***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Heippa, täällä ois yksi tammimasu lisää!

Tänään tein testin ja plussahan sieltä poksahti.
Kävin jo eilen vakoilemassa juttujanne kun olin tosi varma tästä plussasta.

Meillä on esikoinen vasta 9kk ja varsinainen rämäpää joten vähän extrajännitystä tähän odotukseen.
Raskaus ei ollut suunniteltu mutta ei ehkäistykkään, tuli kyllä aika yllärinä mutta positiivisena sellaisena :)

LA kuukautisten mukaan olis 28.1.2010, mutta varmaksi ei uskalla sanoa ennen ultraa kun vasta lopettelin imetystä tuolloin.

Ykkönen syntyi käynnistettynä joskus rv37+ kun mulle puhkes paha raskaushepatoosi joten suurennuslasin alle joudun tässä raskaudessa.
Takana on myös yksi keskenmeno 2007 helmikuulta, jonka jälkeen vuosi 'työstettiin' esikoista.
Nyt mennään siis vielä ihan varovaisin tunnelmin ja katsellaan jaksaako pikkunen masussa, läheisetkän ei saa vielä tietää.

Olen itse juuri täyttänyt 23 ja mies täytti esikoisen ristiäispäivänä 30. Asumme helsingissä.



Tällasta näin aluksi :)

Tinii+Ada9,5kk+Pikku-veli viikkoja kait jotain 5?
 
Unista.. Mä en nyt edes muista mitä unia olen nähnyt, vaikka yleensä näen jos jonkinmoista.

Huominen neuvola alkaa jännittämään jostain syystä kovasti. Eniten pelkään sitä, että neuvolantäti kertoo etten olekaan raskaana :ashamed: Ihan hölmöä :D Mutta jostain syystä tätä olen tänään miettinyt, etenkin kun sille esimiehelle jo tästä kerroin ja nyt jos mahassa ei olekaan mitään.. Olis varmaan kannattanut käydä yksityisellä ultrassa niin ei nyt tarvitsisi tätä asiaa ainakaan murehtia :headwall:
 
pikainen kommentti uni galluppiin:
Mä olín aivan järkyttynyt, että tämä unien näkeminen alkoi näin pian raskaaksi tulon jälkeen.. viime raskaudessa aloin joskus puolivälin jälkeen näkemään painajaisia, mutta nyt olen heti alusta asti nähnyt unia aivan laidasta laitaan..
kaikki on tosi todentuntuisia, mutta onneks kaikki ei oo painajaisia :)

viime yönä näin unta keskenmenosta ja se oli kyllä kamala uni :(
niin ja en siis yleensä muista mitään näkemistäni unista, vain raskausaikana :)
 
hellou!!

Onnea zaaralle tuplauutisista! =)

Painonnousuun: Mul on kyllä tullu jo pari kiloo ja harmittaa kyl aikalailla.. Minkäs teet, pakko syödä pahaan oloon ja kaikki epäterveellinen maistuu..
Tosin nyt passitin ukon kauppaan ostaa mulle hedelmiä niin yritän saada niitä nyt sit enemmän alas! :ashamed:

Unista: Mul menee yöt ihan hassusti, nukun tavallisesti kuin tukki ja nyt heräilen tosi usein ja välillä luulen olleeni hereillä vaik oonki nähny unta ja toisinpäin.. Aamulla en sit oikein tiedä olenko ajatellut vai nähnyt unta.. Outoo....
Iltaisin nukahdan monesti tytön viereen 20 aikaan ja sit tokkurassa herään hetkeksi ja painun yöunille n. 22 aikaan.. Ei jaksa valvoo ei..

