***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

imetysliiveistä: käytin koko imetysajan esikoisen kanssa eli 10kk. kyllä se paljon kätevämpää niiden kanssa on, ja kannattaa olla useampia, koska herkästi kastuvat ainakin alussa.

Painoa mulle tullut jo lähes 10 kg. No toivottavasti ei enempää kuin esikosta (24 kg), tuo 24 kg lähti kyllä muutamissa kuukausissa. Joten älkää turhaan panikoiko painon suhteen ne kellä sitä tulee. Jos imetys onnistuu hyvin, niin se kuluttaa ylim. pois.

Meillekin tulossa poika. Tosi ihanaa, koska esikoinen on tyttö. Aika vähän tarttee ostaa vaatteita, vaikka paljon meillä vaaleanpunaista onkin. Mites aiotteko käyttää te, joille on tulossa poika, punaista oranssia ym. "tyttömäisiä" värejä vai ostatteko vain sinistä, vihreää ym.

Mäkin aion yhden isomman hankinnan tehdä kakkoselle, eli juuri tuon sähköisen sitterikeinun, että saisin sitten jotain tehdyksi, kun on tuo alle kaksivuotias vipeltäjäkin sitten hoidettavana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikonpähkinä:
Meillä oli käytössä kaksosten imetystyyny ja ajattelin ottaa sen nytkin käyttöön vaikka no vaan yksi. Se on sitten kun lapset kasvaa, mukava telmimispaikka... Ainakin meillä oli.
Miten sinä onnistuit kahta imettämään? Siis että imetitkö yhtä aikaa vai ensin toisen ja sitten toisen ja kauanko imetit?
Itsellä on kauhea painiminen tuon asian kanssa, ja epäilen ettei se onnistu.
Tietysti taustalla se kun kumpanenkaan tytöistä ei tissillä ollut...,tai no nuorempi sentään koitti mutta vanhempi ei lainkaan.

Hipkukka: Monikkoperheyhdistys myy tuota tyynyä 56e tjt. hinnalla omaksi! Ei jaksa läheä katsomaan siitä lehden takakannesta tarkkaa hintaa.

Röllimuori: Ihan kokemuksia yksisösiltä ja monikoilta, kun minulle tuo on ihan vieras kapine.

Muoks* Vaatteiden väreistä: Osahan tulee väkisin näihin muotti väreihin, mutta kyllä sitä tietysti itsekin syyllistyy siihen että punaista ja sinistä hankkii nyt.

Ai niin ja sukupuolen kertomisesta: Me on kerrottu että tyttö ja poika tulee. Muista lapsista ei ole kerrottu kun ei ole itsekkään tiedetty.
Nuorimmaisen nimi kylläkin paljastettiin ennen kastajaisia, mutta nyt ajattelin että pidetään mummot jännityksessä. :LOL:
 
Enie: Mun imetyshän tyssä ennenku se alkoikaan. Eli B oli niin pieni ettei jaksanut kauaa imea ja A ei osannu. Ja kukaan ei mua opettanu :'( Kuitenkin sen mitä imetin niin imetin molempia välillä yhtä aikaa. Laitoin vauvat yleensä kainaloon tai sitten peräkkäin. Kannattaa kysyä neuvolasta monikkoimetysopasta. Mun kollegakaverit on ainakin tehny semmosen opinnäytetyönään ja niitä saa myös monikkoyhdistyksiltä.
 
Hipkukka Menetkö tuohon Turun valmennukseen? Minäkin siitä vähän haaveilin, mutta mies ei halua lähteä niin en viitsi yksin mennä. Miehen ystävä oli käynyt jossain valmennuksessa ja siellä oli miehet piirissä pakotettu puhumaan, että mikä ahdistaa. :eek: Niinpä meillä ei edes keskustella valmennukseen menosta. Niin paljon rupesi toista ahistamaan tuollainen. :LOL: :LOL: :LOL:

Minä uskon, että imetys rupeaa sujumaan hyvin, jos ei, annetaan sitten pullosta. Mulla on imetys aina onnistunut ja olen siitä tykännyt. Paitsi aloittaminen ja lopettaminen on ihan tuskaa.... Saan tutulta imetystyynyn, sellaisen yhdelle vauvalle tarkoitetun. Katotaan onko siitä jotain hyötyä.

