***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

mamma- kyllä miehen saa ottaa sinne neuvolaan mukaan =) Minä kysyin kun soitin neuvolaan, että onko puolisot yleensä olleet mukana ja vastaus oli että vaihtelevasti :D

Niiz minullakin on tullut nyt huono olo ennemmin sen syömisen jälkeen. Eilen ei pysynyt mikään sisällä, toivottavasti tästä tulisi parempi päivä!

Vaatteista.. ihan ne pienimmät farkut puristi mahasta kun kokeilin niitä joku aika sitten, mutta nyt en ole sitten kokeillutkaan. Herkut on jääneet aika hyvin väliin, vaikka normaalisti tulee niitä syötyä enemmän. Nyt enemmän tekee mieli hedelmiä tai jäätelöstä mehujäätä.. jotain raikasta siis.

Mulle tuli sellainen olo, että haluaisin tehdä vielä yhden raskaustestin :ashamed: :ashamed: Kaikista näistä oireista huolimatta :D Eilinen oli aivan karmea päivä; oksentelua, väsymystä ja hirveä päänsärky. Yleensä minulla ei koskaan tuota pääkipua ole, mutta juuri luin jostain, että liittyikö se nyt lisääntyneen veren määrään.. tai jotakin :D Makuulla olo kuitenkin sitä vähän helpotti, mutta panadolia otin kyllä lisäksi.

Huomenna neuvola, jännittää!

Lumi ja Lilliputti 8+2
 
zaara Ei ole minukaan suvussa kaksosia joten samassa veneessä ollaan :)

Minulla ainakin ne kaksoset näkyi ihan selvästi toisistaan erillään ja omissa pussukoissa niin tein sen diagnoosin itse että ovat erimunaiset eivätkä identtiset.
Vilkaisin tuolta http://www.helistin.fi/?page=2685880&id=9948304 silloin heti ja näytti tosiaan tulta erimunaisilta minusta kun siinä oli sitä väliä. Lääkäri ei kommentoinut mitenkään sitä. Sanoi vaan että molemmat ovat kohdun sisällä ja homma ok muutenkin, että hyvältä näyttää.
Oletko käynyt jo tutustumassa monikkoperheiden sivuille? Siellä oli kans ihan mukavaa luettavaa liittyen kaksosraskauteen, kun kuitenkin on niitä eroavaisuuksia yhden odotukseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti:
Pinguli Kuinka korkea sun verenpaine oikein oli?
Hyvä että palauduit hyvin :)
Puhuivatkos sulle kukaan että uusiutuuko tuo?

Hentsu84 Kyllä mulla oli tuo keskimmäinen yleensä neuvolassa mukana, kun kuopusta odotin, vaikka olin ihan "yksin" siis mies ei mukana. Leikki leluilla siinä vieressä kun "täti" tutki mua.
Aluksi pelkäsi vähän sitä "sydänäänten kuuntelua" kun makasin siinä "pöydällä" ja kun sitten mitattiin mahaa ja tutkittiin vauvan asentoa jne.
Sitten kun vauva oli syntynyt, ihmetteli "miksi äiti ei enään mene siihen makaamaan" :D

Noista vitamiineista. Mun on joka kerta pitänyt ostaa, mutten ole sitten saanutkaan aikaiseksi. Mikä vitamiinivalmiste olisi hyvä? Onko noissa mitään eroja?

Väsyttää taas niin älyttömästi, ettei pääkään oikein toimi ja tulee kirjoittetua sekavasti :ashamed:

Mul oli pahimmillaan 151/114 muistaakseni noi paineet. En muista yhtään puhuks ne uusiutumisen riskeist mulle :) Mut uskon et tulee tässäki raskaudessa olee ongelmia paineiden suhteen. :(

 
Moikka kaikille! :wave:

Kauheesti taas tullut juttua kun en oo perjantain jälkeen koneelle asti päässyt.