Maha on tällä hetkellä jotenki arka, mut kai se kuuluu kuvaan..? En oo jaksanu tästä raskaudesta stressata ja huolta kantaa, aika luottavaisena mennään..
Testejäkään en ole tehnyt kun yhden ja siihen luotin heti. Ens vkolla ois neuvola jonne onki jo aika mennä..

terkuin s-a-j 9+1 :wave:
 
Unia nähdään täälläkin mitä ihmeellisempiä! Selkeästi enemmän kuin ei-raskaana ollessa.
Paino-galluppiin, elikä esikoiselta tuli 15kg ja BMI tuolloin 19. Kolme kiloa jäi ja siitä 58kg lähdettiin nyt, saapa nähdä mihin lukemiin päästään :eek: Pakko syödä koko ajan ja mahan turvotusta on tosi vaikea peittää. Hankala kun lauantaina juhlat, enkä haluisi ihmisten vielä tietävän :/ Kaipa laitan jonku kaavun päälleni ja valehtelen jos joku kysyy :D

Piprame ema, ikävä uni sulla! Olen kuullut sanottavan, että jos näkee unta jonkun kuolemasta, se tietää oikeasti tälle henkilölle pitkää ikää! =)

Märttis&vauva 8+1
 
Tännehän on aivan älyttömästi tullut taas lisää tekstiä. Kaikkea ei ehdi edes lukea.
Painoa en ole vielä mittaillut, eikä turvotustakaan juuri pahemmin ole ollut. Pikemminkin ennen kuin tein testin, niin kaikki ovat sanoneet, että olen laihtunut?? En kyllä omasta mielestäni, mutta eikö joillakin paino saata tippua alussa jonkin verran.

Unia en ole vielä pahemmin nähnyt, mutta kummasti sitä on väsyttänyt.

Muutenkin on ollut vähän etova olo, mutten kumminkaan ole oksentanut. Ja rinnat vain tuntuu pingottuvan. Varmaan saan kohta ostaa kokoa isommat liivit.

Ei pelkästään vanha kansa näe silmistä vaan kyllä nuoremmatkin näkee. yksi minun työkavereista näkee silmistä ja sanoo, että katse on jotenkin kirkkaampi. Olenkin tässä odottanut, että milloin joku tulee kysymään mutteivat taida vielä uskaltaa kysyä.
 
Tuli etova olo poitsun juhlissa, jo aattelin täytyykö sitä hilpasta vessaan okselle kesken juhlimisen. Onneksi ei tarvinnut, tuli välitauko niin pääsin ulos happihypylle :) No onneksi nyt on juhlat juhlittu ja kotona turvallisesti ollaan...
 
Yksi mistä tietää tai voi nähdä, että nainen on raskaana on se, että raskaana ollessaan nainen pitää usein kättä mahansa päällä suojelevasti. Seuratkaapa vaikka omaa käytöstänne ;) Miulle aikoinaan yksi kaveri tuon kertoi, oli aiheesta jokin tutkimuskin tehty. Kuulemma, vaikkei tietäisi olevansa raskaana saattaa käsi eksyä mahalle.
Mie olen huomannut, että varsinkin kun on ajatuksissaan ollut, niin jossain vaiheessa se kämmen on tosiaan siihen vatsalle joutunut :whistle:
 
Olen käynyt lueskelemassa teitin kuulumisia, mutta itse pysyttelen vähän aikaa taka-alalla. Nyt on ihan 'aikuistenoikeasti' sellainen olo, ettei kaikki ole ihan kunnossa. R-oireita ei ole ensimmäistäkään, ei pahaaoloa, ei turvotusta, ei mitään. Rinnat ihan vähän arat, siinä kaikki. Ja tää olo. Ei, ei... Mulla on nyt olo, että kyseessä ei ole normisti etenevä raskaus. Siirsin jopa ens ma neuvolan muutamalla viikolla eteenpäin. Kyllä silloin viimeistään tietää onko jo mennyt kesken.

Snoopy ja masentava keskiviikko... :|
 
Tinii Tervetuloa porukkaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

Hipkukka Tuo on muuten varmaan totta. Itse ainakin laittaa kättä mahan päälle usein ja kun nyt miettii niin niinpä ne on tuttutkin tehneet ketkä olleet tässä viimettees raskaana ja vielä muistaa heidän osaltaan tuon.