Meillä on "uusi" auto vihdoin katottuna ja vaihdetaan loppuviikosta. Mukavaa, että saadaan se asia pois päiväjärjestyksestä.

Ostin meidän kylän pienestä apteekista närästyslääkettä, joka oli kyllä tehokas. Kävin niitä sitten ostamassa toisesta apteekista lisää ja siellä oltiin ihan kauhuissaan, että ei näitä saa raskausaikana syödä. Nyt olen taas ihan ilman mitään.... inhottavaa tuo närästys.

Nyt on alkanut vatsa kipuilemaan. Ne ei liity supistuksiin, joita myös on alkanut taas tulemaan. Olisiko nuo kivut vaan kohdun kasvua. Olo on kuin valaalla. Toisinaan ei meinaa päästä edes ylös sängystä. Mitähän tästä vielä tulee.

 
Peikonpähkinä: Just tuumin kun tuo monikkoyhdistyksen lehti tuli että pitäis se imetysopas sieltä tilata kans, en huomannut sitä kun niitä muita oppaita aiemmin tuossa tilasin.

zaara: Hyvä kun joku toinenkin jolla valas olo :D
Kävin just hakemassa postin ja tuon ainoan näköyhteydessä olevan naapurin koirat tuli moikkaamaan postilaatikolle. Yritin sitten silittää heitä, sellaisia pieniä koiria ovat, niin enhän minä taipunut enää :eek:
Onneks ne koirat osaa hyppiä jalkka vasten niin sitten sai silitettyä päätä :LOL:

Vakuutus hylätty: Eli just tuli postissa kirje, että meille ei myönnetä sitä hoitokuluvakuutusta perustuen aiempiin raskauksiin ja synnytyksiin.
Mikähän niissä sitten niin isoa on ollut?
Nuorimman tytön kohdalla kaikki meni tosi hyvin eikä mitään ongelmaa missään joten pakko johtua vanhemmasta tytöstä sitten.
Eli silloin piikitin kans insuliinia, makasin 2 kk osastolla ennen synnytystä, tyttö joutui teholle viikoksi sokerin tasapainoitukseen, kun ennätin synnytystä ennen piikittää insuliinin enkä sitten syödäkään mitään niin sokerit romahti molemmilta siinä sitten.
Muuten synnytyksissä ei ole ollut mitään kummallista tai lapset sairastelleet.
Mutta pitihän tuo arvata ja sitähän epäilin ettei myönnetä.
Oliskohan toisessa vakuutusyhtiössä vähän löyhempää? :whistle:

Kannattaakohan tänään mennä sitten toisen työnantajan luo edes kysymään miten se mun jatko siellä sitten menee oikein, kun tää päivä toi jo tuon tullessaan.
 
joku oli kysellyt vaunuista. Meillä on Emmaljungat.

Vaatteiden värit. Oon ostanut vähän kaikenlaisia värejä. En siis pelkästään vaan vaaleanpunaista. :)

Kävin neuvolalääkärillä näyttää noita jalkoja. Oli vaan pinnallisia verenpurkautumia ja ja vasemmassa jalassa suonikohjuja. Sain lähetteen Naistenklinikalle jatkotutkimuksiin joissa katsotaan lisää noita mun jalkoja. :) Ei tullut sairaslomaa. Ei edes ehdottanut. Noh varmaan kumminkin itte sitten käyn ensi kuussa työterveydessä ja pyydän sieltä sairaslomaa loppuun saakka.

TEhtiin samalla sisätutkimus. SF-mitta oli noussut 7cm. Olin ihan, että mitäh. Nyt oli 24cm. :)
Kohdunsuun tilanteet oli normaalit ja hyvät.

millis ja Liinu 24+3
 
Rakenneultra takana ja kaikki oli loistavasti! :heart: Vauva paino 317 g ja 20 cm pitkä, niin pieni mutta niin iso =) Tänään tuli kutsu perhe- ja synnytysvalmennukseen alkaa 14.10..
Tyksissä synnyttävät Jos olette menossa 4 d-ultraan minne olette menossa?

