanäytteen joudun viemään labraan kun siinä oli jotain häikkää..eipä ole eka kerta kun saan kiikutella pissapurkkia labraan..viime raskaudessa se tuli tutuksi..

seuraavaks olis sit lääkärineuvola heinäkuussa ultraa mun täytyy ite soitella ku ei ne saanu mulle edes sitä varattua.Ja la muuttu 6.1.10 mut mä en oikein voi siihen uskoo..kun ne laski sen et mun kierto olis ollu 28 eikä 31 niinku se on.no ultraa odotellessa.

juu mut mä lähen kiehumaan nyt johonkin..siis ottaa niin päähän enkä edes tiedä miks..
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Pakkausselosteessa lukee, että ei saa käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana ilman lääkärin määräystä... apteekissa kysyin vain, että voihan sitä käyttää raskauden aikana ja vastaus oli että kyllä voi, mutta ilman asetinta...

jee jee pitääkö mun nyt sit alkaa varaamaan aika lekurille, että saan luvan käyttää jo ostamaani lääkettä??
onko kukaan saanu tätä tuotetta jo alkuraskaudessa käytettäväksi?

toinen kysymys: onko pakko odottaa iltaan että voi tuota käyttää vai voisko laittaa paikalleen ja sit vaik makoilee jonkun aikaa et se ehtii sulaa??

mulla on aina raskauksissa riesana noi hiivatulehdukset, mutta en muista onko aiemmin tullu näin varhaisessa vaiheessa..
Mulla oli viime raskaudessa ihan alussa hiiva, ja lääkäri sano ettei sais käyttää, ja suositteli asidofilus tms. piimää laitettavaksi tonne you know ja vähentämään sokeri pitoisia syömisiä. No mulla se meni itsestään ohi onneks.

 
Hentsu84 No jopas oli ihmeellinen neuvola käynti, varmasti harmittaa kovasti ku on niin paljon oottanut. :hug:

Aika jännää toi miten erilailla noi lääkärit suosittelee noita lääkkeitä, toinen sanoo joo ja toinen ei. :| pistää mietteliääksi kyllä. Mulla on aina kyllä auttanut se bulgarian jugurtti hiivaan. Ja nyt ei oo tullukkaan pitkään aikaa, johtuiskohan sintä et oon nyt vvuoden juonut actimeliä säännöllisesti.
 
Zuh
Pinoon kuulumattomana (vielä) vinkkinä että kannattaa neuvolasta kysyä tuon lääkkeen suhteen. Minulla ainakin kerrottiin että heillä on tietokanta kaikista lääkkeistä ja siitä, voiko niitä käyttää raskauden aikana. Kätevää!
 
Onnea Tinii!

Unista - pari päivää ennen tähän raskauteen johtanutta ovista näin unta, että saimme tyttövauvan. Siinä unessa en ollu tajunnut olevani raskaana. Yhtäkkiä vain oli vauva. =) Enemmän oon nähnyt unia ennen raskautta ja koko kevään joka yö. Unikirjan kanssa oo niitä tulkinnut ja yllättäen ovat pitäneet paikkaansa. Mm. asuinolosuhteiden muutosta on luvattu ja sitä että perheeseeni tulee aikuinen mies ja vauvaakin ennen raskautta. Ja näin on nyt käynyt ja käymässä. Hassua.

Terkut varhaisultrasta. Käynti oli melkoisen nopea. Käsipäivää, housut pois, penkille ja siinä se on. Lääkäri näki sykkeen, mutta me ei. Ei enempiä asiasta sitten siellä juteltu. Pää tyhjeni kun sinne huoneeseen pääsi.
Saatiin kuva meidän juustonaksusta. Kyllä hymyilyttää. Töihin ajaessa olin NIIN riski liikenteelle kun ihailin kuvaa :D 11,3mm oli Taavilla pituutta. Lääkäri sanoi vielä, että tällä hetkellä keskemenon riski on 5% - HUH. Metut saan kuuleman jättää pois heti. Eli vähentää parin päivän välein aina yhden tabletin. Sepäs sattui sopivasti, kun purkkikin on lopuillaan.

