***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Moro piiitkästä aikaa taas :) ja tervetuloa uusille onnitteluiden kera

En oo pystyny kovasti kirjottelemaan ainakaan eilispäivän aikana, kun oli koko päivän ihan järkyttävä olo ja se paheni vaan iltaa kohden. oksentaa ei tarvinnut, mut eipä ollut kaukana. Tänään parempi olo. Joudun syömään tunnin välein vähän jotain jotta olo on mallillaan.

Olipas muuten jotain galluppeja... Nimiä ei olla mietitty. Makkarin puolella hiljaiseloa, pelkään niin kovin et eipä tee mieli sitte ollenkaan :D esikoisen aikaan alko seksin jälkeen vuoto ja sitä pelkään. Tiedän et kuullostaa hölmöltä ehkä, mut minkäs sille voi :D

Kohdun kasvukipuja on edelleen ja ilmeisesti myös noita liitoskipuja vähitellen. Mutta siirryn taas tekemään jotain muuta :D Ehkä vois levätä vaikka hetken :D

Pinguli+Napero 6+6
 
Onpas täällä tullu tekstiä kun on muutaman päivän ollu pois. :)
Tervetuloa kaikille uusille ! Meitähän alkaa olla jo ihan kivasti kasassa !

Tää nyyhkyttäminen on sit kivaa, koko aamu menny itkiessä, alko siitä kun jouduin siirtää ens viikon neuvola-ajan, ja meni kahen viikon päähän. on se kamalaa ku joutuu niin kauan oottaa. aika herkällä näyttää olevan.. :)

Nyt ei kerkee tän enempää. Hyvää viikonloppua kaikille !!

Niiz ja pallero 5+5 :D
 
Auto-G meillä jo 7 hlön tila-auto vaikka nyt vasta 4:s lapsi tuloillaan.Mutta on aina muiden lapsia kyydissä usein =) Se on totta et tavaratila on onneton varsinkin lyhyessä mallissa (chrysler voyager).kauppatavarat mahtuu kyllä mutta vaunut ei mutta lisää tilaa saa niin et siirtää takimmaista penkkiriviä eteenpäin,tosin sitten jää kaksi reunimmaista paikkaa pois kun ei ole jalkatilaa.pitkässä mallissa onkin jo kunnon tavaratila.Itse päädyttiin lyhyeeseen kun toisena autona meillä opel omega farmari missä todella iso tavaratila ja takapenkille mahtuu 3 lastenistuintakin hyvin.
Nimi-G ei vielä mitään hajua :)

Nyt in kyllä kuvotukset lisääntyneet..yöllä herään nälän tunteeseen ja juosten kyökkimään vessaan ja sit syömään ;)
Kaikki oireet otan vastaan kun sit tietää olevansa raskaana..
Neuvola viikon päästä.
Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Täällä tehtiin testi tänä aamuna ja kaksi viivaa ilmesty :) Laskujen mukaan olen viikolla 5 ja LA 21.1.2010. Ensimmäinen lapsi olisi tulossa sitten jos hyvin käy.. :) Menkat tänä päivänä viikon myöhässä joten tein sitten testin ja olipa kirjaimellisesti positiivinen yllätys <3
Oireita on ollut väsymys ja hieman myös olen syönyt enemmän kun ennen :) Nännit on aika kipeet jos niihin koskee.. Ja hirveen herkkä olen, mutta olen ollut aina :D Oon kyllä niin häpi häpi joy joy:)
 
Tervetuloa ja onnitelut uusille :heart:

Zaara tuossa kirjoitteli, että tuntee kohtunsa alavatsassa "pallukkana", siis miten sitä voi tunnustella? Koitin itsekin, mutta en tietääkseni löytänyt mitään. Onkohan mulla ollenkaan kohtua :D ?