Myy-88 ja minityyppi 20+3
 
Vaunuista esikoiselle ostettiin vuosi sitten Teutonia spirit S3 kolmipyöräiset vaunut käsijarrulla ja näitä en vaihtais jos ei olis toista vauvaa tulossa, oli just mein tarpeisiin sopivat. Nämä on kyllä "city-vaunut" eli jos on paljon lunta eikä teitä aurattu niin aika raskas työntää kun pitää kolmea uraa työntää, mut täällä pk-seudulla lunta on niin harvoin että taisi kaksi hankalaa päivää olla viime talvena, jolloin jouduttiin lähtee kantoliinalla liikenteeseen ja jättää vaunut kotiin, ja ulkoiltiin kyllä siis tosi paljon. Normaalikelillä ja kauppakeskuksissa ihan mahtavat kun kääntyy niin helposti pienissä tiloissa ja on tosi kevyt työntää. Pieniin hisseihin mahtuu toisten vaunujen kanssa kun saa omat vaunut poikittain. Ainoat miinukset siis että tosiaan en lähtisi näillä työntelemään niillä seuduilla joissa tulee paljon lunta, tavaratila tosi ahdas ja vie paljon tilaa auton takakontissa eli meillä ei mene kokonaisena kasaan autoon vaan piti aina ottaa istuinosa ja etupyörä irti. Usein neljäpyöräiset mahtuu paremmin siksi kun on lyhyemmät, mut tuo kolmas pyörä on niin pitkälle edessä et vaunuista tulee aika pitkät. Mut yleensä jos autolla liikutaan (harvoin) niin meillä on mukana vaan rengasosa tästä vaunusta ja maxicosi turvakaukalo tulee vaunuihin kiinni adapterilla joten ei muutenkaan tarvita tuota vaunujen istuinosaa mukaan. Nyt kun toinen vauva syntyy on tilattu phil&teds sportit ja kyllähän teutoniat on paljon tukevamman oloiset ja teutoniassa tosi hyvä kuomu ja kaikki selkänojansäätö yms. systeemit. Mut jostain on pakko tinkiä. Haluttiin tupliksikin pienet ja helposti kääntyvät vaunut ja nuo phil&teds tuplat jopa mahtuu meidän autoon ilman että tarvii purkaa osia eli menee pienempään tilaan kuin tuo teutonia. Teutoniassa muuten tosi tilava kantokassi myös. Phil and tedsissä vain 60 cm kantokassi! Eli sinne mahtuu vain pari kuukautta, mut sit onneksi tulee jo kevät ja lämpimät ilmat eikä se ole enää välttämätön. Ikinä ei taida saada kaikkea minkä haluaa, jostain on aina pakko tinkiä :).

Imetystyyny oli käytössä viimeksi ekat 4 kuukautta, sitten kun imetys väheni niin en aina jaksanut tyynyäkään hakea mut eka kuukausina tosi tarpeellinen et sai hyvän imetysasennon kun se imetys ei aina ollut niin helppoa. Miulla oli doomoo buddy tyyny sekä sitten se doomoon pienempi imetystyyny, jota pääasiassa imetyksessä käytinkin. Tuo buddy oli loppuraskausaikana kätevä nukkumisapu kun sen saa käsien ja jalkojen väliin ja mahaa tukemaan kun nukkuu kyljellään. Mut onhan nuo tyynyt arvokkaita ja eihän kaikki niitä tykkää käyttää ja loppuvaihees imetin itekin mielummi ilman tyynyä kun vauva oli jo isompi. Itse hankin tuon toisen tyynyn siinä vaiheessa kun vauva oli ihan pieni ja huomasin et lisäapua tarviin.

Vaatteiden värit, koitetaan pärjätä esikoisen vaatteilla ja löytyy kyllä monen väristä, keltasta, vihreetä, ruskeeta, sinistä, oranssia, mut kyl noi on selkeesti poikien vaatteita silti, vaik onkin monen väristä. Vaikea löytää semmoisia neutraaleja vaatteita isompia kokojan. 50-62 senttisissä löytyy kyllä paljon neutraaleja vaatteita mut sit siitä eteenpäin tuntuu et ne on selkeesti pojan tai tytön vaatteita. Mut onneksi tämä tulokaskin on poika niin pärjätään hyvin entisillä :).