Snoopy Eihän se nyt mitään ikävää tarvitse olla jos ei ole oireita minkäänlaisia. Minulla ei kakkosta odottaessa ollut mitään muuta kun mailman energisin olo...,paitsi sitten kun oli viimeisillään. Ei pahaaoloa, tai mitään mikä olis ollut ns.raskausoire alussa.
 
Heh, itselläni tuo käden laittaminen masun päälle on liittynyt enemmän siihen vauvan yritysvaiheeseen, eli aikaan jolloin aina mietti ja haaveili, olisikohan siellä joku. Mutta nyt kun olen oikeasti raskaana, ei se käsi sinne enää eksykään niin usein. Jotenkin tässä melkein unohtaa, että vihdoinkin tosiaan on tärpännyt, ja siellä ON joku. :D
 
Moi pitkästä aikaa :wave: tai siltä ainakin tuntuu kun tänne on tekstiä tullut ihan mahoton määrä =) Kiva niin, itse oon vaan ollu aivan umpiväsynyt, joten päivät on mennyt päikkäreitä odotellessa :whistle: työnteko ei oo oikein maistunut.

Nyt siis aika lailla omaa napaa kun en taida alkaa kaikkea lukemaan. Joku kyseli r-myrkytyksestä; eka raskaudessa oli mutta toiselta ei enää. Lääkäri sanoi, että yleensä näin käykin eli seuraavissa raskauksissa sitä ei enää ainakaan kovin pahana olis...paitsi jos isä on eri, sit kuulemma riski myrkytykseen on taas olemassa jos on ylipäätään riskiä...vähän vaikea selkonen selostus mutta ei nyt tällä hetkellä kykene kovin korkealentoseen ulosantiin :eek:
Mulla vähän huolestuttaa kun sellasta ruskeaa tuhruvuotoa tullut nyt parin päivän ajan. Vähän pyyhittäessä, välillä vähän enemmän. Ja ihan on ruskeaa, ei punasta. Mitähän vois olla...toivottavasti ei enteile sitä pahinta....neuvolassa meinas että viikoista päätellen nyt vois olla oikeasti menkat ja sen vuoksi tuhruttaa. Ja sydämen syke kun on varhaisultrassa todettu niin pitäis olla huoletta mutta KUN EI PYSTY! Oireet on mun mielestä vähentyneet, tai oikeestaan muuttuneet; nyt on alavatsalla aika paljonki tuntemuksia, jotka oon laittanu kohdun kasvun piikkiin...mutta voihan se olla jotain muutakin. Ja väsymystä on, mutta esim. rinnat ei oo enää niin arat. Niin ja TURVOTTAA. (.) No, 8.6 menen eka neuvolaan jos vaikka yrittäis sydänääniä kuunnella ja 16.6 nt-ultraan, sillon viimeistään selviää jos sinne asti päästään.....

ONNEA UUDET!!!!! :flower:

terkuin Sohvi 8+3
 
oon muuten huomannu et pidän kättä välillä massun päällä :LOL: pitää ihmisten ilmoilla kiinnittää siihen huomiota et en tee sitä :D

täällä turvonnu olo :$ oon kyllä käyny tänään kiinalaisessa mättämässä :p siellä tulee aina syötyä ihan ähkyyn! :D

lauantaina siskon valmistujaiset, just kattelin viime keväistä juhlamekkoa et mahtuuko se päälle.. voi ei iskee paniikki! vielä sen mallinen et ei kyllä anna anteeksi mahapömpötystä, koko puku ratkeaa vielä :LOL:

tissit on ihan vähän vaan arat, ei kyllä ole kasvanu. väsynyt olo on ollu varsinkin eilen ja tänään.

en vielä oikeen uskalla kirjotella, ens viikon neuvolan jälkeen sit aktivoidun =) ku tietää et kaikki on kunnossa ja minne la menee.

nolona myönnän et oon ostanu kirppikseltä jo pari pikkubodya :ashamed: :heart: en voinu vastustaa :D
 
Unigalluppiin: Mä näin just toissayönä et mult lähti kulmahammas irti. Ihan hirvee uni oli. :|

ON: Pikaisesti vaan kirjottelen, väsyttää ja on taas hirvee olo :( Mikään ruoka ei oikeen maistu ja sit jos väkisin jotain syö ni alkaa oksettaa :( Very nice. Kaks kertaa myös tänään äkillisestä liikkeestä tullu kunnon repäisy vihlasu kipu.
Palaan taas kun olo parempi. Luen kyllä joka päivä ?

