***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Lumi Se on aina pelottava vaihe, kun tukilääkitys pitäisi purkaa ja luottaa, että oma keho kyllä osaa. Siulla vielä noin hassu tilanne, että olet monenlaisia ohjeita saanut.

Miulla on nyt raskaus edennyt yhteen etappiin. Eli siihen vaiheeseen, jossa on joku raskaus keskeytynyt. Sitä ajattelee, että siitä kun pääsee yli, niin on hiukan turvallisemmilla vesillä. Paitsi, että sitten on lisää samanmoisia etappeja edessä...

Hipkukka ja AatosII 5+
 
Lumi Meillä on varmaan eri "merkkiset" lääkkeet tms. koska minulle taasen kaksi lääkäriä varmisti että on turvallista käyttää vaikka koko raskauden metuja. Ja tosiaan jenkeissä paljon käytetty diabetes äideille hoitona.
Nyt tosin alkoi vähän pelottamaan että mitenkäs sitten asia oikein onkaan jos te saatte tuollaista tietoa. Ei oikein naurata jos epämuodostumia molemmille tulisi lääkkeen vuoksi.
Pitääpä ihan alkaa netistä itsekin penkoa asiaa ja ottaa siellä KYS:ssä viimeistään taas puheeksi mikäli löydän jotain epäilyttävää.
 
Noita tarrasukkia kun aina toivotellaan, niin ystäväni pääsikin yllättämään ja antoi sellaiset ihan livenä =) Nyt meidän möykylle on sitten ensimmäinen vaatekappale olemassa.

Oon tässä mietiskellyt, että milloin pitäisi kertoa töissä raskaudesta. Meinaatteko kaikki odottaa 12 viikon täyttymistä tai ehkä jopa siihen asti, että alkaa näkyä? Itellä ei meinaa millään pysyä suu kiinni tästä asiasta, tänäänkin lipsahti uutinen taas yhdelle hyvälle työkaverille...
 
Miltsu koskettavasti kerroit, en tiedä johtuuko raskaushormoneista vai mistä mutta muutama kyynel pääsi kun luin kohdan, jossa kerroit tytöllesi keskenmenosta.. Itselläni myös kolmivuotias tyttö.

Huh kun on tuskaa kaikki arkipäivän askareetkin.. Käytiin kaupassakin ja oksennus meinas taas tulla jo puolimatkassa.. Imurointiakin koitin ja viilsi alavatsaan heti :(

Mäkin kiukuttelen kaikesta miehelle, ja hän vaan jaksaa mua tukea <3 Ihanaa.

Kävin tosiaanki kaupassa ja ostin kaikkea mikä vaan mahtaa pysyä sisällä, banaania, viinirypäleitä, herkkusieniä, suolatikkuja yms.. Ku kaikki tulee ulos melkee :(
Onneks meillä on loma kun tyttö on ilman hoitopaikkaa väliaikaisesti ja koulu jatkuu mulla syksyllä :)

 
Iltaa naiset. Uusi odottaja ilmoittautuu :wave: Takana hiukan yli vuosi yritystä, ja nyt viimein sitten yk 13 toi toivotun tuloksen :heart: meillä oli jo varattuna lääkäri lapsettomuustutkimuksien aloittamiseksi, mutta sen sitten peruin. Vieläkin on uskomaton olo. Sunnuntaina sain haalean viivan rfsu:n testiin. Niin paljon kuitenki kuullut huonoja kokemuksia noista testeistä, että oli pakko testata uusiksi, ja tänään sitten apteekin omalla ihan selvä viiva. Nyt sitten jännätään pysyykö kyytiläinen mukana. Viikkoja taitaa olla vielä hiukan alle 4. Laskettu aika olis laskureitten mukaan 25.1.2010.

Mulla on aikaisemmasta liitosta 3-vuotias poika, mutta nykyiselle miehelleni tulokas on ensimmäinen =) Nyt sitten kaikki urakalla jännätään :D

*muoks* Synnärinä olisi siis SatKs ja työnimi voisi olla vaikka pampula

Nirppurotta
 
Tash olipas surullisia uutisia :hug:

Niiz,paimentyttö,Rakuuna ja nirppurotta tervetuloa joukkoon tammiseen :D

Miltsu
oli jälleen osannut niin koskettavasti kirjoittaa,kaikkea hyvää sulle ja käy silti ilmoittelemassa itsestäsi niin kuin toivon mukaan muutkin tammoista poistuneet

Galluihin Meillä mies tulee ultraan mukaan.Muuten ajattelin käydä neuvolassa yksikseen ja mikäli miehen työvuoroihin sopii saa hän olla kotona esikon kanssa sillä aikaa.

