***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Lubi mä yritin jo tuota kaksoskorttia mut ei menny läpi :LOL: Meillä siis on kaksosraskausriski, koska ovuloin kaksi munasolua, mutta en saanut sen perusteella varhaisultraa kaupungille. Siinä kun ei ole mitään erityisseurannan tarvetta vielä näin alussa, vaikka olisikin monta alkiota kasvamassa.

Sohvi rehkimisestä ei oo varmasti mitään haittaa, jos sen seurauksena ei tule kipuja. Mulla näyttäisi urheilusta ja äkillisistä vatsaan kohdistuvista liikkeistä kipeytyvän se munasarja, josta munikset irtosi. Lääkäri arveli, kun tätä kysyin, että mulla saattaa olla se keltarauhaskysta tosi iso, ja sanoi ettei saisi urheilla, ettei se puhkea. Vähän lisäjännitystä tähän siis... :kieh:

Varasin siis ultran yksityiselle 25.5. jolloin 8+4. Äh kun sinne on pitkä aika!

Onko tietoa kellään: Millä viikolla on Helsingissä nykyään niskapoimu-ultra?
 
Moikka kaikille.
Kamalan paljon oli tullut juttu muutamassa päivässä. :eek:

Tulin pikavisiitille, oma kone meni rikki (kova levy) nyt se on korjauksessa ja katotaa mitä saadaa tallelle.. |O

Hääjuhlat meni hienosti ja ilma oli todella upea, noin 20astetta lämmintä ja aurinko paistoi.
B) :heart:

Ei muuta uutta ihmeellistä, paitsi että pahoinvointi lisääntyy..
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille.

jenninho ja masukki 6+1

Ainiin onnittelut kaikille uusille plussauksesta ja onnea matkaan. :flower:
 
Soittelin tyksiin ja suunnitelmaksi tuli, että verikokeeseen huomenna ja sitten sen jälkeen sovitaan aika varhaisultraan.
Lumi Metuista sanoi että niitä syödään tosiaan se ensimmäinen kolmannes. Ja mahdollisesti taas raskauden loppuvaiheessa. Riippuen miten on tarvetta. En tajunnut kysyä liittyykö se sitten korkeisiin sokereihin jos tarvii syödä vielä lopussa.

Tein aamulla testin, taas :D Kyllähän ne viivat siellä on mutta pakko vaan vielä kerran kattoo. Voi olla että huomisen verikokeen jälkeen ei tarvii enää testailla. Toivotaan vaan ettö Taavi on kyydissä.

Oireita: keskittymiskyky on lähes 0! Hankaloittaa työntekoa jonkin verran... :p Onko muilla sama oire? Ja väsymystä pukka iltapäivästä. Ja illalla ei sitten millään unta. Hyvä yhdistelmä =)
Sohvi: Siivoilin ja nostelin muuttolaatikoitani eilen paikasta toiseen ja mietin mitähän mahtaa vaikuttaa.. :whistle:

pipranen ema ja muut onnea plussasta! Aika uskomaton juttu kun 4v:t näkee tulevan vauvan ennen kuin siitä itse tietää. Työkaveri(mies) viime tiistaina kahvitauolla sanoi nähneensä unta minusta. Unessa olin raskaana ja ihan vasta alussa. =) Miten oikeassa olikaan, enkä silloin vielä tiennyt asiasta itsekään. :)
 
Moikka. varasin jus varhaisultra-ajan 19.5. mulla on sitä edeltävänä päivänä sopivasti eka neuvolakin :) Silloin on päiviä noin 8+1

Ihanaa.. ei malttas oottaa :heart: mut en huolinut kuitenkaan mennä myöskään liian ajoissa, ettei käy sillee ettei näy mitää ja on huolesta ihan sekaisin...
 
Moro kaikille! Täällä viikko sitten plussannut ilmoittautuu :) Vieläkin tuntuu aika uskomattomalta, 7 kuukautta yritystä takana. Netistä tilatut testit eivät näyttäneet mitään elonmerkkejä (ei ovistakaan), mutta apteekin testi räväytti heti vahvan viivan! Myöskään oireita ei ole vielä pahemmin esiintynyt, pientä kuukautiskipumaista tykytystä alavatsassa ja that's it. Alustava laskettu aika on 02.01.2010. Ensimmäinen neuvola parin viikon päästä. :attn:
 
Tervetuloa inkku.
Iisot onnittelut plussasta!
Mullakaan ei herkimmät netistä tilatut testit näyttänyt mitään... sitten vasta sinäpäivänä ku menkkojen piti alkaa näytti clearblue ja vasta seuraavana apteekin oma.. aika erilailla toimii kaikilla mitä näitä keskusteluja oon seurannu. = :flower:

Aika nopeesti sait ajan neuvolaan.. mullakin on vasta 18.5 ja sillon on jo viikkoja 8+1

on: etominen lisääntyy taas iltapäivää kohden.. väsyttääkin ihan mielettömästi.. sit pitäs jaksaa olla pirteenä töissä.. :|
 
Moi kaikille!
Tänään testi näytti plussaa ja laskettu aika olisi 8.1.2010.
Tulossa olisi jo neljäs lapsi. Edellinen raskaus meni kesken viime kesänä.
Nyt toivottavasti päästäisiin loppuun asti.
 
