***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Enie: Muista kone mukaan sairaalaan et pääset tänne palstalle sitten jos sisään sinne joudut:) Mulla on ollut monta kertaa mielessä, et "Koskahan se Enie synnyttää", jos sua ei ole palstalla "pariin tuntiin" näkynyt:)

Hei täällä oli joskus puhetta verokorteista
? Eli pitääkö nyt äitiyslomalle jäädessä sitä veroprosenttia jotenkin muuttaa?
 
POKS 31+0! Jeij :) Lyhyesti kommentoin juttuja mitä muistan, hieman paha paikka...

Unettomuus riesana täälläkin... Nukahtaminen kestää ja on vaikeaa, vaik onkin kuolemanväsynyt. Lisäksi esikoinen 1v2kk alkanut kovin levottomaksi öisin, viime yönäkin herätti 3 kertaa |O

G 3 P 1 on kortissa.

Taaperran
kuin ankka minäkin...

Meillä ei kukaan ole hössöttänyt kun niin vähä aika sitten olin viimeksi raskaana, mut mä taas saan "on sulla kyllä pieni maha"- kommentteja tosi usein vierailtakin. Selitä sit siinä et JOOO mut ei se tunnu siltä kyllä :headwall: Närästää, vauva on TODELLA alhaalla (paitsi tänään, kerranki kun on helppo istua ilman et tuntuu että istuu toisen pään päälle, ni nyt se on päättänyt että mua on hauska potkia palleaan, ilman pihalle- olo koko aika :|

Voihan valivali... En tahtoisi valittaa ku oon kuitenkin niin onnellinen tästä raskaudesta :heart: Pakko sanoa kyllä että on kyllä raskas olo, vaik onnellinen oliskin, ja kieltämättä alkaa jännittää jo aika huolella...

Laitoin turvakaukalon valmiiksi vauvalle, lämpöpussin sompailin siihen ja vaatteet on haettu tällä viikolla sisälle, huomenna äitin kanssa pestään ne valmiiksi. Päätin jo kotiintulobodynkin... :) Voi kun kaikki menis hyvin!

Huomenna neuvola, saan rokotteen, toivotaan että tyttö saisi kanssa kun on yhdistettynä kävelemään oppimis- kontrolli ja mun oma aika, tuo ei vieläkään kävele tuetta, mä olen ihan varma ettei se opikaan ennen vauvan tuloa. On niin mahdottoman rauhallinen tapaus kaiken fyysisen kanssa.

Mäkin näen tähtiä usein, mut RR ei mitään kummallista.

Olin huonon oloni kans viime viikolla Naikkarilla taas, painoarvio oli sillon 1470g ja keskikäyrällä mennään, siitä on kohta viikko.

MM ja Itikka rv 32 :)
 
täällä olin töissä 6h ja häpyliitokset tuli todella kipeäksi. Särkylääke ja vähän aikaa lepoa niin pikkuisen helpotti. Mutta kyllä oli kävely vaikeaa :|

Patun sänky on valmis. Tänään käytiin ostamassa reunapehmuste sänkyyn. Ja laitoin lakanat myös valmiiksi. Nyt enää puuttuu vauva,ja tietenkin sairaala kassi valmiiksi. :) Mutta sen sairaalakassin jätän äitiysloman alkuun.

Huomenna poksuu viikot. 32 viikkoa tulee täyteen :heart:

Sannis ja patu 31+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Enie: Muista kone mukaan sairaalaan et pääset tänne palstalle sitten jos sisään sinne joudut:) Mulla on ollut monta kertaa mielessä, et "Koskahan se Enie synnyttää", jos sua ei ole palstalla "pariin tuntiin" näkynyt:)

Hei täällä oli joskus puhetta verokorteista
? Eli pitääkö nyt äitiyslomalle jäädessä sitä veroprosenttia jotenkin muuttaa?
En ota heti mukaan, kun ei ole tietoa pääseekö sieltä verkkoon.
Pitää kysyä ja sitten käskeä miehen tuoda jos siellä on mahdollista käyttää :kieh:
Ja toisaalta olen niin paljon tänään tehnyt kaikkea valmisteluita siihen, että jos joudun jäämään että tuskin tarvitsee jäädä :LOL:

Verokortti kannattaa laskettaa koska muuten kela ottaa sinun normiveroprosentin + 2 yksikköä päälle (tai jos on puolikas prosentti niin sekin pyöristyy ja voi mennä 3 yli). Mutta vähintään sen 20% jos en väärin muista ellei sinne ole erikseen tilattu omaa korttia.
Eli jos sulla on työtulon verokortti 26% niin kela ottaa 28% tai jos sulla on työtulosta 25,5% niin kela ottaa tuon 28%.
Voi suotta nousta veroprosentti turhan korkeaksi jos on maksanut jo työtulosta reilusti veroa.

