***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Iltaa täältäkin kaikille :wave:

Galluppiin

1. Onko sinulla ollut lääkärineuvolaa tämän raskauden aikana? Jos on, niin millä viikoilla, siis suunnilleen?
-On ollut yksi, muistaakseni viikolla 12 tai jotain.

2. Otitko H1N1 -rokotteen? Saa kertoa perustelujakin.
-Otin rokotteen viikko sitten. Uskon ja toivon rokotteesta olevan enemmän hyötyä, kuin haittaa.

3. Aiheuttaako H1N1-tauti sinussa pelkoja?
-Tottakai normaalissa määrin, mutten ole menettänyt yöuniani asian takia. Ehkä mietittyttäisi ja pelottaisi enemmän jos joku tuttu vakavasti sairastuisi kys. tautiin.

Omaa oloa: Kovasti on masuasukki jyllännyt menemään mahassa koko viikon. Milloin meinaa nyrkki (tai mikälie) tulla ulos navan kohdalta ja milloin kyljestä. Aika hurjan näköstä, kun koko mahanahka liikkuu toisen jumpatessa :p

Väsymys on täällä ollut riesana, tuntuu että vois nukkua kaiken aikaa. Vedän öisin helposti 11tuntii unta putkeen ja aamulla kun kello soi, ei jaksais millään nousta. No, tasan viikko töitä jäljellä joten eiköhän tää nyt sinnitellä menemään. Viime yönä heräsin kunnon menkkamaisiin kipuihin joskus viiden jälkeen ja ensimmäistä kertaa sattui ihan oikeasti, tiedä sitten mistä kivut johtuivat, aika nopeesti menivät kumminkin ohi :/

Mä en pysty yhtään kumartumaan enää eteenpäin, ikäänkun mahan "päälle", heti tulee huono olo ja vatsaan sattuu, onkohan ihan normaalia?

-Dolly04 ja masuasukki 28+1
 
Tänään ollut kovasti suppareita, ja äsken kellotin et pari tuntia tuli 7 min välein, ei kuitenkaan varsinaisesti kipeitä. Soitin varuiks äippäpolille, mutta neuvoivat ottamaan Panadolia ja lämpimän suihkun ja menemään nukkumaan. =) Jospa ne siitä rauhoittuisivat, tää sama hommahan oli esikosta joskus rv 35, ja silti raskaus kesti viikon yli lasketun ajan. Oon nyt kyllä ollut vähän stressaantunut, kuten silloinkin. Täytyypi yrittää ottaa rennosti ja olla samaan aikaan tehokas. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MIMINEN:
Samariini mulla on kans alakerrassa toi suonikohju ja kamala on :$
Neuvolalääkäri sanoi vaan et ei niille minkään voi! Kirjotti kuitenkin mulle hirudoid forte-reseptin jolla siis hoidetaan jalkojen kohjuja mutta toi emulsio versio (siis EI geeli) toimii alapäässäkin. Ei se sitä paranna kokonaan mut hillitsee kasvua ja mulla ainakin sitä paineentunnetta ja kipua. Saa apteekista ilman reseptiäkin.
Pikku juttuna viel et lääkäri sano "lohduttavasti" et jollain voi kasvaa jopa nyrkin kokoiseksi :eek:

:eek: :eek: :eek: siis kauheeta.. nyrkin kokoiseksi?? mulla itseasiassa on tuota hirudoiddia.. ja just tota emulsiota.. siis sitäkö vaan levittää sen kohjun päälle?? tuntuu että toi kohju on pahimmillaan jo melkein pikkusorrmen paksuinen.. :ashamed: |O no ei ihan mut ei kaukaakaan mene..
se kipu on aivan älytöntä kun se pahaksi äityy. pitääpä kokeilla.. kiitos vinkistä!
 
Paljon olette ehtineet kirjoitella. En kaikkea edes ehtinyt lukea kun iltaisin en kotona nettiin ehdi ja töissä aloin perehdyttää seuraavaa töihini. Rankkaa hommaa puhua aamusta iltaan kun perehdyttää... puuhh.. Enää 3 vkoa.

