***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Onpas ollu kiva vkoloppu kun ei oo tarvinnu stressata mitä masusta löytyy. =) Tai viimeiseen astihan sitä stressata voi milloin mistäkin... :whistle:

Kyselyitä oli ainakin kahvin juonnista ja miehen neuvolareissuista; kahvia en juo oikeastaan enää ollenkaan, ei vaan maistu ja hajukin saa voimaan pahoin. Töissä oli ihan pakko viime vkolla vähän ottaa etten paljastuis ihan vielä. Meillä mies haluaa tulla kaikkeen mukaan, oli sitten kyse ultrasta tai neuvolasta ja hyvä niin! Synnytyksestä kyllä meinas ettei ainakaan jalkopäähän mene katseleen eikä kyllä tarvikaan kun ei niin hemaisevaa kateltavaa just sillä hetkellä varmaankaan ole :whistle:

Onnea taas uusille, meitähän on jo monta!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Olga Amelie Laitatko vielä sen lasketunajan niin voin lisätä sinut listaan. Ja tietysti tervetuloa porukkaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

äh, sama pää kesät talvet... eli LA 21.1.

Täällä on myös turvotusta mahassa, niinkuin monilla muillakin.

Ja pääkaupunkiseudulla asuvat voivat valita synnytyssairaalaksi minkä tahansa HUSin synnytyssairaaloista (eli NKL, kättäri, Jorvi, Tammisaari, Hyvinkää, Lohja ym.).






 
Tervetuloa Niinuska05 ja pikkuakka! :wave:

Juuri kun eilen menin sanomaan, ettei vielä ole kovin pahaa oloa ollut enkä ole oksentanut niin eikö tämä aamu sitten alkanut oksentamisella :kieh: Nuo hajut tekee sen.. Nytkin olin kahvia keittämässä ja tottakai se kahvi tuoksuu voimakkaalta ja siitä tuli huono olo.

Mahakipuja on nyt ollut, yölläkin heräsin siihen ja kovasti pelkäsin että mitä nyt tapahtuu. Toivottavasti on ihan normaalia!

*muoks* se piti vielä sanoa, että täällä on nyt hurahdettu mehujäihin :D kun tekee mieli jotain raikasta ja viileää niin tuon keksin viikonloppuna ja muutama onkin jo mennyt ;) mutta vähemmän noissa onneksi on kaloreita kuin tavallisissa jäätelöissä!
 
voi kauhistus kun täällä olikin tekstiä vaikka kuinka paljon..olenko mä tosiaan ollu niin kauan pois.. :D

voima :hug: kaikille niitä tarvitseville ja jaksamisia..ja onnea kaksosten saajille.. :heart:

siihen kahvigalluppiin jos vastaisin niin kahvi on kyllä alkanut pikkasen tökkimään..aamusin ei niin enää mene kuin ennen.Ja töissä ehkä korkeintaan yks kuppi kahvia kun ennen meni se kolme..saa nähdä koska työkaverit huomaa et mä en enää juokaan kahvia niin paljoa.. :)

ja sukupuoligallup esikoisestakaan en ottanut selvää joten en halua tästäkään tulokkaasta ottaa selvää..kumpikin saa tulla.. :D

).( tosiaan on tullut pidettyä vähän hiljaiseloa kun väsymys ollut kova..vois vaan nukkua ja nukkua..ei mulla esikosta tällasta ollu..ja sit makeeta ei tee yhtään mieli,tulee vaan huono olo jos jotain karkkia vähän syö..mut suolasta kyl menis enemmänkin.. :D mulla on eka neuvola 28.5. et hetken saa vielä jännittää.. :)




 
Onnea uusille ja tervetuloa!!

Hipkukka Taidan kokeilla porkkanoita ja rypäleitä heti tänään. Olo on aika kaamea. Tänään on ensimmäinen aamu kun tekee pahaa. :x Äsken söin mandariinin, mutta ei helpota. Kohta olisi aamupuuron vuoro, jos se auttaisi.

Meillä olisi tänään työporukalla juoksulenkki. "Unohdin" lenkkivaatteet kotiin, kun rintoihin sattuu juokseminen ja urheiluliivit on jossain muutolaatikon uumenissa. Harmi että joutuu jäämään pois.

Mies tulee näillä näkymin mukaan ainakin aluksi kaikkiin neuvola käynteihin. On niin innoissaan Taavista ja tuntuu kovasta odottavan sitä että vatsa kasvaa. Kai se sitten miehelle tulee vasta sitten todelliseksi kun näkee jotain todisteita vauvasta. =)

Lumi tuu kertoo lääkärin kuulumiset metuista. Me nähdään lääkäri ensi to varhaisultrassa.
 