Täällä on vasymys iskenyt oikeen tosi teolla, tuntuu ettei kokopäivässä herää ollenkaan. :ashamed:
Mahaakin turvottaa tosi ikävästi ja ilmaa tulee oikee tosi teolla... miestä hiukan nauratti aamulla kun enne en oo piereskelly ikinä sen kuullen ja muutenkin tosi vähän, niin aamulla venyttelin aamukahvi pöydässä ja samalla tuli ihan kamalan kuulonen töräys. :LOL: :LOL:

Hmm mitäs muuta mulla oli.. hitto ku lyö taas tyhjää, oli vaikka mitä kerrottavaa.
Ainii oltii mökillä sunnuntaina ja mua puri polven yäpuolelta kusiainen, oon oolut ennenki yliherkkä kaikille ötököille, mutta voiko raskaus pahentaa sitä? Nyt nimittäin se tuli ihan punaseksi varmaan kolmen sentin alueelta ja sitten turpos vielä reilummin. Tää miettii kuumeisesti et pitäskö sitä käydä näyttämässä lääkärille ku on vieläkii tommonen!?

Ainii sessi galluppiin Mie sain viikonloppuna.. ihanaa!

Iso hali pudonneille
:hug:
 
Mahtuuko mukaan? :wave:

Täällä olis kolmatta odottava 27-vuotias rouvashenkilö. Nyt viikoista en ole varma, mutta laskujeni mukaan LA on 22.1--> Tämäkin selviää ultrasta johon menen 9.6. varmistelemaan että onko siellä masussa ketään. No testejä on tehty ainakin niin monta että pitäs olla ja tänään on semmonen oksetusolo päällä, että en oikeesti tiedä kauanko pystyn töissä olemaan...

Ai joo. Meillä perheeseen kuuluu minun ja rakkaan mieheni lisäksi 9/06 syntyneet kaksostytöt, joten kaksostenodottajat voipi kysellä multa jos jokin askarruttaa... tyttöjä odottaessani oksensi lahjakkaasti 24 viikolle asti.

Läheiset ei vielä tiedä raskaudesta, mutta töissä pari arvas naamasta. :whistle:
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille :wave:

Tervetuloa uudet mukaan ja :hug: sitä tarvitseville.

Zaara onnea tuplauutisista.Tosiaankin ei kahta ilman kolmatta ja kyllä se kolmaskin vielä parin löytää :whistle: joten jääkäämme odottelemaan lisää uutisia :)

Ihanan paljon taas muutamassa päivässä tullut tekstiä.Jännittäviä aikoja,kun ekat neuvolat ja ultrat menossa.Vielä pitäisi viikon verran eka neuvolaa malttaa odottaa.

Vaategalluun vaikkei paino ole vielä lainkaan noussut olen siirtynyt jo suurempiin housuihin.Valtava turvotus vatsassa kokoaikaisesti.Miellyttävämpi olla,kun ei koko ajan vatsaa purista.Vitamiineja en ole purkista napsinut,mutta saas nähdä pitääkö rautaa alkaa napsiin jos hempat alhaalla.Mahdoton väsymys nimittäin,mutta voihan toki olla muutenkin.

Täällä joka aamu alkaa oksentamalla,mutta yleensä helpottuu puolilta päivin viimestään.Onneksi olen esikolta hoitovapaalla,koska työkuntoinen en todellakaan olisi.Tässä välissä en aio töihin mennäkään,ilmoitin viime viikolla asiasta töihin.

Raskausmyrkytyksestä oli joku kysellyt.Mulla oli eka raskaudessa.Verenpaineet nousi 36+ viikolla ja valkuainen ilmestyi pissaan.Olin äippäpolilla tarkkailussa ja sain lääkkeet,jotka tiputti paineet.Ei käynnistetty vaan syntyi ihan itsekseen 40+1.Olin päätökseen tyytyväinen,koska ultran mukaan oli vielä pieni painoinen noilla viikoilla.Sirppana oli syntyeessäänkin,että oli kyllä myrkytys vaikuttanu painon nousuun.Nyt kädet ja varpaat ristissä toivon,että tässä raskaudessa välttyisin moiselta.