Auto-G: Meillä on suht tilava ja uusi henkilöauto, joten sitä ei varmaankaan tulla ihan lähivuosina vaihtamaan. Mahtuisi sinne vielä toinenkin taapero =)
 
Meillä on 3 autoa,joista yksi on Volvo farkku. Tuotatettiin se Luxembugista ja mies laitatti taakse yhden penkkirivin eli on nyt 7:lle rekisteröity. Ongelmaa tulee siitä,ettei meitin tyttö suostu siellä yksin istumaan ja hän on ainoa,joka sinne koon puolesta saa mennä. Pituusraja on 140cm todettu katsastaessa. Mies kyl kattelee jopa pikkubusseja,mutta mie en sellasta halua, en uskaltas ajaa. :ashamed:
 
Saiskohan meikäläinenkin tänne vielä liittyä mukaan keskusteluihin, kun olen tuolla joulukuisissa, mutta ne siellä menevät jo niin pitkällä että tuntuu että täällä on ajankohtaisemmat jutut. Olen teitä tammikuisia jo pitkään käyny seuraamassa :)

La olisi meikäläisellä 25.12 ja esikoista odotellaan.

Varhaisultrassa kävin kun oli pelottavasti 3vkoa vuotoa onneksi osottautui turhaksi peloksi.
Ekassa neuvolassa käytiin viime keskiviikkona ja nt-ultra olis 9.6.

T: pippur1 ja masukki 9+0 :D
 
Tervetuloa uusille. Olikin tullut aika monta. :)

Gallupit:

Meillä on viime vuonna ostettu uusi Audi niin tuskin on varaa vaihdella isompaan. Eiköhän siihen mahdu vauva ja parit kisut kyytiin..:)

Nimiä ollaan hiukka pohdittu. Sukunimen vuoksi ei voi antaa ihan mitään mattia, liisaa tms. Miehellä hiukan harvinaisempi sukunimi.

Seksielämä on samanlaista kun ennenkin. Hiukan kyllä aina on takaraivossa, että apua jos jotain sattuu. Mutta sekin onneksi vähenemään päin.

Mulla oli neuvola jo rv 6+2. Nyt odottelen parhaillaan np-ultra aikaa jonka pitäisi tulla ihan lähipäivinä. Neuvolatäti sanoi, että jos ei ensi viikolla kuulu niin pitää soittaa sinne. Muutenkin varailla ensi viikolla uusi neuvola-aika.

Mulla on varhaisultra maanantaina Väestöliitossa. Meillä tää esikoinen siis saatu hoidoilla alkuun. Vielä jäi kahdeksan kamua pakkaseen. Saisi mahdollisesti oikein suur perheen aikaiseksi.

Minkäskokoisissa asunnoissa te muut asustelette?
Meillä on vajaan 60 neliön kaksio. Ollaan muutettu tähän 1.5 vuotta sitten niin tuskin nyt heti isompaan muutellaan. Toiveissa, että pystytään asuu tässä vielä 1-2 vuotta, niin saisi maksaa tuota asuntolainaa reippaasti pois.

Oottekos pohtineet kauanko meinaatte olla himassa Mä haluaisin olla kauemmin kun sen 10kk, mutta saa nähdä miten käy. Asuntolainanlyhennystä ei kyllä pysty maksaa sellaisena kun se nyt on jos jään pidemmäksi aikaa kotiin. Aika näyttää sitten. :)

millis ja lupu 7+3
 
Pippur1 tottakai tänne mahtuu, teretulemast vaan! Mäkin tulin tänne heti vaik laskurin mukaan la 29.12 , kun tää alko just silloin ja joulukuiset oli jo hyvällä alulla.. :whistle:

Me asutaan neliössä. ja en varmaan vuotta pidempään pysty olemaan kotona asuntovelan takia.. Esikosta olin 3 vuotta kotona..

s-a-j taas =)
 
mamma- ja pippur1 Tervetuloa porukkaan ja onnittelut plussauksesta...pippur1 tietty saa tulla meidän "jengiin" lisää porukkaa :flower:

Asunto G: Kaksikerroksisessa hirsitalossa. Nelilöitä n. 146. Maata 2ha, maalla...mutta vain alle 3km keskustaan.

Minä haluaisin olla sen 3v jos mahdollista. Olen aiemmistakin ollut suurinpiirtein sen ajan.
Jos ei muuten niin pitää laittaa uutta pakettia...,tosin vain single kappaleena mieluummin tulemaan jos tärppäis :LOL:
 
ernie Iäkseni tuonne voisi laittaa 22, synnäri TYKS ja mulla olisi vähän tyttö-olo (mut siet miehellä poika-olo) et jää sitten nähtäväksi.

