***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

21+0 poks :heart:

Välilihaa voi hieroa esim. Baby oil:lla tai Ceridalilla. Joillakin tää tepsii siihen, että väliliha venyy. Joillakin taas on luonnostaan sellaiset kudokset ettei rasvailla tarvi. Haittaakaan tuosta öljyämisestä ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Itsellä on jotenkin sellanen "kauhuskenaario", että pahin kipu synnytyksessä aiheutuu välilihan venymisestä ja jopa repeytymisestä.
Itsellä ainakin oli viimeksi sellaiset kivut ihan kohdunsuulla ja muutenkin supistuskivut reisissa jne, etten edes huomannut, kun väliliha leikattiin ihan yhtäkkiä ja ilman puudutusta, se ei edes tuntunut. :D

Jälkikäteen sitten kyllä epparihaava taisi olla se kaikkein kipein paikka.
 
Täällä taas töissä... :|

Kauhee pyöriminen masussa koko ajan, ei meinaa jaksaa keskittyä potilaisiin ollenkaan kun pitää vaavelin kanssa seurustella :D

iloista sunnuntaita kaikille :flower:


iiris ja pojutsu 21+4
 
Sumuista sunnuntaita Keski- Suomesta!
Täällä kaivettu aamulla vanhat vauvanvaatteet esille. Lapset oli innolla mukana ihastelemassa ja hypistelemässä niitä. Jospa ne sitten pesis vasta lähempänä tammikuuta. Nyt piti vielä kaivaa sekä siniset että vaaleanpunaiset vaatteet kun tulokkaan sukupuolta ei tiedetä. Vähän kyllä tekisi mieli varata rakenneultra kun kaupunki ei sitä täälläpäin tarjoa, päätös varmaan pitäisi tehdä pian...

Liitoskivut vaivaa edelleen. Häpyliitos on jatkuvasti kipeä ja joka askeleella sattuu, siihen kuitenkin on jo tainnut tottua. Nivuset vaivaa ajoittain, aiemmin oli vain vasemmalla puolella, mutta nyt kipu tullut myös kovempana oikealle puolelle. Sitkeästi olen töissä vielä ollut, vielä olen vauvojen kanssa lattialle taipunutkin vaikka maha rupeaakin pikkuhiljaa olemaan tiellä. Pyörällä on vieläpystynyt polkemaan työmatkoja ilman kipua.

Tukivyöstä oli ollut puhetta. Meillä tk:ssa on vain yksi malli (si- vyö) mikä sopii raskaana oleville. Sitä itsekin kokeilen, mutta ei nivuskipuihin auttanut. Istuminen ei oikein tuntunut mukavalta tuon vyön kanssa kun se pääsee nousemaan ja painaakin sitten masua. Tuossa tukivyössä on se idea, että kun raskauden aikana relaksiini löystyttää niveliä ja nivelsiteitä ja si- nivelessä (ristiluun ja lantion luiden välissä) pääsee tapahtumaan liikettä mitä nivelessä ei normaalisti tapahdu niin liike sitten aiheuttaa kipua. Ja tuotukivyö sitten painaa nivelpinnat tiukemmin toisiaan vasten, ettei liikettä pääse tapahtumaan. Saman saa aikaan kotikonstein leveämmällä vyöllä kiristämällä sen napakasti ristiluun kohdalta masun alle alaviistoon.

Täällä oli neuvola perjantaina. Kaikki ok vaikka painoa olikin tullut 675g/vko ja yhteensä nyt jo 8kg! Saarnaa ei silti tullut. Mulla on joka raskaudessa painoa tullut reilusti eikä koskaan neuvolassa ole siitä huomautettu, joka raskaudessa ollut vielä eri terkkari. Hb oli noussut 144. Toista lasta odottaessa mulle suositeltiin Matrifolinia kun hb oli laskusuunnassa. Tuo taisi olla myös joku monivitamiini missä oli rautaakin ja sillä omat arvoni korjaantuivat. Nyt ei ole sillekään tarvetta. Verenpaine pompsahti taas vastaanotolla ja oli 150/94, aamulla ennen lähtöä mittasin 129/78. Tuokaan ei nyt aiheuta vielä toimenpiteitä kun kotimittaukset olleet nyt hyvät.

