***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

zaara Onnittelut tuplista.

Armoton väsymys. NOh nautitaan nyt vaan raskaudesta. :)

Pitää soitella ensi viikolla uutta neuvola-aikaa. JA pitäisi käydä pissakokeessa sun muissa. Pakko ajoittaa noita vapaapäiville, kun hankala kesken työpäivän mennä.

Mä oon liikkunut vielä ainakin ihan normaalisti. Suunnilleen 4kertaa/vkossa käyn lenkillä. VAuhtia ooon kyllä joutunut hidastaa.

Meillä tosiaan Lupu oli eilen 17,1mm, vastasi 8+1 eli edellä pari päivää. Mut ei siirretty eilen ku 8+0:n. :)

millis ja lupu 8+1
 
Joku kyseli vielä varhaisultran hinnasta niin Femedaan soittaessa sanoivat että heillä vaihtelee sen mukaan kenelle lääkärille menee n. 80-150 euroa kelakorvauksen jälkeen. Mutta luin äskettäin keskustelua jossa oli puhetta siitä että kelakorvausta ei enää välttämättä saisi ellei ole hyvää syytä varhaisultraan, esim. raskauden keston määritys tai sitten keskenmenoepäily tms. Mutta en tosiaan tiedä itse tarkemmin tuosta.
 
Heissan taas kaikille! :wave:
Minä tuossa äsken siivosin rankan työpäivän jälkeen kodin viel :whistle: Nyt on toooosi väsynyt olo. Kyllä jännittää kun torstaina on tuo eka neuvola. :heart:
Kauhea väsymys päällä :ashamed: |O Ja herkkuja tekis mieli :whistle: :p
Taidanpa kuitenkin tästä lähteä vaihtamaan neitosen kakkavaipan :snotty:
Heimoi!!=)

 
KiaralA Mullakin on tänään sellainen mielitekopäivä vaikka muuten ei mikään taas maistu. Piti käydä samalla kun haki lapset koulussa niin siwasta niitä vasta paistettuja herkkuja ostamassa. Fetajuusto kolmioita ja sitten kermavaahtokääröjä vai mitä ne olikaan, coctail piirakoita ja sitten turunmaajuustoa ja ei mitään kevyt versioo vaan rehtiä alkuperäistä.
Nyt tässä odottelen "iltapalaa" että pääsee vetämään fetajuustokolmoita ja sitten jälkkäriks tuon kermakäärön vai mikä sen nimi onkaan.
 
Enie Hitto, itelläki tuli nyt hirvee himo ku aloit puhumaan, muuten ei oo mitään mielihaluja mihinkään herkkuun, mut vielähän niitäkin kerkee tulla. Muistin tuossa just et tulihan mulle eilen illalla etova olo ihan yhtäkkiä sängyssä.... :D Enpä vielä lyökään hanskoja tiskiin tämän asian kanssa.. :D
 
Mä vedän ihan hulluna suolapähkinöitä, vaikka en oo ikinä tykänny niistä... :D

Kamalia yhtäkkisiä viiltoja ollu tänää masussa, toivotaan että kaikki on hyvin..

Täällä Kaarinassa varhaisultra on vaan 65 ? kelakorvauksen jälkeen :):)

Niinuska05+Pirpana 5+1
 
Kiva lukee ku tulee näin paljo juttuu teiltä. Kivaa. :D

jaaha, tääl alkaa huonoo oloo pukkaa, tänä aamuna aamupalan jälkee melkeen joutuu halailee pyttyä, onneks meni ohi. outoa et heti syömisen jälkee, eiks monilla tuu jos ei syö.. ja söin kuitenki puuroo et kai pitäs olla viel terveellistäki. :) Mä en ees pysty herkuttelee, ennen oon ollu kyllä semmonen herkkusuu ettei mitää tolkkuu, mut nyt etoo ajatuski makeesta..suolasta kyllä tekee mieli. Onks kellää muulla jo normihousut jäämässä pieniks, onks kukaa vielä mammavaatteita ostellu ? Mulla vielä tavalliset housut mahtuu jotenkuten, mut työhousuissa on joutunu pari päivää jo laittaa ponnarin napinlävee ja nappii et saa jotenki ees pidettyy. ei mahu normaalist enää millää.. tätä ei ilmeisest kovin pitkää pidetä salassa tätä menoo.. ;) joutunee varmaa jo kohtpuoliin tilailla mammatyövaatteit ainaki.

Zaaralle onnittelut tuplista !!