Kummostas työtä ihmiset täällä tekee? Mulla ainakin tuo työn raskaus on haitannu aikas paljon välillä työtekoa kun on väsynyt ja huonovointinen.. ja sit tuo terävöitynyt hajuaisti.. voi voi voi :whistle:
 
Kiitos Enie, kiva tulla tänne juttelemaan porukan kanssa, ku on vähän sekaisin kaikesta :)
Asunto G: me asutaan miehekkeen kans vielä toistaiseksi 26 neliön yksiössä, koska ite asuin tässä ekana ja mies muutti sitten tänne. Isompi kämppä sitten kun aika koittaa ja rahat riittää :) Olis kyl niin mukava muuttaa maalle/omakotitaloon, mutta turhan aikaista vielä.. :)
 
Moikka. Tuulia78 ruiskulla on uimarit perille saatettu :D Siksi varmaan jännittääkin nyt ihan erilailla ku esikoisesta.

Nimistä: Tytölle nimi olis jo valmiina, pojalle ei :)

Joku kysyi myös siitä, kauanko aikoo olla vauvan kanssa kotona. Mä itseasiassa toivon, että pääsisin mahd. pian takaisin töihin, eli äitiysloman jälkeen, se taitaa olla sen 3kk. Oon sellaisessa projektissa mukana, mikä kestää maaliskuun loppuun 2011 ja haluaisin olla mukana loppuun saakka. Hoitoalalla kun ei meillä päin oo nyt paljoa paikkoja auki. Luultavammin saan tehdä tuntityöläisenä sitten duunia, eli ei tarvi kuitenkaan olla kun pari päivää viikosta. Mun mies tekee vuorotyötä, eli on joka toinen viikko iltavuorossa, eli ehtii hyvin olla vauvan kanssa. No katellaan, kuinka käy.

Nirppis ja pampula
 
Tervetuloa uudet :wave:

Pikaiset, pahoinvoivat kuulumiset. Eli täällä voidaan, kuten ennenkin - huonosti. Eipähän tarvi miettäi, onko raskaana vai ei ;)

Auto meillä ei tule vaihtumaan, just vaihdettiin ja sillä silmällä ostettiin, että jos vauvahaave toteutuu, se mahtuu vaunuineen mukaan - sitten voi ahdasta tulla, jos vauvoja on enemmä, kuin yksi.

Nimiä meillä varmaan mietitään koko raskaus aika ja tytölle on pari hyvää nimeä mielessä ja pojalle kaikki kolme (kolme nimeä halua), mutta niin oli esikoisestakin ja kun vauva syntyi jao li aika antaa nimi, tulikin ihan muu nimi siinä sitten kirjoitettua, kun tuntui "oikeammalta", eli emme lyö mitään lukkoon ennen, kuin sitten, kun nimi paperiin kirjoitetaan.



Työni on fyysisesti melko raskasta ja teen 3-vuorotyötä, joten luultavasti on aikainen sairasloma edessä ja vähintään aikainen äitiysloma.

Kotona haluaisin olla pa1,5-2 vuotta ja mies ehkä vielä vuoden, mutta mitään ei ole varmaksi päätetty - kummankin töiden puolesta onnistuu hyvin, asuntolainan puolesta vähän heikommin.
 
Heips!

Täällähän onkin iso porukka kasassa! Meillä mennään ehkä viikolla 5+4, joten la sitten vissiin 19.1. Esikoispoika nyt 8 kk ja tulin eka kierrosta raskaaksi joten nyt ei ole ihan tarkkaa tietoa että missä vaiheessa ollaan. Olin kyllä tuntevinaan ovulaation vähän ennen vappua joten siitä olen laskenut viikot. Ikää minulla 28 ja synnärinä Kättäri, toivottavasti pääsisin Haikaranpesään, siellä oltiin esikoisen kanssa ja oli varmasti paras paikka meille kun olen tosi sairaalakammoinen ja pelkäsin synnytystäkin ihan mielettömästi. Hyvin meni ja tällä kertaa ei varmaan pelottaisikaan!

