***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Tervetuloa Miiuska mukaan !! :)

Täälläkin tuota iskias-vaivaa ollut, oikeestaan koko raskauden ajan, välillä menee päiviä ettei vaivaa, mutta sitte saattaa ihan yhtäkkiä tulla tosi pahana, repäsee tuolta pakarasta koko takareiden niin ettei todella pysty ees liikkumaan. Välillä kyykistelyt tekee sen, ja välillä jos makaa pitkään sohvalla ja yrittää ylös, ni voi mennä minuutteja semmosessa kaksinkerroinasennossa kun ei vaan saa suoristettua. Äiti pelotteli että sillä oli ollu jokaisessa raskaudessa varsinki lopussa niin pahana ettei meinannu päästä liikkumaan. Että saapa nähdä. Eipä kai tolle ees mitään pysty tekemään, mulle ei ainakaa ees venytteleminen auta mitään.

Huuuuu.. kaks yötä rakenneultraan. Hui ku meinaa ruveta jännittäääää.. ja toisaalta ootan ihan kamalasti. :heart:
Nyt tuntuu että masu kasvaa ihan silmissä, ja potkut voimistuu päivä päivältä, mieskin tuntenu jo muutaman, ja ite oon muutamana aamuna heränny niihin. kivaa. :heart:

Onks muuten te ketkä tiedätte jo sukupuolen, ni kertonu/meinaatteko kertoa sukulaisille tai muille että kumpi ois tulossa ? Me meinattiin että jos vaikka saadaankin tiistaina tietää ni ei kyllä kerrota kellekään, sanotaan vaan kaikille ettei tiedetä. :p

NiiZ ja Pallero muoks* korjaan tämänki eilen puolunessa kirjotetun, viikot siis vasta 20+6.. :LOL:
 
Miiuska tervetuloa!

Napakettu - höh, tyhmä täti sulle oli sattunut! Ilmeisesti ko. tädillä ei ole kykyä soveltaa asioita tilanteen mukaan, ja tuijottaa käyriä sokeasti. Mitähän se olisi minulle sanonnut, kun paino noussut lähes 1kg/viikko kuluneen 3 viikon aikana...
"Joudun" sokerirasitukseen kun olen yli 25v ensisynnyttäjä. Täällä se on rv28 aikoihin. Tuohon tutkimukseen menemiseen ei vaikuta edes sukurasitus koska kuulun seulottavaan ryhmään joka tapauksessa, ja vielä vähemmän lapsen isän sukurasitukset vaikuttaa . . .

Röllimuori - täällä sama juttu, painoa ei tullut yhtään viikolle 19, mutta nyt edellisen neuvolan ja menneen keskiviikon käynnin välissä, eli 3 viikkoa, oli tullut 2,9kg. En saanut mitään negatiivista kommenttia, enneminkin terveydenhoitaja kuullosti rauhoittelevan että kaikki on ok. Itse kun ajattelin että hurja painonnousu lyhyessä ajassa. Toki toivon ettei tästä nyt mennä 1kg / viikko edelleen... :whistle:

Iskias - Panadoliakin voi ottaa jos kipu tuntuu tosi pahalta. Taisi joku neuvoa venyttelemäänkin. En yhtään muista auttoiko se...

Masu on kasvanut hurjasti viimeisten parin viikon aikana :heart: Nyt alkaa tuntua entistä todellisemmalta että minulle tulee vauva. Äitiysloman alkuun 2,5kk!! huih

Lili 23+0
 
Miiuska Tervetuloa mukaan porukkaan

Iskias: Ei ole kylläkään minulla ko. vaivaa varsinaisest, mutta mulla on kahden alimman selkänikaman väleissä pullistumat ja silloin kun ne on äksynä niin minulla kipeytyy ensin pakara ja sen jälkeen se lähtee jalkaa alas päin säteilemään.

Niiz: Emmaljungat hommattiin, ja sen vuoksi koska aiemmin hyvät kokemukset ko. merkistä, sekä vaunuista löytyi säätötoiminnot omanaan molempien lapsien puolelle (selkä- ja jalkaosat jne...) sekä heittoaisa jne...

Tuossa katsoin aamulla kalenterista, että ens viikolla on taas KYS käynti ja sitten niitä onkin enää ehkä 3-4 ennen kun vauvat syntyvät :eek:
Nämä 3vk:n välit menee niin nopeaan.

