***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Onpa huojentavaa kuulla että täällä on muitakin lähes oireettomia...mulla on rintojen arkuus helpottanut ja enää joitain satunnaista pingotusta alavatsalla, välillä vähän nippailee. Kaikenlaiset ääripään tunteet on kyllä pinnassa mutta niin kai ne on aina enemmän tai vähemmän :whistle: Tänä aamuna oon siivonnu ihan hullun lailla joten en sanois että väsymystäkään olis ilmassa....no toivottavasti tää on normaalia kun teillä muillakin näin...pidetään peukkuja meille kaikille!!!! Varhaisultraan muuten menen 15.5, silloin olis 6+5 kai. Eikö niin että pitäis jo sykkeen näkyä?

Aurinkoista päivää! =)
 
mussu Itku tuli kun luin tuon varpus-tekstisi. :'( :'( :'( Varpunen on ihana työnimi.

Onkohan tämä tunteellinen herkistyminen nyt sitten raskausoire? :whistle: Muistan kyllä, että viime raskaudessakin kaikki liikuttavat tarinat itketti.

Paras juttu liittyen tunteiluun, jonka oon jostain lukenut, oli että odottava äiti oli alkanut itkemään sitä Siwan joidenkin vuosien takaista mainosta, jossa muovipussi "tanssii" tuulessa. Kun se muovipussi oli kuulemma niin yksin maailmassa. :LOL:
 
Heh, tunteita ilmassa.. juuh, vähänkö nauratti ku itkin greyn anatomian jaksossa ainaki kolme kertaa.. Mies pyöritteli päätään et taasko tää alkaa.. :LOL:

Täälläki tuntuis tosiaan oireet pienemmiltä ku ekassa.. Tai onx se sit se et niitä ei enää niinkä pidä niin suurina "oireina" kun ekan/tokan raskauden kuukausiin puhumattakaan synnytyksestä on kokenu jos mitä viiltoja ja kipuja..?? Tajuskohan kukaan mitä tarkoitan..??
:whistle:

Ei siinä, tää poistuu taas takavasemmalle..
 
Hei!
Ilmoittaudun mukaan :wave:
la 13.1 toinen tulossa.
Olen tän alun nyt toisella nikillä, kun en vielä halua kaikkien tietävän :)

Ja jotenkin on poika fiilis:) :heart:

Rinnat kipeet, lämmöt koholla ja vkl tuntui ihan selvästi kunnon nippailut mahassa :)
 
Mussu - Ootko jo saanut varhaisultran ajan? Mun pitäisi varmaan olla tyksiin yhteydessä myös. Oltiin hoidoissa ex:n kanssa viime vuoden siellä. Sen jälkeen erottiin ja nyt uuden ihanan -lapsia haluavan- miehen kanssa onnistui uskomattoman pian. Metformiineja syön edelleen. Varmaan niiden avustuksella alkoi tää melkein spontaaniraskaus.
Olo on muuten alkanut muotoutua "poika-oloksi".

Oireet on lähinnä väsymys. Rinnat on selkeesti paisuksissa, mutta vatsassa tuntuu aika vähän mitään. Väsymys vie kyllä voiton tuntemuksista.

Oli aika hankala ilta eilen kavereiden juhlissa yrittää esittää kovastikin juonutta ja juhlivaa. Koko ajan mietin hyvää tekosyytä lähteä kotiin nukkumaan ja täydensin boolilasia vessassa vedellä... Tänään oli jo pakko kertoa isäntäparille, kun ollaan niin paljon tekemisissä. Vanhemmille tekisi mieli kertoa heti, mutta asuvat kauempana, että mielummin kasvotusten juttelisi.

Tietääkö muuten joku miten neuvola määräytyy? Olen kirjoilla eri kunnassa kuin missä osoitteeni on? Kumpaanko menen? Jotenkin ajattelin että se olisi se kunta jossa on kirjoilla...??
 
Kiitos :)

lili87 mä tein esikkoa odottaessa samalla tavalla juhlissa :D mutta suurin osa luuli mun olleen ympäripäissään kun oli muuten vaan niin kivaa ;) Onneks oli sillee lähipiiri, että kaikille sitten myöhemmin kerroin vettä lipittäneeni :)
Ja neuvolasta, että tietäkseni se on se kunta missä olet kirjoilla :)

Vitsit mitenköhän sitä malttaa odottaa siihen varhaisultraan :ashamed:
 
Tervetuloa uudet! =)

Auttakaa mua....tää syöminen on jotaki ihan älytöntä; suolasta makeaa suolasta.... :whistle: ei minkäänlaista itsekuria. Tekee vaan mieli. Ja kaikkea epäterveellistä. On muuten tissit taas kipeänä ja alavatsalla tunne että jotain tapahtuu että hyvä näin, tulee vähän luottavaisempi mieli.