Neuvolassa käytiin tällä viikolla esikoisen 8 kk tarkastuksessa enkä vielä kertonut tästä uudesta tulokkaasta. Ajattelin mennä 7. viikon paikkeilla yksityiselle ultraan varmistamaan että löytyy vauvan alku oikeasta paikasta ja että on syke ja kerron sitten neuvolassa kun seuraavaksi käydään mittauttamassa poikaa. Jotenkin on hirveen epävarma olo että tuleeko tästä oikeesti jotain. Ihan sama oli eka kerralla enkä oikeen uskaltanut kertoa kenellekään. Ekalla kerralla oli myös vuotoa useamman viikon ajan, joten koko ajan olin ihan paniikissa että menee kesken. Nyt ei ole mitään sellaista, mutten silti uskalla hirveen rennosti ottaa.

Nimi meillä on ollut jo pitkään tytölle valmiina. Esikoisesta tuli poika, joten tytön nimi jäi vielä odottamaan. Toisaalta pitäisi ehkä toivoa tästä tulokkaasta toista poikaa niin tulisi tehokkaammin käytettyä pienten poikien vaatteet. Tälle ekalle vauvalle tuli kyllä ostettua vaatteita ihan liikaa kun monia ei ehditty käyttää kun pari kertaa...

Olo on erittäin hyvä verrattuna ekaan raskauteen. Tässä vaiheessa viimeeksi jo oksentelin ja olin tosi väsynyt, mutta nyt en huomaa mitään erityistä väsymystä vaikka esikoisen kanssa saa vielä öisinkin heräillä. Pientä pahoinvointia on ollut mutta olis kyl tosi ihana juttu jos siitä ei hirveen pahaa tällä kertaa tulis. Jossain vaiheessa oli vihlontatuntemuksia ja nyt nekin on hävinneet, se varmaan lisääkin tätä epävarmuutta, kun edellisessä raskaudessa kaikki tuntemukset oli niin paljon voimakkaampia ihan alusta lähtien.

Asuntoon mahdutaan vielä hyvin uudenkin vauvan jälkeen. Meillä on kolme makkaria, pieniä huoneita, mutta eipä noihin lastenhuoneisiin hirveesti tavaraa tarvitse onneksi mahtuakaan. Auto meillä menee vaihtoon, kahta istuinta ei mahdu takapenkille nykyiseen.

Kotona en varmaan ole ihan hirveen pitkään, luulisin että menen töihin 2011 tammikuussa. Nyt kun tulee kaksi lasta peräjälkeen niin tulee melkein pakosti 2,5 vuoden tauko töistä. Aion siis olla hoitovapaalla esikoisen kanssa siihen asti että uusi tulokas syntyy. Mitehän sitä osaa sitten takas töihin mennäkään!

Naps 5+4
 
Me asustetaan maalla isohkossa ok-talossa,joka kylläkin jää jo pieneksi kun viitonen tulee... toivoa sopii et olis tyttö, niin voisi laittaa tuon meidän ainoan tytön seuraksi. Ja töistä aion olla poissa niin kauan kuin mahdollista, asuntolainan vuoksi tulen tod.näk. tekemään freelancerina keikkaa,jos saan työnantajalta siihen luvan.

Missä vaiheessa aiotte kertoa isommille lapsille vauvasta, entä isovanhemmille,tutuille, töissä jne.? Täällä just pähkäilin tänään miehen kanssa,et lapsille vois kertoa jo suht pian,mutta muille en halua vielä toviin kertoa ellei ole pakko. :)
 
moikka kaikille pitkästä aikaa!
Täällä pyyhkii hyvin.. viikkoja nyt siis 7+5 ja ultrassa kävin 7+2. Sydän siellä kovin jo tykytti ja toukkis oli 10mm mittainen, eli vastasi viikkoja. vihlonnat jatkuu edelleen ja välillä kovin rajuinakin. Hiukan oli tossa 7+1 ja 7+2 pientä ohutta vuotoa, mutta kiltti gyne sanoi että ei hätää, ne johtuvat vain ns. kuukautisten ajasta. Koska siis nyt pitäisi olla mensut "oikeassa" elämässä ilman toukkaa.. EI siis VAARALLISTA jos ei ole mitään kipuja. Hiukan neuroottinen olo, koska marraskuinen keskenmeno jätti aika paljon pahaaoloa ja pelkoa. Mutta ensi tiistaina eka neuvola ja sitä rataa.
ENIE: tammikuun 3 on nyt sit mun laskettu-aika gynen mukaan! Eli muutatko sinne pinoon sen!?
Onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia kaikille joilla alle 12 vkoa..
 