Mulle vois lisää tonne tietoihin, että "poika olo". Se on nyt jotenkin alkanut omassa mielessä vahvistumaan:) Mut saas sit nähä mitä tulee!

Yritän parhaillaan saada alas jotain aamupalaa, cornflakesit ja hapankorput tuntuu olevan nyt ainoat mikä maistuu. Niin ja keltainen jaffa! Vähä sama kuin kuumepotilaan ruokavalio.

Työkaveri jutteli, että huono olo johtuisi usein raskaana olevilla suolatasapainon heittelystä? Kehotti mua kokeilemaan esim. suolakeksejä. Ostinkin tuossa paketin, vois niitä kokeilla maistella...

Ja kiitokset porkkana-vinkistä Hipkukka! Mietin juuri, mitä eväitä ottaisin töihin, taidankin mennä kaupasta hakemaan porkkanoita, kukkakaalia ym. ja paloitella niitä mukaan naposteltaviksi :)

Aurinkoista alkavaa viikkoa! :flower:
 
Heip, joskohan se tämäkin Iita ilmoittautuis tänne mukaan :)
Positiivisen testin tein tossa 01.05, mutta sitten en ole jaksanut lueskella pinoja niin en oo viitsinyt ilmoittautuakaan..
Mitäs kaikkea listassa olikaan, oon siis 30 v, ensimmäinen tulossa, ja sairaala on ilmeisesti Päijät-Hämeen keskussairaala (uusi lahtelainen ja neuvolaan vielä aikaa, se on 01.06) Työnimeä ei vielä ole, eikä ole oloja kumpiko sieltä ois tulossa.

Pahoinvointia tai lähinnä etovaa oloa ollut pari kertaa hetken, tämä aamu näyttää olevan hieman heikompi. Kaurapuuroa suunnittelin minäkin kun ei banaani enää auttanut, Lili78n viestistä sain vahvistusta ajatukselle vielä!

Semmottiset, onnea odotukseen kaikille :flower:


 
Lumi No, se voi sitten olla toinen juttu sinun kohdalla kun on eri syystä käytössä. Tää on jenkeissä paljon käytetty tyyli hoitaa raskauden aikana diabetestä mutta voihan se olla että menee osaksi insuliiniin vielä jossain vaiheessa. Toivottavasti ei mene mutta voi olla.
Ei se piikittäminenkään vierasta ole kun ekan odotusaikan oli raskauden aikainen diabetes niin silloin oli pelkkä insuliini käytössä.

Tässä muuten joku kyseli mitä ekalla neuvola käynnillä tehdään niin voisinkin kertoa mitä minulla viime perjantaina siellä oli. Se tosin käytiin lyhyen kaavan mukaan olotilan vuoksi ja silti se kesti tunnin.
Siellä tosiaan katsottiin taustatiedot kuntoon, ja täyteltiin loppuun neuvola kortti ( sen sain jo silloin 7.5 ekassa ultrassa käytyä ) sinne piti niistä edellisistä synnytyksistä laittaa tietoja ja mahdolliset keskenmenot. Sitten tupakoidaanko vai ei, käytetäänkö alkoholia, huumeita jne... jutut. Isän tiedot, sukulaisten sairaudet, pituus paino, ruokavalio (tässäkin kuulema tuli neuvolatädille taas haastetta kun olen lakto vegetaristi...,ihmetyttää kun alkaa aina se kysely sitten entäs kana, entäs kala että eikö ihmiset ja varsinkin sairaanhoitajat tiedä mitä kasvissyönti oikein on). Sitten siellä käytiin läpi näitä verikoe hommia, ja laittoi ekat labra lähetteet joissa kävin sitten jo tänään. Annettiin niitä vihkosia ja nyt oli kyllä hyvä vau´kirja jossa isälle oma osio. Sieltä on viime päivinä mies saanut tutkia näitä kiukun puuskia selittäviä tekstejä tiuhaan :LOL: Sitten katsottin hemppari, ja lääkeet mitkä käytössä, ja varattiin seuraava neuvolakäynti. Olikohan siellä jotain muuta? Ei tule nyt mieleen mutta kummasti se tunti meni. Niin sitten tietty niistä sikiöseulanta hommista oli mutta en halunnut aiemmissakaan raskauksissa sitä tehdä niin en nytkään...,tosin sitten sanoi ettei voiskaan tehdä kun on kaksi koska antaa virheellisen vastauksen. Sitten oli joku suomalaisen perimän tutkimus verikoe homma haluako osallistua jne...
Mutta minähän kävinkin jo aika aikaisessa vaiheessa joten varmaan jos olis pidemmällä ollut niin olis jo mittailtu enemmänkin paikkoja.
 