Imetysliivejä käytin viimeksi niin kauan kun imetin. Kyllä se vaan oli sata kertaa helpompaa. Sitten jos oli jotain spesiaalimpaa juhlaa tms. johon päällysvaatteista johtuen laitoin tavalliset rintsikat ni oli se imetys hankalaa kun sai melkein kaiken riisua että sai tissin esille :). Bebesin ja bebelanen nettikaupoissa on kivan näköisiä liivejä, kantsii käydä kattelee :). Laitoin äsken tilausta menee :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
E-KUPPI?! HUHHUH :D Mä kun oon niin innoissani tästä mun C-kuppikokoon pääsystä :LOL: Mieskin ihan ihmeissään ja kutsuu mua hehtotissiks, tosi romanttinen ;) :ashamed:
No mä en edes tajua tätä kuppikokoa, koska mulla ei oikeesti oo mitenkään suuret rinnat, siis ihan tavallisen kokoisilta ne näyttää. Mutta silti ei vaan mahdu enää entisiin liiveihin. Outoa. :D

Imetysliivit ja vaatteet Aion ehdottomasti ottaa jo synnärille mukaan. Toiveikas olen, että kakkosenkin imetys menee hyvin, koska esikonkin meni. Mun mielestä imetys ilman sopivia vaatteita on hankalaa. Esikoisen imetyksestä oon viisastunut myös sen verran, et meinaan hommata pestäviä liivinsuojia tällä kertaa. Viimeksi käytin niitä kertakäyttöisiä, ja rintani menivät TODELLA pahaan kuntoon, siis kudosnesteet vaan pursusi nänneistä ulos, kun ihoa ei enää siinä päällä ollut. Iho parani heti, kun lopetin kertakäyttöisten liivinsuojien käytön.

Imetystyyny En oo vielä hankkinut, mut luulen, että hankin. Viimeksi se oli kyllä niin tuskaisen vaikeaa ekat kuukaudet. Mitkään tavalliset tyynyviritelmät eivät siinä alla pysyneet. Sitten, kun lapsi sai lisää jänteyttä vartaloonsa ja alkoi itsekin kannatella itseään, tuli helpommaksi. Nyt kun on vielä toi esikoinenkin menossa mukana, voi joutua samaan aikaan vaikka lukemaan esikolle kirjaa, sitä varmasti helpottaa, jos saa käsiä vähän vapaammaksi.

Enie Ihan pepusta toi vakuutushakemuksen hylkääminen. :/ Itse jännitän, miten meidän hakemuksen käy, kun esikko on ollut 1-2 v ihan kiitettävästi kipeänä ja omamme on kyllä sieltä vakuutuksesta saatu pois. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Hipkukka Menetkö tuohon Turun valmennukseen? Minäkin siitä vähän haaveilin, mutta mies ei halua lähteä niin en viitsi yksin mennä. Miehen ystävä oli käynyt jossain valmennuksessa ja siellä oli miehet piirissä pakotettu puhumaan, että mikä ahdistaa. :eek: Niinpä meillä ei edes keskustella valmennukseen menosta. Niin paljon rupesi toista ahistamaan tuollainen. :LOL: :LOL: :LOL:
Joo, sinne ollaan menossa. Meillä taas mies nimenomaan haluaa mukaan kuuntelemaan. En kyllä usko, että tuolla sen kummemmin mies joutuu erikseen omia tuntojaan puhumaan, eikös ne liity lähinnä esikoista odottavien valmennuksiin.
Tuolla monikko valmennuksessa ilmeisesti käy monesti vain nainenkin yksinään, tälläisen käsityksen sain kun laitoin kyselyä, että saako esikoinen mahdollisesti tulla mukaan. On se vähän niin, että vaikka jo on kerran synnyttänyt, niin on tämä monikkous jotain ihan uutta ja outoa :whistle:

Imetystyynyjä kannattaa muuten katsella myös kirpputoreilta. Omani osti aikoinaan 5e hintaan. Ja ei tuo kovin hankala ole itsekään tehdä, jos ompelukoneen omistaa.
 
