***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja KiaralA:
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:
Alkuperäinen kirjoittaja KiaralA:
Täällä uusi ilmoittautuu. =) LA en tiedä viel tarkkaan ku ei ole viel neuvolaa ollut. Tänään tein plussatestin. LA sijoittuu varmaan tammikuun alkuun. Eli toinen tulossa, synnytyssairaala PHKS :)
tervetuloa, tänne mahtuu hyvin mukaan!

Varmaan se sun LA kuitenkin sijoittuu tammi-helmikuunvaihteeseen ennemmin, kuin tammikuun alkuun - tammikuun alkulaisten plussista on jo kuukausi ;)
Esim. vau.fi sivulla voit laskea arvioidun LA:n joko kuukautisten tai oviksen mukaan.
Juu se voi olla :) En yhtään tiedä, kun tänään vasta tein testin ja plussaa näytti. Aikasemmin tehnykkään.:) Saa nähdä. Sielt laskurist näytti et alkupuolella olis LA:)
Ok, sä olet sitten kunnioitettavan kauan malttanut olla testaamatta :D Onnea vielä!

Ja tervetuloa myös Petite

 
Mä seuraan tuota Petiteä :) samassa pinossa kuumeiltiin ja tänään minäkin tein haamun.. huomenna aamulla sitten varmistustesti että mitäs se sanoo..
Mulla laskettuaika menee ilmeisesti tammikuun loppuun. menkkojen mukaan se olis 23.pvä mut luulen et ovis tuli viikkoa myöhemmin.. mut ilmoittelen sit tarkemmin jos kaikki nyt menee hyvin
 
Heippa hei! Ja tervetuloa uudet :heart:

Kävin tänään neuvolassa. 1,5h meni kuin hujauksessa papereita täytellen. Katsoivat myös painon (joka oli +1kg normaaliin) ja hemoglobiinin (liian alhainen, kuten aina), sekä verenpaineen. Mukaan sain paljon materiaalia ja dvd:n. Valitsin sairaalaksi Kätilöopiston, joten sen voi lisätä tietoihini. Lisäksi laskettuaika siirtyi päivällä lähemmäksi, eli mut voi myös siirtää 4.1 kohtaan. Laitettiin lähete nyt Kättärille ultraan juhannuksen tienoille ja seuraavan neuvolan sain 30.6. Toivon, että pääsen ultraan ennen juhannusta, en malta odottaa! Silloin on myös lääkärin tarkastus ja kuunnellaan sikiön sydänääniä dopplerilla. Mieskin pääsee silloin mukaan =) Hyvillä mielillä siis ollaan =)
 
Uusi ilmoittautuu varovasti mukaan :wave: Tänään tein plussatestin, kp:t nyt 55 eli la:sta ei mitään hajua. Itse arvelisin sen olevan tammikuun loppupuolella. Meille tulisi siis toinen tammivauva :heart:
 
Lueskelin jo vähän teidän juttujanne läpi. Paljon on teillä oireita, oma oireettomuus vähän ihmetyttää :| Esikoisesta rinnat tuli heti todella aroiksi, nyt ei mitään tuntemuksia. Vähän arveluttaa onkohan tää sitten totta ensinkään...

Koskas sitä neuvolaa sitten pitäisi alkaa varaamaan? Oletteko heti soittaneet aikaa kun plussatestin teitte? Ekasta taisin soittaa siltä istumalta, mutta ajan sain todella verrattain myöhään. Eli kai tässä ensi viikkoon rauhassa on odoteltava :whistle:
 
Tervetuloa uusille :hug: ja ONNEA :)

Pahoittelut suru uutisen saaneille :hug: :hug: :hug:

ON: Mulla ainakin on sitä kohdun kasvukipua. Vaikkakin on toinen lapsukainen tulossa. Ja nyt tuntuu et tunnen ne jopa paremmin kun esikoisesta. Nivuset on välillä TOSI kipeenä, en tiedä voiko olla jo liitoskipuja. Edelleen vaivaa tuo ummetus. Huh huijaa. Iltaisin alkanu olee tosi huono olo. Mut muuten jatkuvaa etomista on lähes 24/7. Oksentaa ei oo vielä tarvinnut.
Hassuinta on se, että herään öisinkin itse syömään, kun tunnen että on huono olo. Turvoksissa oon ku rantapallo, huh huh. Mammavaatteita on tässä saanu käyttää jo pari viikkoa ku omat vaatteet ei vaan mee päälle. Lähinnä siis housut :D
Pakko kai mennä vaihteeks nukkumaan :) ja tosiaan niitä HYVIÄ vointeja kaikille :)

Pinguli+Napero 6+4
 
Heippa!