Pinguli+Napero 7+4
 
Te ootte kyllä yyper reippaita kirjottakia :) Harvase hetki käyn kyyläämässä että onko tullu uusia juttuja ja aina on joku kirjottanu. :)
Minen jostain syystä ole yhtä ahkera mutta siis hengessä ja messissä kyllä.

Kaikille uusille tervetuloa seuraan mukavaan Ja Tinii pisti erityisesti silmään ;) Oli kun olisi lukenut omaa tekstiä vain lapsen ikä heitti alta kuukauden ja äidin ikä vain vuoden, eli terveisiä sinulle.. Meillä tehdään kanssa paljon puhuttua tehtyä vahinko vauvaa kaikella rakkaudella
:heart:

(.) Mulla on nyt alkanu pahan olon alkeet olot.. En ole kyllä kaivannut näitä vaikka toisen testin tein varmiistaakseni raskauden..mutta niinhän sitä sanotaan että oksennus kertoo vauvan voivan hyvin. Turvotusta ei o ja painokaan ei ole noussut, jota pelkään todella paljon :ashamed:

-Väpä ja kirppu 6+2-
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille! :wave:

Mulla sama juttu Lily of the valley:n kanssa tuossa käden pitämisessä mahan päällä. Monesti yrityksen aikana yllätin oman käteni siitä mahan päältä.. Kai sitä niin kovasti aina toivoi, että siellä joku olisi :D Nyt en samaa ole ainakaan vielä huomannut, välillä kotona laitan ihan tarkoituksella käden mahan päälle kun olen makuullani, ihan vain tunnustellakseni onko tapahtunut mitään muutoksia (ei ole vielä!).

Sohvi77 eiköhän siellä ole kaikki hyvin, etenkin kun sykkeet on jo saatu näkyviin. Minullakin noita alavatsakipuja on (samanlaista kuin kuukautisten aikaan) ja ihan normaalia pitäisi olla.

Snoopy ja pinkgreen ei se oireettomuus välttämättä mitään tarkoita. Vaikka ymmärrän kyllä jos huolestuttaa onko kaikki hyvin, kun itseänikin huolestuttaa (oireista huolimatta).. eipä sille omalle huolestumiselleen oikein mitään voi. Mutta eiköhän se helpota sitten ultran jälkeen =)

Kohta neuvolaan =)

Lumi ja Lilliputti 8+3
 
Huomenta! :)

Mä oon huomannu kans pitäväni masun päällä kättä jatkuvasti.. Toivottavasti muut ei huomaa :D

Turvotusta on niin paljon, ettei mitkään farkut mee päälle enää. :/
Kahdet mammahousut ostin eilen kirpputorilta ku 10 ?:lla löysin :) Ja ihan uudenveroisia on.
Toisia eilen jo käytinki ku on niin mukavat päällä ja ei ne näytä äitiyshousuilta päällä ollenkaa :)

Apuva, huomenna koulun kevätjuhlat ja sinne olis pakko mennä mut ei oo oikee vaatetta.. Pari kivaa mekko mut ne paljastaa kyllä masun.. Ei vielä haluu että kukaa koulusta tietää.

Sain eilen ostettua niitä vitamiineja, ku luin että just kuudennella viikolla tarvii foolihappoa.

Oksetus on hirvee... :( Ei haluis mitää tehä ja väsyttää koko ajan-- :(

Niinuska05+Pirpana 5+3
 
Moikka kaikille! :wave:

Isosti onnea uusille masun kasvattajille!

