***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Tervetuloa uusille :D ja taustalla olijoille myös samantien tervetuloa näin etukäteen ;) Varmasti siellä on moniakin, jotka odottaa ensin tiettyä etappia, ennen listautumista. Mukaan vain, vaikka viimemetreillä :D

Eipä itsellä mitään kirjoiteltavaa ole. Samaa epävarmuutta. On/off-vuotoa, kivuilla ja ilman. Mahakramppeja ja kuukautisjomotusta. Kuvotusta ja väsymystä... JA välillä ihan normaalia oloa. Muutaman kerran ollut lähellä, etten ole soittanut klinikalle. Ensi torstaina on ultra. Sinne, kun nyt selvittäisiin ekana.
Ei olla siis oikein pahemmin vielä uskallettu pohtia auton vaihtoa, hankintoja yms. Tosin esikoiselta (1½v) on paljon vielä tallessa. Joten eipä niillä kiirekään. Juuh, välillä vähän positiivisemmat fiilikset ja välillä jotain ihan muuta...

Hipkukka ja AatosII 6+
 
Tervetuloa uusille =)

Me asutaan 56 neliöisessä kaksiossa ja kyllä tänne nyt ainakin pienen lapsen kanssa mahtuu. Autojakaan ei ole nyt suunnitelmissa vaihtaa, mulla Ford ja miehellä Audi.

Vauvalle ollaan jo hankittu vaikka mitä, turvakaukalo, hoitopöytä, vaatteita. Sänky ja vaunut on katsottu valmiiksi mutta vielä ei ole ostettu, vasta sitten lähempänä.

Mä soitin tänään neuvolaan ja varasin aikaa. Terkkari ei uskonut, että olisin raskaana kun ei ole menkkoja tullut keskenmenon jälkeen. Onko muilla tällaista kokemusta? Sit sain ajan varhaisultraan. Sanoin, että en halua yhdelle tietylle lääkärille koska ei meinannut keskenmenon jälkeen tarkistusultrassa löytää kohtua. Sille nyt aika kuitenkin on, yritän sen saada vaihdettua toiselle lääkärille tai sitten taidetaan mennä yksityiselle.

Me ei olla kerrottu kun muutamalle vasta vauvasta. Ekasta ehdittiin kertoa usealle ja se sitten menikin kesken niin en jotenkin uskalla asiasta vielä puhua. Pelottaa kuitenkin se keskenmeno. Nyt kyllä toivon, että pysyy matkassa.

Täällä taisi joku kysellä seksistäkin (vai muistanko väärin). Me ollaan ihan samanlaisesti harrastettu sitä kun ennen plussaakin. Nyt kyllä alkaa mun väsymys vaikuttaa mutta kai sitä piristyy.

ON: Rinnat on ihan älyttömän kipeet, rintsikoiden pito jopa sattuu (ostin jo isompiakin) ja väsymystä on. Alavatsa on kipeä ajoittan ja sellaista hassua "kutinaa". Vois luulla, että on perhosia vatsassa.
 
Heips!! Olen 22v yhden Rakastettavan Laura-tyttösen äiti ja Ville nimisen 25v miehen kihlattu ja 2 koiran emäntä joka odottaa oletettavast =) toista ihanaa lapsosta :heart:

Meillä on ollut pikku kakkosesta puhetta syksystä asti kun Laura tyttö syntyi.. tämä on nyt sitten ns tehty vahinko vauva..:p jota toivotaan ja rakastetaan jo nytten :) <3
Se miksi tuolla ylempänä lukee oletettavasti ni johtuu siitä että tein viikko sitten raskaustestin, 2pvä menkkojen ollessa myöhässä ja ihan selkeä viiva testiin tuli, pientä alavatsa kipuilua on ollut ja seisomaan noustessa huimannut mutta siinä kaikki "oireet"... Lauran raskaus aika on niin selkeästi vielä muistissa ja vertaan oireita siihen aikaan jolloin oksensin yötä-päivää-aamusta-iltaan ja mikään ei ollut niin kuin luvataan; nainen parhaassa voinnissa.. :)
Neuvolassa ei olla käyty, netin laskureitten mukaan LA on 18. 01 -10, synnäri sks ja toinen lapsonen...