Mahtuiskohan tänne vielä yksi odottaja mukaan?
Ensimmäisen haamuviivan sain testiin dpo4 uskokaa tai älkää ja en kyllä itsekään uskonut mutta nyt on jo vahvat viivat saatu.
Mietityttää että miten testi voi noin aikasin antaa haamun, mutta kai se on pääasia että on raskaana kun yritystä on 1,5vuotta takana päin.

Synnyttämään joudun naistenklinikalle kun en saa itse valita ja laskettu aika olisi 24.1.
 
Mulla on puhjennu pari viikkoa sit kauhea allergia ja se pahenee kun menen ulos. Saan yskiä ihan koko ajan. Oon ihan tukossa ja räkäinen. Astmalääkäri vasta ens kuussa. Mitä keinoja ois tähän nyt kun ei vissiin saa syödä mitään lääkkeitä. :ashamed:
 
Mulla on paha allergia ja saan syödä zyrtekkiä ja astmaan ventolinea. :)

Täällä paha olo koko ajan.. Eilinen meni hyvin, en oksentanut kertaakaan :)
Ei saa syötyä oikein mitään, jugurtti menee pienissä erissä ja suolatikut.. Ja jäävesi. Muut meinaa tulla ylös..

Täällä kans nyt jo niin kova turvotus ettei kireet farkut mene kiinni :D Saa käyttää vaan lökäreitä :D

Niina+ pirpana 4+3
 
Hera :hug:

Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :wave:

Snoopy Minä varasin melko pian plussaamisen jälkeen neuvolaan ajan. Ja ihan hyvä niin, koska vaikka aika meni siitä neljän viikon päähän niin oli vaikea löytää sellaista vapaata aikaa, että pääsen sinne omalla ajalla eikä työajalla tarvitse mennä. Eri raskaudethan voi olla erilaisia, joten sinuna en niin huolissaan olisi tuosta oireettomuudesta =)

Mahakivuista.. Täällä ainakin tulee sellaista menkkakipujen kaltaista kipua aina välillä. Tai olihan tässä nyt muutama viikko väliä ilman sitä, mutta nyt alkoi taas pari päivää sitten. Mutta kuulunee asiaan, vaikka välillä huolestuttaakin!

Painoa ei vielä ole tullut yhtään lisää, mutta pienimpiä farkkuja en pysty enää pitämään tuon turvotuksen takia.

Lumi ja Lilliputti 7+3
 
Hera :hug:

Talvivauva, KiaralA, Petite, Röllimuori, Snoopy, HelmiEnkeli
Tervetuloa joukkoon ja onnittelut plussauksesta :flower:

ON: Täällä on tämän aamun punnituksen mukaan tullut pari kiloa lisää, mutta ei kylläkään vielä vaatteet kiri. Miehellä sen sijaan kuulemma on turvotusta ja maha kasvanut :LOL:
Eipä minua haittaa jos se maha kasvaa miehellä eikä minulla.

Muuten ei mitään uutta länsirintamalla.

Aurinkoista Helatorstaita kaikille ja muistakaa ottaa rennosti.




 
Huomenta!

Onnea uusille plussanneille! :flower:

Huono olo tuntuu jatkuvan! :x Oksentamaan ei onneksi ole tarvinnut vielä mennä.

KiaralA: Mulle sanoi astmalääkäri viime raskaudessa, että ihan rauhassa saa allergialääkkeitä syödä, mulla käytössä Alzyr. Parempi se, että äiti voi hyvin ja pystyy hengittämään, kuin että happi ei kulje ja vauvakin voi samalla huonosti. :| *muoks* Juu siis laitoin vähän väärin tähän aluksi, kaikki allergialääkkeet ei tosiaan ole sallittuja kuten Haaveilija-Iita kirjoittikin. Kannattaa aina kysyä ja varmistaa lääkäriltä ennen pillereiden popsimista. :)

Turvotusta löytyy täältäkin! Justiinsa naureskelin miehelle, että miten voi maha näyttää jo nyt näin "isolta"! Ei kauaa salassa pysy uutinen jos masu alkaa tätä vauhtia turpoamaan.

Kohdun kasvukipuja oli kyllä edellisessä raskaudessa enemmän, nyt ei tunnu oikeastaan mitään. Välillä sellaista paineen tunnetta, ei muuta. Toki raskaus on mulla vielä niin alussa ettei oo ihmekkään ettei mitään tunne. Alaselkää kyllä juilii iltaisin.