Töissä ajattelin raskaudesta kertoa juurikin tuon ensimmäisen kolmanneksen tullessa täyteen. Sen verran isosta firmasta kyse etten halua vielä kaikkien raskaudesta tietävän. Haluan toki raskaudesta lähimmilleni kertoa,mutta vain niille joiden kanssa koen pystyväni juttelemaan mahdollisten ikävyyksienkin aikana. Kai tämä on jonkinlaista suojamuurin rakennusta kaiken varalle :ashamed:

Ihanan aktiivinen ketju :flower: Mukava lueskella muiden tuntemuksia ja olotiloja.Omalta kohdaltani vielä kovin itsekeskeisiä nämä kirjoitukset,mutta eiköhän tämä hiukan helpotu kun "tutummiksi" päästään =)
 
Onpas tänään tapahtunut paljon.

Tash oon hirmu pahoillani, toivottavasti kuitenkin jaksaisitte vielä yrittää, varmasti se pikkuinen teillekin tulee.

Miltsu Ihanasti kirjoitettu. Voimia sinne, ja toivottavasti kaivattu pikkusisarus tulee teille pian. :hug:

Uusille tervetuloa! :wave:

Töissä kertomisesta itse kerroin 4+1 kaikille... :D Meinasin, et jos tulee huonoa oloa jne, niin kaikki ymmärtää. Itselläni kyllä se eri tilanne, että olen tuolla vain 3 kk, joten tavallaan sillä ei ole niin paljon väliäkään, kerronko vaiko en, koska joka tapauksessa lähden heinäkuun alussa.

).( Kävin tänään varhaisultrassa, kaikki oli hyvin! Sydän siellä sykki, ja alkio oli 14 mm pitkä vastaten viikkoja 7+5. No suoraan sanoen se oli yhtä söheröä se kuva, enkä saanut siitä mitään selvää, mut näin lääkäri mulle sanoi. :D Oli oikein ihana ja empaattinen lääkäri!
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Lili78 Puhuin kyllä lapsettomuuteen erikoistuneen lääkärin kanssa.. mutta oli vain eri lääkäri kuin silloin kun aloitin metut ja sain sen ohjeistuksen alussa kuin sinäkin eli jatkaa vkolle 12 asti. Kovasti siis kummastuttaa miten ne voi puhua näin ristiin vaikka samassa paikassa ovat vielä töissä.. en ymmärrä! Tänään sitten keskustelin toisen lääkärin kanssa, mutta hän ei ole erikoistunut lapsettomuuteen, joten myönsikin että ei ole tuttuja asioita nämä. Selvitti kuitenkin siinä asiaa ja sanoi, että metujen käyttöä raskauden aikana ei ole paljon tutkittu ja tästä syystä on voinut tulla kahdenlaista mielipidettä lääkäreiltä. Toisaalta kun kuulemma (pienenä) riskinä on sikiön epämuodostumat ja toisaalta metujen lopettaminen liian aikaisin voi vaikuttaa keskenmenoon. Lääkäri sitten totesi vain, että tämä on nyt vähän itsestä kiinni kuinka haluan tehdä.. kummanko riskin valita (suositteli kyllä luottamaan hoitavaan lääkäriin). Menipäs nyt vaikeaksi! Nyt sitten itsekin mietin sitä, että eihän tässä toisaalta ole enää montaa viikkoa joka tapauksessa jäljellä siihen rv 12.. tai no reilu kuukausihan tuohon vielä olisi. Mutta sitten taas TOISAALTA jos sattuisi tulemaan keskenmeno niin katuisin ihan hirveästi noiden lääkkeiden lopettamista :headwall:

olen syönyt ekassa raskaudessa Metuja juuri tuolle viikolle 12 asti. rv 10 aloitin vähentämään niin että rv 12 lopetin kokonaan, mun lapsettomuuslääkäri kertoi kanssa että esim. jenkeissä sitä syödään koko raskauden ajan ( myös pco:sta) kärsivät eikä pelkästään diabeetikot.

Itse liityn varmaan pian teidän joukkoon mutta vielä en viitsi sillä en ole varma kuulunko tänne vai joulukuisiin. Meillä sellainen jännä tilanne että esikoinen on 15kk vanha joka sai alkuunsa monen vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen. Ja nyt eilen tein +testin ihana luomu yllätys!!! mutta ei ole nyt varmuutta kuinka pitkällä raskaus on sillä mun kuukautiskierto on mitä sattuu ja välillä ei menkkoja ole ollenkaan , eli voin olla viikolla 10 tai 6. Menen ultraan 1.6 jolloin selviää sitten enemmän. Eli katsotaan liitynkö seuraanne.
 