Eli jos saan liittyä joukkoonne jota olen jo tovin seurannut..

-Väpä ja kirppu rv5+4- :heart:
 
Tervetuloa uusille.

lily of the... Mäkin asustelen Hesassa ja oon miettinyt, että kiva kun oon vuorotöissä. Meilllä vuorot tehty jo kesäkuulle reipaaasti. KIva säätö alkaa sitten vuoronvaihtojen kanssa.

Mulle voisi lisää etusivulle synnytyssairaalaksi Naistenklinikka.

Ei olla tehty vielä mitään hankintoja vauvalle. :) Varmaan sitten tuossa kesällä aletaan katsella jotain. Siinähän se kesäloma menee kun käy shoppailee kaikenlaista.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Täällä ollaan aikamoisen väsymyksen kourissa! Viime yönä 12 h unet :whistle:

Töistä.. Minun työ ei ole mitenkään fyysisesti raskasta, joten uskoisin että voin olla töissä ihan loppumetreille asti, jos nyt ei mitään ihmeellistä satu.. Kovasti toivoisin, että voisin olla sen kolmekin vuotta kotona, mutta ei se ole mitenkään mahdollista..

Auton vaihtoa ei onneksi tarvitse tehdä, nykyisellä pärjätään oikein hyvin =)

Nykyinen asuntokin menee oikein hyvin montakin vuotta.

Eilen katselin kaihoiten lastenvaateosastolle, mutta sain ainakin vielä pidettyä itseni sieltä pois :D Miehelle kyllä sanoin, että kunhan se eka ultra on ohi ja kaikki hyvin, niin sitten lähdetään vähän shoppailemaan :heart:

Lumi ja Lilliputti 7+5
 
Pitäsköhän minunkin tänne hypätä kyytiin vaikka uskonkin vakaasti et meille helmivauva tulee,koska kaksi edellistäkin mennyt reilusti yli :/
Eli kolmas lapsi meille olisi tulossa ja la 29.1.10,tosin joka kerta neuvolassa viel muuttunu,mut näin nyt mennään ainakin toistaiseksi.Synnärinä KOKS.Ikää mulla 27,miehellä 28,tytöt 5v ja 1v.
Tää tärppäs 7 tai 8 kierrosta,ihan en oo itekkää mukana ku toista lasta yritettiin 3v ennen ku tärppäs ni sit yritin olla nyt stressaamatta ja heti tuotti tulosta,tosin näin jälkeenpäin ku alkaa miettii ni voi olla et toi toisen saaminen kesti siks ku repesin esikon synnytykses aikasta pahasti ni varmaa menny pitkää arpien paranemises,mä ku silloin aikoinaan kysyin et kuin monta tikkii sinne ap:hän tuli ni vastaus oli vaa et et ees haluu tietää :/

Myö asutaan maalla ihan tavis omakotitalos,ei siis viljellä eikä kasvata muuta ku ittejämme ja kahta koiraa.Vanha talo joten remonttia piisaa yllin kyllin :/
Eiköhän tää nyt riittäs tälle erää :wave:
 
Heippa kaikki uudet ja vanhat :heart: :wave:
Mä sain jo ens viikon torstaille neuvola ajan :whistle: Kyllä jännittää!
Mä olen raskaassa työssä tällähetkellä joten saa nähdä kuinka kauan pystyn tekemään töitä. Ennen oli mulla työpari,mutta nyt hänkin joutuu alkaa tuuraamaan kesälomia. Voi kurjuus. |O
Mulla on aina iltaisin kuvottava olo mutta ei oo viel sellasta oikein raskauspahoinvointia niinkuin esikoisessa. Silloin asuin vaan sen 3kk siel vessassa :LOL:
Juu mutta nyt täytyy alkaa lukee uutta kaksplus lehteä,kun eilen sen kaupasta ostin =) :flower:

KiaralA + Kitty :heart:
 
Onnea uusille!! :heart: :heart:

Ihanasti on taas tullut juttua tänne ja monta uutta galluppia!