Ihanaa päivää kaikille!! :heart: :heart:
 
Hentsu84 höh, harmi että jäi huono maku tuosta neuvolakäynnistä :hug: Minäkin tulin juuri sieltä ja ihan kiva käynti oli, vaikka tosi nopsaan kaikki käytiinkin läpi kun oli normaalia lyhyempi aika sinne varattu. Sokerirasitustestiin joudun minäkin painon takia, mutta minusta se on ihan ok.. Siis eihän siitä mitään haittakaan ole, parempi näin päin että seurataan ja tietääpähän sitten että kaikki on kunnossa. Verenpaine oli oikein hyvä, samoin hg yli 140 :eek: Meillä otetaan nuo muut veri- ja virtsakokeet vasta tämän käynnin jälkeen.


Se vähän harmittaa, että se np-ultra meni neljän viikon päähän :/ Yritin kyllä siellä neuvolassa sanoa, että eikö tuo aika mene turhan pitkälle, mutta kuulemma tapana on että on jotain se 12+ siinä ultrassa.. Eli ei auttanut sanomiset :D

Viimeyönä näin ensimmäistä kertaa vauvaunta tämän raskauden aikana (tai siis ainakin ensimmäinen muistettava uni). Tosin siinä jätin sen vauvan yksin kotiin ( :eek: ) ja lähdin töihin miehen kanssa ja sitten työmatkalla mietin, että entäs jos se vauva herääkin sillä aikaa.. Iski ihan kamala paniikki, kun tajusin että yksin olin niin pienen jättänyt :LOL:

Neuvolasta tuli iso pinkka luettavaa, joten niiden kimppuun =)
 
meillä on np-ultra jo 16.6. ja se on jo aika aikasin kun sillon viikkoja vasta 11 ,mut kun ei ollu oikein vara valita kun täällä Tampereella noi ultra-ajat aika kortilla varsinkin kesällä.Mut sano soittavansa vielä jos myöhemmälle sais ajan ku ei tiedä pystyykö tuolloin jo kattoon sen niskapoimun.
 
Turvottaa! :LOL: Kyllä tää raskaus on nyt varmaan totta! Eilen oli kyllä semmonen kestoällötys päällä, mut tänään oli jo hyvä aamu. Oonkin koko ajan pitäny mahani täynnä ettei huiko iske. Töissäkin jo pari tajus... Tekis mieli jo kertoo perheellekin, mutta odotellaan nyt vielä se 1½ viikkoo kun on se ultra ettei sitten tarvi korjata sanomisia jos siellä ei mitään olekaan.

Blaah. Töissä on aina vaan yhtä tylsää. Pitäs mun tehäkin taas jotain, mut ei jaksais. Yritän tässä samalla tavotella yhtä kollegaa kun pitää ilm. yks asiakas laittaa toiseen hoitopaikkaan.

 
Moikka! :wave:

Tänään neuvolassa käyty.Iso pino kaikkea lappua ja lippua. Ei siel mitään kummempia tapahtunut. :) Ultra kutsu tulee kotiin. Ja täällä Lahdessa ei tehä kun yksi ultra. Alkuraskauden ultra. Mutta mulle ne varmaa joutuu tehä kaks, kun ei olla varmoja viikoista. :LOL:
Kauhea väsymys ja makean himo. :whistle:
Ostin eilen uuden 9kuukautta lehden ja tänään voisin lueskella sitä. :p
Palataan! :D
 
No jopas Pingulin lääkäri on ollut varovainen hiivan lääkitsemisen suhteen. Kyllähän Canestenia voi käyttää. Meillä opinnoissa kyllä eräs opettaja suositteli että käyttäisi raskauden aikana niitä 3 päivän kuureja (pienempi kerta-annos).
 
Heippa kaikille!