 
Moikkelis!

zaara: ihan mieletöntä! onnea tuplasti!!! jaahas.. kukas se olis se kolmas sitte? :)

Neuvolasta sen verran että meillä mies kyllä tulee aina neuvolaan jos vain töiltään suinkin ehtii. ja olen roudannut noita vanhempia muksuja neuvolassa mukana.

vaateg:hen sen verran että mahdun vielä omiin vaatteisiin mut kyllä tiukimmat farkut jo ahdistaa. ja sen myötä sit turvotus on isompi mitä pitempään niissä farkuissa on :D sen takia sit vaihdoin kokoa suurempaan. ja kun mulla kyllä tulee vatsa kipeeksi varsinki iltapäivästä jos housut painaa sitä. mulla varmaan näkyy aika aikasin tää odotus. mullahan on jokainen odotus näkynyt aina vain aikaisemmin. eka pysyi "piilossa" 7kk ja toka vähän vähemmän ja tää kolmas näkyi jo päälle päin viikoilta 13. :whistle:
mulla on noi normi mitat siis 168cm ja 52-53 kg että toi turvotus kyllä paistaa läpi helposti. paino ei mullakaan oo noussu vielä yhtään vaikka turvonnut olenki.

mä syön pellavansiemen rouhetta silloin kun maha ei meinaa toimia. se on tehokas ainakin mulle. sitä pellavansiemeniähän syötetään paljon ihan ammattipiireissäkin että potilailla maha toimii.
tuota rouhetta kun sekoittaa vaikka jugurttiin niin menee alas hyvin kun se ei maistu siinä.

Lumi ja olikos se mamma jotka mietti uusinta testin tekoa.. mä tunnustan että tänä aamuna oli pakko tehä vielä testi.. :ashamed: :ashamed: mun oli vaan pakko saada ne viivat vahvemmiks :D :D ja sit toisaalta kun tuntuu että oikeita oireita ei oo.. no nyt tuli se testi viiva vahvempana kuin kontrolliviiva!! :D et kai se on uskottava että kyllä sitä pieniin päin ollaan! :D viikoista ei vaan tietoa. ens viikolla soitan ajan ultraan.

hei laittakaa kuvia tänne niistä teidän turvotusmasuista! musta on niin ihana kattoo niitä! mä yritän kans perehtyä tuohon miehen uuteen koneeseen että miten ne kuvat sinne saadaan.. :D on sellanen kone sillä nyt että ei blondilla äly riitä yksin pähkäillä vaan pitää oottaa etä mies näyttää miten se tapahtuu!

ai niin.. tänne oli vissiin tullu uusiakin! tervetuloa munki puolesta vaikka uusi taidan olla vielä itsekkin!!

muoks. vitamiinit tulee mullakin tosiaan purkista kun ruokailu on mitä on mulla.. ja aamulla ei pysty mitään syömään
 
Peikonpähkinä Tervetuloa mukaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

voikukkatyttö meitä on jo kolme tulpamasua kun zaara on nyt se kolmas, eli minä ja hempukka oltiin jo listoilla ja nyt zaara täydensi sen kolmanteen.

Mukava nähdä tuleeko vielä lisää kaksosia.
Tuossa oli pakko katsoa niin mennään "tilaston" yläpuolella, eli kun 1,5% on monikkoraskauksia niin meidän porukassa lukema on n.4,23%! Siis olettaen että laskin oikein. Näköjään alkaa saikku tylsistää kun ei "saa" olla töissä laskemassa niin alkaa kehitellä kotona sitten laskutehtäviä :ashamed:

Pitäis käydä "vakoilu" reissu tuolla toisissa porukoissa onko niissä miten paljon monikko raskauksia :whistle:
 
ai siis niitä on jo kolme tuplaonnea! enie kiitos vaan valaistuksesta! :D nyt minäkin sain sit neuvola-ajan varattua eli 25.6. olis eka neuvola ja menkkojen mukaan silloin olis 9+ jotain..
ei mut kai mun tarttis oikeesti tehä jotain eikä vain vakoilla täällä uusia viestejä :D
 
Huomenta! Täällä herättiin vasta n. tunti sitten ja väsyttää. Suihkuun pitäs lähteä ja sitten keksis jotain kivaa :) Juu, minäpä taidan soittaa sinne neuvolaan ja sanoa vaan että mies tulee sitten mukaan =)

No toivotaan, että kohta pääsee ostamaan vaatteita, joihin sitten mahtuu myöhemmin..
Vauvalle olis jo hinku ostaa kaikkee ihanaa, mutta turhan aikaista vielä...

