***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

pippur1: No mä ainakin suosittelen tilaamaan jos yhtään siltä tuntuu.. Oli ihana kuunnella miehen kanssa yhdessä pientä jumpsutusta ja suunnitella tulevaa.. :heart: *huokaus* En usko että vatsanpeitteet hirveästi häiritsee, ainakin mun kaverilla on vähän masua ja hyvin kuului silti. :)

s-a-j: Muistelisin, että n.60e maksoi, ihan varma en ole! Huutonetissäkin on useasti kyseisiä laitteita myynnissä, kuten täällä kaksplussan kirpparipuolellakin. :)
 
pikkuakka: No nyt lähti tilaus sitten.. Mitäpä sitä sitten ajattelemaan sen enempää. :) Tulis sitten kun ei housuissaan pysy. :kieh:

Tuo minkä tilasin on vaan joku näytöllinen ja kaiutillinen versio. eiköhän sillä sitten kuulu jos siellä joku on (ja taas epäusko tulee esiin) :D
 
Vieläkö mahtuu mukaan? En ehtinyt vielä pahemmin lukea muiden juttuja, mutta tässä vähän taustaa: Päkä83....25....OYS...ensimmäinen....(en osaa vielä arvailla kumpi tuloillaan)..."loinen".
Meillä oli takana vuosi yritystä ennen kuin vasta nyt tärppäsi. En voi oikein vieläkään uskoa, että olisin raskaana. Laskettuaikani on laskureiden mukaan 18.1.2010. Parempaa häälahjaa ei voinutkaan itselleni toivoa. Kesäkuun lopussa on tarkoitus virallistaa suhteemme.
Ensi viikolla olisi tarkoitus varata eka neuvolakäynti. Oireita ei ole vielä oikeastaan ollut. Ainoastaan olen palellut jo toista viikkoa.
 
Kertomisesta Esikoisesta kerrottiin vasta rv17 ja tästä varmasti paljon myöhemmin. Ainakin sukulaisille :snotty: Me asutaan 3-4 ajotunnin päästä sukulaisista. Tässä on takana vähän mun omaa ärtymystä siitä, kuinka tänne on kuulemma niin pitkä matka tulla kyläileen, mutta meidän pitäisi rampata siellä päin useammin (juu, se on lyhyempi matka niin päin :kieh: ). Näkevät siis esikoista harvakseltaan. Ja tiedän varsinkin oman äitini alkavan hössöttää uudesta raskaudesta. Haluaisin hänen hössöttävän tuota poikaa enemmin, eikä niin että silloin harvoin kun nähdään, raskaus syrjäyttää pojan. Ymmärrättekö? Täällä uudella paikkakunnalla olen tutustunut muihin 'mammoihin' ja heille varmaan tulee raskaudesta kerrottua np-ultran jälkeen. Pari jopa tietää meidän tämän keväisistä hoidoista ja epäonnistumisista. Olen suorastaan odottanut, että taas nähtäisiin ja saisin kertoa, että "kyllä, nyt pieni on pysynyt matkassa" :D

Mie lasken jo tunteja torstain varhaisultraan :| Vaihteeksi tänään ei ole ollut kuukautiskipuja, jomotusta eikä mahakramppeja. Eikä myöskään vuotoja tai tuhruja. Tyyntä myrskyn edellä?

Hipkukka ja AatosII 6+
 
Täällä on kerrottu omille ja yhteisille kavereille ja eilen meinasin kertoa porukoille ja kummisedälle ja sen vaimolle, mutta mies sanoi sitten ettei tahdo vielä kertoo ja en minäkään koska niin alussa ollaan ja ei voi koskaan tietää et meneekö kesken :/
Viime yö meni töissä, baarimikkona kun olen ja nukkumaan menin vasta kuuden maissa koska oli kamala riita miehen kans.. tänään heräsin sitten vasta seittemältä illalla :) suihkun kautta kaverille grillaamaan ja nyt pitäs sitten valmistautua töihin.. haluis vaan nukkua :)
 
Huomenta!