Millaka mun käsittääkseni myös kuntaan jossa oot kirjoilla.

Taidanpas kammeta itseni sänkyyn niin loppuu tää napostelu, öitä! :wave:
 
Sohvi77 Sama vika täälläkin. Ensin vähän makeaa, sitten vähän jotain suolaista, taas makeaa jne...Ja mitä mielitekoja tulee vaikka maha olisi aivan täynnä. Milloin pizzaa, milloin kasvispasteejoita, milloin tuorekurkkua jne...
Kahvi on muuten mennyt oudon makuiseksi, ja ei oikein maistu hyvältä. Tekee vain kofeiini riippuvaiselle hyvää kun ei latkikkaan sitä koko ajan juoda.
Voi että alkaa jännittämään tosissaan se ensiviikon ultra. Toivottavasti ei olisi ns. turha käynti ja että siellä masussa olisi kaikki hyvin. Toisaalta epäilen että se on liian aikaisessa vaiheessa ja pitää mennä sitten viikon kahden päästä uudelleen, mutta toivotaan nyt kuitenkin että terkkari tiesti mitä teki kun sen ensiviikolle laittoi.

Kaikille oikein ihanaa lauantaita ja laitetaan grillit kuumaksi kun on niin ihanat ilmat :heart:
 
Varovasti ilmoittaudun joukkoon myös :) Testi tehty ja kyllä se siltä vaikuttais että pieniin päin ollaan. Kolmatta siis odottelen ja toivottavasti pysyy matkassa mukana. Tänne odotuspuolelle otin uuden nikin. Oiskohan mullakin viikko 4+2 ja la siis tuo mikä mussulla eli 7.1. Pitää vielä tarkistella :)
 
Jaa, nyt olenkin erehtynyt eli siis la näillä näkymin 4.1.2010 ja rv 4+5 jo :D Menkkamaisia kipuja kyllä ollut usemman päivän ja olin varma että ne alkaakin. Eilen sitten huvikseni testasin ja haalea viiva tuli, selvä kuitenkin eli ei ihan sellainen haamukaan. Alavatsa on sellainen painavan turvonneen oloinen, kauhea nälätys ja pissatus. Tänään ollut ekstrakiukkuinen päivä. Kuitenkin keskenmeno pelottaa tässä vaiheessa vielä paljon kun ikääkin on kertynyt jo 36. Olenkohan tämän ketjun vanhin odottaja? :ashamed:
 
Minäkin varovaisesti ilmottautuisin tänne. Muutama testi nyt tehty, joihin kaikkiin on se haalea viiva tullut. On vaan niin epäuskoinen olo itsellä vielä :D Kävin tuon teidän edellisen ketjun katsomassa ja siellä joku sanoikin, että haluaisi jonkun sanovan ääneen sen, että kyllä, olet raskaana.. sitä minäkin toivon =) Mutta ei kai kaikki nuo tekemäni testit voi näyttää väärin? Joka vessareissulla kuitenkin pelottaa, että paperiin tulee punaista.. ei sille voi mitään. Oireita on ollut menkkamaiset kivut ja alaselän särky sekä rinnat ovat arat.

Esikoinen kyseessä ja mahdollinen la olisi 4.1. Ja neuvolaan en vielä ole ollut yhteydessä, ehkä ensi viikolla sitten =)

Lili78 sinäkin syöt metformiinia? Oletko vielä kysynyt ohjeita niiden suhteen? Itse muistelisin ettei niitä heti saanut lopettaa, oliko vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen? Soitan ensi viikolla lääkärille, mutta mietin millaiset ohjeet sinä olet näiden suhteen saanut?
 
Paleleeko teitä muita tai hikoiluttaako? Mua vuoroin paleltaa ja vuoroin kauhee hiki. Ei pitäisi paleltaa kun on ihan lämmintäkin sisällä, ja ulkona. Tuntuu ettei mikään ruoka maistu. Ai niin, tein tänään uuden testin, siinä oli vähän voimakkaampi viiva, että oisko se sit sitä että raskauhormonit on lisääntyneet?
Kauheeta kun siitä on jo niin kauan kuin edellinen odotus oli, että nyt tuntuu kaikki niin uudelta ja vieraalta taas :) Mutta kyllä tää niin epätodellista vielä on, että tosiaan toivois et joku sanois että kyllä sä raskaana olet! Mutta se on sit eriasia miten se raskaus etenee, vaan pitää nyt olla positiivisella mielellä.
 