Hyvää keskiviikkoa kaikille! :)


mamma-- & verso 5+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenninho:
Röllimuori jollaa muullakii on paha tapa kooajan kattoa et joko joku on kirjottanut :whistle:
Mitäköhää pomo tykkäis :ashamed:

Sama täällä... Tosin mua ei nyt huvita yhtään tas tehä töitäkään joten lorvailen palstalla sitten. toisaalta mulla on niin ällö olokin etten millään jaksa ajatellakaan mitään. Huomenna taas jos jaksais tehä jotain. Tai pakkokin kun on asiakaskäyntejä.

Mitenköhän lauantaina kun pitää mennä ylioppilasjuhliin... Toivottavasti kukaan ei kysele yhtään mitään ja toivottavasti paha olo on vaan ellotusta ettei laatta lennä kesken kakun syöntiä.

 
peikonpähkinä mulla oli viime vklp siskon häät ja kolme ihmistä kysyi oonko raskaana. Ja sit viel semmosii ns hyvänpäiväntuttuja kelle todellakaan en kertoisi ensimmäisenä, pakko se sit oli valehdella päin naamaa. |O
Sitten illalla oli pakko kaheltatoista jo lähtä kotii, vaikka sisko vähä vastusteli, mut olo oli ihan hirveän paha.

Toivottavasti sulla menee juhlat paremmin, ja jos ne ei oo ilta juhlat ni ehkä ne vähemmän kyselee et miks et juo ja miks lähet ajoissa yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voikukkatyttö:
enie Tuo mitä kirjoitin tarkoittikin,että tulihan se kolmaskin ja se että vielä tulee yksi paljastumaan :D Minun mummulla oli tapana sanoa,että ei kahta ilman kolmatta ja kyllä se kolmaskin vielä parin löytää eli yhteensä neljä ;)
Oho, tuollaistapa en ole koskaan ennen kuullutkaan.
No, nytpä taas viisastui tänäänkin jotain :)

Minä olen nukkunut koko päivän melkein putkeen.
Ei millään jaksa olla hereillä ja on huono olo.
Onneks nyt on saanut syötyä valillä jotain ettei ihan hunningolle mene homma.
En kyllä ole sen aamu viiden jälkeen varmaan paria kolmea tuntia pidempään hereillä ollut.
Vähän aikaa jaksa olla silmät auki ja taas mennään sitten unten maille.
 
heippa!
Oottepa ahkeria kirjoittajia! =)
Mahtaakohan vielä lisää paljastua tuplaodottajia kun ekat ultrat kaikilla käytynä? Aika jännää jos vielä muitakin olisi.. :)

No ei mullakaan ole mahaa vielä missään paitsi illalla turvotuksen muodossa..närästys on valtavaa..ja eotva olo kokoajan..mulle on aina tullut maha ihan yhtäkkiä kun alussa ei näy mitään.Olen 167/54 eli kyllä sit näkyy kun näkyy :LOL:

Uni-G onko muilla niin että odotusaikana näkee valtavasti ja mitä kummallisempia unia?Itsellä alkaa heti plussan jälkeen pyörimään filmit öisin ja aivan käsittämättömiä unia.tavallisesti näen(muistan siis)harvoin

mutta kai pitäis raahautua ulos kun ruoka uunissa,leivät leivottu,mannapuuro ja kiisselikin ok
tuli virtapiikki tänään ;)
alice in w ja ei vielä työnimeä 7+3
 
Zaara Onnea tuplista :heart: :heart: Olen monesti todennut esim. ent. työpaikoissa että ei 2 ilman 3 raskautta, kun niin aina kävi. Mutta toi Voikukkatytön viisaus kolmaskin parin löytää, oli kiva. Niinkin on itseasiassa käynyt. Miten niin vähäsen uskon vanhoihin uskomuksiin.

VaateG Vaatteet mahtuu hyvin vielä, mutta oon huomannut alitajuisesti vetäväni jo nyt vaatteita päälle jotka peittäisi mahaa... siitä tulee vähän kömpelö olo. Ihan tiukimmat farkut on jääneet kaappiin.

Jenniho Mistä ne ihmiset oikein osasi kysyä? Outoa! Itte olen menossa pikkuserkun yo-juhliin lauantaina. Alkoi nyt kyllä epäröidyttää jos sittenkään menen ... :whistle: Tarkoitus olisi myös kertoa äitille tänä viikonloppuna uutiset. Isä on reissussa ja saadan jutella rauhassa.