Asunto-G Meillä sinällään mielenkiintoinen tilanne kun asutaan erikseen. Suhde kun on melko tuore, niin yhteenmuutto vasta edessä. Muutan miehen rivarikaksioon 58m heinäkuussa. Talon rakentamista on suunniteltu -10 ja tontti on tiedossa.

Auto-G Vaihdoin auton maaliskuussa ja sillä pärjätään syksyyn. Katotaan jos sitten hankitaan toinenkin auto. Hyviä nää keskustelut täällä. Tajusin että mun autosta ei saa airbagia pois päältä, joten kaukalo ja mut laitetaan sitten taakse ja koira eteen :) Koira tykkää seurustella niin kauheasti joten vauva ja koira on pidettävä ainakin alkuun erillään ennen kuin koira tottuu.

Työ -G Mulla määräaikainen työ joka loppuu alkuvuodesta-10. Näillä näkymin jään kotiin ehkä vuodeksi ä-loman jälkeen. Ja toinenkin saisi tulla melko pian.

Hankintoja Olen ainoastaan ostanut sellaisen pienen soivan lelun. Koira oli kyllä sitä mieltä että lelu on hänen. Kävi jopa hakemassa ankan kerran pöydältä salaa :LOL: Neuletta aloin neuloa ja vanhempien luona on jotain opiskelu aikoina tehtyjä vauvan vaatteita. Ostoksille lähdetään varmaan vasta syksymmällä.

Kertominen Olen kertonut lähimmille kavereille. Töissä en kenellekään. Sukulaisille ei ole kerrottu. Kun ollaan niin hetki vasta oltu yhdessä, voi olla pikku shokki että vauva on tulossa. Äitille tekisi mieli kertoa, kun tiedän että se on ihan innoissaan. Mutta ehtii se siitä riemuita vielä pitkään. Kerrotaan varmaan ekan neuvola ultran jälkeen, jos vain maltan odottaa siihen asti.

Varhaisultra on torstaina 7+4. Ihanaa kun pääsee kattoon Taavia. Mua ei kauheasti huoleta että olisi jotain huonosti, kun oireet on koko ajan että raskaana ollaan. Tietty nää palstan KM on aina pysäyttäneet. Ikinä ei voi tietää, mutta parempi yrittää olla surematta etukäteen.
 
Johan on sateinen sää :eek:
Tuntuu,että itekin on ihan nuokuksissa.
Tää viluttaminen on ihan mahdotonta.
Ja kun tunnetusti siihen ei auta sen enempää pukeminen kuin kuuma juotavakaan ;)

Saas nähdä,koska pikkuveljellä perhe lisääntyy,kun nuo tällä hetkellä pienimmät saatiin yht`aikaa ja puhe oli että uudetkin samalla tavalla
:D

Äiti totes,että sen täytyy ruveta pitämään jo kirjaa lapsenlapsista,että muistaa nimet yms. :LOL:

Mut löytää myös FB:sta :attn:

Nyt siirryn sinne puolelle Farmia hoitamaan :LOL:

Tuulia ja Nöpö 5+4
 
täällä siirryttiin sängystä sohvalle..Väsymys on kyllä niin suuri.

Eilen käytiin miehen kanssa lastentarvikkeessa, voi että kun siellä oli taas niin kivoja juttuja.. olisin ostanu kaupan tyhjäksi jos mahollista.