Enie + Nörtti ja Hissu :heart: 25+0 POKS! :heart:
 
Lili78: Helpottavaa kuulla että jollakin muullakin on käynyt noin. Ettei se olekaaan miteenkään omituista! :) Mullahan oli että se kilon puoltoista nous just tuohon viikolle 19. siis yhteensä. Ja nyt sitten kävin vaakalla niin hups! yhteisnousu ton 4,5kg... :ashamed: no mä tiiän että nyt on paremmin ruoka maistunut ja makea alkanut maistumaan myös mutta en kai mä ajatellu että olisin syönyt NOIN valtavasti!! :D :D

Iskias: olen kärsinyt siitä joka raskaudessa ja osaan odottaa sitä myös tässä.
Ihme kyllä, vielä olen välttynyt pahimmilta vaivoilta. Aikaisemmissa raskauksissa iskias on ollut seurana koko 40 viikkoa :| Olenkin jo vissiin täällä sanonutkin että sain helpotettua selkävaivoija kun aloin nukkua tyyny jalkojen välissä. Ja minulla on TODELLA huono ja kranttu selkä. On välilevynpullistumaa useammassa välissä, välilevytyrä, skolioosi, oikoryhti, lantio kierossa... jne jne... lista on oikeasti loputon... että kyllä se iskias vielä löytää tiensä tännekin vaikka nyt on pysynytkin poissa :D
Ja iskiakseen ei ole mulla juuri helpotusta raskauden aikana ollut. panacodia oon syönyt useamman päivässä mut ei se oikein auta.. :(

Kaksi yötä lääkärille.. :)

röllis ja onni 20+5
 
Enie Meillä nuo äitiyspolikäynnit oikeastaan ovat vasta alkamassa. Lopussahan käydään joka viikko. Olin tehnyt hyvin kieron suunitelman seuraavaan ultraan. Kuvittelin, ettei mies olisi tulossa sinne ja mietin miten voin tuota sukupuoli asiaa vihjailla. Etten kysyisi suoraan, koska olen luvannut olla niin tekemättä. Eilen mies kuitenkin kysyi , mikä päivä sinne ollaan taas menossa. :LOL: Toki kiva, kun tulee mukaan ja minulle ihan oikein, kun tuolla lailla kieroilin.
Luin jostain, että 40% kaksosraskauksista päättyy ennen 37 viikkoa. Nyt rupeaa viikot olemaan niin isot, että pieniä mahdollisuuksia olisi jo vauvoilla jäädä henkiin, jos haluisivat syntyä. Onneksi ei ole mitään merkkejä, että niin kävisi.

Paino Ennen tätä viikonloppua tullut 5,5kg, mutta nyt en viitsi mennä vaakaan. Olen syönyt viikonloppuna kirjaimellisesti kolmen edestä. :eek: Kamala nälkä...minkäs teet.

Zaara valas ja pikkuiset 23+2
 
Sokerirasituksesta Mulla just yk skaveri joka esikoistaan oottaa ni sanoi et hälle oli neuvolasta sanottu et jos bmi yli 35 ni sit joutuu rasitukseen :eek:

Painosta mäkin olin varma viimeks ku neuvolas kävin ja oli tullu reilu 2kg neljäs viikos et jotai sanoo,mut ei mitää :) tosin minkä mä sille voin aina toi alku menny ilman lisäkiloja ja sit puolest välist sit rupee kertyy,nytki tullu oman vaa´an mukaa 900g kahes viikos :kieh: ja ihan samal taval oon syöny :ashamed: ehkä pitäis vaan lisätä juomisia jos se auttais :/

piiuli ja toukka 20+4,2yötä ru:an
 
Alkuperäinen kirjoittaja piiuli82:
Sokerirasituksesta Mulla just yk skaveri joka esikoistaan oottaa ni sanoi et hälle oli neuvolasta sanottu et jos bmi yli 35 ni sit joutuu rasitukseen :eek:

Painosta mäkin olin varma viimeks ku neuvolas kävin ja oli tullu reilu 2kg neljäs viikos et jotai sanoo,mut ei mitää :) tosin minkä mä sille voin aina toi alku menny ilman lisäkiloja ja sit puolest välist sit rupee kertyy,nytki tullu oman vaa´an mukaa 900g kahes viikos :kieh: ja ihan samal taval oon syöny :ashamed: ehkä pitäis vaan lisätä juomisia jos se auttais :/

piiuli ja toukka 20+4,2yötä ru:an

Siinä on kyllä täti sanonu väärin tai kaveri ymmärtäny väärin. Kyllä se on 25 bmi jos rasitukseen joutuu. BMI 35 on jo aika suuri.... Tarkoittas käytännössä että 100kg/170cm joutuis vasta sokerirasitukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sero:

Pesettekö lastenvaatteet jollain tuoksuttomalla, allergiatestatuilla vai ihan perustuotteilla?
Meillä pestään tuoksuttamalla ja nestemmäisellä pesuaineella lasten vaatteet ja lakanat. Huuhteluainetta ei käytetä. Esikoisella on atooppinen iho ja vääränlainen pesuaine aiheuttaa kutinaa ja iho-oireita :( Vaikka osa aikuisten vaatteista pestäänkin hajustetuilla, niin en lasten vaatteiden kohdalla halua ottaa 'riskiä'. Joten vauvojenkin vaatteet pestään alusta asti samoin, kuin esikoisen.

Hipkukka 22+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Enie Meillä nuo äitiyspolikäynnit oikeastaan ovat vasta alkamassa. Lopussahan käydään joka viikko. Olin tehnyt hyvin kieron suunitelman seuraavaan ultraan. Kuvittelin, ettei mies olisi tulossa sinne ja mietin miten voin tuota sukupuoli asiaa vihjailla. Etten kysyisi suoraan, koska olen luvannut olla niin tekemättä. Eilen mies kuitenkin kysyi , mikä päivä sinne ollaan taas menossa. :LOL: Toki kiva, kun tulee mukaan ja minulle ihan oikein, kun tuolla lailla kieroilin.
Luin jostain, että 40% kaksosraskauksista päättyy ennen 37 viikkoa. Nyt rupeaa viikot olemaan niin isot, että pieniä mahdollisuuksia olisi jo vauvoilla jäädä henkiin, jos haluisivat syntyä. Onneksi ei ole mitään merkkejä, että niin kävisi.
Niin olen ymmärtänyt, että minä ole kai sitten joku ihme tapaus jota taas juoksutetaan jatkuvasti tuolla äippäpolilla ultrassa :LOL:
No, toisaalta ei minua haittaa että pääsee niin usein moikkaamaan pikkuisia.
Tuo viikon välein käynnit kyllä on jo sellainen juttu että sitten kyllä pyydän ehkä päästä osastolle, tuota matkaa on niin paljon että johan ne sen takia sitten syntyy etuajassa jos ei muuten.
Niin se lääkäri silloin kerran sanoi että 37-38 viikot, niin alkavat hätyytellä ulos päin pienokaisia. Eli ymmärsin sen niin, vaikkei mitään erikoista oliskaan niin käynnistävät tai leikkaavat sitten.
Silloinhan ennättäis vauvojen kans jouluksi jo kotiin :heart:
Kovasti minäkin koitan olla varma asiasta että joulukuussa ne sieltä vasta syntyvät, mutta toisaalta pelottaa kun supistelee kovastikin välistä ja on niin hankalaa tuo liikkuminen.
Pitää vaan koittaa maata mahdollisimman paljon ja liikkua sen mukaan mitä voi, sanoi lääkäri, ja sitten jos yhtään tuntuu niin seis hommat.

Jos ne syntyis tuohon 37 viikolle niin ei olis enää kun 12vk !!! IIIK!

Pitäis alkaa katsomaan onko tuolle Nörtille "poika" vaatteitta tarpeeksi määrällisesti pienenä kokona, Hissulle on "tyttö" vaatteita kyllä kun yhdeltä äidiltä ostin keskosena syntyneen tytön vaatteita.
 
Hyvää huomenta mammat!

Ärsyttää kun kerrankin vapaapäivä ja suunnittelin nukkua pitkään,niin, ei.. puol seiskalta ylhäällä ja energiaa vaikka muille jakaa! Eilen jynssäsin kämpän desinfioivalla pesuaineella kirjaimellisesti lattiasta kattoon.. :whistle: Mies nauraa kippurassa mun "pesänrakennusvietille" Olen nyt viikon aikana järjestänyt kaikki kaapit, arkistoinut tärkeät paperit aakkos-ja aikajärjestykseen, vienyt säkkikaupalla rompetta kirpparille ja mm.kiillottanut kaikki metalli-ja rosteripinnat. Siis tarkoitan esim. vetimiä ja ovenkahvoja.. Annoin miehelle kuivan rätin mukaan kun meni suihkuun, kuivaa sitten vesiroiskeet juuri valkaistusta suihkusta ettei jää "kuivuneita kalkkipisaroita"...(!?!??) :ashamed: :LOL:

Elayne ja :heart: ja Uimahallilta haiseva koti (poksuu 24+0!!!, elikkä nyt alkoi 7.kuukausi?)
 