tekstiä tullut taas paljon :)
En ole vielä neuvola-aikaa varaillut mutta nyt kun näyttää ettei ainakaan vuotoja ole niin voisi uskaltautua varaamaan..
Väsymys on toisinaan ihan hirveä..istualleni voisin nukahtaa.Hiukan etoo jos nälkä pääsee yllättämään ja tänään kävin klo4.30 syömässä "välipalaa" :whistle:
Galluppit kahvia en juo koskaan niin ei tarvitse nytkään vähentää/lopettaa ;)
sukupuolta emme halua tietää,tosin kolme edellistä olen tiennyt tyttö-tai poikaolosta.ehkä sattumaa ;)
Isä ei luultavasti pääse kuin toiseen ultraan töiden vuoksi ja neuvolat käyn yksin/kuopuksen kanssa.
Muillakin täällä oli flunssaa,itsellä alkoi kaamea nuha viikonloppuna ja jatkuu edelleen samoin kuopuksella..hö! Mahan turvotus mieletöntä!samoin edellisessä odotuksessa.kahdesta ekasta ei ollut ollenkaan.ei kai tätä odotusta voi kauan salata kun kesäkin tulee ja vaatteet vähenee.sitten näkyy "pömppiskin" :LOL: vielä kun olen laiha niin näkyy extrahyvin kaikki turpoamiset..
mutta nyt välipalan kimppuun!
 
Nää syömiset on muuten jännä juttu. Kun nyt tosiaan porkkana ja rypäle on in. Edellisessä raskaudessa halusin syödä vain kaikkea rasvaista, lihapiirakkaa yms. Ja banaania söin silloin paljon, mutta kun oksentelu alkoi jäi. Minusta banaani maistuu ihan kamalalta, kun se tulee toisen kerran suuhun :$ Sianlihaa en raskaana ollessa kestä myöskään.

Noita neuvola käytäntöjä on hauska vertailla. Hiukan eroavat eripuolilla Suomea. Meillä ei esim saa lähetettä verikokeisiin, vaan neuvolantäti ottaa sen ekalla kerralla.
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa mukaan :flower: Meitähän alkaa olla jo mukavasti :)

Ihana kuulla,kun osa päässyt jo eka neuvolaan ja ultraankin.Vielä pitäisi reilu pari viikkoa neuvolaa odottaa ja siitä viikon päästä olisi ultra.Täällä meillä päin ei tarjota "normaali"raskaudessa kuin tuo varhaisultra,mutta ajattelin mennä sitten rakenneultraan omakustanteisesti.Ilmeisesti eri paikkakuntien välillä suuriakin eroja näissä ultrauskerroissa.Esikoisen kohdalla kaupunki tarjosi vain rakenneultran,mutta nyt käytäntö muuttunut.

Hipkukka mulla oli ensimmäisessä raskaudessa myöskin tuo terveellisen ruuan himo alussa.Ikävä kyllä se ehti loppua kohti muuttua lihapiirakka linjalle :LOL: Aamuisin mulla pahoinvointi niin rajua ettei edes vesi pysy sisällä.Olenkin nyt viipaloinut sitruunaa veden sekaan ja pitänyt kannua jääkaapissa.Ihana raikkaan makuista ja tulee paremmin juotuakin kuin pelkkää kraanavettä.Mulla on pahoinvointi ja oksentelu nyt niin rajua,että pitää yrittää pitää nesteytyksestä hyvä huoli.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :flower:
 
Hipkukka Minä sain itse valita edellisessä raskaudessa, annanko neuvolantätin ottaa verikokeen vai haluanko suoraan labraan.... No minulla kävi niin, että pyörryin kun neuvolantäti otti verikokeen. Kävin sitten antamassa labrassa uuden verinäytteen ja olin valmiiksi vaakatasossa. :D Tais olla jotain raskauden tuomaa herkistymistä...

Mulla tuo pömppismaha uppoaa varmaan ihmisiin "edellisen raskauden jäänteenä" :D Onneksi kaikki ei tiedä, että se "jäänne" kerkesi kadota jo tässä välillä...

Huomenna ajattelin varata aikaa ekaan neuvolakäyntiin, ei ole ollut mahdollisuutta aikaisemmin soitella ajanvarausaikaan sinne...

