***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Galluppiin:
1:täällä neuvolalääkäri n.rv9,28 ja loppuvaihees on viel yksi missä tarkastetaan vaavin asento =)

2.otin viime to nasurokotteen piiiitkän mietinnän jälkeen ja lääkärin rauhallisen puheen kannustamana ;)

3.en pelkää tautia,ehkä alkuun kun siitä suorastaan hysterisoitiin joka paikassa

Suonikohjuista täällä ollut puhetta.Niitä riittää tän äidin jaloissa...sääret kuin 100v mummon :LOL: joka raskaudes pahentuneet ja nyt ihan järkyt.tosin hävinneet synnytyksen jälkeen aika hyvin,mutta nyt suuresti epäilen. Alapäässäkin karmeat ja ONNEKSI ei sinne tarvi vilkuilla itse :whistle:

Kummeista
oli jo kesemmällä juttua mutta onko kellään niin että olisi kysynyt/kysyy pariskunnasta esim sitä omaa kaveriaan muttei hänen miestään kummiksi?! Meillä kummit käytetty lähes kaikki ja monet ei kuulu kirkkoon. Minulla kavereina hyviä ehdokkaita mutta mieheni ei taas heidän miehiään niin tunne...pulmallista

alice in w ja huikeat 31+3 jo! mihin se aika meni..?
 
Kummeista Meillä ei oo mitään hyvää ideaa. Miehen sisko ja sen mies olis ns. looginen valinta, mutta heilläkin jo monia kummilapsia ennestään. Sitten mulla on eräs hyvä ystävä, joka miehineen olis tosi hyvä kummivalinta, mutta tää mun ystävä ei kuulu kirkkoon. :/ Ja omakaan siskoni ei kuulu kirkkoon. Ja pakko niitä kuitenkin 2 olla. Voi kökäre.
 
Piti räpsästä kuva aamun lepohetkestä:



Kissa makoili mun vieressä ja tuijotti pitkään kun maha heilui silminnähden hurjasti Tillerin siellä potkiessa. Jonkin aikaa hommaa seurattuaan kissa laittoi sitten pehmeästi tassun masun päälle :heart:
 
Ei oo näkyny hössötystä... vanhemmat ja ystävät aina välillä kyselee, miten menee mutta ei sen kummempaa. Mies auttaa hyvin 1v. pojan hoidossa kun on kotona... Minullakin on aivan valtava huomionkaipuu. Mies on ollut viikoilla reissuhommissa ja minä yksin (tai kaksin pojan kanssa) täällä korvessa!! Poika on hoidossa päivät, että minä voin ottaa rennosti. Eli maata tylsistyneenä sohvalla. Ja täältä on pitkä matka lähteä sitten illallakaan pojan kanssa minnekkään kyläilemään tms. Ja kyllähän se mahassa tuntuu jos lähtee pojan kanssa hösöttään jonnekkin. HAluaa huomiota ja hellyyttä!! :wave:
Tulis äkkiä tammikuu....
 
Samariini :hug: Minulla on tosiaan kahden alimman nikaman väleissä pulistumat joista ylempi painaa johonkin hermo juttuun, ja sitten selkäranka tekee mutkan vasemmalta kautta eli sellaisen ihme koukkauksen ja kalsiumia kun saan niin vähän niin selkäranka on rappetunut alaostastaan ja etenee...,pitäis tehdä asialle jotain :ashamed:
Minä söin niitä morfiini johdannaisia aikoinaan mutta kun niistäkin meni teho niin lopetin kaikki särkylääkeet ja olen vai opetellut elämään asian kanssa.
En itse antanut leikata koska halvaantumis riskiksi sanottiin 50/50 juurikin sen toisen pullistuman vuoksi joka painaa sinne jonnekin hermo pussukkaan tms.
Aika hyvin minä sen kanssa olen oppinut elämään tässä vuosien aikana ja toki välillä on huonoja hetkiä ja on oltava tarkkana miten tekee ja mitä tekee sekä selkä ja vatsa lihaksethan pitäis olla priima kunnossa...,no nehän varmaan nyt onkin :LOL:

Kummit Täällä kans raavituttaa päätä tuo juttu. Nimittäin minä en haluaisi että minun tai miehen sisaria koskaan pyydettäisiin kummeiksi, ihan sen takia että hehän ovat jo tätiä, setiä ja enoja.
No, sitten minulla on pieni suku ja siitäkään ei oikein irtoa ja miehen sukua en tunne juuri lainkaan.
Kivaa keksiä nyt jostain 4 kummia kun kaikki potentiaaliset tuntuu olevan jo käytetty noille tytöille.
Meillä on muuten vanhemmalla lapsella yksi ei kirkkoon kuuluva kummi näiden virallisten kummien lisäksi, hänhän ei ole virallinen kirkon kirjojen kummi, mutta meidän kesken on kummi.
Eihän kaikki välttämättä pidä edes mitään kristillisiä kastajaisia vaan pelkät nimenanto juhlat jolloin sielläkään ei kirkon kirjoihin mitään kummeja rekisteröidä vaan sovitaan vain se asia keskenään.

pinkgreen Meidän kissa laittoin myös kerran tassun minun mahan päälle hellästi =)

Apua Minua alkoi nyt pelottamaan se huominen oikeasti. En ole enää yhtään varma miten käy :(
 
MTV3 netti sivuilla oli että tätä possurokotteen tehoa ei voi kukaan taata, eli mie sain sen käsityksen että vaikka olisi ottanut tämän rokotteen niin voi yhä siltikki sairastua...
Käsittämätöntä!!!!!!!!!! :eek:
 
tsau!!

Täällä rassaa lonkkakivut ja huonosti nukutut yöt :kieh: Ja sitten iski himo tummaan joululimppuun mitä oli maistiasena tarjolla kaupassa, no sitä tässä sit vetänyt jo useamman siivun :p
galluppia ollut..

1. Neuvolalääkärikäynnit 8+4 ja 24+4, yksi vielä edessä.
2. otin possupiikin, ajattelin siitä olevan enemmän hyötyä kun haittaa.
3. Pelottaa ja ei pelota, vaikea sanoa oikein mitään. Ainakin olen lopettanut niiden uutisten lukemisen.

Sitten joskus oli puhetta neuvolakortin kohdasta g/p niin mulla g3 ja p1

Ja vielä hössötys kysymykseen: Mua ärsyttää se että tullaan liian lähelle ja lääppiin, mä en anna muiden koskea mahaan, no miehen toki, mutta siis esim anoppi tykkäis silitellä ja pitää kättä ni mä häädän sen pois. En vaan tykkää. Ja sitten mummot ja muut tuolla ulkona lässyttää, tietysti hyväähän he vaan tarkoittavat kai, mut kiehuttaa kyl välillä. Mieheltä sitten taas kaipaan tosi paljon huomioo nyt, ja kyllä vain kotona pompin asussa ku asussa ihan rauhassa, eipä tuo häntä tunnu hirveesti kauhistuttavan. Itellä toisinaan ihan karmee jättiläis olo..

Pinkgreen: ihana kuva :heart:

Suonikohjuilta on luojan kiitos vältytty täällä.

Kummit aiheuttaa päänvaivaa.. Minäkään en haluaisi noita veljiä vaimoineen pyytää, ja suvussakaan hirveesti kettään oo..

Mä painelen neulomaan vauvalle nyt villasukkia ja muuta pientä :heart:

-c- rv 31+5
 
Pinkgreen: mainio kuva :) ihanan suojelevasti tassu masun päällä... kissoilla taitaa olla joku "kuudes aisti" :)

Suonikohjuja meillä on suvussa. Odotan että tämän ekan raskauden jälkeen viimeistään pamahtaa mullekin. Vielä ei ole pullahtaneet, mutta enteilee jo...

Kummit on meilläkin vielä mietinnässä. Hankalaa, kun monilla sopivilla ehdokkailla tuntuu olevan jo useita kummilapsia... Kyllä kait sitä voi ihan reippaasti kysyä vain pariskunnan toista osapuolta kummiksi, jos siltä tuntuu. Varsinkin jos on etäinen tai ei edes tunne sitä toista.

Masun laskeutumisesta en osaa sanoa, taitaa olla aika yksilöllistä. Mulla tipahtaa varmaan lähiviikkoina, tuntuu jo niin isolta...

Muuten lääkäri mittasi sf mitaksi neuvolassa viimeksi muka 27,5 vaikka rv:t oli silloin vasta 27+2 ja edellisellä neuvolakäynnillä mitaksi eri henkilö sai 15,5... aikamoinen kasvupyrähdys tai sitten mittasivat täysin erilailla... En oikein luota noihin mittauksiin... nimimerkillä Odotanko Hulk:ia?