mamma- tulihan tänne joku muukin oulun sedulta...? Olen katellu etusivun listalta, että olen ainut oyssilainen täällä.

asunto on tällanen 97 neliöinen, kolmen makuhuoneen sopivan kokoinen koti meidän perheelle

töihin täytyy mennä heti vanhempainvapaan jälkeen, kun on nuo asuntolainat ja autolainat... ellei sitte lotossa voita!

Minä olen jo kertonut raskaudestani osalle sukulaisia ja mies muutamalle kaverillee. Edellisessäkin raskaudessa kerroimme jo hyvin aikaisin uudesta tulokkaasta.
 
Ilmottaudun tänne mukaan tänään sain selvän haamun :) mutta testailen uudestaan tossa sunnuntain ;) kolmas olisi tuloillaan. Me asutaan hesan ja turun puolessa välissä. Rakennettiin omakotitalo 4vuotta sitten. Neliöitä 130.

Kolme autoa on camaro 90?, bemari 97 ja madza 03.

Niin laskettu aika olisi laskurin mukaan 31.01.10 ja salossa synnytän. Mie kertosin pojalle joka on kohta 7v, että vaavi oli tuloillaan... Vanhemmille aattelin kertoa vasta kun menen lasten kanssa pohjoiseen.
 
Heipsis! Kylläpä tää aika rientää, maanantaina jo ensimmäinen neuvola! :heart: En kyllä usko, että siellä ns. kuulee mitään mielenkiintoista, koska ultraa tuskin on, ja sydänäänet ei varmasti vielä kuulu 8+5.

Kertomisesta Me ollaan jo kerrottu KAIKILLE, mutta olenkin tällainen lörppö. 1 v 2 kk kun sitä vauvaa toivoi, niin ei sitä vaan pystynyt pitämään sisällään. :D Ja juu, esikoisellekin ollaan jo kerrottu, mut kun hän on 1 v 9 kk, niin ei hän varmaan kaueasti sitä oo jäänyt miettimään. :D

Auto ollaan just ostettu uusi, Citroen C3 Picasso, eli pieni tila-auto. Vaihdettiin normaalista poiketen PIENEMPÄÄN, aiempi oli iso farmari. Mutta tilat tossa on TOSI hyvät ulkomittoihin verrattuna. Mahdutaan siihen ihan hyvin, kunhan vaan ei tule kaksosia :LOL: , eikä näillä näkymin tule. Ainoa vaan, et jos koira on takaluukussa, pitää tavaroita miettiä vähän luovemmin, mut eiköhän siitä selvitä. Niin ja meikäläinen ei sit enää mahdu tyttöä viihdyttämään takapenkille, mut johan mä oon siellä 1 v 9 kk matkustanut, et saa riittää muutenkin. :LOL: Tarvittaessa uskallan kyllä laittaa kaukalon eteenkin, koska meillä on avaimella pois kytkettävä airbag. Mut eiköhän se uusikin lapsonen takana silti matkusta, miksi ei.

Asunto Asutaan 76 neliön kolmiossa Helsingissä. Viihdytään tosi hyvin tässä, tosin lastenhuone on vähän pieni sitten kun pitää saada sekä pinnis että lastensänky mahtumaan, eli leikkitilaa jää hintsusti. Jos asutaan täällä kauemmin niin sitten toki kerrossänky hommataan, mut sitä nyt ei voi ajatella vielä vuosiin. Mutta me muutenkin oleskellaan eniten kaikki olohuoneessa, eli täällä tyttökin leikkii.