Viime yönä 11 h unet ja vieläkin väsyttäisi :D Iltaisin on aina niin poikki ja tuntee itsensä ihan kuin olisi kipeänä.. jotenkin yhtä rättiväsynyt kuin kuumeen aikana.

alice in wonderland juu, ei mekään näistä gallupeista kerrota vielä muille :LOL: :LOL:

Mä oon nyt kertonut tästä raskaudesta yhdelle kaverille ja heti kun olin kertonut niin aloin hirveästi itseäni syyttelemään että pitikö hölöttää ja josko tämä liian aikaisin kertominen nyt jotenkin kostautuu jne. :ashamed: Mutta oli vaan pakko hänelle kertoa kun on tiennyt meidän yrityksestäkin :D Ja täytyy sanoa, että nyt kun on päässyt jonkun kanssa oikeasti juttelemaan tästä niin jotenkin tämä alkaa tuntua paljon todellisemmalta =)

Pippur1 mistä tilasit tuon dopplerin? Minuakin alkoi houkuttelemaan tuo :D
 
Moikka kaikille! :wave: Tein äsken varmistustestin kun en meinaa millään uskoa että olen raskaana, vaikka selkeitä oireita on :whistle: . Ihan selkeä plussahan tuo_Otin kuvan, mutta kamerani on todella huono ja minä huono kuvaaja mutta tässä olisi
On niin onnellinen olo vaan :heart:
Tänään lähdetään perheen kesken mökille vähän grillailemaan =) Ensi lauantaina onkin sitten tytön yksivuotis syntymäpäivät. :heart:

KiaralA+ Kitty :heart:
 
Huomenta :wave:

Vauvauinti taas takanapäin =)
Nyt harjoteltiin sukeltamista ja alun hölmistyksen jälkeen Nettis nautiskeli täysin rinnoin koko touhusta =)
Varsinainen vesipeto.
Nyt näyttää unet maistuvan,kun kävi isin kanssa saunassa ja joi kotimatkalla pullollisen maitoa :D

Äkkiseltään luin,että täällä on ollu puhetta vauvasta kertomisesta.

Netan kohdalla kerrottiin vasta ekan aikaisultran jälkeen,oli sit todistusaineistoakin.
Nyt kerrottiin saman tien.
Kyllähän sitä siitä lähtee,että vauveli tuolla on ja oikeassa paikassa,ainaskin kohdun oireiluista päätellen :)

Iltapvä:llä kerrotaan Juhan vanhemmille.
Anoppi taas sekoaa :D
Se kun het Netan syntymäpvä:nä vaati uutta putkeen :LOL:

Tää vilutus näyttää nyt sitten seuraavan pitkän aikaa |O
Ja kun onnistuin saamaan 3 vko:a sitten jonkinlaisen kevätflunssan ja nyt limajalvot on herkillä raskaudenkin johdosta,niin "voi dedä,mikä duha" :snotty:

Nyt täytyy mennä laittamaan aamukahvia,että herää kunnolla :LOL:

Muuten,tsekkasin vielä Aydin Tekayn nettisivuilta la:n,koska tiedän taas oviksen päivälleen,niin sekin laskuri antoi la:ksi 27.1. ja rask.vko:iksi 5+5 :heart:

Tuulia+Nöpö 5+5
 
Päkä83 Totta kai mahtuu porukkaan. Tervetuloa vaan mukaan ja onnittelut plussauksesta. :flower:

KiaralA Onhan toi ihan selvä plussa, et kyllä sinun on vain nyt uskottava se todeksi :)

Pikkuakka ja pippur Itsekin olen miettinyt pitäiskö moinen vehje tilata. Mitenköhän sillä kuuluis kahden äänet? Meneeköhän ne sekaisin ja alkaisikohan sitä sitten skitsoamaan jos ei kuulisikaan kuin yhdet äänet vaan. Mistä sinä pippur sen tilasit? Täytyy alkaa miettimään itsekin sen hankkimista.

ON: Nyt on sellainen päivä vaihteeksi että parempi koittaa olla ihan hiljaa ja silmät kiinni. Tuntuu jo heti aamusta siltä että jos mikään vähäkään vain aihetta antaa niin täältä salamoi.
Jotenkin on ärsyyntynyt olo jo heti aamusta, lieneekö sitten siitä kun on padonnut viime päivät räsähtelyään ja koittanut olla raivoamatta ja itkemättä niin nyt se pato sitten on sortumassa, huoh :ashamed:



 
voi tännehän on taas tullut paljon uusia..onnittelut uusille :heart:

voisin vaikka vastata noihin lukuisiin galluppeihin.. :D

auto meillä on volvo v40 ja nissan primera..kyllä pärjätään näillä autoilla..molemmat tilavia meidän tulevalle 4 hengen perheelle.. :D

asunto meillä tällä hetkellä kerrostalokolmio 75m2 ja tämä nyt menee ainakin vauvan ekan vuoden..haaveissa olisi omakotitalo,mut tässä kuitenkin se melkein vuosi asuttava että voidaan myydä tämä..ja kun me ei tiedetä mihin sitä muuttais..täällä Tampereella noi talot ei ole mitään halpoja.. :)

Kertomisesta kaksi parasta ystävääni tietää tästä raskaudesta..ovat tienneet jo siitä saakka kun alettiin viime syksynä yrittämään.mut mä olen päättänyt että aikasemmin ei kerrota ennen ku ekaan ultraan pääsee..ellei toi maha ennen sitä pullahda.. :LOL:

mies innostu tosta dopplerista mut en mä tiä..kaippa mä voin ja jaksan odottaa et ne neuvolassa kuulee..