Neuvolaa en minäkään ole vielä varannut. Eilen yritin soittaa, mutta olin vissiin myöhässä kun meni suoraan vastaajaan.

Jeps, voidaan mammat hyvin! Mukavaa helatorstaita kaikille!

pikkuakka 4+4
 
Allergialääkkeistä; kaikkia ei saa syödä, setiritsiini ja loratadiini on niistä turvallisimmat. Paikallishoidot, kuten kortisonit nenään tai tipat silmiin on ok myöskin. Astmalääkkeistä kannattaa keskustella lääkärin kanssa, osa on ok, osa ei, mm. tablettimuotoisia ei saa syödä raskauden aikana.

Itse oon ollu jotenkin ihan hysteerinen kaikkien lääkkeiden suhteen, mitään ei haulais ottaa, vaikka tarviiskin, ja tietäs et pitäs olla ok...

Pahoittelut kmn saaneille, todella kurjaa! :hug: Sitä kanssa mä välillä pelkään ja tulee tosiaan hetkittäin sellainen fiilis, et vessaan tarkastamaan vuotaako..

Työkavereille kertomisesta, pari tietää, mutta lopuille kerron aikaisintaan sen vko12 jälkeen, jos ei pahoinvointi tms paljasta aiemmin.

Tuo selkä penteles reistaa ja pahoinvointia on jonkinverran, ja ne levottomat jalatkin tuntuu välillä tulevan, kun sitä joku kyseli. Viime yötä en saanu oikein nukutuksi..

Noniin, helatorstaita sitten vaan kaikille! :)

Iita 6+2 (ellen sekoile :D)
 
Huomenta!!Ja sateista helatorstaita täältä!!

Tervetuloa Petite,röllimuori ja kaikki muut..oli jo niin paljon uusia nimiä tullu et ei muista millään kaikkia.. :D onnea plussauksesta.

Niinuska05 puhuit et saat ottaa ventolinea astmaan..mulla kans astma ja nyt en o uskaltanu mitään ottaa,resepti tuossa odottais mut ajattelin et jos pystyisin sinne saakka sinnitteleen et lääkäriin pääsis..mulla ei siis mikään paha astma..rasitusastma ennemminkin ja sit kun allergiaa on koirasta ja kissasta ja kaikesta muistakin niin sillon iskee astmakin..mut tähän asti olen pärjännyt ilman,mut en tiä kuinka kauan ku alkaa heinäkuussa pöllyään heinät..

Mua kans turvottaa ihan älyttömästi..tilasin h&M:ltä ekat äippähousut..tulee kylläkin vasta joskus parin viikon päästä muistaakseni mut onpahan tilattu..en millään vielä haluis mennä ostamaan äititysvaatteita..on vielä niin alussa.. :D

Tyttö tänään aamulla kysy et missä vauva on?Onko se mahassa? :heart: sit se sano et ei saa mennä vauvan päälle.. :)

mut eipä tänne muuta..taidan keittää aamukahvit jos se menis alaskin.. :D
 
Kiitos paljon toivotuksista :hug:
Ihanaa kun täällä on paljon tuttuja nikkejä "vastaanottamassa" ja kivaa kun Snoopy ja Rölliskin uskaltautui jo tänne. Testasin vielä tänään ei-niin-herkällä testillä ja kyllä se nyt plussa vaan on. Luultavasti testaan kyl vielä laitokselle mennessäkin, että jospa tää onkin vain lihomista ja närästystä.... :LOL:

Mukavaa helatorstaita!! :wave:
 
Allergioista Minulta myös kiellettiin välittömästi silloin allergia lääke kun käytän duactia.
Nasonexia ja lomudalia saan käkyttää mutta tabut piti lopettaa.
Harmittaa kyllä kun niiden avulla on saanut nuo jatkuvat poskiontelotulehdukset pidettyä loitolla. Nyt sitten vain jännittämään että kauanko kestää ennen kuin taas pamahtaa päälle.
Duactiahan ei muutenkaan voi koko ajan käyttää kun se menetää sen tehonsa mutta aika kun pikku paussia välillä pitää niin taas alkaa napata.
En ole koskaan antanut punkteerata enkä anna, kun se ei mitään auta koska minulla on niin ahtaat ne reiät poskionteloissa niin sen vuoksi ne sitten tulehtuvat ja varsinkin siitepölykautena.
Ennen kuin tuon duactin yks lääkäri mulle keksi niin vedin jos jotainkin lääkettä ja silti oli noin kuukausi aina ilman antibiootteja ja taas uusiks kun uus tulehdus paukahti.

Astmalääkkeet onneksi jäivät kokonaan historiaan kun lopetin aikoinaan tupakanpolton.