Kivaa, kun tammikuun plussa-aalto käy näin hyvänä, tervetuloa uusille ja kaikille paljon vauvaliimaa matkaan.

Mulla on edelleen aivan käsittämättömän epäuskoinen olo, HALUU JONKUN TODISTEEN RASKAANA OLOSTAAN |O . Tänään tein kirppari kierroksen ja, täytyy teille tunnustaa, mukaan tarttui muutama vauvan vaate: pari kietaisubodya (maailman kätevin vaate ihan pienellä!!!) ja 62cm toppapuku ja vielä semmoinen nallehaalari, jossa on tassun kuvat jaloissa ja korvat hupussa :heart: . Olishan siellä ollut vaikka mitä, mutta hillitsin itseni. Ostin samalla reissulla myös parit äippähousut (jo vaikka tulee turvotusta ja tarve ennen, kun seuraavan kerran lähtee liikkeelle). Kävin myös vapaavalinnasta hakemassa kahdet verskat sillä silmällä, että on sitte, jotain, mitä töissäkin pitää päällä, kun työvaatteet ei enää mahdu - niissä on varaa kasvaa (arvaatte varmaan, etten ole ihan toimistotyössä ;) )

varhaisultrasta, ei ne taida kovin mielellään kunnallisella puolella lähettää sinne, mutta ihan varmasti kaikki voi käydä yksityisesti, jos haluaa nähdä, mitä kohtuu kuuluu.

mussu ja Pikku Varpunen 4+4
 
Onnea taas uusille plussanneille!!! :flower:

Oma (.) tai kai se on vielä ).( ....no mutta kuiten :whistle: kyläilyreissulla join puoli kuppia kahvia ja eipä olis pitäny....nyt OK-SET-TAA....kurkkua kutittaa ja etoo sillai että kohta lentää...halusin tän vaan teidän kans jakaa kun on uus oire mulle. :D
 
Paljon onnea täältäkin uusille plussanneille :D

Itsellä on ollut nyt sellainen olo, että tuleekohan tästä mitään. Eikös sitä sanota, että tieto lisää tuskaa :| Lukenut liikaa kaikkia juttuja ja muutenkin panikoi. Pelottaa jos onkin vain joku tuulimuna tai muuten vain tapahtuu jotain. Nooh... Eiköhän se tästä
Taitaa se tässä alussa olla aina vähän tällaista. Soitin muuten neuvolankin tänään ja 26.5 olisi aika. Sitä odottaessa siis =)
 
Enie, voipi hyvin olla, että on paikkakuntakohtaista. Täällä, kuulemma ei pääse, jos on "normaali" raskaus. Hienoa, että jossain pääsee vapaammin - kiva se olis vaikka kaikille, kuten np-ultra ja rakenneultratkin.

Sohvi Mä olen muuten kanssa huomannut, että kahvi ei maistu vanhaan malliinn (mitenhän mä, kahvin suurkuluttaja, selitän tämän töissä??? :LOL: ) Tänään olen juonut n. puolikuppia päivällä ja se oli kyllä ihan riittävästi! Ei tosin tullut huono olo tms. Ja nälkä täälläkin kurnii vähän ehkä normaalia enemmän.
 
Enie, oikein laitettu. :) Ja sohvi77, itsellänikin etova olo ollut eilisestä lähtien. Nyt rv 5+0 ja sieltähän se ensimmäinen oksennus sitten tuli.:/ Jotenkin osasin odottaa, olen niin herkkä kaikelle pahoinvoinnille. Toivon vaan, ettei jatku hirveän pitkälle. Päätäkin on särkenyt hiukan, mutta eihän aspiriinia oikein kannattaisi ottaa?
 
julppe Särkyyn voit ottaa panadolia! Oksettava olo ei tietenkään kiva mutta toisaalta jotenkin konkretisoi tän odotuksen =)

Mussu Meillä kans töissä yks päivä vitsailivat yleisesti kahvinjuonnin lopettamisesta ja vauvan odotuksesta; kuinka siitä tietää jos työkaveri raskaana....no, täytyy keksiä jotain
;) Mulla kyllä tää vatsakin on jo niiiiin turvoksissa että vaikea mahtua housuihin, sama homma viime raskaudessa ja äippähousuihin siirryin todella aikasin.
 
Heipsan!

Mä soitin tänään neuvolaan ja sain ajan jo tälle viikolle! Mulla siis tilanne se että viimeiset menkat alkanu 3.3 mutta tunsin oviksen vasta 17.4 ja olen varma että siitä on pieni ihminen saanut alkunsa kun sitä ennen kävin veritestissäkin kun menkat oli 2viikkoa myöhässä ja veritesti oli nega. Ja heti seuraavana päivänä verikokeesta tunsin oviksen ja vain 12päivää siitä plussa testiin. Eli tiedän kyllä itse melko varmasti että nyt on vasta 4+3..
Mutta neuvolasta sanottiin että viikot on silti laskettava kierron alusta, eli sen mukaan jo rv9 ja sen takia sainkin ajan heti tälle viikolle ja kolmen viikon päästä jo ultraan! Jossa sitten tarkistetaan millä viikoilla oikeasti mennään.