Tuolla ulkona on kyl niin ihana ilma,toivottavasti on koko päivän ni vois lähtee piknikille tuonne uimarannalle.. :D ei kyl uimaan vielä uskalla.. :D

Kysynpäs tuosta uimisesta järvessä,että kun aloin vaan miettimään,et uskaltaako sitä järvivedessä uida tänä kesänä vai onko siinä jotain rajoituksia kun on raskaana?Ainakin kun googletin ni oli vaan et loppuraskaudesta ei sais uida kylmässä vedessä,supistusten takia??
 
Jep, tää raskaus taitaa olla lopuillaan. Viikolla alkoi verinen vuoto ja ultrassa alkio kokoa rv 4-5, vaikka viikkoja yli 6. Olen ravannut verikokeissa ja odotan lääkärin soittoa että mille tässä aletaan. Mä en oikeen jaksais. Vuosi yritystä takana ja sitä ennen keskenmeno. Miks tää on niin vaikeeta tää toisen lapsen saaminen. Ei auta vaikka päällään seisois.
 

Zaara tuossa kirjoitteli, että tuntee kohtunsa alavatsassa "pallukkana", siis miten sitä voi tunnustella? Koitin itsekin, mutta en tietääkseni löytänyt mitään. Onkohan mulla ollenkaan kohtua :D ?

Häpyluusta alan varovasti painamaan ylöspäin. Mulla kohtu tuntuu muutama sentin häpyluusta ylöspäin. Näin ainakin luulen, raskauksia minulla on takana 6 joten luulisi, että tiedän miltä kohtu tuntuu. Olen aina seurannut kohdun kasvua näin. Taitaa olla vaan turvotusta, koska luin kohdun kasvavan häpyluun yli vasta rv12.

Zaara ja Hertta 7+1

 
Lumi- ja Enie: Sen version kun itse tilasin ni löysin yhden uuden huuto.netistä joten huusin sen. Samallainen löytyy näköjään raskauskeiju.comista. Hommasin sen lcd-näytöllisen. Kuulokkeilla oleva versio löytyy myös tuosta keiju paikasta ja myös huuto.netistä ja kuuntelevauvaa.fi löytyy myös. Merkki on siis tuo angelsounds. =)

Tulisipas sitten jo kotio päin kyseinen masiina.

Ja hyvää sunnuntaita kaikille! :wave:

pippur1 ja masukki 9+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hentsu84:
Kysynpäs tuosta uimisesta järvessä,että kun aloin vaan miettimään,et uskaltaako sitä järvivedessä uida tänä kesänä vai onko siinä jotain rajoituksia kun on raskaana?Ainakin kun googletin ni oli vaan et loppuraskaudesta ei sais uida kylmässä vedessä,supistusten takia??
Yksinkertaisuudessaan neuvolan ohje on ollut, että uida voi niin kauan kuin kohdunsuu ei ole auennut. Eli vasta loppuraskaudesta voi joutua vältäämään uimista.

Muzzu :hug:
 
Muzzu Ei nyt vielä luovuteta kuitenkaan. Rutkasti tarrasukkia matkaan ja pidäthän meidät ajantasalla. Uskotaan että vuoto olisi harmitonta ja että masuasukki voisi hyvin vaikka koko ei viikkoja vastannutkaan. Voisiko olla että ovis olisi ollutkin myöhemmin? :hug:

Pippur Ok, pitääkin jossain vaiheessa katsastaa tuota tarjontaa. Nyt on pinna niin kireällä tosiaan ettei huvita edes dopplerien katsominen tms.

Vähän yritän purkaa tätä ärtymystä ja leivoin sämpylät kohoamaan ja valmistelin lasagnen tekoa tuohon jo osaksi.
 
Voi muzzu :hug: Pidetään peukut vielä pystyssä!

Heh mulla neljäs (tai no viides kun keskenmeno oli marraskuussa) raskaus menossa enkä silti tunnu osaavan laskea viikkoja :/ Palstan laskuri antaa la sen 24.1. eli rv 4+6 kun viime menkat alkoi 20.4. mutta oviksen tikuilla bongasin 9.4. eli silloinhan se on tapahtunut 10.4. ja tän mukaan laskettuna tekayn sivuilta nyt rv 4+0 ja la 31.1. :eek: Et öö öö Onpas tä nyt sekavaa...