Täällä ei mitään uutta ihmeellistä, huono-olo ja väsymys jatkuu :ashamed:

Naurattaa kuin noista miehistä tulee ihan hassuja, omasta miehestä ei viel sillee huomaa ku en tiiä uskaltaako se vielä iloita masukista kokokaan ennenku päästää ekankolmanneksen loppuu, mut toi työkaveri kenen vaimo on mua neljä viikkoo pidemmälllä laitteli mulle eilen skypen kautta kuvia heidän pienestä.. se on niin ihanan onnellinen :heart: :heart: Oikee sydäntä lämmittää.

UniGalluppi Mulla on aina olllut tosi levottomia unia, ja puhun paljon unissani ja käävelen. Mies sanoo että välillä on vaikee tietää et olenko hereillä vai en, saatan kävellä silmät auki ihan unessa ympäri taloo. Eilen yöllä näin kamalaa unta siintä että meillä oli miehen kanssa kauhee riita ja sit me erottii. :( Onneks oli sit ihana aamu, mies herätti ja toi aamiaisen sänkyy, ja sit kerettii viel vähä köllii yhessä. :heart:

Mitäs muuta.. onnea neuvoloihin, ainii mie sain ajan nt-ultraa ens tiistaiksi. Mun mielestä oviksen mukaa sillon on vast 10+2 ku menkkojen mukaa on jo 11+6, toivottavast ei oo liian aikasta, tai jos on ni sitpähän pääsen kerran ylimäärästä. :heart: :saint:

Jenninho+ masukas 9+4
 
Pakkausselosteessa lukee, että ei saa käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana ilman lääkärin määräystä... apteekissa kysyin vain, että voihan sitä käyttää raskauden aikana ja vastaus oli että kyllä voi, mutta ilman asetinta...

jee jee pitääkö mun nyt sit alkaa varaamaan aika lekurille, että saan luvan käyttää jo ostamaani lääkettä??
onko kukaan saanu tätä tuotetta jo alkuraskaudessa käytettäväksi?

toinen kysymys: onko pakko odottaa iltaan että voi tuota käyttää vai voisko laittaa paikalleen ja sit vaik makoilee jonkun aikaa et se ehtii sulaa??

mulla on aina raskauksissa riesana noi hiivatulehdukset, mutta en muista onko aiemmin tullu näin varhaisessa vaiheessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma--:
[/b] piprane ema
Toivottavasti tässä tapauksessa uni ei ole enne! :eek:
Ei onneksi ole ollu tapana nähdä enneunia..
Tänään tosin tuli aamulla paperiin ihan punasta verta pikkasen ku pyyhin, mutta toivottavasti ei tule enempää ja luulen johtuvan tästä hiivatulehduksesta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Pakkausselosteessa lukee, että ei saa käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana ilman lääkärin määräystä... apteekissa kysyin vain, että voihan sitä käyttää raskauden aikana ja vastaus oli että kyllä voi, mutta ilman asetinta...

jee jee pitääkö mun nyt sit alkaa varaamaan aika lekurille, että saan luvan käyttää jo ostamaani lääkettä??
onko kukaan saanu tätä tuotetta jo alkuraskaudessa käytettäväksi?

toinen kysymys: onko pakko odottaa iltaan että voi tuota käyttää vai voisko laittaa paikalleen ja sit vaik makoilee jonkun aikaa et se ehtii sulaa??

mulla on aina raskauksissa riesana noi hiivatulehdukset, mutta en muista onko aiemmin tullu näin varhaisessa vaiheessa..

Saa käyttää mutta tosiaan ilman asetinta!
Mulla oli kanssa viime raskaudessa heti alusta asti noita hiiva tulehduksia ja käytin canestenia lääkärin suosituksesta heti alussa. Kannattaa myös ottaa jokapäiväseks noi maitohappobakteerit niin ei pitäis niin helposti tulla ja kaikenlisäksi ovat hyväksi pienelle.

Voi käyttää jo aiemmin päivällä mutta se vaan tosiaan helposti valahtaa ulos. Mutta olen mäkin laittanut joskus päivällä kun on ollut oikeen inhottava olo.
 

Yhteistyössä