Muuta kommentoitavaa ei nyt tule mieleen. Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille mammoille! =)

Amalia rv 21+0!!
 
moikka!!!
(.) närästystä ollu ja nyt sitten väsyttää kans aika paljon taas.

kaikki tarvikkeet on saatu hommattuu enää pinna sänky hakee varastosta. serkku toi äitiys pakkauksen verran pojan vaatteita, on sellasiakin mitä voi tytölle käyttää ei tartte enää ostaa yhtää vaatetta.

Jee tänää tää mamma täyttää 22v eikä ukko ees muistanu onnitella viel vaik viikon ajan oon puhunu synttäreistä joita en nyt kumminkaa pitäny.. :D

Seksi kysymys: me ollaa viel tähän mennessä voitu ihan olla melkein asennossa ku asennossa. Tosin häpy lihakset ja muut ala pään lihakset on niin kipeet että yhdyntä sattuu välillä. ja vessassa käydessä kans kun pissaa nii tuntuu kipeältä, en tiiä johtusko sit lantion pohja lihasten velttoudesta. Oon kyllä yrittäny parhaani mukaan niitä tehdä :saint:

Kylmä syys ilma on pitänee käyttäää esikoista ulkona kohta uudestaa
 
Pitkästä aikaa moikka kaikille!
Olen kyllä läynyt lukemassa tekstejä ahkeraan, mutta ei ole ollut aikaa kirjotella. Meillä oli rakenne ultra viime to ja kaikki oli hyvin. Paino oli 370g. Ja hyvin hyvin virkeä poika :heart:
Onnea myös muille jotka saaneet ultrassa hyviä uutisia!
Meillä kovasti ollaan mietitty sitä muuttoa sinne Oulun suuntaan..vähän sekavat fiilikset sen suhteen. Mut jospa asiat selviytyis pikapuoliin.
PainoG: mulla noussu paino jo 7kg! Ihan hirvittää tahti, jospa tasoittuis loppua kohden mentäessä.
Töissä olen siirtynyt istuma työhön ja se kyllä tuntuu selässä ja alavatsalla, myös jaloissa turvotuksia iltaisin ollut vaikka yleensä ei ikinä ole turvottanut. Mut olen niin pitkään töissä kuin pystyn ja sit jään saikulle.
Mutta nyt pihalle hommiin kun on niin hyvä ilma.

Oikein hyvää sunnuntain jatkoa kaikille mammoille ja vauvoille :heart:

Talvivauva ja poika-vaavi :heart: :heart: 21+2 pe POKS!!
 
Seksistä: kyllä vielä kaikki onnistuu mikä ennenkin mutta seksi alkaa supistella mulla. Ei välttämättä kipeeesti mutta masu menee ihan kovaksi aina!

painog: mulla on npaino alkanut nyt nousta ihan hirveetä vauhtia!! :eek: apua! nyt on jo 4,5kg ihan vähässä ajassa!! siis ehän toi kokonaisnousuna oo paljon jos ajattelee että ollaan jo puolessa välissä mut toi 3,5kg tullut nyt viime aikoina! ekahan mulla ei paino noussut juuri ollenkaan.

ens viikolla onneksi sinne äitipolille aika! :)

röllis ja onni 20+4
 
Mitäköhän kipua tälläinen mahtaa olla?
Särkee tuosta keskeltä, navan alapuolelta kun kyykistää tai kumartaa ja välillä vihlasee ihan vain istuessa.. sellaista kun joku pistelisi pienellä puukolla sisältäpäin, välillä niitä puukkoja vaan tuntuu olevan 10kpl :D
Eilen oli aktiivinen päivä, niinkun kirjottelinkin, voiko johtua jotenkin siitä että ollut liikaa rasitusta? Eikai supistukset tunnu tuossa keskellä?

Mä ostin myös vaunut, en ole kylläkään niitä vielä hakenut, ihan netistä käytettynä tuli ostettua, sellaiset suklaanruskeat, ei mitään erityisen värisiä siis, mieskin niitä kerran lykkii ;) Vielä turvakaukalo pitäisi tilata, jos ei loistoyksilöä ja hyvää tuuria käy, niin sitten tilaan Saksasta.