Kotonaoloa oon miettinyt pääni puhki... Mun opiskelu on luonteeltaan sellaista, et sitä on oltava pois oikeastaan täysiä vuosia. Eli joko 1 v tai 2 v. Missään nimessä en kauempaa ole, koska se valmistuminen rajoittaa monia asioita meidän elämässä, niin me kumpikin haluamme, että valmistun "pian". Ensin musta tuntui, että haluan olla sen 2 vuotta, mutta toisaalta esikoinenkin sopeutui erinomaisesti hoitoon 1-vuotiaana, joten en tiedä... Mulla on sitten enää puoli vuotta opiskelua jäljellä. Sitä oon miettinyt, et valmistumisen jälkeen saatan yrittää etsiä 6 h päivässä työn, koska jotenkin tää on musta hirmu rankkaa näin pienen lapsen kanssa tää täysipäiväinen työnteko, ja se, että kaikki aika lapsen kanssa arkisin menee oikeastaan niihin hoito-toimenpiteisiin, eikä aikaa leikkimiselle juuri jää. Puhumattakaan siitä, miten rankkaa se lapselle on. Toisaalta mikäänhän ei estä myöskään jäämästä uudelleen kotiin sit kun ne opinnot on paketissa. Vaikka se voi tuntua järjettömältä, mutta valmistumiseni jälkeen me mm. voidaan muuttaa muualle päin Suomea jos halutaan. Taloudellisesti meillä olis kyllä ihan hyvin varaa laittaa vaikka mies hoitovapaalle sen puolen vuoden ajaksi, mutta miehen työnantaja/ura on sen luonteinen, ettei taida olla oikein hyvä idea. :/

Töissä/opiskeluissa itse asiassa, toivon voivani jatkaa ihan vuoden loppuun asti, eli kutakuinkin laskettuun aikaan, just sen takia, et sais ne syyslukukauden kurssit suoritettua. :D Viime raskaudessa vointi oli erinomainen, eli olisin ihan hyvin voinut olla töissä loppuun asti, mut sitähän ei koskaan tiedä, noudattaako tää samaa kaavaa vaiko ei. Tällä hetkellä oon työharjoittelussa, eli leikin apteekissa farmaseuttia. Vähän haastavaa toi tietenkin kun on asiakaspalveluhommaa, eli välttämättä just silloin kun tulee paha olo, ei pääse juomaan/syömään jotain, ne kun on ainoat mitkä siihen auttaa. Mutta muuten erinomaisen mukavaa ja siistiä sisätyötä. Syksyllä sit taas takaisin kouluun.

Np-ultra ottaa päähän, kun täällä Hgissä sitä ei voi tilata ite! Tulee sit vaan postissa aika, ja se joko käy tai ei, ja sit hirvee rumba yrittää soitella sinne (ei pääse läpi) ja yrittää vaihtaa sitä aikaa (no eihän niillä mitään vapaita aikoja oo). MUR! :kieh:

Ootteko muut tehneet hankintoja vauvalle? Mä huusin huutonetistä muutaman ihanan unisex-värisen uusretro-vaatteen. :D En jaksanut lähteä mihinkään keskustaan niin tilasin suoraan kotiinkuljetuksella. ;) Ihanaa kun voi odottaa ja haaveilla, että sinne vaatteisiin tulee joku sisälle. :heart:
 
Heippa!

Ehdinhän minä koneellekkin tälle päivää! :) ihana kyllä että on ollut muutakin elämään tänään ku nä kotiympyrät ja netti :D

Auto meillä on tarpeeksi iso 9hengelle! ja toinen on -07 henkilömallin biili. :D niitä ei tarvi vaihtaa ja suht iso omakotitalo..n. 170 neliötä. siihenkin mahdutaan hyvin.

Työkuvioista ei vielä mitään hajua mitä teen.

oireita ei mitään.. :/ paitsi.. ette plikat voi uskoa mikä turvotus iski tänään!!!! :eek: :eek: :eek:
ja siis jo päivällä. yleensä se turvotus on alkanut iltasella mut ei jumantsuikka! aivan kuin oisin jo vähintään neljännellä kuulla!! siis tää on jotain aivan uskomatonta! voip olla että mun raskaus ei pysy kauaa salassa :D

hankintoja ei mitään oo hommattu kun kaikki suunnilleen löytyy :)

nyt lyö pää tyhjää.. niii muuten.. mä meen alkuraskauden ultraan niin selviää toi laskettu aika. vaikka en kyllä usko että se heittäis enemmän kuin viikolla johonki suuntaan mut kivahan se on tietää vähän tarkemmin. ilmoittelen sitten sitä tarkempaa LA:aa
 

Yhteistyössä