***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:



Mä osasin, jee!!!
pakko vaan sanoa että sulla on tossa laatikossa la 2009 ja siks siellä lukee 115 yli la:n. :whistle:
joo..vierailen tuolta kesämassuista. luen vaan usein uusia pinoja kun tuntuu ettei oo pitkä aika ku ite plussasin. onnea odotuksiin ja tulevaan kaikille!! :flower: :hug: :heart:

HS ja Jools rv 35+2
 
tervetuloa uusille :wave: Tästä tämä joukko alkaa muodostua - jospa saataisiin oireita kerättyä hiljalleen porukalla - ollaan tyytyväisä VIELÄ kun voidaan hyvin.

Mua e ierityisesti palele, hikoiluta eikä edes väsytä... Nyttenkin olen yövuorossa töissä ja olo on mainio, toki nukuin päivällä. huomasin jo viime raskaudessa saman, kuin nyt näyttäisi tapahtuvain, eli mulla hiipuu karvojen kasvu (sääret, kainalot) saa ajella paljon harvemmin - yleensä mulla on semmoinen "eteläeurooppalainen" karvan kasvu. Eli mukava "oire" tämä. Hikikään ei ole samalla tavalla, kuin normaalisti, siis hikoilen vähemmän ja dödö pitää paremmin, kuin normaalisti :D Hajuaisti on selvästi terävöitymässä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja mussu:



Mä osasin, jee!!!
pakko vaan sanoa että sulla on tossa laatikossa la 2009 ja siks siellä lukee 115 yli la:n. :whistle:
joo..vierailen tuolta kesämassuista. luen vaan usein uusia pinoja kun tuntuu ettei oo pitkä aika ku ite plussasin. onnea odotuksiin ja tulevaan kaikille!! :flower: :hug: :heart:

HS ja Jools rv 35+2
no hups, emmä osannutkaan :LOL:

muoks. tai olisin mä osannut, mutta kun laskurista puuttui vuosi 2010... laitoin palautetta, josko lisäisivät sen, jotta voi laskurin tehdä...

 
Heissan kaikille :wave: !

Mukaan menoon ilmoittautuu toista lastaan odottava Miltsu. Esikoinen on nyt 3 v 2kk ja uuden tulokkaan laskettuaika on 27.12.09, mutta luulen että ekassa ultrassa LA siirtyy tammikuun puolelle. Muuta tietoa minusta eli 29 v., synnytyssairaalana Oyks ja oireena vain tissikipuja ja pientä paineen tunnetta alavatsassa. Esikoiselta oksensin koko ajan -ennen plussatestiä synnytyssairaalaan asti, joten outoa tällainen "oireettomuus".



 
Sohvi77 Muistan edellisistä sellaiset, että ekan kohdalla oli pahoinvointia ihan todella ja ei ruoka pysynyt sisällä kuin keinottelemalla alkuun. Eli ruokaa suuhun ja nielaisu, jaffaa päälle että sai röyhtäistyä ja äkkiä pitkälleen. Eli sängyssä siis söin :LOL: Sitten oli kovia vihlontoja loppuun asti sivuissa niin ettei välillä päässyt mihinkään liikkeellekkään.
Toisen kohdalla ei mielestäni ollut kyllä mitään ihmellistä. Ei pahoinvointia tms. olin todella energinen silloin.
Nythän tuo taas tuli huono olo kun pitää kahvia vääntää alas vaikka se pahalta maistuukin.
Pitäis kai opetella taas teen juonti.

Aurinkoista sunnuntai päivää kaikille :heart:
 
Ihan uutena palstalaisena ajattelin liittyä joukkoon. Eli vappuaattona tein testin ja laskettu aika olisi 6.1.2010. Esikoispoikani on syntynyt 10/04 eli vauva on erittäin tervetullut. Tällä hetkelle ei ihmeempiä oireita, kuin rintojen arkuus. Esikoista odottaessa voin todella pahoin.
Synnytys tuntuu nyt todella kaukaiselta ajatukselta, mutta jos sinne asti päästään niin sairaalana olisi TAYS =)

Hauskaa tässä raskaudessa on ollut se, että 4-vuotias poikani tuntui tietävän asian jo ennen meitä. Mökillä oltiin ennen plussaamista ja poika piirsi kuvan jossa oli äiti, isi, hän ja vauva. Kyselin että mikäs vauva siinä kuvassa on niin poika vastasi että no se mikä sun vatsassa on :LOL: . Monesti on myös koskettanut mun vatsaa ja sanonut että tuolla on vauva. Testin jälkeen tuntui ihan uskomattomalta pojan sanat ja alkoi hieman pelottamaan, koska näin itse unta kolmosista! :p

Kiva tutustua muihin odottajiin ja jakaa näitä ajatuksia.