Muoks* Heitetäänpä lisää G:tä kehiin.

Joko teillä on nimi vaihtoehdot mietittynä?
Meillä on kahdet tytön nimet valmiit mutta poikien nimissä on vielä muokkausta. Tuntuu jotenkin hankalammalta miettiä pojalle nimeä ja kun varulta niitäkin oltava kaksi niin....
 
Nimigalluppiin Tänään just nimiasiaa mietin, kun tajusin etten ole tätä puolta vielä ajatellut ollenkaan :D Pari tytön nimeä on mielessä, joista toisena tämä oma nikkini =) Voisi sopia ihan hyvin tammikuun tytölle :heart: Mutta poikien nimiä en keksi ainakaan vielä mitään! Hmmm.. tarkoittaakohan tämä sitä, että jotenkin alitajuntaisesti odotan saavani tytön? ;)
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta :flower:

Pahoinvointi on yltynyt ja olen siitä hurja onnellinen. Noissa keskenmenoissa minulla on tässä vaiheessa oireet lieventyneet.

Tykkään myös nimestä Lumi ja tammikuun pojalle sopisi Pyry. Minulla on myös muutama ihana tytön nimi valmiina, toki mies ei varmasti ole niistä kovin innoissaan. Meillä tulee todennäköisesti taas pitkä kädenvääntö nimestä. :LOL:
 
Hmmm, jokohan sitä uskaltaisi liittyä mukaan?

Plussasta on jo reilu viikko aikaa, pari viikkoa suunnilleen olen aavistellut, että raskaana olisin. Oireet vaan on niin olemattomia, ettei vielä osaa suuresti riemuita... plus kun tärppäsi kirjaimellisesti HETI, vielä kuukaus sitten käytettiin ehkäisyä ja nyt on "jo" rv 6+1. LA ois netin mukaan 15.1. mut saas nähä miten muuttuu ultrassa. Jätettiin ehkäisy pois niin myöhään, et kierron on ollut pakko olla pidempi, et on viime kierrosta päässyt tirriäinen matkaan. Lisäks mulla on edelliset lapset syntyneet rv 40+4 ja 41+4, joten ehkä tää sit syntyy 42+4 :D , toivottavasti kuitenkin vähän aiemmin... Eli kolmas lapsi meille siis tulossa(??, edelleen niin epävarma olo, et oonko oikeesti raskaana!!), esikoinen on 4v, kakkonen vasta 8kk.
Neuvolaa en oo vielä saanut aikaseks varattua, enkä oo menossa varhaisultraan tms. Yhden nettilaskurin mukaan tirriäisellä lyö jo sydän :heart: . Oireita ei juurikaan ole, siis sen lisäks että menkat on poissa ja testi plussalla :D . Väsyttää ja jatkuva nälkä. Tissitkin tuntuu välillä hassuilta, mutta kun imetän vielä kakkosta ja kun nää kaksi vilperttiä pitää äidin aika kiireisenä, ni nuo "oireet" vois kyllä ihan hyvin selittyä niilläki.

Muutaman sivun jaksoin lukea viestejänne, en kuitenkaan kaikkia 20. Ihan mukavan kokoinen porukka näyttää olevan kasassa! Varmasti joukon suuruus vielä elää, mut oikein mukavaa odotusaikaa, ja niitä tarrasukkia (ihanalta kuullosti jonkun kaveri, joka oli antanut ne ihan konkreettisesti)!

t. Hemuli
 
Kiitos kaikille että otatte vastaan porukkaan :)
vaikkakin vähän varovaisin mielin vielä täällä kuikuilen :)

Mulla kans noi oireet puuttuut kokonaan. siksi on jotenki vaikea uskoa että raskaana olisin. Mulla kans tää tärppäsi ekasta kierrosta. Pillerit kun lopetin niin yhtiäkään luomumenkkoja en ehtinyt saamaan. nyt on menossa jotain 4+ jotain ilmeisesti..
neuvolaa en minäkään oo vielä varannut. tahtoisin saada testiin sen kunnon tumman viivan :) pöljää kai ajatella näin mut kun sitä ei vaan usko todeksi!

nimigalluppiin sen verran että pojalle olis meillä ollut valmiiksi nimi mut en tiiä sit voidaanko laittaa kun miehen veli sai lapsen äskettäin ja ne "varastivat" meidän nimen :D tietenkään ne eivät voineet tietää sitä mut katotaan nyt.. tytöllekkin on muutama ehdotus heitetty ilmaan siis jo aikaa sitten..
 

Yhteistyössä