Testasin plussan muutama päivä sitten, ja alkushokin jälkeen olen yrittänyt asentaa aivoja "mom to be"-asentoon. Joten änkeisin mukaan, jos sopii :wave:

Olen ihan aloittelija näissä asiossa. En todellakaan uskonut, että meillä "leikkaisi kiinni" heti ensimmäisellä yrittämällä. Onhan mulla tuota ikääkin jo. Mutta täällä siis ollaan, LA 20. tammikuuta. Olen raskausviikolla 7 (täh?), en edes tiedä mitä ne plussat siinä perässä pitäisi merkata???

Soitin äitiysneuvolaankin toissa päivänä ja ensimmäinen kysymys oli "Missä sairaalassa haluat synnyttää?". TÄH??? Onko meillä vaihtoehtojakin? Näköjään. Espoolaiset voivat synnytttää Jorvissa, Kättärillä tai Naistenklinikalla. Raivokkaan taustatutkimuksen jälkeen taidan päätyä Naistenklinikkaan. Olisin kyllä voinut aloittaa jostaiin vähemmän raflaavammasta kysymyksestä :) Mutta neuvolaan ollaan menossa ensikäynnille parin viikon kuluttua.

Niin, mies ei halua kertoa asiasta vielä ystäville ennen kuin pahin keskenmenon riski on ohi ja töissä en ainakaan halua kertoa asiasta vielä, joten täällä voi sentään jakaa ajatuksia. Sinänsä outoa, koska en ole koskaan ennen kirjoittanut keskustelupalstoille. Kerta se on ensimmäinen IT-alan työntekijällekin...LOL (?).

Sanomattakin selvää, ettei täällä päin ole tulossa mitään pullantuoksuista superäitiä, mutta toki olen aina halunnut saada lapsia...sitten joskus. Vaan olisiko sitä oikeaa ajoitusta koskaan tullut? Pieni potku persauksille oli tässä tapauksessa juuri sitä, mitä kaivattiin.

Tsemppiä kaikille, ja toivottavasti ketään ei tarvitse poistaa listalta.

P.S. Mulle on ihan sama, onko lapsi tyttö vai poika, kunhan se nukkuu yöt ja tottelee äitiä :LOL:
 
Oih, sujuu se ilta näinkin, lueskellessa teidän juttuja..Ei oikein ole mitään tekemistä.. Kamala myrsky ollut täällä tänään..

On täällä muitakin, jotka ei meinaa uskoa, että siellä mahassa on joku.. Tuntuu tosiaankin, ettei siellä mitään ole kun ei oireitakaan ole.. Muutamaan päivään ei ole ollut mitään oireita. Tänään tajusin kaupassa ollessani, että "PITÄÄ OSTAA MANDARIINEJA!" Niitä sitten ostin, että totta täällä sitten ollaan paksuna, ja mieski on sanonu et "Oot sinä rakas raskaana, kun tissitki on noin kasvanu" :LOL:
Ihana mies :heart:

Jospa sitä keksis jotain tälle illalle vielä. Huomenna ois valmistujaiset, mutta ei kyllä yhtään tunnu siltä :/ Ei ole lakkia edes ostettuna ku rahatilanne ei antanu periksi :/ No omistan jo kumminki ylioppilaslakin niin sillä kyllä pärjää :)

Voimia kaikille ja onnea odotukseen. Huomenna 6+0 POKS :D

mamma-- ja verso 5+6 :heart:
 
Kivaa taas oli tullu paljon juttua kun oli päivän pois. Vapaapäivä ni ei kerkeä päivällä käydä lukemassa näitä, työpäivän aikana kyllä ehtii. :LOL:

Uusiakin tullut taas vielä, kivaa Tervetuloa ja ONNEA !! :)
Hentsu harmi että jäi huono maku neuvolakäynnistä. :|
Juu täälläkin on lisää niitä ketkä ei millään osaa uskoa että siellä masussa joku olis, vaikka oireita kyllä löytyy..
Jenninho, kiva että jollain muulla on sama juttu tossa miehen suhtautumisessa tähän asiaan, täälläkään ei osaa kuulemma vielä oikeen iloita tästä koko jutusta, pelkää niin kovin kuulemma että vielä jotain voi käydä, ja siispä ei oikeen hirveesti ees puhu tästä, mut jos kysyy että eikö oo hyvä juttu ni vakuuttelee kyllä että on ihanaa mutkun vaan ei uskalla iloita. tosin tuo mies on kyllä kattonu vierestä pari vuotta kahden hyvän ystävänsä taistelua lukuisten km:ien kanssa, aina kuulemma kaverit hehkutti että nyt tulee vauva ja sitte meni kesken kuitenki. nyt ovat kyllä jo saaneet vauvan. mutta siis kuitenkin, ni sen takia ei kuulemma halua vielä kellekään kertoa ja muutenki ottaa varovasti. tulipa taas sekavaa tekstiä, pää on ihan jumissa, ollaa shoppailtu koko päivä juhlavaatteita, veti aika hyvin puhki ku pääs kotiin.
mamma-lle onnea poksuista jo etukäteen. :)
 
piprane ema, oon kanssa yhden canesten kuurin jo tän raskauden aikana syönyt (rv 4). Kävin sillon lääkärissä just ton takia, kun siinä selosteessa lukee ettei saa käyttää ekan kolmanneksen aikana. Lääkäri suunnilleen nauroi ja sanoi, että teksti on siinä vaan sen takia kun lääkefirmat haluaa pestä kätensä kaikesta mahdollisesta. Eli tämänkin lääkärin mukaan canestenia voi hyvin käyttää. Tosin mulle suositteli pidempää kuuria, oliks se nyt 5 päivää, koska raskauden aikana hiiva on kuulemma sitkeämpi kuin normaalisti, eli mitkään yhden päivän annokset ei auta.
 
kiva kun taas uusia tullut..tervetuloa ja onnea!! :wave:

juu siis musta tuntu se neuvolakäynti niin sekavalta kun siinä oli se neukkatäti ja sit opiskelija ja tässä sekotti tietysti sekin et en voinu kauheesti keskittyä kun neiti heilu joka paikassa. :D niin ja sekin vielä et se mun OIKEA neuvolatäti ei ollut paikalla..

Mä tuossa aloin miettimään,kun mun pitäs rv10 käydä verikokeissa,MUTTA kun mulla onkin se ultra jo rv11 et ehtiikö ne verikokeiden tulokset sinne ultraan vai pitäsköhän mun käydä niissä jo ens viikolla..arrgh :kieh: tää on niin vaikeeta..kai mun täytyy huomenna soitella neuvolaan ja kysyä asiaa..

nyt syömään..tulin just töistä ja kauhee nälkä.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hentsu84:
Mä tuossa aloin miettimään,kun mun pitäs rv10 käydä verikokeissa,MUTTA kun mulla onkin se ultra jo rv11 et ehtiikö ne verikokeiden tulokset sinne ultraan vai pitäsköhän mun käydä niissä jo ens viikolla..arrgh :kieh: tää on niin vaikeeta..kai mun täytyy huomenna soitella neuvolaan ja kysyä asiaa..
Tarkoitatko sitä seula-verikoetta. Jossa määritetään kehityshäiriö yms riskiä? Mulla on se käsitys, että se koe on otettava mahdollisimman samaan aikaan, kuin käy np-ultrassa. Silloin niiden tulosten vertailu on luotettavampi.
Minä en tuossa veriseulassa voi käydä, kun minulla se hälyttäisi joka tapauksessa (tukilääkityksen vuoksi) samaten monikkoraskaudet antavat vääriä hälytyksiä.

