***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Muuten, tuli mieleen tosta lasketun ajan laskemisesta, onko siinä oletuksena 28pv kuukautiskierto? Kun olen netin laskureilla sen laskenut. Itselläni keskimäärin kierto 26 pv. Joten taitaako nuo netin laskurit sittenkään pitää paikkaansa?
 
jenninho Kiva laskuri, se kertoi että meidän vauvan sydän alkaa lyödä 13.5.

Väsymystä.. väsymystä... etoo... ja väsyttää... muitakin oireita löytyy, mutta väsymys on valtava. Tänään pitäisi jaksaa vielä mennä töihin.

 
Onnea taas uusille plussanneille! :flower:

Mulla ei ole yhtään pahoinvointia... Ehkä pitäisi vain olla onnellinen siitä. Väsymystä on, mutta mä oon ollut väsynyt kyllä viimeiset 30 vuotta :LOL: Siis tää ei ole mulla mitään uutta. Nukun normaalistikin 9 h yössä ja joskus päikkärit päälle.

Miltsu mulla välillä särkee alaselkää, mutta se saattaa mulla johtua suuresta keltarauhasesta joka oireilee. Mulla kaikki mahan puolen kivut säteilee selkään.

Enie mulla oli kanssa noita repäisykipuja jo vähän ennen plussaamista, eli kun nousi sohvalta tai sängyltä nopeasti niin nivusissa vihlaisi kovaa. Nyt ei ole enää ollut, hmmm... Vitsi kun pitää kytätä kaikkia oireita, ja kun niitä ei tule enää seuraavana päivänä niin heti epäilee pahinta. Pitäisi vaan rauhassa malttaa odottaa.
 
Mustakin toi oli aika kiva sivu, siellä on just kaikkee tommosta "pikkutietoa" mitä muualla ei oo, ja aika kivasti myös se että mitä kehossasi tapahtuu tälläviikolla...

Esim tää oli kiva kuulla: "Mielialan vaihtelut ovat tavallisia 7. - 10. viikoilla ja uudelleen raskausajan lopulla. Mielialan ailahtelut ovat hyvin yksilöllisiä, ja mieli voi ailahdella hyvin nopeasti tunteesta toiseen. "

Eilen itketti ku kanadan maalivahti näytti niin surullisesta ku suomi teki maalin. :LOL:
Normaaliako?
 
Onnitelut uusille plussanneille! :flower:

Oli kätevä laskuri, oli monenlaista tietoa. tuon laskurin mukaan LA olisi 28.12, mutta katsotaanhan nyt kun käyn ultrassa ja neuvolassa, kyllä ne siellä tietää parhaiten =)

Juu, jenniho, on aivan normaalia itkeä kanadan maalivahdin ilmeille tässä vaiheessa. Muulloin ei ehkä :D
 
Kiitos kovasti onnitteluista :) Tänään onkin ollut vähän kovemmat vatsakivut, ja kahvia tekee mieli, mutta kun saan kupin eteeni niin en haluakaan juoda sitä? Muistin juuri, että minullahan on gynekologi (vuositarkastus) tällä viikolla. Jos vaikka pääsis kurkkimaan 'Manfredia' vähän tarkemmin :D Ensimmäistä lastamme tässä odotellaan ja tulevana äitienpäivänä kerrotaan uutinen myös tuleville mummoille.
 
jenninho joo, tuttua on tuo mielialan vaihtelu. Yhtenä aamuna en tosiaan tietänyt minkätakia itkettää mutta niin vain teki.

Nyttemmin ei ole kuin se kiukku pääasiassa, ja sekin tuntuu johtuvan tästä koko ajan päällä olevasta väsymyksetä. Ei auta vaikka miten paljon nukkuisi niin lisää vaan jaksais.
Töissäkin vaan suuta repii ja silmät ei meinaa pysyä auki.

Miltsu Tuo on oikea asenne. Itsellä se skeptisyys on alkanut onneksi jo vähentyä ja lauantaina piti jo käydä "kokeilemassa" kaupassa vaunuja :LOL:
Pinnasänkyjä myös vilkaisin ja syöttötuoli valikoimaa.
Senkään vuoksi ei viitsi vielä ostaa mitään pientäkään, kun asiasta ei ole kerrottu vielä lapsillekkaan. Ajattelin että sitten kerron kun on ultrassa näkynyt että "Nörtti" voi hyvin.
Ja muutenkaan ei ole kerrottu kuin miehen vanhemmille, yhdelle minun työkaverille ja yhdelle ystävälle.