Noh, ei se mitään kyllä mulle sopii vallan mainiosti, olin jo harkinnut varhaisultraa yksityisellä mutta meneehän se näinkin :D
 
Sohvi77 Minä tarinoin jo nyt näin (.) :LOL:
Ruoka maistuu ja koko ajan on nälkä. Päänsärkyä myös ollut.

Viimeyönä näin unta ettei raskaustesti näyttänytkään enää plussaa :'(

Sitten kun yöllä piti käydä taas veskissä, niin voi pojat että vihlaisi mahan sivussa sängystä noustessa. Ei hetkeen voinut liikkua yhtään mihinkään.
Vanhimman odotus aikaan oli näitä samoja mutta kylläkin vasta sitten loppu vaiheessa.
Toivottavasti ei ole mitään huonoa juttua sitten kun nyt jo vihloo tuollai.

Mitenkähän sitä malttais odottaa torstaiseen? Onneks se ultra on jo 9.30 heti niin ei tarvitse vielä iltapäivään odottaa. Toisaalta olen jankuttanut itselleni että ei siellä vielä varmasti mitään selkoa tule siihen lyökö pikkuisen sydän. Mutta kyllähän sitä toivoo kovasti, että se jo kuuluisi.

Aurinkoista sadepäivää kaikille :heart:
 
Moikka kaikille ja tuhannesti onnea uusille.
:flower: :flower: :flower: :flower:

Heti omaan napaan, (pitäs vissiin jaksaa töitäkii tehä :whistle: )

Eilen illalla tulii ekaa kertaa oikee kunnolla paha olo.. siis etovaa oloahan mulla on ollu jo pari viikkoa, alko jo ennen plussausta, mut se eilinen oli jotaa ihan hirveetä. Koko yön oli kans oksettava olo ja ei saanut yhtään nukuttua. Nyt yritän pysyy hereillä töissä.


:x
 
Huomenta ja onnea uusille plussautuneille!

Onko kellään ollut selkäsärkyjä? Mulla särki päivällä yläselkää ja illalla alaselkää. Maha turpos eilen aivan valtavaksi ja kävin jo katsastamassa H&M:sta äippähousuja, mutta löysinkin niitten sijasta pikkuiselle bodyn :p

Vähän tietty pelottaa ja tuntuu hassulta mitään hankkia jo näin aikaisessa vaiheessa itselle tai vauvalle, mutta päätin että en ala koko raskautta pelkäämään ja miettimään mitä voi sattua ja onko kaikki kunnossa vaan yritän nauttia ( ja pienet hankinnat kuuluu ehdottomasti niihin nautintoihin). Jos jotakin sattuu, niin varmasti kerkeän sitten asioita murehtia ja surra tarpeeksi ilman että niitä täytyy jo etukäteen varmuuden vuoksi märehtiä.

Ja tätä mä yritän nyt toitottaa itselleni mantrana, jo pelkästään oman henkisen hyvinvointini takia :D
 
Miltsu Mä oon kanssa yrittänyt nauttia tästä raskaudesta, oon luonnostani tosi kova stressaamaan, mutta nyt päätin että on pakko lopettaa tai tuun hulluksi! Jos joku menee pieleen ni surraan sitä sitten, ei etukäteen!

Mullakin on ihan älyttömän turvonnut maha, näyttää tosiaan siltä ku ois jo paljon pitemmällä tää raskaus, en oo kyl vielä siirtynyt mamma-housuihin, isompia tavallisia housuja ostin kyllä.

Kyllä tää tästä, kaks viikkoa ultraan. :heart:
 
Pitäis kans varata neuvolaan aika. :) Nyt rv 5+1, mut ei se varmaan liian aikaista oo?

Oon kans kokoajan hieman varuillani ollut, etten mitään oo viittiny vielä ostella tai edes kattella. Odotan esikoista, eikä mulla oo keskenmenoo koskaan tullut. Aina silti pelkää. Tähän mennessä on kylläkin mennyt ihan hyvin, ei mitään poikkeavaa. Pitäisikö sitä käydä jotakin jo ostamassa? :D Kiusaus on suuri. Ehkä odotan siihen asti että käyn neuvolassa, ainakin. Vauvalehden olen kylläkin jo tilannut 12kk, sitä en voinut vastustaa. :D
 
Ja taas uusi ilmoittautuu mukaan. Tillukas 28v, SatKS ja toinen pirpana. Oma-arvioinen la 14.1.2010 (neuvola tulee sanomaan 12.1.). Lastenikäeroksi siis tulisi 1v11kk. Maha juilii ihan törkeesti, kuten tuosta pikkupimustakin teki. Pahaa tekee, mutta tissit ei ole nyt yhtään kipeät. Huimaa ja janottaa, kuten ekallakin kerralla. Ja (nyt käännän veistä monessa haavassa) tämäkin tuli ekasta kierrosta tjot:ina.
 

Yhteistyössä