).( Tänään oli varhaisultra. Minullahan on ollut jos minkälaista vuotoa. Lääkärin tuomio heti ultrauksen alussa oli, että kaksihan täällä on :D Raskaus on saanut alkunsa pakastealkion-siirrosta ja tuolloin siirrettiin kaksi. Molemmat ovat siis mukana pysyneet (kaksoisalkion siirroissa kaksoisraskauden mahdollisuus on n. 20%). Syytä vuodoille ei löytynyt ja lääkäri halusi minun vielä ensi viikolla menevän näytille. Molemmat ovat kiinnittyneet hyvin ylös. Toisen paikka on ihan ok, mutta toinen on hieman epäselvä. Lääkäri selitti, että sijainti on nurkassa ja vaikka näyttääkin siltä, että se selvästi on kohdussa (eli ei kohdunulkoinen) haluaa hän varmistaa, että alkio lähtee kehittymään ja kasvamaan oikeaan suuntaan. Kohdun sisäänpäin, ei ulos (tuon tarkemmin ei selitys jäänyt mieleen). Sanoi kyllä, ettei tilanne mitenkään huolestuttavalta näytä, mutta hän vain haluaa varmistaa asian :/ Myös tukilääkitystä jatkan nyt ainakin viikon samalla tavalla kuin tähänkin asti.

Onhan se vielä vähän epäuskoinen ole, että olis raskaana. Joten lähinnä naurattaa kaikki asiat mitkä menee uusiksi kaksosten takia (auto, suunnitelmat...) Vielä kun nämä hämärät vuodot loppuisivat.

Niin ja la on 13.1 Melkein oikein osasin sen laskea, joten sen voisi etusivulle korjata :D Aika enteellinen oli tuo työnimi. Alkujaan se tulee siitä, että alkiot on hedelmöittyneet Aatoksen-päivänä. Tämä raskaus on saanut alkunsa samaan aikaan hedelmöitetyistä alkioista kuin esikoinen. Joten siksi tuo II:nen tuolla perässä. Hassua ajatelle, että vaikka lapsille tulee ikäeroa, niin olemassa he ovat olleet yhtä kauan :whistle:

Hipkukka ja AatosII 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Hentsu84:
Mä tuossa aloin miettimään,kun mun pitäs rv10 käydä verikokeissa,MUTTA kun mulla onkin se ultra jo rv11 et ehtiikö ne verikokeiden tulokset sinne ultraan vai pitäsköhän mun käydä niissä jo ens viikolla..arrgh :kieh: tää on niin vaikeeta..kai mun täytyy huomenna soitella neuvolaan ja kysyä asiaa..
Tarkoitatko sitä seula-verikoetta. Jossa määritetään kehityshäiriö yms riskiä? Mulla on se käsitys, että se koe on otettava mahdollisimman samaan aikaan, kuin käy np-ultrassa. Silloin niiden tulosten vertailu on luotettavampi.
Minä en tuossa veriseulassa voi käydä, kun minulla se hälyttäisi joka tapauksessa (tukilääkityksen vuoksi) samaten monikkoraskaudet antavat vääriä hälytyksiä.
juu siis sitä juuri tarkoitan..kun mulle neuvolassa sanottiin et verikoe otettava rv 10 ja ne tietty oletti et mä pääsisin kesäkuun lopulla ultraan mut niin ei käynytkään vaan menen JO rv10+3 mikä on tietysti aikaista eikä tiedä tuleeko tosta mitään sit et saako siitä vielä irti mitään.
 
Iltaa! Oonkin ollut pois linjoilta tiistaista asti, kun poitsu joutui sairaalaan hämärän korvatulehduksen takia. Korva oli ulkoa tulehtunut, mielettömän turvonnut ja aivan kirkuvan punainen. Kaks vuorokautta suonensisäistä antibioottia ja nyt ollaan kotona ja jatketaan antobioottia suun kautta vielä 8 vrk. Outoa on, että tulehduksen aiheuttajaa ei löydetty ja siksi oltiin eristyksessä tuon kaksi vuorokautta. Mutta nyt poitsu voi hyvin :heart:

Täällä oli paljon uutisiakin: uusille tervetuloa ja tuplamasuille onnittelut :flower:

Omaan napaan ei kummempia, tuolla sairaalassa pääsi raskaus unohtumaan, mutta nyt kotona taas on niitä masutuntemuksia. Kai siellä joku on :heart: Painoa mulle ei varmaan oo tullut, kun kaikki vaatteet mahtuu vielä: Pojasta käytin normaaleja vaatteita ihan loppumetreille asti, mutta painoa tosiaan tuli vain se 5 kiloa.