Täällä liittyis uusi varovaisin mielin joukkoonne. Esikoista odotellaan ja yks km takana. Tänään plussattu uusi tulokas. La ois 25.1.2010 ja synnäri olis tays.
Ikää mulla on kohta 30v ja avopuolisolla kohta 33 v. Ensinnäinen minulle ja ensimmäinen yhteinen siis tulossa, miehellä tytär (5v) ennestään.

 
UniUnna :hug: , näitä uutisia alkaa olla jo ihan likaa!

Töissä olen ajatellut lakata salailemasta, kunhan ekassa ultrassa olen käynyt - johan ne epäilee, kun ensin lakkasin juomasta kahvia ja nyt olen saikulla. Osa jo teitääkin, mutta kaikille kerron sitten, jos ultra ok. Mulla on vakituinen työ hoitoalalla, joten turvallista kertoa; töiden loppumista ei tarvi pelätä ja pelkästään naisista koostuva työyhteisä ymmärtää ja tukee.
 
Paljon tekstiä..olettepa ahkeria palstalaisia ;)
:hug: keskenmenon kokeneille,tiedän tunteen tätä ennen kaksi peräkkäistä km:a kokeneena..
Tänään uskaltauduin varaamaan neuvola aikaa ja 29.5 sain.täällä vaan ei mitä ultria mutta varhaisultraan saa lähetteen Poriin ja rakenneultraan myös.
Oireet monilla alkaneet toden teolla.Itselläkin mahan turpoamisen lisäksi etova olo jos vähänkin nälkä ja ammuöisin herään syömään!! nauratti toisaalta kun istuin klo4.30 syömässä viiliä keittiössä :)
Jännää että helmikuisillakin jo oma pino!Tästä se masuasukin kasvattelu sitten lähtee..työnimi muotoutuu viikkojen kuluessa
-Alice in W 6+2
 
Uniunna: Voimia suruun sinne :hug:

Miltsu: Todella koskettava ja ihana kirjoitus. Avasit myös mun silmät. Keskenmenon joulukuussa (+3 kemiallisen raskauden )kokeneena pelkään jatkuvasti. Kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti pian raskaudut :hug:

Täällä ailahtelevainen pahoinvointi. Yhtäkkiä ihan sekunnissa saattaa tulla huono olo ja on äkkiä saatava jotain suuhun tai muuten oksu lentää. Saa nähdä kauan kestää tömmösenä. Toivottavasti ei vaan pahene. Edelleen väsymystä on. Ja nyt tänään alkaneet mahdolliset liitoskivut.
 
tash ja uniunna :hug: , voimia kummallekkin..

tervetuloa uusille joukkoon pahoinvoivaan :D

Pizzaa tässä vetelen iltapalaksi, täällä terveellisille ruuille on jätetty hyvästit.. Joka päivä haaveilen hesen ruuasta, onnex en oo kuitenkaan sortunu ku 2 kertaa.. Pahoinvointiin joudun mutustelemaan karkkia, mm työmatkat ja töissäkin.. :eek:
Saa nähdä mitkä on lukemat puntarissa ku vuosi vaihtuu... Nyt on tullu n. 1kg200g.
Onx muilla paino noussu jo?

Vatsaakaan ei pysty enää montaa viikkoo piilottelee kyl se sieltä alkaa vaan pömppäämään, suurimmax osax turvotusta mut kuitenkin.. Oisin halunnu vähä pidemmälle päästä salaillen, mut mut....

Neuvolasta tänään soittivat ja siirsivät ensiviikon neuvola ajan kahden viikon päähän.. Aikapitkälle menee eka neuvola, silloin viikkoja on 10+3. Pitää varata np-ultraanki jo kohta aika..

S-a-j 8+1 :wave:
 
Täällä paino pudonnut jo reilu kilon ton pahoinvoinnin takia :(
Mietin just että tänäänkään mikään ei ole pysyny sisällä, jos huomenna sama juttu niin sit täytyy jo lääkäriin mennä pyytää apua.. Rupee kuivumaan :/

Onks vinkkejä mikä pysyis sisällä?
 
nirppurotta ja vauva-10 Onnittelut plussauksesta ja tervetuloa porukkaan :flower:

UniUnna :hug: Voimia ja jaksamista. Just eilen illalla ajattelin että kunpa nämä ikävät uutiset jo olisivat ohi eikä kukaan meistä joutuisi kokemaan enää tälläistä, mutta toisin kävi.