SERO en tiedä tiesitkö tän mutta mulle selitettiin et jos valitsee 6kk: n tuloista laskennan,niin on tasan 6kk taaksepäin äploman alusta, mutta jos on esim saikkua siinä 6kk:n välillä niin sen yli voi hypätä taaksepäin... Ite jos olisin törkeä niin jäisin saikulle pitkäks aikaa että saisin paremmista tuloista äprahan :ashamed:

SIIVOUS en tajua miksi ei kiinnosta tätä puoli vuotta uutta kotia edes kunnolla loppuun sisustaa, osansa tekee kyllä mies joka siis ei viitsi tehdä sisustuksen eteen juurikaan :kieh: Sille on poraaminen niin ylivoimasta ja rankkaa että huhhuh. Siivous on meillä imurointi ja yleissiisteys,eli tavarat lähes omilla paikoillaan ja keittiössä ei vilise matoja tms. Voin tunnustaa etten ole kovin kodinhenki-ihminen, ruoanlaitto ei mun juttu eikä siivous. Sitten varmasti maistuu nuokin hommat kun jään kotiin, koska esikoinenkin hoidossa osittain ja itse tulen purkamaan tylsistymistä kodinhoitoon. Vaikka enhän tiedä kuinka vaativa vauva meille tuleekaan :whistle:

 
Moikka!
Joo, mäkin ymmärsin et sokerirasitukseen saattaa jo iänkin takia joutua. Toisaalta mietin et kun mulla hemoglobiini on ollut aika alhaalla, niin voisko siihen testiin joutua tavallaan päinvastaisestakin syystä? En tiiä!

Zaara ja Hipkukka: olette ilmeisesti turkulaisia? Mihin valmennukseen ootte menossa? Mulle sanottiin neuvolassa että joskus marraskuussa olisi mulle sopiva, vielä ei oltu lyöty päivää lukkoon. Munkaan mies ei välttämättä kyllä tule, koska on amerikkalainen, eikä välttämättä mitään ymmärrä, mutta sanoi et riippuen valmennuksesta tulee kenties vaan mun tueksi. :)

Myy88: siis Tyksissä eli Turussa? Saitko kutsun valmennukseen ihan neuvolasta vai?
 
Hei!

Olette kuppikoosta kirjoitelleet.
Mulla ei todellakaan ole yhtään kasvanut :ashamed:
Roikkuvat niin kun ennenkin. Ei ole kivaa kun makaan kyljelläni vaikka sängyssä, voi joku lapsista vahingossa astua tissin päälle :D :ashamed:
Tosin imetän (harvoin tosin, kun olisi vierotus käynnissä ) tuota tyttöö vieläkin..
Terveydenhoitaja sanoi etten saisi imettää kun olen raskaana :ashamed:
Miksi mä olen aina luullut, että voi hyvin imettää, jos ei tule siitä mitään ongelmia esim. supisteua tai jotain? Eikä mulla kyllä mitää ole ollut..

Imetysliivejä pitäis ostaa nuo vanhat ovat ihan hirveessä kunnossa. Täytyisi ainakin kolmet ostaa, niin ei sitten tarvitse koko ajan pestä. Tosin en tiedä milloin saan ne hommattua.
No onhan tässä aikaa :)
Äitiyshousutkin pitäisi ostaa. Ei meinaan enään housut meinaa mennä.
Ja hyvä kun joku muistutti. Kiitos siitä :) Pestäviä liivisuojia pitää ehdottomasti ostaa lisää, niitä oli viimeeksi ihan liian vähän :)

Aurinkoista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 23+5 :heart:
 
Imetysvaatteista vielä Varsinkin siis niille, jotka eivät ennen ole niitä käyttäneet: jos ootte ostamassa, niin testatkaa ja miettikää oikeasti miten niistä ne rinnat saa ulos. Nimittäin itse ostin viimeksi tyhmyyksissäni varmasti ainakin 5 paitaa sellaisella "kietaisuleikkauksella", jossa oli vain pienet aukot rintojen kohdalla (mm. H&M paidat oli tätä tyyliä ). No niistä pikkuruisista aukoistahan imetys oli ihan mahdotonta, se rinta yksinkertaisesti ei mahtunut sieltä. Joten suosittelen vahvasti ihan kokeilemaan paitoja ja liivejä luonnossa.

Valmennuksessa Meinattiin jo esikon aikana kuolla nauruun siitä kaikesta lässytyksestä ja hierontaopetuksesta. Lopulta ei voitu enää käydä siellä, koska pokka ei pitänyt kummallakaan, olis ollut epäkohteliasta nauraa siellä päin terkan naamaa. :D Toivottavasti teillä muilla ensikertaisilla olis vähän käytäntöön painottuvampaa opetusta, meillä siitä ei tuosta ollut tuon taivaallistakaan hyötyä.
 