Pesettekö lastenvaatteet jollain tuoksuttomalla, allergiatestatuilla vai ihan perustuotteilla?
Ajattelin pestä jollain tuoksuttomalla ja tuoksuton huuhteluaine päälle, mut pesen vasta tossa joulunpyhinä, tammikuun lopussa kerran niitä vasta pitäisi tarvita, mutta hyvähän ne on olla tammikuun alussa jo valmiina. Tämän vuoden puolella en suostu synnärille lähtemään, olen päättänyt saada sen alkuvuoden lapsen :LOL:

20+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sero:
Pesettekö lastenvaatteet jollain tuoksuttomalla, allergiatestatuilla vai ihan perustuotteilla? [/b]Ajattelin pestä jollain tuoksuttomalla ja tuoksuton huuhteluaine päälle, mut pesen vasta tossa joulunpyhinä, tammikuun lopussa kerran niitä vasta pitäisi tarvita, mutta hyvähän ne on olla tammikuun alussa jo valmiina. Tämän vuoden puolella en suostu synnärille lähtemään, olen päättänyt saada sen alkuvuoden lapsen :LOL:
Ihan tavan nestemäisellä pesuaineella ja huuteluaineella olen aina pessyt.
Me ei voida pulvereita käyttää kun minä ja nuorin tyttö ei kestetä sitä pulveri ainetta.
 
Napakettu mä olen sitä mieltä, että toisesta korvasta ulos vaan terkkarin puheet painon suhteen. :hug: aika omituinen väite, että sulla olisi miehen puolelta riski diabetekseen, ei sitä sinulla ole, mutta vauvallahan sitten tietenkin saattaa olla.

Uusi suositus on kyllä tullut noista sokerirasituksista, tulikohan se kunnille pakolliseksi vuoden alusta 2010. Siinä lähes kaikki odottavat äidit menee sokerirasitukseen. Minusta se ei ole mikään 'pakko' vaan oikeus, että siihen pääsee, en toki tarkoita, että sulla se nyt olisi.

Täällä lisää tietoa noista uusista suosituksista: http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=hoi50068

Ananaskirsikka+Mini rv 26+0 *POKS* =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suviliini81:
kellään muulla viiltävää kipua pakaroissa? Kävellessä ja nyt vaan maatessakin sattuu vasempaan pakaraan.Kuin joku viiltäis sitä :/ .Ei siis tee kauheesti mieli liikkua.

minulla on ollut vastaavanlaista kipua. On vaan enempi tuntunut vasemmalla puolella, lonkassa. ei voi maata tietyissä asennoissa ja yöllä kans vihlasee tosi kipeästi ku kylkeä kääntää.

lääkärissä oon käynyt joskus rv 16 tuon vaivan kans ja jatkuu edelleen (nyt 23+0) ei sille voi oikeen mitään tehdä.

minulla lääkäri epäili sitä issiais-vaivaksi mutta minulla on syntyessäni ollut väljälonkka mikä voi siis myös vaivata..
 
Mulla kanssa iskiastyyppistä kipua; välillä oikeassa, välillä sitten taas vasemmassa pakarassa vetää. Tietyt asennot sen aiheuttaa, erityisesti kumartelut. Sattuu ihan sikana. Ei sitä voi kait kuin vain yrittää välttää niitä asentoja, missä se tulee. Ja kun kipu tulee, on vaikea hetkeen edes muuttaa asentoa tai kävellä.
 
Ehtoota!

Täällä myös vaivaa erittäin pahana toi iskias.
Kipu alkoi perjantaina. Kävelemään ei välillä pääse eteen- eikä taaksepäin. Välillä meinaa aivan itku päästä ku sattuu niin kovasti.
Sairaslomaa en ole vielä hakenut.
Yritän huomenna mennä töihin ja kattoo kuinka käy. Joudunko hakemaan saikkua.

lokakuu10 ja saukko 23+3
 
Passaako viel tulla mukaan? Ite oon tuol pikkukakkosta odottavissa kirjoitellut enkä tätä ketjua ollut hoksannut.

Olen 21vuotias 14.1.2009 syntyneet tytön äiti. Asumme aviomieheni ja tytön kanssa keski-suomessa. Pikkukakkosen la olis 9.1.2010, tiiä sitten että meneekö yli hänkin, siskonsa syntyi rv42+2 käynnistyksellä.

Miiuska ja Pikkukakkonen 23+1
 

Yhteistyössä