Sero Minulla sattuikin olemaan sen kummemmin ajatelematta hajusteetonta allergia- ja astmaliiton kanssa yhteistyössä tehtyä zeoliititonta pyykinpesuaineta, jolla pesin kaikki esikoisen vaatteet ennen syntymää. Esikoinen sattuikin olemaan atoopikko, joten ihan hyvä sattuma. Nyt pesen tuolla samalla aineella tulevan neidin vaatteet. Ei pitäs ainakaan ärsyttää sitten vaatteiden sitä ihoa.

Olipas napaketulle pidetty saarna painosta! :eek: Itse olen lähtöpainoltani samanpainoinen ja nyt on varmaan paino noussut näillä viikoilla huimasti, kun ruoka on tosissaan maistunut! :ashamed: Edellisessä raskaudessakin taisi olla yksi neuvolaväli, jossa paino oli noussut 800g/viikko, neuvolan täti vain totesi, että on painoa tullut mutta ei sen kummemmin moittinut tai pistänyt sokerirasituksiin... näin nämä kaikki riippuu ihmisestä! Mutta kun painoa ei mulla muuten ole liikaa ollut, en tosiaankaan aio itse stressata painosta vaikka sitä vähän enemmän tulisikin...

(.) Nyt taitaa alkaa painamaan minullakin elimistössä tämä raskaus ja iso maha... Paikat kramppailee mukavasti, ostinkin puolentoista litran vissypullon, että saisin tarpeeksi nestettä ja suoloja. Masua pisteli, kun touhusi viikonlopun pojan kanssa ja Eilen meinas kirpparilla lähtä taju... Eilisen päivän tuli sellaisia huimaushetkiä, tuntu että väkisillä heittää nurin. Mitkähän arvot on nyt pielessä... vai saanko liian vähän nestettä? Muutenkin tänä aamuna ollu vähän heikohko olo. Illalla ois sitten mammajumppa, katsotaan miten jaksaa....

Mutta: Mukavaa päivää kaikille mammoille!! :D

Tica & Kääryle 23+0 (kai?)
 
Maanantaita! Päijät-Hämeessä mittarissa 12,3 astetta ja aurinko paistaa =) Luin justiin 3 mennyttä sivua niin en muista paljoakaan mutta...
sokerirasitus käytäntöjä näyttäs olevan lähes yhtä monta kuin paikkakuntiakin :| niin toistaseksi ainakin jos 2010 on tulossa yleiset suositukset. Tää on osalle teistä toistoa mutta osalle ei. Meillä passitetaan rasitukseen jos äidin paino riskitekijä tai suvussa diabetesta, itselläni sekä painoa aivan liikaa (bmi yli 35 reilustikin) sekä mummolla diabetes. Olen sujut läskieni kanssa vaikka hävettääkin että ei mitään itsekuria ole,ja liikkumalla asia korjaantuisi. En pahastunu 2006 kun jouduin testiin,ja nyt osasin odottaakin. Vauvan vuoksi menen kaikkeen mitä tarjotaan. Ja hei ystävät, lukemat ei välttämättä heilahda nimeksikään, vaikka juotte litkun :whistle:

pesuaineG ajatus on että aloitan tuoksuttomilla vauvan pyykkien pesun. Me muut käytetään tuoksuvia nestemäisiä, eikä mitään oireita ole. Tietenkin vauva on kosketuksissa meidän vaatteisiin, mutta en etukäteen murehdi, aika näyttää onko tulokkaalla yhtä hyvä iho kuin esikoisella =) En alota vielä pesurumbaakaan, kun ei tiedetä vielä mihin edes mahdutetaan vauvan vaatteet, esikoisen vaatikkaan vaan lisää Elfa- kopioita.

paino en tarkkaan tiedä,en ole koti vaa'alla käynyt. Veikkaan että max 3-4 kg on tullut yhteensä, seuraava neuvola vasta 25.9. Ei mulle taho ruoka maistua, aamupala, 1 ruoka päivällä ja vaihtelevasti iltapala. Töissä en syö lähes koskaan kun max leipää.