Niin ja siis 24-vuotias olen :)
 
Tervehdys kaikille, päätin uskaltautua tänne odottajien puolelle, vaikka tuo haamu ei vielä ole oikein tummaksi viivaksi testissä vahvistunutkaan :)
Testattu useampana aamuna ja tätiäkään ei ole näkynyt.

Ikää 31v, L-PKS, 3. lapsi, mutta 1. lapsi tämän nykyisen rakkaan kanssa, LA netin mukaan 10.1.2010 ja ei ole vielä työnimeä pienellä ihmisen taimella :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja frigg:
Ihan uutena palstalaisena ajattelin liittyä joukkoon. Eli vappuaattona tein testin ja laskettu aika olisi 6.1.2010. Esikoispoikani on syntynyt 10/04 eli vauva on erittäin tervetullut. Tällä hetkelle ei ihmeempiä oireita, kuin rintojen arkuus. Esikoista odottaessa voin todella pahoin.
Synnytys tuntuu nyt todella kaukaiselta ajatukselta, mutta jos sinne asti päästään niin sairaalana olisi TAYS =)

Hauskaa tässä raskaudessa on ollut se, että 4-vuotias poikani tuntui tietävän asian jo ennen meitä. Mökillä oltiin ennen plussaamista ja poika piirsi kuvan jossa oli äiti, isi, hän ja vauva. Kyselin että mikäs vauva siinä kuvassa on niin poika vastasi että no se mikä sun vatsassa on :LOL: . Monesti on myös koskettanut mun vatsaa ja sanonut että tuolla on vauva. Testin jälkeen tuntui ihan uskomattomalta pojan sanat ja alkoi hieman pelottamaan, koska näin itse unta kolmosista! :p

Kiva tutustua muihin odottajiin ja jakaa näitä ajatuksia.

Niin ja siis 24-vuotias olen :)
Onkohan noissa 4v pojissa joku vauvatutka, minullakin samanikäinen poika on jonkinaikaa hokenut, että äidillä on vauva mahassa ;)

 
Heippa, liityn mukaan kanssa, vaikka en itse uskokaan, että olen raskaana.. :LOL:

Esikoista odotellaan syntyväksi tammikuun alussa ja TÄYSIN oireeton olen, joten ei suurta luottoa ole, että asiat hyvin olisi... :ashamed: 4+6 on nyt menossa, hurjaa...

Olen 25 v, TAYS ja tosiaankin kyllä lapsettomuuspuolelta, että senkin vuoksi olen tooooosiiii skeptinen tämän raskauden suhteen. Viime kesän lopussa minulla oli yksi kemiallinen raskaus, se vuoti itsestään pois 5+5 ja sama homma oli silloinkin, ei mitään oireita...Pelottaa ihan kamalasti!

Tsemppiä odotukseen kaikille ja aurinkoista kevättä! :wave: :flower:
 
Tervetuloa uudet plussaajat mukaan =)

Täällä onkin alkanu oireet voimistumaan päiväpäivältä ja nyt melkein toivon ettei vahvistuis enään.. Väsyttää niin himputisti kokoajan et tekis mieli teippaa suu kiinni etten suu vääränä vaan haukottelis.. Jotain tekee kokoajan mieli, mut en tiiä mitä, hieman pahaolo tuntuis olevan jatkuvasti..Rinnat hellänä ja alavatsaa vihloo.. Jokohan siinä ois tarpeeksi.. Niin ja turvottaa/ pierettää :LOL:
Että tälläista tänne...

s-a-j 5+5 :heart:
 
Heippa kaikille :wave: ja tervetuloa uusille!