Tuli juttua kaverin kanssa siitä kun vanhat ihmiset osaa katsoa silmistä että onko pieniin päin. Onko kenellekään kukaan tullut sanomaan että silmistä näkee?

Huomenna 7+4 aamulla ultra :D Jännää!!
 
UniG Täällä kans mä näen ihan outoja unia,ja osan muistan ja osan en..mut on se huvittavaa kuinka sitä melkein joka yö näkeekin jotain unta ja sit aamulla saa nauraa niille. :LOL:

VaateG Mun on jo ollu pakko luopuu farkuista..puristaa jo ikävästi ja niissä on niin tukala jo olla..Eilen pistin kun kävin kaupassa tytön kanssa ja oltiin kävellen liikkeessä ni ihana ku sain ne sen reissun jälkeen pois jalasta..kyllä mä jo mammavaatteita olen kattellu,mut mitään en o vielä ostanu..jos sitä kesälomalla kävis ostamassa ekat vaatteet jos pysytyis oleen siihen saakka..juhlahousut täytyy käydä ostamassa kyl pian ku miehen siskontytön rippijuhlat ja ne housut mitkä kuvittelin et mahtuu kaikkiin juhliin ei mahdu enää..ja vielä alkukuusta mahtu.. :D

Niin ja noista vitamiineista..mä tilasin apteekkituotteet.fistä sillon raskaustestien kans samaan aikaan multiTabsin raskausvitamiineja ja niitä ole yrittäny nyt napsia joka päivä..välillä kyl unohtuu..on niin taulapää välillä.. :D

Huomenna olis sit eka neuvola..siis mä en käsitä mikä mua siinä jännittää..iik.. :D Huonoo oloo ei ole enää ollut mut nälkä on koko ajan.. :LOL: ,väsymystäkin on vielä..mut ei niin paha kuin alussa,naama kukkii (johtuu varmaan sipseistä :D)..muuten ihan normaali olo..

Taidan lähtee ottamaan päikkärit,jos ihan pienet sais nukkua..jos tyttö jaksais hetken kattoo lastenohjelmia..
 
Tica VAU. On kyllä mystinen juttu. Jotenkin haluais ymmärtää että miten...

Yo-juhlat on täynnä vanhoja tätejä joten jännäksi käy B) jos laittais aurinkolasit päähän vaan :LOL: Eikös ne luvanneet hellepäivääkin...
 
Uni-G: Kyllä näen, näen kyllä muutenkin. Tuossa neuvolasta saadusssa kirjassa olikin että raskauden aikana näkee kummallisia unia. En kyllä muista aiemmista oliko näin, kun on jo niin paljon niistä aikaa.

Lili78 minun isä sanoo että raskaana olevilla on kehä pään päällä :)
Minun äiti taasen näkee myös enneunia niin minun kohdalta TAAS tiesi että odotan ennen kuin kerroinkaan kokoasiasta, mutta sehän ei päde muihin ihmisiin.
 
Lili78:
En tiiä mistälie arvanneet, kait siintä ku olin juomatta ja kuskina tai sit näytin vaa niin paksulta ku oon jo nyt ihan turvoksissa. (ekaa kertaa mammahousut jalassa) Nii ja ku yhelle nauroin et käytii ennen juhlii mäccärissä, se vaa totes et kyl sun täytyy olla raskaana ku on noin outoi mielihaluja :eek: Oon ollu kait koko elämäni raskaana.

Joo ja toinen sano et kait sie jo oot raskaana ku ootte jo kuukauden ollut naimisissakii. :LOL:

 
Mäki olen nähnyt unia. Viime yönä näin että tuttavani (kaimani ja syntynyt samana päivänä kuin minä, mutta vuotta myöhemmin) ja hänen ystävänsä olivat kummatkin rv 20 raskaana:D
Lie vaikka olis totta.. :D Mummini oli nähnyt unta, että joku oli kuollut ja se kuulemma tietää sitä että on vauva tai hyviä uutisia tulossa.. Äitini oli siitä pari viikkoa (?) myöhemmin saanut tietää odottavansa esikoistaa, eli isoveljeäni :)
 

Yhteistyössä