***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Meillä siis oli lapsilla tuo posutauti. Viikon sairastettiin. Meihin vanhempiin se ei tullut, vaikkei meistä kummallakaan ole rokotusta. Se ei siis kaikkiin ole ees tullakseen (vaikka eikö raskana olevien pitänyt olla pahin riskiryhmä). Yllättävän iisi tauti, kukin tosin sairastaa sen eritavalla. Mut meillä meni korkealla kuumeella (39), yskällä ja ripulilla viikossa ohi. Ei voi verrata meidän kohdalla esim norovirukseen tai enterorokkoon. koko ajan olivat kuitenkin sen verta "hyvä" kuntoisia, ettei lääkäriin tarvinut lähtee, vaikka toinen lapsistani on astmaatikko. Siitä olemme varmoja et oli possua, koska täällä koko läänissä ei ole tavattu vielä testeistä huolimaatta muuta kuin possutautia, kausilentsua ei vielä ole täällä olleskaan. Ja oireet täsmää täydellisesti.

Keväsesikoinen me tilattiin vaunut täältä http://www.pingpong-online.com/. Oli hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa.

Meillä sitten levis pyykkikone eilen ja nyt tarvis korjaajaa soitella. Onneks olen saanut kaikki vauvan vaatteet pestyä niin ei ole niin kiire. Vielä kuitenkin on itselle puhtaita vaatteita.

Mä aloin sitten jo kanssa laittamaan sänkyä valmiiksi. Ostin sellasen katosverhon ja sen tuonne äsken virittelin. Reunapehmuste ja lakanat vielä niin on kunnossa.

Täällä on Muukalaisella ollut joku liikunta päivä tänään, tai se alko jo yöllä ja jatkuu edelleen. Yöunet oli istten aika lyhkäset kun nyt ei rauhoituttu edes isän käden alle, kuten yleensä. Lopettaa potkimisen kun mies laittaa käden vatsan päälle, nyt ei.

Vauva-10 + Muukalainen 29+4

Vauva-10 kiitos linkistä ! Kateltiinkin itseasiassa jo eilen illalla tuoltakin :)
Meillä on jo periaatteessa yhdet vaunut ja turvakaukalo vauvalle (käytetyt serkulta), mutta nälkä kasvaa syödessä ja kovasti tekis mieli ostaa uudet yhdistelmät ja samalla turvakaukalo, joka menis kärryihin kans adapterilla... tosiaan Saksasta jos tilais niin näyttäis saavan kaikki nämä melki samalla hinnalla kuin pelkät vaunut ja pehmeän kantokopan Suomesta. Mihin Gessleinin malliin te muuten päädyitte?

Mä tilasin kanssa sisarusvaunut tuolta pingpongista, nopea toimitus ja palvelussa ei mitään vikaa. Tilasin lisäksi myöhemmin vaunukopan ja huomasin, että luottokorttia oli veloitettu kahdesti, laitoin asiasta sähköpostia asiakaspalveluun ja rahat palautettiin parin päivän päästä tililleni kera pahoitteluiden. :)

Possurokotteen otin mutta en mitenkään erityisemmin pelkää tautia. En kuitenkaan ota sitä riskiä, että esikoinen jäisi äidittömäksi oman valintani vuoksi. (näin kärjistettynä, multa kuitenkin löytyy taustalta vielä perussairauskin raskauden lisäksi)

Muuten olo ihan ok. Vauva tuntuu olevan perätilassa, kääntyi jo kertaalleen oikein päin mutta nyt muutama pv sitten pyörähti uudestaan istumaan. :( Sektion haluaisin minäkin välttää kaikin keinoin, olen valmis synnyttämään perätilassakin jos tilanne sen sallii. Vaikka onhan tässä vielä aikaa kääntyä..

Liitoskipuja on aika reippaasti ja alakertaa vihloo muutenkin tosi ikävästi. Odotan vaan, että viikot kuluis nopeasti!!

pikkuakka 29+4

Valpuri - mulla maha myös laskeutunu. Samaa pohdin tuosta että kun näin aikaisin laskeutuu. Mutta varmaan vielä on "varaa" laskeutua lisää. Ja toisaalta positiivinen puoli on se, että ei ahdista henkeä niin kauheasti enää.