Täällä on vapusta selvitty, olin vapun töissä ja nyt olo on kuin jyrän alle jääneellä :/ Oli rankkaa olla töissä, nyt kun tämä väsymys iski päälle. Mikään unimäärä ei tunnu riittävän, voisin nukkua vaan koko ajan. Muita oireita ei sitten oikein olekkaan, tissejä nipistelee välillä ja jos on pitempi ruokailuväli, saattaa tulla heikotusaalto päälle. Muuten tässä vaan katellaan päivä kerrallaan, mulla on varhaisultra parin viikon päästä ja sitten taidan vasta uskallan iloita ja uskoa tilanteen todeksi =)
 
frigg ja piprane ema ja onnittelut plussista.

hempukka123 onnittelut myös sinulle, laitatko vielä lasketunajan niin voi lisätä sinut johonkin päivälle listaan? Ei tietenkään ole pakko jos et halua siihen nimeäsi.
 
s-a-j Minulla kans kauhea väsymys vaikka miten paljon nukkuisi.
Samoin koko ajan tulee tiuskittua vaikkei olisi ns. aihettakaan. Alkaa jo sekin sapettamaan kun ei mitään osaa sanoa normaalisti vaan kaikki tulee melkein tiuskaisemalla :ashamed:
Ei kyllä yhtään huvittaisi huomenna lähteä taas töihin kun tässä on saanut olla neljän päivän lomalla. Olisi vaan kiva jäädä nukkumaan ja nukkua vaikka koko päivä huomennakin.
Kai se on kohta päikkäreille taas vääntäydyttävä, kunhan saa rahkapiirakan ulos uunista.
Tissit on hiukka arat ja mahassa kummallista tuntua.
On muuten jännä sitten nähdä torstaina että kummasta se nyt sitten on lähtenyt kun ne minun menkat on niin oudot että ollaanko tässä nyt sitten rv 4+6 vai rv 5+5, plussauksen puolesta ja muutenkin elän tuon ensimmäisen mukaan että olis rv 4+6....niin ja jos sen nyt sitten olen yleensäkkään oikein laskenut :LOL:
Samapa tuo tietysti, kunhan kaikki olis ok, ja siitä ultrasta olis jotain hyötyäkin kun on näin aikaisessa vaiheessa.
 
Onnea taas kaikille uusille plussanneille! :flower:

Vappureissulta palattu ja vaikea taas yhden ylimääräisen lomapäivän jälkeen orientoitua töihin... Oireista on täällä puhuttu; mulla on aika paljon menkkamaisia ja muunkinlaisia tuntemuksia, välillä pelottaa että kuinka tässä käy. Mutta ei auta kuin toivoa ja odottaa. Tällä hetkellä on karsea flunssa päällä, joten väsymys, ruokahaluttomuus ja pieni ällötys saattaa johtua vain siitä. Sitten sen näkee jääkö joku niistä raskausoireeksi kun flunssa häipyy. Ainiin, onhan mulla nännit melko arat, jee :D

Eka neuvola on jo reilun pari viikon päästä, ja samoille tienoille varailen huomenna varhaisultran samalta klinikalta missä käytiin hoidoissa. Muualta saisi varmasti halvemmalla, mutta on kiva mennä tutulle lääkärille, joka tietää meidän taustan. Mulla on vielä lugesteron-lääkitys päällä, jännittää kun pitää se lopettaa, sitten on ihan "omillaan"!
 
Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Onpa huojentavaa lukea täältä, että muillakin on kovin vähän oireita vielä... Siitä kuuluisasta aamupahoinvoinnista esim. ei ole ollut merkkiäkään. Rinnat kuitenkin onneksi on sen verran epänormaalin arat, että on edes jotain todisteena raskaudesta. Ja kasvaneetkin ne on, mikä on saanut miehen ihan villiksi :D

Mulle voisi listaan päivittää synnytyssairaalaksi NKL.
 
tulinpas ilmottelee itestäni :D
lubi....22v....KHKS....3 laps....poitsu tuntuma ...

Huh, kiirettä on pitäny...
Nyt olis jo ylihuomenna eka neuvola...pakotan, et saan varhaisen ultran, maha on jo ny kasvanu ja alkaa pelotella ettei olis vaan yhtä massussa :eek:
Mikähän olis hyvä syy et sellasen sais??
Ja olisko jollai kokemusta kaksosista?
Itellä on äiskän puolen suvussa jo 4sukupolven kaksosia katkeamatta...
 
Zau, eli tommosen netin kalenterin mukaan la on 4.1.2010. MUTTA,MUTTA: ei nuolaista ennen kun tipahtaa...

Tissit on kyllä kieltämättä kipeät, vähän, käsken miehen puristella niitä ja kyllä vähän sattuu.. :LOL: Ei mikään ihme, kun ittekin puristelen ne kohta mustelmille!!!! :LOL: Ja nännit vähän arat, mutta se on vaan näin iltaisin. Ja kyllä mä söisin ihan koko ajan..Että oisko nämä jotain oireita. ??!!!En tiedä hulluksi tässä vielä tulee...