P.S olinpa muuten hienosti toivottanut aamulla aurinkoista sadepäivää :LOL:
 
Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! :wave:

Tänään ehti kyllä mieliala vaihdella.. Alkoi nimittäin paha olo, aamulla etoi niin että piti käydä vessassa yökkimässä, mutta ei sentään tarvinnut oksentaa. Samoin pitkin päivää tullut huono olo hajuista ym. Ja voi että olin iloinen tuosta :LOL: Varmana siitä että nyt on testin pakko näyttää jo vahvempaa plussaa kävin ostamassa testin ja tein sen äsken.. Eikä se viiva ollut muuttunut yhtään vahvemmaksi :( Voiko olla ettei testi näytäkään jostain syystä vahvempaa viivaa, vaikka kaikki olisikin hyvin? Kovasti pelottaa, ettei tästä nyt mitään tulekaan..

Eilen soitin neuvolaan ja kysyin kannattaisiko käydä verikokeessa, mutta oli sitä mieltä että testata vielä vaan uudestaan ja sitten ensi viikolla vasta verikokeeseen, jos edelleenkään ei viiva vahvistu. Neuvolaan varattiin kuitenkin aika toukokuun lopulle.

Me ei olla vielä kerrottu tästä kenellekään, kun en ihan täysin itsekään vielä asiaa usko todeksi.. Kunhan saan jotain virallista varmistusta siitä, että raskaana ollaan eikä ole tuulimuna kyseessä niin sitten jossain vaiheessa tästä voisi jollekin kertoakin :D
 
Tervetuloa munkin puolesta uusille plussaajille ja onnea jokaiselle!!

Mussu -pääsin eilen soittoajalla läpi polille ja kävin tänään aamulla verikokeessa. Oli aika ihanaa kun hoitaja soitti tyksistä päivällä ja kertoi sen mitä testit on näyttäneet eli kyllä, vauva on tulossa. Jotenkin huojentavaa että joku muukin on tuloksesta samaa mieltä =) Sitä monen epäonnistumisen jälkeen on vain hankala uskoa että nyt viimein kävin näin.
HCG oli 522. Sain samalla varhaisultran ajan 28.5.

Mites sitten neuvolan käynnit. En ajatellut vielä soittaa aikaa sinne. Milloin (raskausviikolla)on eka käynti ja mitä se käynti pitää sisällään? Vai onko se viikon 12 ultra ensimmäinen käynti?

Jennihon linkki on tosi kiva. Aika kiva kun näkee ajan koska alkaa sydän lyödä jne.

Kävin koiran ja kaverin kanssa 6 km lenkillä tänään. Vatsassa tuntui hassulta loppumatkasta, ei välttämättä kovin kivalta. Ei kai liikunnasta voi olla haittaa raskauden aikana? Jotenkin ajattelisi että olisi hyväksi liikkua? :eek:
 
Tervetuloa uusille :wave:

Lili, mä en päässyt eilen koko soittoajalla läpi lainkaan, tänään onneksi 20 min soittelun jälkeen. Ruuhkaa on kuulemma. Olisin myös päässyt testiin heti huomenna, mutta olen töissä aamussa, eikä täällä ole tyksi labraa lähellä, torstaina teen sitten ihan vartavasten reissun tykslabbiin. Hoitaja lupasi soitella torstaina jo takaisinkin. Jännää!

Eikös neuvolaan mennä siinä noin viikolla 8? Ennen ekaa ultraa, jos siis et mene tyksi kautta ultraan. Itse ajattelin, että varailen neuvolaa tyksin ohjeiden mukaan, varmaan vasta varhaisultran jälkeen.

Tänään oli työssä semmoinen vuoro, että seisoin koko ajan ja en tiedä, väsyttikö se vai raskaus, mutta VÄSYTTI - pian nukkumaan.
 