Ullis82 - ihanaa kun äippäloman alku on noin lähellä. Oman ä-loman alkuun on 16pv! :D Kyllä olenkin jo odottanut sitä. Pääsee v i i m e i n k i n rakentamaan pesää. :heart:

Mulle on iskenyt joku ihme kriisi tai pohtimisvaihe. Mun pitää itselleni jäsennellä uudestaan ja uudestaan että tuolla kasvaneen vatsan sisällä on v a u v a, 2 kättä, 2 jalkaa, pää, sydän, oma persoona. Potkuja tulee tasaisesti pitkin päivää, mutta silti pitää kelata asiaa. Ja synnyttyään vauva kasvaa vauhdilla ja että muistanhan sitten nauttia siitä kaikesta mitä saan hänen kanssaan kokea. Ja sitten olen taas ihan täpinässä ja haluaisin että aika kuluisi nopeaan.
Menipäs pohtimiseksi. =)

Soitin eilen Kelaan ja varmistin että mun hakemukset on perillä ja ne oli! Äitiyspakkaus tulee 2 vkon päästä :heart: Työnantajalle oli mennyt täydennyspyyntö viimeisen 6kk palkasta, vaikka ne juuri sen takia seisotti mun papereita palkanlaskennassa koska ilmoittivat viimeisen 6kk tulot eli 30.10 saakka. Mutta Kelan mukaan se on liian aikaisin. HEH. Palkkis piti ihan turhaan mun papereita jumissa itsellään.

Lili 31+4

Lili78:

Mulle on iskenyt joku ihme kriisi tai pohtimisvaihe. Mun pitää itselleni jäsennellä uudestaan ja uudestaan että tuolla kasvaneen vatsan sisällä on v a u v a, 2 kättä, 2 jalkaa, pää, sydän, oma persoona. Potkuja tulee tasaisesti pitkin päivää, mutta silti pitää kelata asiaa. Ja synnyttyään vauva kasvaa vauhdilla ja että muistanhan sitten nauttia siitä kaikesta mitä saan hänen kanssaan kokea. Ja sitten olen taas ihan täpinässä ja haluaisin että aika kuluisi nopeaan.
Menipäs pohtimiseksi.
Samoja pohdintoja täälläkin!
Tuntuu ihanalta ja uskomattomalta, kun vauva liikkuu masussa... ihan herkistyy, kun oikein pohtii tätä elämän ihmettä...

SEE
Äitiyspolilla käyty raskausdiabeteksen seurannan takia.

Sokeriarvot olleet kokoajan kotiseuranassa todella hyviä. Kovasti sain kiitosta myös orjalisesta ruokavalion noudattamisesta jonka myötä painoa ei ole lisää tullut vaan edelleen ollaan 2 kg miinuksella lähtöpainoon nähden. Painoindeksin mukaan ennen raskautta olin normaali/lievästi ylipainoinen, joten synnytyksen jälkeen varmaan laihempi kuin vuosiin :D

Rv 32+4 meneillään ja painoarvio pojusta oli 2150gr, eli ihan keskikäyrillä mennään. ei siis mitään sokerilasta tulossa :)
Mutta poju oli kääntynyt PERÄTILAAN!!!!! tietysti mahtuu vielä kääntyilemään mutta nyt alkoi niiiiiin harmittamaan että jos ei käännykään!! Mulla eka lapsi Sectiolla joten eivät mielellään ala ulkokääntöä tekemään ja perätilasynnytystä alateitse ei edes harkita sektion takia. Mua harmittaa kyllä niin kovasti. Ennenkaikkea toivon että saisin kokea alasynnytksen mutta minkä tälle nyt sitten voi. Ei auta kuin pitää peukut pystyssä että päättää kääntyä vielä oikein päin!

Rv 32 alkoi tänään!! :heart: Nyt rupeaa jo synnytys jännittämään. Eikä siihen ole enää kauan.

Muuten olo normaali, ja patu liikkuu paljon. Ja patulla on myös hikka todella usein. Koko maha hytkyy kun hikka vaivaa vauvaa. 10 työpäivää jäljellä jos en laske vapaa päiviä mukaan..Ja sitten äitiyslomalle!! :D

Sannis ja patu rv 32

Tica en mä vaan tiedä, vuosikas- neuvolassa täti tahtoi että seurataan kävelemään oppimista. Ei kyl ollut meidän oma neuvolantäti, ja nyt kun oli ni hää oli vähä sillee et "katellaa sit puoltoistavuotiaana..." Tuo kävelee kans vaan tuettuna, taaperokärryllä ja seisoo kyllä ilman tukea mut kovinkaan montaa askelta ei ole ilman ottanut.

Neuvolakuulumisia...
Rv 31+1
Paino -900g (nyt siis tullut koko aikana 3,2kg)
RR 124/69
Liikkeet ++
Syke 130-140
Tarjonta RT
Sf- mitta 28cm

eli kaikin puolin hyvin asiat. Kohdunkaulaa oli sillä viime viikon synnärireissulla 4cm ja kiinteä.

Saatiin tytön kans molemmat rokotukset, ja pieni sai vielä perus- kausi-influenssarokotuksenkin. Huutoa riitti :hug:

Enie tosiaan, kone mukaan jos sisään joudut :)

Pitää ihan kuulutella, missä mahtaa olla Tylsä Pistin? Utelias... :ashamed:

Mimonmami ja Itikka 31+1

:wave: Home sweet home :wave:

Ei ne onneksi minua huoli sinne :LOL:

Sokeri hommat on hyvällä mallilla.