Miten teillä jo olevat lapset pohtii tulokkaita? Meiän neiti on jo paniikissa jos tuleekin poika. Tässä joitain kommentteja: "isi on ihan kakkapylly ku se sanoo et meille tulee poika, mä en tykkää"(melkein itki), "isi älä enää sano et meille tulee poikavauva, äitin masussa on tyttövauva"(aamulla lähtöpusujen jälkeen) ja yks vielä "vaikka sille pikkutytölleki voidaa ostaa vaatteita"(mentii vaatekauppaan ja selitin että äiti tarttee uusia kun masu kasvaa) jatkoin että eihän me vielä voida niin tyttö jatko että valmiiks ostetaan. :heart: Lasten jutut ne on vaan ihan parhaita :D

santtu ja iita 21+5
 
Peikonpähkinä ei ku oikeesti ei mitään virhettä,täl mun kaverilla on ylipainoa 15-20kg,en nyt jaksa laskee paljo siit tulee bmi:ksi mut reilusti kuitenkin,mut kai ne sit jossain joutuu täälläkin säästämään :whistle: kyllä mulla jäi monttu auki ku se raja oli silloin sen 25 ku mä esikoista ootin.

Ah,tätä ihanuutta,arvatkaa kuka kävi äsken laattaamassa aamukahvit :x :x :x johan sitä jokusen viikon ehtikin kahvia juomaan :|
 
Elayne: Vähän repesin!!!! Itekin yritin kiillotella uudella pesuaineella kylppäriä, mutta pisti ällöttämään kun joko rätti tai sitten se aine haisi ihan vanhalle papalle... Jäi sen aineen käyttö siihen.

Piiuli No taas pikkusen väärässä paikassa säästetään. Hulluahan tuo on. Mulla lensi aamuteet vessänpönttöön oksennuksen merkeissä vimosen kerran (kop kop) viikko sitten ennen rakenne-UÄ:tä. Tänään aamuteetä töissä juodessani tee haisi niin kalalle etten voinu juoda sitä. Hyi helvata...
 
Moikkis,

täällä on vietetty koko viikonloppu esikoisen 1-v synttäreitä, ollut tosi mukavaa joskin eilen tuli uni BB:n jälkeen melkosen helposti :) Ihan hullua ajatella miten vuosi sitten oli vasta saanut pienen nyytin syliin ja oli sitten ihan hoomoilasena että mitäs tän kanssa oikeen tehdään :)

Iskias täälläkin. Vasemman alaselän/ yläpakaran päällä ja ihan kaameeta taaperrusta ja könkkäämistä tää välillä :( Luulin eka et on noidannuoli mutta selvisi sitte.

PainoG plus miinus NOLLA edelleen. Ehkä ens neuvolassa olis saanu jotain kasaan (jos ei muuta ni tän täytekakkumaratonin jäljiltä ;) )

Sukupuolen kertomisesta Olen kyllä näyttänyt ultrakuvia ja sitä 4D- videota, ja kysellyt mielipiteitä niistä omista "pimppihavainnoista", ja sanonut kyllä että musta kovasti tuntuu että se on tyttö (sen pienen rakenneultran jälkeisen poikaolo- harhautukesen jälkeen) ... Kyllä mä jotenki salaisesti toivon toista pientä prinsessaa, vaik ihan sama se sit on kun vaan saa sen ehjänä ulos :heart:

Täällä alkoi viimein pottatreenit, tässä se loppuodotus sitten meneekin "pss pss"iä hokiessa :D

MM ja Itikka 22+5
 
AI niin.. kyllä pisti ihmetyttää terkka napaketulla!! :eek: älä ota ittees vaan kyllä sinä osaat itse ajatella milloin on mennyt liiiallisuuksiin! aika törkeää mun mielestä..

pesuaineista: mä pasen vauvanvaatteet sellasella jossa lukee sensitive ja huuhteluaine samoin. Joskus oon kattonut että niissä lukee että sopii vauvan herkäll iholle enkä oo sit enempää ajatellu. ja on käynyt meillä ihan hyvin. lapsilla on ollut nyt isompana taipumusta kuivaan tai jopa atoopiseen ihoon että on pitänyt ihan lääkärissä käydä hakee voiteet ja siellä tullut puheeksi juurikin noi pesuaineet. mut kun ne on pysynyt meillä samoina niin lääkäri on meinannut ettei niitä tarvi alkaa vaihtaa mihinkää, ettei ihon kuivuus niistä johdu. mut meillä onkin ihan selvä se et talvella kuivuu lasten iho paljon enemmän kuin kesällä
 