Lili78 Lääkärit on ainaki mulle aina sanonu et omien voimien mukaan, välttäen nostelua ja painojen kantamista...lenkkeily on siis vaan hyväks, tosin jos tuntuu pahalta, kannattenee pitää pieni huilitauko ;)

Jaahas ja oma napa :D
Oireita ei enää oikeestaa oo...pientä väsymystä enimmäkseen....voinee johtua siitä etten oo kerenny oikein kuunnella vointeja ku on joutunu juoksee ku päätön kana :LOL:
Viikot nyt 5+5 ja ylihuomenna eka neuvola :D
HALUISIN VAAN ULTRAAN JA VARMISTAA KAIKEN!!!!!!!!!
paljonhan yksityisellä maksais?
 
Onnea uusille plussanneille, toivottavasti saamme pitkän rimpsun aikaiseksi tammivauvoja ;)

Minäkin kokeilin tuota toista laskuria ja sen mukaan LA olis 6.1. en kyllä luota täysin siihen ku vain viimeiset pari kiertoa oli 20 päivää ja sitä ennen 28 päivää eli jossain siinä main..
no jos tuota laskuria nyt uskoisin niin tänään täynnä 5 vkoa :)

Itse ajattelin soitella neuvolaan, mutta varailen aikaa tuonne kesäkuulle ( kai sinne menis muutenkin ) ku olen muuttamassa ja ei ole järkeä käydä yhtä kertaa eri neuvolassa ja sitten vaihtaa.

Välillä on pahaa oloa ja vatsaa juilii aika tavalla jos päivän touhuilee. Kävelyllä olen käynyt, mutta juoksemisesta ei tule mitään ku pitäs kaksin käsin pidellä mahasta kiinni ettei tunnu pahalta se tärähtely..

Ekat mammahousut vedin jalkaan eilen ku ei oo yhtään kiva olla jos housut puristaa massua ku turvoksissahan se on aika tavalla. Kaiketi se kolmannen lapsen kohdalla alkaa pullistelemaan vielä aikaisemmin :)

Ei taida vielä äitienpäivänä uskaltaa omalle äidille vauvasta kertoa ku mitä vaan voi vielä sattua, toisaalta olis niin kiva kertoa ku emme näe kovin usein äidin kanssa..

Mies nauraa mun vainukoiran hajuaistille, joka on todella älytön ja välillä itseäkin hirvittää ku kaikki tuoksut oikeen tunkeutuu nenääni ja kaikki pahat hajut saa etovan olon aikaiseksi..
 
Lumi Ootko testannu koko ajan saman merkkisellä testillä? Kuinka vaalea viiva on, onko sulla kuvaa vaikka laittaa? Toivottavasti kaikki nyt kuitenkin ok!

Lubi En tiedä missä asut mutta olen menossa Helsinkiin Femedaan ultraan, siellä ko. lääkärillä (Frederika Forsskåhl) jää kelakorvauksen jälkeen n. 60? hintaa. Todella halpa pääkaupunkiseudun ultraksi! Hinta vaihtelee todella paljon ja voi olla jossain jopa lähempänä 200?.

Itse tein vielä eilen testin :headwall: :D löysin citymarketista ainakin mulle uusia testejä ja hintaa niillä oli vain 3?/2 testin paketti. Plussaviivahan siihen tuli heti ja kontrolliviiva kalpeni sen rinnalla, kiva! Nyt jännäillään 15.5 saakka kun olis ultra. Tää vatsan turvotus on muuten järkky!

Mukavaa, vaikkakin sateista päivää kaikille! =)
 
Heippa!
Nyt olis täälläkin eka neuvola aika varattu, se on 27.5 jolloin viikkoja 9+2.

Kyl sinne vaan kannattaa ajoissa soitella! Mä esittelin itseni ja sanoin että aikaa tarttis varmaan saada kun seittemännellä viikolla mennäään niin sano et juu kyllä oliki hyvä jo soitella =)
Sitä mä mietinkii et pitääkö se niskapoimu-ultra tilata kui aikasin, ku eihän mulla oo ton ekan neuvolan jälkeen ku vajaa 3 vkoa siihen..?? ja se on siis eri paikassa ku neuvola... Mä en muista yhtään miten esikon kanssa piti toimia... :eek:
 
Moikka ja paljon onnea uusille plussanneille!!! :flower: Meitä on jo tosi paljon!Hitto, nyt kun vaan kaikki matkalaiset pysyisi kyydissä mukana!!