Hemppa 103

Kohdun kaula Lyhentynyt taas sentillä ja on kohdun suu kiinni

Vauvat Hissu 2084g ja Nörtti 2337g, ja molemmat ovat raivotarjonnassa =) Eli Nörttikin on kääntynyt ainakin toistaiseksi.

Seuraava käynti
2vk:n päästä

Synnytys Nyt oli hoono soomi nais lääkäri niin hän sanoi että ei välttämättä aleta 37-38 viikoilla käynnistellä tai leikata, vaan voi olla että annetaan mennä loppuun asti :eek:
Siis minähän en joulua sitten osastolla vietä joten jos eivät joulukuun alussa synny niin sitten kyllä saavat vaikka liimalla pysyä joulun yli tuolla mahassa.

Kätilö piti "puhuttelua" syönnistä...tai siis syömättömyydestä.

Zuh Kela ei siis AINA ota vähintään 20% vaan vain siinä tapauksessa jos ei toimita muutosverokorttia. Eli jos toimittaa muutosverokortin niin siinä voi olla vaikka 10% veron määrä ja sen ottavatkin.

Enie + Nörtti ja Hissu 33+3

iltaa mammat :)

vika lääkärikäynti takana. Muuten kaikki hyvin mut paineet vähä koholla. 140/90 ja myöh. 130/84. seuraillaan.... pissa puhdas. paino 1900g. eli aika pieni tirpunen tulossa, arvio aikalailla tasan 3kg.
esikko oli kans pieni, joten siskoonsa taitaa tää tulla..
niin ja paikat kiinni mutta pehmentynyt...

no maanantaina sitten neuvolaan, ennen ku lähetään reissuun. autossa ois istuttava n. 600km.

s-a-j 33+2 (huomenna vika työpäivä)
:wave: :wave:

Enie hienoa ettet vielä osastolle joutunut. =)

Nyt olis possupiikki sit otettu. Poika sai kauheen itkukohtauksen kun kuuli miksi neuvolaan mentiin. Otti kuitenki piikin reippaasti, ilmeisesti reippaammin ku minä kun mä en saanu tarraa :D :whistle:

Enie Onpas teidän pienokaisilla jo kokoa :D Aika hurjalta kuulostaa et joutuu jonku 6-7kg kantamaa lasta sisällään+ siihe sit viel kaikki vedet,istukat yms. Toivottavasti ne nyt ei kovin paljo yli sen 37viikon mee,toivotaan sit jo et ymmärtäisivät pienet tulla omineen ulos,ihan äidin parasta ajatellen =) mutta kiva kuulla et siellä kaikki hyvin :heart:

Piiuli ja toukka 29POKS,pikkuhiljaa me loppukuulaisetkin saavutamme 30rv:n täyteen :heart:

|O Tää väsymys on jotain uskomatonta.

Ootteko muut huomannu että pienestäkin fyysisestä rasituksesta uupuu ihan totaalisesti. Itse väsyn jopa niin paljon että tulee ihan epätodellinen olo. :headwall:

Napina ja kapu 32+3

Enie Joo niin menee kelan kans vero juttuset, itse hoksasin esikolta lasketuttaa ne uudelleen ja nyt on lähteny ilmeisesti 12+ se 2%.. nyt lasketutan taas uudelleen. Ensi vuonna alkavat äitiypäivärahat voi lasketuttaa vasta joulukuun puolen välin tietämillä.. Minä hätä housu soitin heti jo verotoimistoon kun kelalta päätös tuli :)
Ja voi kuinka hienosti sinulla pikkuset masussa jaksaa kasvaa, hieno homma kyllä :xmas:
En halua "masentaa" mutta kaverini sai vuosi sitten täysiaikaiset kaksos pojat, puolitoista viikkoa koittivat käynnistää ja aina viikonlopuksi passittivat kotiin kun pojilla ei ollut mikään kiire. :D Laitettiin suoraan suoneen lääkettä ja myös kohdun suulle, saivat ronkkia ja kopeloida kohdun suuta yms ja silti pojat tuli vasta sitten kun itse tahtoivat.. Mutta synnytys meni kyllä sillä vauhdilla että isi meinas jäädä siitä ilosta paitsi koska sit kun ruettiin tulemaan ni sln oli myös "iso" kaupunki ajaa läpi kun oikeasti oli kiire (matkaa ehkä 12km) :LOL:
Että toivottavasti pikkuset jaksaa kasvaa mutta antaa sun viettää jouluakin :)

-Väpä ja PikkuMies-

pinkgreen
Kyl ootte muute täydellisen nimen antaneet kisulille! :D
Ja rontti1teijän Pörri onki mulle aina ollu erityistapaus!

Pitänee ruveta laittautuu, ett piäsöö viemään noita muksujen vaatteita ja leluja kirpparille. Kiva kiva..entisistä eroon ja uutta tilalle! =)

Pörri ja Pätkä 29+1

Yhteistyössä