Varhaisultrassa olin kun viikkoja oli 7+4 ja nyt siitä siis se reilu pari viikkoa ja kyl on taas vaan hiipinyt sellanen olo että ei siellä enää mikään elossa ole. Ihan kauhia tunne.. :/

Pitäisi lähteä kukkakauppaan ja täyttää tuo parveke muutamilla kukilla :flower:

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

pippur1 ja masukki 9+1
 
Äityli30, Väpä08 ja kujakatit Tervetuloa porukkaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

Tammikuun4 Aika jännä että ovat päivän takia vaihtaneet laskettua aikaa. Just neuvolassa sanottiin viime viikolla ettei muutaman päivän heittojen takia laskettuja aikoja muutella. Tässäkin varmaan sitten erilaisia käytäntöjä eri paikoissa.

Lily Ultrallahan sais sydänäänet näkyviin jo hyvin noilla viikoilla. Eli onko se tavan neuvola vaan sitten? Meillä on aina erikseen tavan neuvola ja lääkäri neuvola, ja tavan neuvolassa ei ultrata mutta lääkäri neuvolassa kylläkin.

Petite Lapsille kerrottiin kun sydänäänet tuli esiin niin sitten. Molempien vanhemmille on kerrottu, ja minun on pitänyt töissä kahdelle työkaverille kertoa ja mies on kertonut yhdelle työkaverilleen. Sitten olen yhdelle ystävälleni kertonut.
Muillepa kuin sisarille ei sitten olekkaan tarvetta kertoa, huomaavat kun huomaavat.

Hankinnoista: Ei ole vielä hankittu yhtään mitään.

Eilen oli huonoa oloa mutta nyt taas suht siedettävä pienillä yökillä olotila.
Sain siivottua jo ja kohta kai pihalle katsastelemaan tilannetta.

Rattoisaa lauantaita kaikille :heart:
 
Enie Ainakaan viime raskaudessa ei ultrattu neuvolassa kertaakaan, ei lääkäri- eikä tavallisessa neuvolassa. Tää eka neuvola on tavallinen neuvola, mut tosiaan lääkärissäkin on vain katsottu kohdunsuun tilanne, en usko että niillä edes on ultralaitteita. Ultrat on olleet koko raskauden aikana ne 2 kpl synnärillä, plus sitten mitä yksityisesti käy.
 
Kiitos paljon vastanneille, ihanaa että moni on uskaltanu jo kertoakin raskaudesta. Mulla tuli joku rimakauhu sen suhteen :ashamed: Pelkään ihmisten reaktioita,kun meillä jo niin monta ennestään. Tiedän,että asia ei muille kuulu,mut kyllähän se satuttaa jos tulee v-mäisiä kommentteja,vaikka miten yrittäs näyttää ettei sellainen kosketa. :ashamed:

Lapsille kerrotaan todennäköisesti siinä vaiheessa, jos/kun tulee pahoinvointia ja jos sitä ei tuu,ni sitten juhannuksena. =) Isovanhemmille ei tekis mieli kertoa lainkaan, äitini hössöttää ihan liika ja anoppi taas tuomitsee, meille ei ois saanu enää neljättäkään syntyä. :/

Mutta se siitä. Muuten olotila on vielä mitä parahin, väsymystä on, ja nippailuja alapäässä mut alkaa olla jo tottunu tähän kuumeiseen oloon :D Ylihuomenna pitäs vasta menkkojen alkaa ja aattelin tehdä juhlavasti silloin vihoviimeisen testin. :whistle:
 
Kiva,tullut monia lisää joukkoon! =)
Gallupeista ei olla kerrottu kuin mun hyvälle ystävälle ja pikkusiskolle..varmaan paljastuu tässä lähiaikoina kun alan muistuttaa "haamua" :LOL: muutenkin isovanhemmille kerrotaan ajoissa.muille siten ultran jälkeen vasta.
Työ vakituinen paikka hoitoalalla ja oon kuopuksesta 08/07 nyt hoitovapaalla ja aion seuraavastakin olla kolme vuotta..kyllä sitä sitten vielä ehtii töitä tekemään.. ;)
Rahaa tosin ei sitten ylimääräistä ole ja joskus pitää mennä säästötilillekin :whistle:
Pääasia että ei tarvitse aloittaa hoitorumbaa minkä kahden vanhemman kanssa ollaan jo koettu..kyllä tässä pärjää kun ei osta mitään ylimääräistä..
Asunton.400m2 vanha maalaistalo.miehen suvun sukutila,ei tosin eläimiä/peltoa metsää vain.remonttia on sit eläkkeelle asti :LOL: tai sisätilat kunnos mutta ulkovuorimaalauksen loppu tiedossa tänä kesänä..