Mulla ei oikeestaan tuota palelua tai hikoilua ole ollut. Jotenkin huolestuttaa, että ei tarpeeksi ole oireita :D Tuntuisi todellisemmalta =)


Mutta jos tässä kaikki menee hyvin niin työnimeksi ajattelin tälle Lilliputtia :heart:
 
Täällä myös plussattu, itse asiassa jo viikon verran olen tehnyt testin n.joka toinen päivä kun epäusko on niin suuri ja edelleen se plussaa näyttää. L.A omien laskujen mukaan 8.1
Ja eka olisi tulossa. Jotenkin silti vielä niin kamalan epävarma olo ettei uskalla kovin olla iloinen tästä vielä. Mutta parasta toivotaan tottakai! Yritystä reilu 6kk takana.
 
Lumi - Onnea! Ihanaa kun saat perua suunnitteluajan! En oo vielä ollu yhteydessä lääkäriin metformiineista. Mullakin "varsinainen" testipäivä vasta maanantaina. Ajattelin kuitenkin soittaa ma tyksiin niistä. Samaa olen kuullut että noin viikolle 12 pitäisi syödä. Mulla myös sama eli on vähentänyt ruokahalua -harvoin tulee syötyä enää itseään ähkyyn kun tuntuu että tulee täyteen tosi helposti. Onko sulla tippunut paino niiden takia? Olin ns. normaalipainoinen kun aloitin, ja silti paino tippui ekan 6kk aikana 5kg.

Millaka ja Mussu Kiva, ootte samaa mieltä siitä neuvolasta - mulla kirjoillaolokunnan (sananhirviö ) neuvola on lähempänä työpaikkaa ja siellä tuli käytyä mm. lapsettomuushoitojen aikana piikitettävänä ja terveydenhoitaja on jo siksi tuttu. Kiva mennä iloisen uutisen kera nyt.

Valaiskaa vähän noviisia eli mitä tarkoittaa varhaisneuvola? Mitä siellä tehdään?

Mua ei palele eikä hikoiluta erityisesti, mutta v ä s y t t ä ä . Ja eilen illalla/yöllä kivisti rintoja ja vatsan alueella tapahtui kans jotain. Enkä saanut nukuttua kovin hyvin. Mutta ei haittaa =)

Työnimeksi aateltiin Taavia.
=)
 
Täällähän on oikein ruuhkaa; =) suuren suuret onnittelut uusille plussanneille!!! :flower: ja tervetuloa!

Lumi Viivojen vahvistumisesta; oon monesta tahosta kuullut ettei välttämättä ole viivat vahvistunu ja silti kaikki ok. Ootko ihan varma hedelmöityspäivästä? Toivon että sulla kaikki hyvin, yritä olla stressaamatta jos oot kuitenkin ihan selkeen plussaviivan saanut (ei roskishaamua tm.)

Rabarberi Uskoisin että vaihdevuodet vois tuntua tältä; oon palellu ihan hirveesti ja yhtäkkiä tullut kuumia aaltoja....

P.S. Mulla on kuulkaas tissit tosi kipeet ja oon siitä NIIIIN onnellinen! Ja valkkaria valuu solkenaan...epämukavaa mutta en valita!!!! :D
 
Sohvi77 Pitäisköhän alkaa itse olla huolissaan kun ei sitten minkään laista vuotoa ole ja tuntuu että yhdellä jos toisella on? Muuten kylläkin mielialat vaihtelee ja kiukkua on ilmassa tuon tuosta. Pahaaoloa on nyt ollut vähemmän, ja välillä on mahassa vihalisuja ja sellaista "pulputusta" tuntuu.
Välillä on epätoivoinen ja masentunut olo että jokin on hullusti ja välillä taasen iloinen ja millään malttaisi pitää suutaan supussa asiasta vaan tekisi mieli huutaa koko maailmalle tästä raskaudesta =)
 
Enie Älä oo huolissas! Juuri juttelin kaverin kans jolla ei minkäänlaista tissikipua tm. ollut ja on jo 4.kuulla raskaana. Ja muutenkin, onhan se niin yksilöllistä. Itseltäni tiedän noista km raskauksista että tissikipua ei ole sillon enää ollut kun elämä masussa loppunut, joten mun kohdalla toi kipu on hyvä ja kenties aika oleellinen merkki. Valkovuoto sen sijaan on jatkunut vaikka keskeytynyt km ollutkin...joten siitä en voi kauheasti mitään päätellä. Ehkä ei pitäis ääneen sanoa mutta mulla on jotenki luottavainen mieli tän raskauden suhteen, en tiiä oikein miksi....ehkä en vaan jaksa uskoa että kolme km:a tulis peräkkäin. Kiva että pääset ultraan jo ens viikolla, pidän peukut pystyssä!! Muistaks muuten miten sulla edelliset alkuraskaudet menneet? Mua harmittaa etten oikein muista mitä tuntemuksia oli, siitä on niin kauan, mutta ei ainakaan oksentelua missään vaiheessa..
 

Yhteistyössä