Mutta nyt alan nautiskelemaan kotona olosta, mahtavaa päästä omaan petiin, kun sairaalassa nukuin pojan vieressä kapeassa lasten sängyssä :D

Nirppis ja Pampula 5+4
 
Huomenta!

Täällä onneksi vatsan nippailut taas jatkuu. On ne niin tervetulleita kun ei mitään oireita ollut. :)

Töihin taas pitäisi mennä. 3päivää niin alkaa lyhyt mut sitäkin kivampi LOMA!

ainii POKS tänään!!!

pippur1 ja masukki 10+0
 
Huomenta!

Hipkukka Wau! Jo neljäs tuplien odottaja tässä pinossa! Onneksi olkoon :flower:

Tervetuloa Maukka77 :wave:

Täällä ollaan päästy nyt (ehkä) pahimmasta pahoinvoinnista. Ainakaan en ole oksentanut pariin päivään enkä itseasiassa edes yökkäillyt. Jokohan uskaltaisi tuuletella..? :D
 
Maukka77 Tervetuloa porukkaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

Hipkukka Tupla onnittelut sieltähän se neljäs sitten tuli porukkaan :heart: :hug: :heart:

(.) Kävin eilen naapuri kaupungissa vähän pyörähtämässä ostoksilla. Ei ollut kovin hyvä idea, kun olotila kyllä ei ainakaan parantunut asiasta. Ajattelin käydä kokeilemassa, kun näillä näkymin maanantaina olis töihin meno että mitenkä sitä sitten oikein jaksaa olla pystyssä ja skarppina. Oksennushan se lopulta lensi ja oli todella huono olo.
Huomenna olis yhdet lakkiaisjuhlat käytävänä, mutta siellähän ei kauatta tarvitse olla.

Ja arvatkaapa mitä? Sanoo kuka sanoo vastaan, mutta kuten aiemmissakin raskauksissa niin tässäkin minä tunnen jo veijareiden liikkeet! Tuossa yks päivä tuntui vain toinen ja en niin ajatellut asiaa mutta eilen siellä tuntui molemma omissa kodissaan.
En muista missä vaiheessa kahdessa edellisessa olen ne tuntenut mutta tosi aikaisin niissäkin. Ekassa ihmettelin mitä se on ja äitini silloin sitten valisti, ja toisessa sitten tiesi jo kysymättäkin.
Toinen tuntuu olevan vähän aktiivisempi kuin toinen ja illalla "mekastus" oli ylimmillään.
Piti käydä ihan netistä katsomassa että voiko se olla totta mutta kyllä se voi niin ei tarvitse taas epäillä että alkaa yläpää kilahtamaan :LOL:
Vaikka paljonhan siellä oli niitä vastaan sanojiakin mutta eiköhän jokainen tiedä itse sen tilanteen ja varsinkin kun ei ensimmäistä kertaa olla tässä jamassa niin tietää miltä se tuntuu.
Eli toistaiseksi voisi kuvitella kaiken olevan hyvin, ja onneksi he on kiinnittyneet toiselle puolelle kuin suolisto on niin ei mene senkään piikkiin.

Aurinkoista perjantaita kaikille


 
Enie: Kyllä ne liikkeet voi jo tuntua varsinkin kaksosraskaudessa. Ite tunsin tyttöjen liikkeet n. rv 12.