 
mulish
Ei oo täälläkää suonikohjuja näkynä ja neljättä pukkaa *koputtaa puuta*

HössötysG
Ei oo hössötetty raskauvest :/ Taitaavat alkaa tottuu, ett myö yritetään kansottaa tää kylä ja pitää kyläkoulu toiminnas :LOL:
Enemmänki kyselyitä tulee, ett vielkö meinaatte viiennen tehä. Hei haloo! :eek:

pinkgreen
Ihana kuva kisulista =)

Possunuhasta
Noniih..ny o sit meijännii tutuissa possunuhaa. Pitänee vältellä jokusen aikaa käymäst heil kyläs :(

Nvla..painoo o sit tullu lisää..LIIKAA!!Minen kestä :headwall: Joo, joo..ja tein (taas) tänää joulutorttuja. Oliko pakko?!
Kävin tarkastuskäynnil ultras noitten suppareitten takia..kaikki ok ja kanavaaki jälel viel 4cm.
Poikkitilassa/pt Pätkä köllöttelee, kiva kiva :/ Suap kyl kääntyy tai sit kääntäävät tai mie synnytän vaik pt:ssa, mut minuun ei piikkejä laiteta ja leikata.
Herttileijaa, ett mie pelekään noit piikkejä! :'(


Pörri ja Pätkä 28+6
 
Jammy - kiva kun joku muukin samoilla käyrillä. Soitin neuvolaan ja terv.hoit. sanoi että kun eri mittaaja tulos voi olla tämä.

Lyhensin iltapuuhiksi iltapuvun jossa pyöreääkin pyörempi helma! :| vitsi mikä homma.

Kiva kun täällä oli digikameroista juttua. Hankintalistalla on digikamera jossa videokamera toiminto. Se (jonka nikkiä en nyt muista) oli töissä elektroniikan parissa, niin mikä ero on Canonin Ixus 95 ja 100 välillä muuta kuin hinta?

lili 31+3
 
Pörri: Kuvassa näkyvä kissa on itseasiassa meidän Pörri-kissamme :D Paljonko painoa muuten saisi näillä viikoilla tulla lisää per viikko? Onko jotain suositusta?

Cattie: Uih mikä masu :heart:

Ääks, oon roikkunu tänään ihan liikaa netissä, nyt on paras mennä unille.

Hyviä vointeja kaikille:)
 
voi miten olin eilen liikuttunu kun katsoin emmerdalea, ihan tuli kyyneleet silmiin :'( oli nii herkkä.

Kyljet paranetuneet jippii :D ja vauva potkii niin ylös että varmaan kohta kipeytyy uuvestaa.

nyt shoppaamaan itellee villatakki,, entiset ei sovi enää

kaneli ja vauveli 30+1
 
Se olis piikkipäivä. Toivotaan että pojan kans se saadaan. Neuvola rokottaa klo 19 asti ja päästään viideltä sinne lähtemään, kai niillä niitä rokotteita vielä on.

Eilen illalla sattu taas ihan ihan kiitettävästi kohdunsuulle, ei kai se enää normaalia voi olla kun itku kurkussa saa kärvistellä?

mulish ja hippula 28+5
 
Cattie wau mikä masu! :heart: Oma on kyllä pienen pieni tuohon sinuun masuun verrattuna =) Tosin nyt on alkanut masu olla tiellä kun esim. avaa oven itseensä päin niin ovi tömähtää aina mahaan kun en oikein hahmota missä kohti se on ja seison liian lähellä :LOL: Sama jääkaapin oven kanssa, koskahan masu alkaa olla mustelmilla??

Haluaisin alkaa laittamaan kaikki valmiiksi Lilliputtia varten, mutta ei täällä pysty! :headwall: :headwall: Pakko odottaa ainakin joulukuulle vielä :|

Lumi ja Lilliputti 32+3
 
Veroprosentista Mä ajattelin esikoisen kanssa (siirryin opintotuelta äitiyspäivärahalle ja kotihoidontuelle, eli pelkkiä pieniä etuuksia) että totta kai saan palautuksia sitten paljon, kun en lasketuta uutta veroprosenttia. Mutta se "oikea" veroprosentti noista etuuksista on yllättävän paljon! Eli tarkistetussa verotuksessa mulle tuli veroprosentiksi 16.7 %, vaikka tulot yhteensä koko vuonna vain 6211 euroa, eli 517 ja rapiat per kuukausi. Eli ei kannata olettaa, että etuuksilla ollessakaan veroprosenttia kovin alas saisi, vaan kyllä siitä ihan oikeasti menee aika mukavasti veroa, ja jos on isommat tulot niin silloin toki vielä enemmän menee.