tasainen kuvotus päällä pitkin päivää ja syödä pitää kokoajan ;)

muoks!hih,alussa gallupeista ei ola kerrottu.tarkoitin raskaudesta :LOL:
 
Anteeks omanapaisuus mutta väsymys on valtava enkä oo jaksanu pysyä kärryillä mitä täällä tapahtuu....ainakin uusia tullut paljon, ONNEA kaikille! Välillä on sellanen olo etten raskaana olekaan paitsi tää väsymys on ihan mahdotonta...päikkäreitä vähän väliä ja yöllä 12 tuntia unta. Miten ihmeessä jaksan töihin mennä maanantaina?!
Pippur mulla kans skeptinen olo iskee välillä ja mietin jo käynkö toisen kerran varhaisultrassa....no en käy kuitenkaan käy kun ei mitään järkeä mutta viimeks km juuri näillä vkoilla niin pelottaa ihan hirveesti.
 
Heippan vaan kaikille taas :)
Kamala ukkosen ilma ainakin täällä Turun suunnalla! :eek:
Nyt onneks rauhottuu jo hiukan, ku tuo pikkunen esikoinen 3 v pelkää hirveesti :(
Onneks oli kaveri kylässä nii oli seuraa mulle ja rinsessalle! :)

Olo: on paha.. Oksettaa mutta onneks ei enää oksennus tuu.. :) Väsyttää 24/7.
mielialat vaihtelee koko ajan, itkettää kaikki.. :D

Asunto: 75 neliötä kerrostalossa, kiva piha ja naapurit, huoneita tarpeeksi ja tilaa :)

Ihanaa odotusta ja tarrasukkia kaikille! :)

Niinuska05+ pirpana 4+5 :heart:
 
sohvi77 : Joo sitä mäkin oon miettiny että ultraan vaan yksityiselle..mutta jos nyt ei hulluiksi ruvettais :D Mulla kumminkin se nt-ultra 2vkon päästä. Mutta se on pitkä aika kun odottaa. Itellä kans tosiaan keskenmenoa takana niin pelko voittaa :/

No mutta koitetaan jaksaa.. Oireita on mutta miksi niihinkään ei usko?

pippur1 ja masukki 9+1
 
Mua kyl mietityttää et oonkohan ees raskaana kun olo ihan normaali :eek: Nooh näillä mennään kunhan(toivottavasti ei) toisin todistetaan.

Galluppeja oli taas.
Kerrottu hyvälle ystävälleni ja sisarelleni. Yleensä kerrottu heti mut nyt jotenkin en halua. Meillä kolme pientä lasta niin epäilen saavani kommentteja jotka tässä tilassa loukkais. Kaikilla kyl varmaan tiedossa et meidän lapset ei jää kolmeen mut :/ Katsellaan kauanko pysyy salassa kropan suojissa tai mun suljetussa suussa :LOL:

Asutaan reippaat 300 neliöisessä talossa, miehen kotitilalla todella korvessa ja viljellään ja jatkojalostetaan kasviksia. Työpaikka muualta löytyy myös mut sieltä olen 5 vuotta ollut äitiys- ja hoitovapaalla. Teen kyl koko ajan tuurauksia ja olen kiireapulaisena mut koko aikaiseksi en pysty menemään.