Muut on jo varannut kovastikin neuvolaa jne. - mä en vielä ole jotenkin pystynyt, pelottaa vielä niin paljon, että tää kaikki otetaan taas pois multa...(keskenmeno viime kesänä) Ultra mulla on ensi viikon torstaina meidän hoitopaikassa. Ei kyllä hajuakaan mitä maksaa, paljon luultavasti, kun hoidotkin on niin hemmetin kalliita.

Nyt on menossa 5+2 ja oireita ei vieläkään mitenkään hirmuisesti ole, ruoka maittaa ja tissit turpoaa ja kipuilee iltaisin ehkä vähän...Välillä vähän yököttää ja väsynyt nyt olen muutenkin. Pissalla kyllä käyn, nyt ekan kerran viime yönäkin tuli käytyä!!!! :p Johtuu kyllä siitä, että juon koko ajan...Kammo jano koko ajan. Ja valkovuotoa on ihan kohtuullisesti kyllä...Yök...

Onko täällä muuten tamperelaisia?!
:wave: :wave:
 
Sohvi77 Olen kyllä testaillut eri testeillä, mutta apteekin omaa testiä olen käyttänyt monesti. Huomiselle odottaa se ja aamusta ajattelin vielä testata, joten pitäisi varmemmin näyttää vahvempaa viivaa. Harmittaa kyllä etten saa kuvia niistä otettua, tulee kännykällä niin epämääräisiä, mutta voisin taas huomenna kokeilla :D Ja käyn ostamassa seuraavaksi noita citymarketin testejä, jos noin halvalla niitä saa :D (höm, sanoin jo aiemmin että teen vain yhden testin enää ja sitten saa olla, mutta.. :whistle: )


Minäkin kävin eilen kävelemässä lenkin ja loppumatkasta mahassa tuntui oudolta.. ei nyt varsinaisesti koskenut, mutta sellainen epämukava olo. Tosiaan liikuntaa PITÄISI harrastaa raskaanakin ettei kunto ihan täysin rapistu ja kävely on ihan turvallinen liikuntamuoto =)

Tänä aamuna tuli taas yökkäiltyä, mutta muuten ei huonoa oloa tälle päivälle ollut. Alamahaan koski taas iltapäivällä.. harmittaa kun pitää näin stressata ja murehtia, mutta ei kai tämä mene ohi ennenkuin oikeasti näen että kaikki on kunnossa.
 
Mä varasin tänään neuvolan. Eka aika ois sit 20.5 jolloin on rv 7+1. Käski olla käymättä vessassa 4h ennen aikaa, ottavat virtsasta jonkun bakteerinäytteen. Kenelläkään tietoa tästä?

Mä muuten vihjasin jo miehelle et voisin haluta äitienpäivälahjan :D
 
Heippa, kylläpä aika menee hitaasti. Huomenna viikkoja 6+0 ja vasta 7+5? mulla on ultra. Niin kauan pitää vielä kärvistellä. :snotty:

Pahoinvointi on alkanut tulla kuvaan, eli välillä tulee yökkä ja esim. kakkavaippaa vaihtaessa oli vähän vaikeaa. Mut en usko, että oksennan vielä vähään aikaan, koska esikosta ykäsin ekaa kertaa vasta tasan 10+0. Töissä iski tänään mieletön väsymys, siis ei melkein pysynyt hereillä. Täytyy toivoa, ettei se nyt ihan vallan ala menemään tuollaiseksi... Oon siis opintoihin kuuluvassa työharjoittelussa ja annan itestäni vähän oudon kuvan jos alan siellä vaan nukuskelemaan... :LOL:

Huomenna vapaapäivä ja ajelemme tytön kanssa katsomaan 4 kk nuorempaa kaveria, ja tämän äitiä, jolla on 2 viikon kuluttua laskettu aika. :D
 
Hei vaan!

Täällä ei vieläkään ole mitään mainittavia oireita :| kaksi alusta asti oireillutta raskautta takana, joista toinen tuulimuna. En nyt oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. Ehkä alamaha on vähän oudon tuntuinen jos oikein kuulostelee, ehkä olen tavallista väsyneempi ja nälkäisempi. Väsymystä tosin aiheuttaa normaalistikin töissäkäyminen (osa-aikaisesti) sekä tuo 1v2kk poitsu :D suunnilleen sama ikäero siis tuloillaan kuin Tillukkaallakin.

Eka neuvola on 18.5. Alkuraskauden ultraa tässä harkitaan, tietäisi ainakin onko siellä elämää.
 

Yhteistyössä