Siivous: Joo, joku vois tulla tännekin siivoamaan, kun itsestä ei siihen oikein ole ja että se ottaa päähän. Mies kyllä tekee viikko siivouksen (eli pölyt, ja imurointi jne...) mutta kun pitäis kaappeja pestä ja järkätä, seinät ja katot pestä, ikkunat pestä jne...Eli tehdä sellainen perusteellinen mylläys koko talossa.
Mietin jo tuossa yks päivä että josko soittais jonnekin firmaan ja tilais suursiivoojat paikalle, mutta sitten jäin miettimään, että osaako ne laittaa tavarat just millileen oikein ja oikeille paikoille takas :LOL:
Viimeks täällä on tehty suursiivous huhtikuussa ja että tuntuu joka paikka likaiselta.

Perhetyöntekijä: Tuli taas mieleen kun siitä oli aiemmin joskus joku juttu täällä meidän ketjussa että onko tarjottu.
Meille ainakin sanottiin KYS:ssä että kunnan on kaivettava vaikka kiven alta perhetyöntekijä käymään auttamassa jos tarvii apua, eli niillä kai on sitten joku laki velvoite siihen?

Voihan vehnäleipä sentään. Kävin hakemassa postin, se on minun päivittäinen pakollinen liikunta suoritus, tuollainen 10-20m kävely, niin meinasin jäädä matkan varrelle :(
Otti niin kipeästi taas tuolta oikealta puolelta että ei ole tosikaan.
Kaipa se Nörtti siellä kasvaa nyt niin kovaa että kohtu sitten venyy koko ajan vaan äärimmäisyyksiinsä. Nimittäin liitoskivut minulla ainakin tytöistä sattu tuonne alemmaksi mahaan eikä keskelle vatsaa.
 
Heipä hei ja aurinkoista syksyä :wave: kerrassaa ihanaa ilmaa ollut nyt.

Neuvolakäynneistä: Nyt menossa siis rv 24 niin 3 neuvolakäyntiä, yksi neuvola-lääkäri ja kaksi ultraa. Kaksi neuvola-lääkäriä vielä, toinen reilu viikon päästä ja sit kolmas lopussa. Synnytystapa-arvio tulee sit lopussa kans ja siellä ultra.

Painonnoususta ollut puhetta, johan oli napaketulla ilkeä terkka ollut :eek: Itelle tullut nyt 6 kg ja ihan ok mulle. Tulee sen mitä tulee ja sitten lähtee. Sokerirasitukseen menee täällä ne joilla yli 25 bmi eli minä menen sit lokakuun puolessa välissä. Ja myös kun esikoinen oli iso syntyessään, hänestäkin kävin rasituksessa ja arvot ok.

Vaunuja monet hommannu, ihanaa :D Mäkin sillon niitä pidin tossa olohuoneessa ja eteisessä ku esikoiselle ostettiin. Gessleinit on ja niillä mennään ja hyvin onkin mennyt.

Meillä esikoinen on kipeenä, oksensikin viime yönä. YLeisvointi kumminkin ok. Muutosta ja rempasta aletaan pikkuhiljaa toipua, lauantaina saatiin eteisen kaapisto kuntoon niin se helpotti paljon kun sai järjestää tavaraa, ja tyhjiäkin hyllyjä meillä on jippii :LOL: se on harvinaista se.. :LOL: Mä oon nyt paljon neulonu, itelleni aloin tollasta liiviä, sitten pojalle pipoo ja kauluria talveksi pitäs saada ja itelle pipo ja hanskat kanssa ja vauvallekkin jotain lämmintä, on siinä vielä urakkaa.

Masussa voidaan hyvin, kovasti potkii, ja tällä hetkellä olo on ihanan vaivaton :D Vähän iltasin selkää särkee kun kuitenkin päivän aikana tulee aika paljon hommailtua.

Nyt neulonnan pariin ja tervetuloa vielä uusille :wave:

-c- rv 23+3
 
heipparallaa!! :wave:

Neuvola kuulumisia: RR 120/82, B-hb 130, sf-mitta 20cm. Sykkeet 140+. painoa on tullut nyt yhteensä 4kg lähtöpainoon. :)

Keskiviikkona taas sitten lääkärin-neuvolaan suppareiden takia.

Tympeä ku taas oli neuvolassa ihan outo neukku-täti. ( ei oo tämän raskauden aikana ollut kertaakaan sama) :kieh:

hyviä vointeja kaikille :hug:

imppuli ja vilho 23+1 :heart:
 

Yhteistyössä