Ärsyttävää hössötystä ei ole tarvinnut paljon sietää - ONNEKSI! Mua ärsyttäis kans jos ihmiset tulis lääppimään mun masua tai kommentoimaan jotain typerää :kieh:
Mutta täällä ihan samat fiilikset kuin muillakin: oman miehen huomiota ja hellimistä kaipaa kyllä kovasti :)

Ei muuten ole kuulunut Kelasta mitään. En ole yllättynyt, enemmänkin olin yllättynyt siitä, että virkailija ylipäätään itse ehdotti, että ottaa soittopyynnön ja sieltä palataan minulle päin :LOL: - hyvä vitsi. Soittelenpa tässä uudestaan...

Kevätesikoinen ja "pikku hulk" 29+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
MTV3 netti sivuilla oli että tätä possurokotteen tehoa ei voi kukaan taata, eli mie sain sen käsityksen että vaikka olisi ottanut tämän rokotteen niin voi yhä siltikki sairastua...
Käsittämätöntä!!!!!!!!!! :eek:
eihän tavallinenkaan influenssa rokote suojaa täysin. Kaikista parasta on ku yrittää vältellä paikkoja missä on ihmisiä paljon ja hyvällä käsihygienialla pötkii kans melko pitkälle. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja imppuli-:
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
MTV3 netti sivuilla oli että tätä possurokotteen tehoa ei voi kukaan taata, eli mie sain sen käsityksen että vaikka olisi ottanut tämän rokotteen niin voi yhä siltikki sairastua...
Käsittämätöntä!!!!!!!!!! :eek:
eihän tavallinenkaan influenssa rokote suojaa täysin. Kaikista parasta on ku yrittää vältellä paikkoja missä on ihmisiä paljon ja hyvällä käsihygienialla pötkii kans melko pitkälle. :)
Joo, nyt täytyy varmaan jättää Linnan juhliin meno väliin ;) :LOL:

Mua on niin kans naurattanut nuo teitin jutut, kun mummot painaa ohi rollaattorien perävalot vilkkuen. Ihanaa, että muillakin on samat ongelmat. Sitten ko minäkin oon mummo ja omistan rollaattorin, niin meen oikein kytikseen äitiysneuvolan eteen, että pääsen näyttään minäkin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tammiska:
Alkuperäinen kirjoittaja imppuli-:
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
MTV3 netti sivuilla oli että tätä possurokotteen tehoa ei voi kukaan taata, eli mie sain sen käsityksen että vaikka olisi ottanut tämän rokotteen niin voi yhä siltikki sairastua...
Käsittämätöntä!!!!!!!!!! :eek:
eihän tavallinenkaan influenssa rokote suojaa täysin. Kaikista parasta on ku yrittää vältellä paikkoja missä on ihmisiä paljon ja hyvällä käsihygienialla pötkii kans melko pitkälle. :)
Joo, nyt täytyy varmaan jättää Linnan juhliin meno väliin ;) :LOL:

juu, kuule tänä vuonna et pääse Tarjaa kättelemään ;)

:LOL:
 
Minävaa:
Imetysliivit ostan vasta kun maidot on nousseet, yhdet ostin niinkö kokoa isommat jo valmiiksi. Mutta sit kun maito laskehtii vähän niin tilaan tollasen huikeet Bravadot netin kautta. Mulla kasvoi viimeksi yhdessä yössä n. 3 kuppikokoa ja nahka repes niin riekaleiksi, etten osta kun sairaalasta päästyäni.
Ohhoh - melekonen muodonmuutos ;) Tämäpäs oli hyödyllinen tieto, kiitos kovasti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
MTV3 netti sivuilla oli että tätä possurokotteen tehoa ei voi kukaan taata, eli mie sain sen käsityksen että vaikka olisi ottanut tämän rokotteen niin voi yhä siltikki sairastua...
Käsittämätöntä!!!!!!!!!! :eek:
Olihan tuosta jo heti ennen kuin rokotetta oli edes suomessa.
Samahan se on jokaisen rokotteen kohdalla ettei sille voida 100% taata toimivuutta tautia vastaan.

Joululahjat Paketoin juuri tunnin joululahjoja. Nyt on sitten poikki kuollut ja alapää entistä kipeämpi kun piti niin pitkään istua pöydän ääressä. Tokihan koitin välillä jaloitella mutta ei se mitään auta.
Olis pitänyt pitkällään voida tehdä sekin homma.

Olen täällä muutenkin valmistautunut jos nyt kuitenkin vetävät sisään. Laitoin laskutkin etukäteen verkkopankkiin maksatukseen, että ei sitten ainakaan kauheasti karhu kirjeitä tulis jos joutuu makaamaan kuukaudeks sairaalaan :LOL:
 

Yhteistyössä