Niin ja onnea nyt kun on jo neljäs tuplaodottaja! (Haikeana muistelee tuplaodotusta...) :flower:

Tänään pääsen jo aikasemmin töistä ja painelen töiden jälkeen kaupoille ostamaan jotain peittävämpää huomisiin sukulaisen ylppäreihin. Mä oon kuitenkin niin turvonnu, että sen näkee melkein jo. Isukkihan tuo sano kekseliäästi ku mietittiin että mitä me sanotaan jos joku kysyy että "millos teille kolmas tulee?". Sanotaan, että "ei ainakaan tänä vuonna". Ainakin pitäs pitää paikkansa... :LOL:

).) Anteeksi, mutta mitkä nämä kaksi jättikokoista meloninpuolikasta tässä mun edessä on? Ei siinä ennen ollu kun kaksi kansallispuvuntaskua ja nyt tämmöset... :LOL: Isukillekin eilen saunassa hämmästelin... Tokas vaan, että joo-o, onhan nuo. :heart:

No joo. Nyt tää turvonnu akka miettii jotain muuta kun palstailua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
No jopas Pingulin lääkäri on ollut varovainen hiivan lääkitsemisen suhteen. Kyllähän Canestenia voi käyttää. Meillä opinnoissa kyllä eräs opettaja suositteli että käyttäisi raskauden aikana niitä 3 päivän kuureja (pienempi kerta-annos).
Se oli sairaalan päivystys lääkäri. Onneks ei tarvinnu toiste käydä. Ku sit ekan kolmanneksen jälkeen sain ihan luvallisesti käyttää sitä. :) ja tosiaan onneks nyt sit tiedän et voi käyttää, jos sattuu tässä raskaudessa olemaan riesana tuo. Kiitos siis informaatiosta kaikille :)

ONNEA HIPKUKKA tuplista :)

Tervetuloa uudet :)

Hitsiläinen kun tuntuu ettei oikeen pysy kärryillä näissä jutuissa kun tekstiä tulee ihan älyttömästi päivän aikana.

ON: Tänään olis pitkästä aikaa työvuoro, mut enpä taida pystyä sitä tekemään, sen verran huono vointinen taas. Kolmas päivä tällä viikolla. Aarrgghh. No mut ei se mitään :) Huomenna tulee taas täydet rv:t :) Ihanaa :)
 
Zuh
Pitänee pinoutua tännekin, helmikuisissa on niin turkaisen hiljaista vielä!

Tietoja: ikää 27, laskettu aika 30.1.2010 ja ensimmäistä odotellaan.

Olen taustaillut tammikuisia jo pitkään, aina töiden lomassa on kiva palata tähänkin asiaan. Hurjasti on tuplia, meilläkin äiti pelottelee että suvussa on paljon kaksosia ja hän on varma että joku meistä tytöistä saa tuplat. Eiköhän sekin selvinne aikanaan, ensimmäinen neuvola on 1.7.

Ollaan yritetty ainakin pitää asia vielä salassa. Tosin pomo ja minun sisko miehineen tietää asiasta (ps: Sisko oli mukana viime vuoden tammikuisissa, joitakinhan on sieltä jo uudella kierroksella?!?) , heidän kanssaan ollaan niin läheisesti tekemisissä että olisivat varmasti arvenneetkin. Pomon kanssakin kun täällä kahdestaan istuskellaan. Mies varmaan tänään kertoo kahdelle lähimmälle työtoverilleen, ohjeistin että kerro toki, mutta vain niille joille olet valmis kertomaan huonotkin uutiset. Tästä syystä vanhemmat ei saa tietää vielä pitkään aikaan, sekä oma äiti että anoppi pahimman laatuisia hössöttäjiä :)

Oireita ei ole sitten nimeksikään, muutaman päivän etoi mutta sekin jo hävisi. Epäilystä siis omasta raskaana olosta on täälläkin, höpsönä piti vielä eilenkin tikkuilla ja hirmuisen sininen plussahan sieltä lävähti. Ja mies pitää hieman sekopäänä kun hätäilin :D

Onko muilla ihan julmettu jano koko ajan? Minulla menee Kevyttä oloa pullo päivässä ja paino noussut pelkästään juomalla jo KAKSI KILOA! Onneksi oli aamulla jo vähän huvennut, kyllä hirvitti eiliset lukemat.. Normaalisti juon aivan liian vähän niin elimistö ilmeisesti hamstraa?

Töihin töihin.. ajatuksetkin on ihan niissä asioissa.. :p
 

Yhteistyössä