Pikaisia paranemisia kaikille muillekkin nuhanenille!! :snotty:
 
Nopsaan kerron vielä tälle päivälle metuista. Soitti se lääkäri ja oli sitä mieltä, että lopetan ne metut nyt HETI!! :eek: Yritin selittää, että olen kyllä toisenlaisen ohjeistuksen aiemmin saanut, mutta koska sitä ei oltu kirjattu minnekään niin oli sitä mieltä että heti on lopetettava.. Minä en kyllä usko tätä nyt todeksi yhtään. Joten senpä takia käyn huomenna toisella lääkärillä ja kysyn hänen mielipidetään vielä.. ja soitan ehkä neuvolaankin ja kysyn sieltäkin mielipidettä :D Tuon tämän päiväisen lääkärin mukaan metut pitäisi lopettaa nyt viikon sisällä, nyt heti jättää yksi pois, kolmen päivän päästä taas yksi ja sitten kolmen päivän päästä jättää se viimeinenkin.. Jotenkin tuntuu että ihan liian nopeasti, minkälaisen ohjeistuksen Lili sait lopettamisesta? Eli siis miten nopeasti vähennät nuo?
 
:wave: Mie tulen nyt varovaisesti vilkuttelemaan tänne. :D Viikonloppuna plussasin ( neljä testiä, joo-o , nyt uskon jo :) ) , viikkoja olis nyt kaikki 5+1 , La ois 17.1.2010 , synnärinä KOKS, ja esikoinen tulossa, mitäs muuta, eipä nyt muista. onkai jotenki pää ihan pöllähtäny vieläki tästä :heart: olin tän kierron jo muka luovuttanu, en yhtää uskonu et ois napannu. :heart:
 
Minut voi poistaa listalta, vuoto yltyi sunnuntaina, ja mukaan tuli hyytymät ym. :'(
Tänään kävin lääkärin vo:lla.. Huhheijjaa, kaikki menee ihan samallalailla kuin viimeksi (joulukuussa). (silloin oli 7+1, nyt 7+0). Ensin tiputtelua, sitten yhtäkkiä vuoto runsastuu ja kivut samalla. Viikon päästä jälkitarkastus, katsotaan sitten tarviiko kaavintaa tms. Viimeksi ei tarvittu onneksi. Mutta jos vielä kolmannen km:n saan perättäin, saa vauvat syntyä muille, se on jo liikaa. Jos edes enää uskallan yrittääkkään. :ashamed: :'(

Teille tammimasuille mukavaa masunkasvattelua ja hyvää kesää! Ja nauttikaa raskaudesta! :)
 
Voi ei Tash! :hug: :'(

(.): Massu on aika turvoksissa iltaisin ja palelu jatkuu edelleen.. Tissiressukat joutuu myös taas koville, vasta kuukausi sitten lopetin imetyksen ja nyt alkaa rinnat kipeytymään hormoneista. :D

Meillä mies ei tule neuvolaan, ei ollut esikoisestakaan. Ultriin tulee mukaan jos töiltään pääsee. Varhaisultrassa kylläkin käyn varmaan yksin.
Mitähän vielä.. Kahvi maistuu ihan entiseen malliin mutta vauvan pissavaippa kävi nenään erikoisella tavalla.. :x

pikkuakka 4+2 (?)
 
Voi ei Tash, voimia!

Meillä mies ei kans neuvoloihin tuu mukaan, mutta ultriin kyllä :)
Huomasin eilen että apelsiinin haju oksetti kaupassa :D Outoa.. Ja ennen rakastin sitruunateetä, nii eilen maistu iha hirveelle, ei menny alas :O

Ja pahoinvointi 24/7 jatkuu...

Niinuska+ pirpana 4+1
 
Tash :hug: Voimia

Tänään alkoi kahvi tökkiä. Yleensä juon ainakin 3-4 kuppia aamulla. Nyt kahvi tuoksuikin ällölle.

Edellisissä raskauksissa vatsa on alkanut näkyä, joskus rakenneultran jälkeen. Luultavasti en kerro monellekkaan tästä raskaudesta ennen sitä. Viimeksi kerroin kaikille heti plussan jälkeen ja sitten piti kertoa kaikille myös keskenmenosta. Nyt olen varovaisempi, saattaa toki olla, että varhaisultran jälkeen en pysty olemaan hiljaa! Ultraan on aikaa vielä viikko...

Zaara ja Hertta 6+3




 

Yhteistyössä