Ilman mitään muutosverokorttien viemistä sain siis palautuksia hulppeat 81 euroa, eli eipä niin merkitystä, missä vaiheessa vuotta sen summan saa. :D
 
heh..taitaa olla aika yleinen nimi kissoilla tuo pörri tai pörrö..meiltäkin löytyy kissa herra nimeltään pörri :D nimimerkki pörrihän sen jo tieskin!! ;)

tänne ei ihmeitä...taitaa miunkin paino olla nyt nousuillaa!! jaix :eek: huomennahan sen neuvolassa sit kuulee ja saa saarnaa..ihme täti se..aina sanoo että ihan hyvä et painoa ei ole tullut hirveesti (korkeimmillaan 203g/viikko tullu ja yht.3.6kg tähän päivään) ni silti se sanoo et tarkkaile syömisiäsi..jospa se on sit sen tapa vaan,,ja omasta mielestäni en ole lihava..ehkä pikkasen pyöree!! :p
 
Zuh
Liikkumisesta: Mullakin noi nivuset vaivaa ja pahasti, mutta kävelen silti ihan normaalisti! Ihmetyttää etten vieläkään lyllerrä, tosin kävely on äärettömän hidasta jo nykyään..

Minävaa: Lääkärit ilman liukastetta on aina yhtä ihana asia.. Mun lääkäri ei ilmeisesti tiedä sellaisia olevankaan ja tuntuu että on ihan runnottu kun siellä käy 2 viikon välein.

Dolly04: Minulla kumartelu on tehnyt pahaa jo viikkokausia, esim. koiran valjaitten laitto on pahinta (matalakasvuinen maastonakkiversio). Ihan selkeästi on Naatti sekä omatkin makkarat jo ihan puristuksissa kun kumartelee.

Hössötys: Meillä ihmeen vähän hössöttävät, voi tietysti johtua siitä etten itse ole koskaan ollut hössöttäjätyyppiä. Ja ei onneksi ole kummankaan puolella ensimmäinen lapsenlapsi, sisko sai kokea ne intoilut :D Vaikuttaakohan muuten paikkakunta tuohon tuntemattomien kommentointiin, ei täällä päin suomea KUKAAN tuntematon ole sanonut mahasta mitään!

Lily: Eihän tuo sun pahoinvointi ole närästysperäistä? Mullakin tuntuu aina että oksennus tule, mutta Rennie tai muut tabletit auttaa.

Kaneli87: Kaatuminen mahalleen tietty voi olla huono juttu. Ja mielestäni näillä viikoilla alkaa myös olla se vaara, että kaatuessa istukka voi revetä tms. Eli yritähän pysyä pystyssä, hommaa piikkitalvikengät ;) Onneksi kuitenkin potkii, silloinhan kaikki on kunnossa!

Verokortti: Kävin vähän tutkimassa tuota verokorttiasiaa ja laskurin mukaan mun prosentti tulisi olemaan selkeästi alhaisempi kuin työssä ollessa. Kai asunnon korot saa vähennykseen ihan normaalisti, ainakin laskurin mukaan? Jos ei toimita muutosverokorttia niin käyttävät samaa kuin työssäollessa + tuo 2%, mutta prosentti on silti aina vähintään 20%.

Eipä tässä isoa mahaa kummempaa, huonot yöunet takana ja silmät ristissä. Mutta tätähän tämä ihanuus on :p

~Zuh & Naatti 28+6
 
Kävin sitten kaupoilla mutta eipä sitä takkia löytyny sellasta tälle vartalolle ja omaa mieltymystä vastaavaa |O no joo pitää viel käydä ens viikolla kaupoilla ja miettiä millaisen ostaa, ku en haluu mitää kallista mamma villatakkii ku ei tätä raskautta kestä enää ku sen 2-2.5kk niin aattelin ihan tavallisen hankkii. mutta yks kutitti ja toinen oli lyhyt....No täytyy miettii viel olivat tarjoukses nii ois saanu halvalla..

Nyt ei enää sillee jaksa kauheesti syödä oon muutamana päivänä laittanu merkille ettei tee mieli syödä nii kauheesti. vatsa laukku tietty nii lujilla.

Meidän kissa on vilho suloinen poika en vaa osaa kuvaa lähettää..

vielä tästä possunnuhasta Jos keillä lapsia päivähoidossa niin aiotteko ottaa omat lapsenne pois hoidosta jo siellä ilmenee possunuhaa?? itse mietin että pitäiskö ottaa kun viereisessä ryhmässä on todettu yks tapaus. ja miten sen sit esittäis niille hoitajille..
 

Yhteistyössä