Tosta miehen tulosta mukaa neuvolaa, ni mäkin kyllä haluan että tulee mukaan, ja haluaa itekkin, jäin vaan miettiin ku se neukkutäti ei siinä puhelimessa sanonu mitää et vois tulla, enkä tajunnu kysyy, mut eikai se nyt silti tarkota ettei vois tulla.. tai häh. :LOL:
 
Onne Zaara :flower: :flower:

Syömisen jälkeen mullakin usein on huono olo, on tosin usein silloinkin, jos ei syö. Eli aina - välillä ruoan nieleminenkin jo yököttää |O

Normi housut menee vielä jalkaan, mutta huomaa, että alkaa farkut kiristää istuessa, mielellään avaan ylimmän napin. Esikoisesta sama homma samalla aikataululla, mutta sitten meninkin pitkään sillä ponnarilenkki farkkujen napinlävessä ja vähän pidempi paita ja hyvin pysyi salassa noin rv 20 asti - nyt luulen, että tulee aiemmin näkyviin, mutta ei vielä varmaan muutamaan viikkoon. Mammavaatteita on jo odottamassa, sain kaverilta, jolle syntyi vauva talvella ja luulen vielä saavani lisää parilta tutulta joilla juuri nyt vauva tullut/tulossa, ehkä ei tarvi ostaa kuin paitoja (ajattelin esim h&m raidallisia äitiys-/imetyspaitoja ostaa mutaman, ne on mun mielestä kivan näköisiä (jos niitä vielä myydään.)
 
mamma- Älä huoli jos vielä mahdut vaatteisiisi. Ei minullakaan ole paino noussut, just kävin vaakalla eikä ahdista vaatteetkaan. Ihmetyttää kyllä kun tuplat tulossa niin mahan pitäis kasvaa tupla vauhdilla. Toisaalta taasen kyllä tuntuu ihan hyvän kokoinen pallukka tuolla mahassa, eli kohtu on jo hyvän kokoinen...,tai sitten siellä on kokonainen greippi :LOL:

Ei kyllä haittaa että ei ahdista vaatteet kun edellistäkin kun odotin niin moni sanoi että kaksoset on varmasti ihan viimeiseen tappiin asti, kun oli niin järkyttävän iso maha. Niin oli kyllä ekastakin, tytöt on olleet kokoa 4050kg ja 51cm ja 4000kg ja 51,5cm, eli ei nyt ihan mahdottoman isojakaan edes.

Pahoinvointia on taas liikkeellä todella vaikka se jo tuossa välillä tuntui että alkais helpottamaan.
Sitten esim. jos sängyssä kääntyy varomattomasti tai aivastaa tms. niin vihlaisee tuosta mahan sivusta.
Muuten kai suht ok, olo kun nyt ei ole taas ollu pariin päivään itkupotku raivareitakaan niin ihan hyvä mieli itsellä siitä.

Hyvää keskiviikko päivää kaikille :heart:

 
zaara... :flower: onnea tuplista!! :flower:

Hali kaikille km kokeneille!! :hug:

Mies neuvolassa... Siis neuvolahan on raskaus-ajan seurantaa ja eikös raskaus ole yheteinen asia. Mies kuuluu isänä siihen yhtäpaljon kuin äiti mahansa kanssa. Neuvolan tädillä on vastuu seurata koko odotusta kaikkine siihen liittyvine asioineen, muutakin kuin äidin arvoja yms... Miehen mukana olo on ennemminkin suotavaa!! Mulla on mies ollut mukana neuvolassa aina ku ei muuta estettä!!

Meillä ultra 9.6 ja eka neuvola 17.6 =)

rakuuna + ihme
 
no herttinen, miten mä oon sitte näin turvoksissa jos kerran eniekään tuplien kans ei vielä.. mul mitat melkeen samat ku mamma- n , eikä oo kyl painoo yhtää tullu mut mahaa vaa turvottaa niin kamalasti.huoh. Oisin kyllä ottanu ton miehen mukaa sinne neuvolaa jokatapaukses, mut ei se pääsekään töiltään tulee.. :/ no seuraaval kerral sitte.
 
Olen päässyt ylös sängystä... jee

Eilen aamu alkoi oksentamisella ja jatkui mikgreeniin. Peruin kaikki työt, mutta ultrassa kävin. Kotimatkalla pysähdyin kolmesti oksentamaan. Sitten jatkoin makaamista ja oksentamista koko illan.

Ultra oli jännittävä! Olin samalla lääkärillä kuin viime kesänä keskenmenon aikaan. Jännitin aivan hirvittävästi... Lääkäri sanoi heti, että nyt näyttää paremmalta. Tämä raskaus on alkanut kaksoisraskautena jaa... jaa ja jatkuu edelleen. Ensin näkyi toinen vaavi ja toisessa pussissa ei näkynyt mitään, mutta pienellä käännöllä näkyi toinenkin vaavi. Eli kohdussa näkyi kaksi sikiöpussia paksulla väliseinällä. Lääkäri kertoi, että sen tarkoittavan ettei ilmeisesti ei ole identtisetkaksoset. Siinä vaiheessa en kyllä kuunellut mitä tohtori kertoi tai se ei mennyt jakeluun. Minua lähinnä kikatutti..... EI voi olla totta.

Mies meni hyvin hiljaiseksi, kun kerroin että molemmat sykkeet olivat vahvat.

Tämä on ihanaa, mutta todella pelottavaa. Kumpa kaikki menisi hyvin loppuun asti. Lääkäri sanoi, että on tulossa jännittävä puolivuotta. Täytyy soittaa tänään neuvolaan. Raskautta seurataan varmaan tiivimmin.

Zaara ja vaavit 7+4
 

Yhteistyössä