On hauska seurailla täällä teitä muita, olen vielä aikas noviisi näiden nettipalstojen kanssa, joten pysyttelen täällä vähän taka-alalla. On vaan pakko purkaa johonkin...

Meillä on siis tosiaan lapsettomuustausta kuten joku jo kysyikin, clomit 100 mg kp 3-7 ja Pregnyl irrotuspiikki ja ekan inssin tuloksena plussa tauluun... :p Mua pelottaa ihan sairaan paljon se ultra, mikä mulla on 14.5....Neuvolaan soitan kai vasta sen jälkeen?!

Hyvää yötä!!! :wave:

Kiva, että on kohtalotovereita! :hug:
 
Onnea uusille!! :flower:

Lubi mulla on kans maha jo kasvanu, tai siis turvonnut. Viimeksi (km) käytin äitiysfarkkuja jo vkolta 7....mutta siis yks vaan olis tullut. Yritin muuten neuvolasta varhaisultraan pääsyä kun kaks peräkkäistä km:a takana mutta enpäs päässyt. Tarvii olla kuulemma kolme peräkkäistä, aika sairasta sanon minä, kyllä noissa kahdessa oli jo tarpeeksi. Ja ne kolmekin pitäis olla lääkärin toteamia eli alkuvaiheen km:lla ei merkitystä sen suhteen....just.

Tiedättekö onko mitään haittaa fyysisestä "rehkimisestä" masuasukille näin alkuvaiheessa? Oon nimittäin apinanraivolla siirtänyt marjapensaita ym. huhkinu pihalla. Luulisin ettei haittaa mutta kysynpäs vielä teidänki mielipiteitä.
 
Sohvi77 ja Lubi Eikös aikaisin pääse ultraan ainakin jos on epävarmuus milloin raskaus on alkanut tai jos on jokin sairaus? Täällä ainakin menee noin mutta kuten on nähty niin näissä on suuriakin eroja miten missäkin toimitaan.

Voi että ei millään innostaisi lähteä töihin. Toisaalta pitää olla onnellinen, että on yleensä töitä mitä tehdä.
Jäi yöunet vähille kun jostain syystä piti monta kertaa rampata yöllä vessassa ja janotti ihan sairaana niin sitähän tuli sitten juotuakin ihan hyvin yön aikana.
Nyt on sitten silmät ristissä, eikä ole tänä iltanakaan näillä näkymin toiveita päästä ajoissa nukumaan, kun näillä näkymin tulee työkaveri kylään joka on myös miehen entinen työkaveri ja varmaan nää pojat sitten katsoo sen lätkämatsin ja kommentti huutoja lienee luvassa.
Pitänee laittaa pumpulit korviin jos näin käy, niin saa itse nukuttua.
Katsoisin kyllä muuten itsekin, mutta en viitsi kun on töihin lähtö sitten huomenna taas.

Aurinkoista maanantaita kaikille :heart:
 
Hyvää viikon alkua kaikille :)
Viime yönä oli jännät paikat kun piti ystävä viedä synnärille ja tietysti nukkuminen ei onnistunut ennen vauvauutisia :D
Huvitti kyllä kun ystävällä oli ollu kohdunsuu auki jo 8cm silloin kun pääsi sinne synnärille...ei ollut enää paljoa aikaa arpoa meniskö vai eikö menis ;)

Omaa napaa:
melkoisia vihlaisuja alavatsassa tuntuu oleva, mutta kaiketi kuuluu asiaan.. rinnat on arat ja naurattaa ku entisten lätysköiden sijaan ne on melko kiinteät ja kimmoisat -> mies tykkää vielä enemmän ku ennen :D

närästää ja vähän heikottaakin välillä, mutta kun sais ton pääkopan tajuamaan, että oikeesti se vauva on ny saanu alkunsa ja ei voi kun toivoa ja odottaa että kaikki menee hyvin :)
 
Mulla tulee vain iltasin ällöttävä olo, eikös tässä kuuluis olla sitä kuuluisaa aamupahoinvointia :LOL: Lisäksi rinnat on arat ja mulla on kauheita lämpötilavaihteluita (välillä kalisen ihan jäässä ja välillä taas hikoilen). Vihlasuja alavatsassa on täälläkin tuntunut!

Soittelen tänään neuvolaan, meillä on niin pieni neuvola ettei sinne ole soittoaika kuin kaksi kertaa viikossa, viime viikolla meni soittoaika vapun takia.
Mulla ei kyllä ainakaan vielä ole tyttö/poika-oloa... kun nyt ensin itsekin tajuis tämän todeksi :heart:
 

Yhteistyössä