Mietin et raskisinko tilata ultran yksityiseltä sinne viikolle 7-8 vai malttasko oottaa kaupungin tarjoamaan np-ultaan vko 12. Esikko ainut jota en käyny varmistaa, muut pitäny käydä oman mielenrauhan takia. Muutenkin pelottaa tää raskaus kun on jo neljäs et voidaanko me saada neljäs terve lapsi kun aiemmat menneet hyvin vaikkakin heidän alullesaantinsa ollut työn ja tuskan takana. Äh mitä ajatuksia heti alussa...

Farfalla ja otus rv 4+0 tai 4+6

Muoks*
Mul oli tolla angelsound dopperi tos kolmosen aikaan mut en saanu oikein koskaan sil kuulumaan. Mulla taaksepäin kallellaan oleva kohtu ja istukka usein tos euseinässä. Neuvolassakin sydänäänet joudutaan etsimään et päästään istukan äänien ohi. Tää ihan sillä ettei sit joku säikähdä jos mitään ei kuulukkaan.
 
Farfalla Jos tiedät oviksen ajankohdan ja siten myös hedelmöittymispäivän, niin laskisin sen mukaan la:n. Nuo raskauslaskurit, kun laskee useimmiten sen mukaan, että kierto olisi säännöllinen 28 päivää (eli ovis olisi 14 kiertopäivä ). Joitain monipuolisempia laskureita on, joissa voi määrittää eri pituisen kierron, jos itsellä ei normimittainen ole.

Mie tiedän tas aiheuttavani ongelmia neuvolatädille :D Minun kohdalla kun ei voi laskea kuukautisista eikä ovulaatiota ole ollut. Ja siirtokin kun on tehty lääkkelliseen kiertoon, niin siinä ei ole kiertopäiviä katsottu vaan limakalvon paksuutta. Viime raskaudessakin sain väitellä tädin kanssa, että kyllä se klinikalta saamani la on ihan pätevä, vaikka neuvolan kone kuukautisista laskien olisi antanut yli viikon heiton. Toivottavasti ei taas mene väittelyksi :headwall:
 
Muzzulle :'( ja virtuaalihalaus oli tarkoitus tulla

Kotidopplerista Mä hommasin sen ton kakkosen kohalla ja mä sain äänet kuuluviin joskus lähellä rv20,et ei sit tosiaa kannata hätäillä jos ei heti kuulu,mulla se kyl oli asia vehje sit ku rupes äänet kuulumaa tai mä oisin varmasti ollu KOKS:ssa jonoa tekemässä :/
 
Terve vaan kaikille, täällä ollaan tooosi väsyneitä :/ ärsyttää kun kaikkea pitäs tehdä mut ei vaan jaksa :/ nyt iski karkinhimo, joten pakko lähtee ostamaan karkkia, vaikka vieläkin yöpaita päällä ja eiliset meikit naamassa :)
 
Heipsan pitkästä aikaa! On oltu viikko mökkeilemässä ja nyt palattiin
sivistyksen
pariin.

Tervetuloa uusille ja onnea plussista!!

Muzzulle suuren suuri :hug:

Asunto on tällä hetkellä ihan sopiva 72,5 neliötä, mutta tarkoitus olisi muuttaa toiselle paikkakunnalle mahdollisimman pian, jolloin asunto saattas olla isompikin. Sais vain mies töitä muualta, niin lähdettäis heti :whistle:

Töihin ei ole tarkoitus palata vähään aikaan, olen vielä kotona tämän esikoisenkin kanssa. Molempien toiveissa olisi, että voisin olla kotona siihen kunnes nuorimmainen olisi kolme vuotta!

Vois olla Jenninholla vähän liikaakin säpinää, jos kaikki pennut pitäisitte!:) On ne varmaan niin ihania! Rakastan eläimiä, melkein kaikkia :D Lemmikkirotat ja käärmeet ei ehkä ole se minun juttu.

Se alkaa olla monilla jo ensimmäinen neuvola, ja ultratkin lähestyvät hitaasti mutta varmasti! Kyllä tässä alussa varsinkin tulee välillä NIIN epätodellinen olo, vaikka onkin nähnyt pikkuisella olevan kaiken hyvin. Ajattelen tämän helpottavan sitten kun liikkeet tuntee, mutta mies mulle jo nauro, että sitten kyttään niitä liikkeitä :D

(.) Pahoinvointi jatkuu tasaisena, mutta oksentaa ei vielä onneksi ole tarvinut! Väsyttää ihan vietävästi, mitään ei jaksaisi tehdä :p Salikortin laitankin nyt taas tauon jälkeen, niin saa muutakin liikuntaa kuin lenkkeilyä.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Märttis& Piiperö 7+5

Ai niin mulle saa päivittää LA 5.1 ekan ultran mukaan!
 

Yhteistyössä