Niinuska05 Jäätelö pysyy ainakin minulla takuu varmasti.

Sitten ON: Olen suht ylpeä itsestäni, eilen en kertaakaan kilahtanut :LOL:
Yhdessä kohden se oli lähellä ja ihan taas mitättömästä syystä, mutta sain pidettyä
sisälläni sen.

Nyt on taas vähän huonompi olo, mutta ei niin paha mitä tuossa välillä on ollut.

Onko teillä muilla muuten edelleen tai tullut taas "pelkoa" takamukseen kun täällä on näitä
suru uutisia saanut lukea? Itselläni kyllä taas on hiipinyt se pelko tuonne päähän mikä oli alussa, mutta jo sitten välillä kun ne sydän äänet kuului niin hiipui pois.
Tuntuu että taas tarkkailee jokaista vihlaisua ja ihme tuntemusta suurennuslasilla, että mikähän sekin ja se oikein oli. Välillä kun tosiaan osasi jo olla että ne kuuluu tähän raskauteen ja kohdun kasvamiseen jne...

Mutta ei kai kun tenavat kohta viemään kouluun, kun kerta itse on saikulla ja siitä
sitten vois mennä vielä hetkeks nukkumaan. Tai no, mies on kotona, saikulla myös tänään niin...Eipä olla kahdestaan juuri saatu ollakkaan pitkään aikaan.

No joo, aurinkoista päivää kaikille ja niitä tarrasukkia taskuihin :heart:
 
Kahvigalluppiin:
Aamuisin tulee vetäistyä pari isohkoa mottia kahvia, päivällä ehkä yksi. Yleensä jää kuitenkin aamukahveihin ja iltasella juon vaan teetä.
Mieheni tulee mukaan neuvolaan sen mukaan miten töistä pääsee, vuorotyöläinen kun on.
Suru-uutisia lukiessa on tullu vähän sellainen olo, että pelottaa ihan hulluna jos kaikki ei olekaan hyvin :/ onneksi eka neuvola on jo ens viikon tiistaina, niin tietää vähän tarkemmin missä mennään.

Routa-> rv 6+4 :heart:
 
Moikka moi.

Heh kivasti alko aamu, kun miehen yhtiökumppani kertoi meille että hän ja vaimonsa saa vauvan joulukuussa... mehän oltiin ajateltu ettei kelleen kerrota vielä enne ku 12vk on täynnä, mut nyt oli pakko ku se ihmetteli et mitä me virnuillaan.
Ihanaa! Masukki saa heti yhen kaverin
Ne oli kans eilen käyny ekassa ultrassa ja kaikki oli hyvin.

Nyt kun ite vielä pystyisi vähän rentoutumaan ja nauttimaan tästä raskausdesta.. kokoajan vaan miettii että mitäs jos sitä ja mitä jos tätä... hermothan tässä vaa menee. En varmaan lopeta hermoilua ennen ku masukas syntyy ja näen että kaikki on hyvin.

Jenninho+masukas 8+3
:heart:
 
Joo jäätelö on yleensä pysynyt sisällä ja suolatikut, mut nekin tuli vauhdilla eilen ulos..
:(
No äskön sain yhden rahkan syötyä, jospa tää tästä :)

Mua pelottaa ihan hirveesti keskenmeno.. :( Vähänki vihlasee niin mä juoksen vessaan jo katsomaan vuotaako.. Huh huh.. No ehkä sit ku viikkoja tulee vähä lisää nii rauhottuu.

Niinuska+ Pirpana 4+2
 
Huomenta!

Onnea uusille plussanneille ja :hug: km:n kokeneille!

Niin vaan taitaa pahoinvointi hiipiä tänne, koko aamun ollut etova olo ja jouduin jopa harkitsemaan jätänkö kahvinkeiton väliin! Ja se on jo mulle, kahvikissalle, tosi ihmeellinen juttu! :D Esikoisesta ei ollut juuri yhtään pahoinvointia joten lupailiskohan tämä sitten poikavauvaa.. :whistle:

*muoks* Piti kysyä, että onko kellään ollut lonkkasärkyä?? Mulla vihloo lonkkia varsinkin iltaisin, eikä nukahtamisesta meinaa tulla mitään! :/

pikkuakka 4+3
 

Yhteistyössä