Sain tänään musertavia uutisia. Sellaisia joita äitinä ei ikinä haluaisi kuulla. :'( :'(
(Vauvat voivat hyvin....)
Saattaa olla, ettei minulla hetkeen ole voimia tänne kirjoitella. Jostakin niitä voimia pitäisi nyt löytyä tosi paljon.

 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa-06:
Vaikka enhän tiedä kuinka vaativa vauva meille tuleekaan :whistle:
Herranjumala, enhän mä ole edes miettinyt koko asiaa... :eek: Mitä jos lapsi onkin niin vaikea/hankala etten osaa hänelle mitään tehdä???...voih :'( Mä oon koko ajan elänyt niin pilvilinnoissa että huhhuh... :|


Zaara :hug: Apua... Muista että meille voit kuitenkin aina purkautua :heart: :heart: :hug:
 
Zaara: Voimia :hug:

iiris-: Mä olen kans jossain pilvilinnoissa, siis mitä, voiko ne vauvat olla vaativiakin:D Mä tässä kuvittelen, että oma vaavi on varmasti maailman kiltein omalle äidilleen ja ah, niin helppo tapaus kaiken kaikkiaan :p Älkää nyt hei murskatko meidän ensiodottajien vaaleanpunaisia vauva-arki luuloja :D

Mietin tässä missä se energinen raskauden puoliväli viipyy, laiskottaa koko ajan hulluna B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
iiris-: Älkää nyt hei murskatko meidän ensiodottajien vaaleanpunaisia vauva-arki luuloja :D

Mietin tässä missä se energinen raskauden puoliväli viipyy, laiskottaa koko ajan hulluna B)
SIIS AIVAN!!!! ;) Lopettakaa tollanen hölynpöly että vauvat muka joskus kiukuttelis tai ois vaan muuten "rasittavia" :D :LOL:


Mulla tätä energiaa riittää.. Tuntuu ettei nykysin tarvii nukkuukaan kun muutama tunti yössä... =) Mä imuroin/pesen lattiat joka toinen päivä (aina siis näin tehnyt) mutta nyt pitäs olla vissiin koko ajan siivoomassa ja laittamassa ruokaa... Meen kohta vaikka huvikseni pesemään puhtaita pyykkejä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Sain tänään musertavia uutisia. Sellaisia joita äitinä ei ikinä haluaisi kuulla. :'( :'(
(Vauvat voivat hyvin....)
Saattaa olla, ettei minulla hetkeen ole voimia tänne kirjoitella. Jostakin niitä voimia pitäisi nyt löytyä tosi paljon.

:hug: :hug: :hug: Voi kun vois auttaa :hug: :hug: :hug:

 
zaara :hug:

Kävinpä eilen neuvolassa; paineet olo nyt suht ok viikonlopun suolakuurin johdosta ja painokin oli sitten sen mukainen; lähtöpainoon on nyt tullu n. 7kg :eek: Sormet ja jalat on kyllä niiiin turvoksissa että... Terkan mukaan se on nyt pienempi paha siihen verrattuna että pysyy tajuissaan. :| Sf-mitta otettiin eilen eka kertaa; 19.
Töistä käski kans jäädä pois ainaki täksi viikkoa, torstaina on sitte lääkäri niin saa nähdä mitä se sanoo. Aivan tajuttoman kipeitä supistuksia tullu viikonlopusta lähtien, niinku joku muukin valitteli, tulevat yleensä aina iltaisin, ainakin pahimmat.
Tympii yrittää olla tekemättä mitään... |O Eipä silti, väsymyski on kyllä niin valtavaa että tuntuu että nukahtaa jos vain aatteleeki esim. siivousta. :whistle:

Muistelen jonkun joskus maininneen hassuista unista. Mä näin toissa yönä unta että vauva mylläsi kovasti ensin masussa ja sitten se yhtäkkiä oliki jo tuossa mahan päällä, ja sanoi: "äiti mulla palelee jalkoja". :eek: :LOL:

Katti + Paavo 22+4 :heart:
 

Yhteistyössä