Auto ollut tähn asti passeli kolmelle turvaistuimelle mut joka tapauksessa oli tarkoitus syksyllä vaihtaa 7-8 paikkaiseen. Nyt sitä suuremmalla syyllä ;)

Farfalla ja Otus rv 4+6 (tai luultavammin 3+6 )

*muoks
Etusivulle voi laittaa iäksi 31v (kun kohta täytän), työnimeksi Otus ja la taitaa olla 24.1. jos tarkkoja ollaan eli edetään sen mukaan vaikka viikon vähemmän se kyl on. Vai mitä mieltä viisaammat on kumman mukaan alan elää?
 
alice in wonderland Näin se välitettavasti on että pahat kokemukset aina kummittelee taustalla vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta.


Onkos jollain kokemuksia aikasemmista raskauksista noista koti-dopplereista?? Ovatko toimineet ja kuuluneet sydän äänet?


pippur1 ja masukki 9+1
 
Lily Pitää taas olla onnellinen tästä meidän neuvolasta jota ei kyllä ole oikein osannut aina arvostaa kun sentään on ultrat ja pelit, eikä sinne pääsyä säännöstellä vaan sinne pääsee tosiaan jo samalla tai seuraavalla viikolla yleensä jos on tarvis.

Petite On kyllä outoa käytöstä ihmisiltä jos on varaa arvostella toisten lapsi määrää.
Minun ystävällänikin on neljä lasta ja haluaisi vielä lisääkin eikä tunnu yhtään ihmeelliseltä.
Kyllähän se kerran sanoi että ihmiset katsovat pitkään että onko he erään uskonto kunnan edustajia kun autosta purkautuu vaan porukkaa koko ajan lisää ja lisää. Mutta eipä hän välitä (eivät kylläkään ole) ja antaa ihmisten katsoa.

Mutta kuitenkaan en ymmärrä sitä että mitä se kuuluu kenellekkään montako lasta jollakin on. Onhan ennenvanhaankin ollut yli 10 lapsisia perheitä eikä kukaan ole katsonut kieroon tai ole katsottu että nuo ovat "sitä" porukkaa joilla ei ole televisiota.

Ok, mutta kohta saunaan kunhan tytöt tulevat sieltä ensin pois.
 
pippur1: Mulla on tuo Angel-sounds doppleri ja hyvin toimi! Kaverilta kuunneltiin sillä ekan kerran rv9 äänet, eli aika aikaisessa vaiheessa kuuluu tuollakin! Kyllä se todellisen helpotuksen monesti soi kun iski paniikki vauvan voinnista. :) Täytyykin kaivaa laite esille, kohtahan sitä voi taas kokeilla!

Työ: Mä oon nyt hoitovapaalla vakkariduunistani ja meinaan olla tästä toisestakin sen täydet 3v kotona.

Auto: Meillä on farkku Volvo ja toinen pitäis ostaa piakkoin kun tulee muutto vähän syrjemmäs..

Asuminen: Asutaan toistaiseksi ahtaasti rivarikaksiossa mutta aletaan talvella (jos suunnitelmat toteutuu) remontoimaan appiukon omakotitaloa itsellemme. Muutto maalle siis edessä! :D

Kertomisesta: Mä en oo uskaltanut puhua raskaudesta vielä kuin ihan muutamalle ihmiselle, oma äitini on ainut sukulainen joka tietää.. Ekan ultran jälkeen varmaan paljastetaan jos joku erehtyy kysymään.

(.): Olo on ihan normaali, ihan kuin ei raskaana oliskaan. Välillä masussa polttelee, siinä kaikki. Toivottavasti kaikki on pikkuisella hyvin.. :|
 
pikkuakka : kiitos vastauksesta.. Pitäisköhän sellainen omaksi iloksi tilata, olisi jännä kuunnella pikkusen jumputuksia. Kohta tosiaan voisi jo kuuluakkin.. Mutta mitenkähän mahtaa nuo omat vatsanpeitteiden määrä vaikuttaa kuuluvuuteen? :p


 

Yhteistyössä