Tänään oli 2. lääkärineuvola käynti. Paino oli noussut 460g/vko, mutta sf-mitta ei ollut 3 viikon aikana muuttunut ollenkaan, eli on nyt 24cm rv.31+2. Vähän nyt huolettaa, vaikka lääkäri sanoi että kaikki ok. :/ En tajunnu kysyä tuosta mitasta ja sen muuttumattomuudesta tarkemmin. Onko jollain toisella täällä yhtä pieni mitta näillä viikoilla?
Vauva oli onneksi kuitenkin rt.

Lili 31+2
 
Tulin kertomaan oma napaisesti vain neuvolakuulumiset ennenku meen nukkumaan myllätyn masun viereen. PikkuMiehellä on niin hillitön meno päällä ollu koko illan :heart:

Eli rv 30+2, verenpaineet ok (114/75), pissa puhdas, painoa +204g/vko, Hemppari MATALA (84), sf mitta 26..
tarjonta on ?-merkki.. viimeksi ultrassa pt mutta nyt neukkutäti ei osannu sanoa miten perinpäin poju on, onneksi on taas ensi viikolla ultra aika joten saan tiedän siihen.
(viikonloppuna heräsin tukalaan oloon, en voinu liikkua ku poju oli todella ilkeässä asennossa, josko vaikka teki voltin :p ) Liikkeet tuntuu jotenkin niin hassusti etten saa mtn selkoa ittekkää vaikka en ole ekaa kertaa raskaana.. jotenki häpyluuta paukuttaa toisinaan mutta taas sit ylämasussa tapahtuu oikean kyljen lisäksi aika paljon..MIEHET, vaikeita koittaa ymmärtää :LOL:

Joku kyseli kuinka paljon on käynyt neuvolassa yms.. Mulla on 9xneuvola ja 5xultra takana.. neuvolalääkärillä en ole vieraillut ultrien takia laisinkaan. Neuvolassa juoksuttaavat matalan hempparin takia ja ultrassa on tullu sit vierailtua muista syistä.. Huoltakin on siis mahtunut mukaan.. onneksi kaikki hyvin
:heart:

nyt Hyvää Yötä!!

--Väpä ja PikkuMies 30+2--
 
Tiituli: Canon on ollut tämä entinen ja kestänyt hyvin sellaiset 4-vuotta.. ja tykkään että on helppo käyttää. Nyt olen katsonut Canonia ja Panasonicin Lumixia. Casio ei ole käynyt edes mielessäkään, vaikka taitaa olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Täytyy hiukan vertailla hintoja, netistä kun katselin niin aika isoja hinnaneroja oli noilla 150e kameroillakin.. Tyyliin 130e-180e välillä, on siinä kuitenkin halvimman kaupan ja kalleimman välillä sellainen 50e, eli melkein kahdet imetysliivit :LOL:

Samariini:
Olisinko tilannut liivit keskiviikkona ja ne oli postilaatikossa maanantaina. Eli ke sain tiedon 15.30 että ne on lähtenyt 1-luokassa ja ma perillä. Onkohan siis ehtinyt jo ke matkata, vai lähtiköhän virallisesti vasta to. Kuitenkin nopsaan tuli.. ja oon tyytyväinen näihin. Oli tänään töissäkin, kun näissä on ne "läpyskät" tuolla toppauksena, niin ei oo niin alastonolo. En tykkää käyttää sellasia perus kankaisia ku tuntuu et nännit paistaa läpi :D
Tilaan jossain vaiheessa varmaan parit lisää.. mut ehkä tässä viikon kärvistelee yksillä hyvillä ja on tuolla noita perusliivejä jotka vielä just saa sullottua päälle ;)
 
Sero: eroja hinnois tosiaan löytyy,itsellä panasonic fs5 ja hintaansa nähden on kyl hyvä..tais olla tarjoukses n. puol vuotta sit 149 muistikortin kans

Tarttis varmaa pikkuhiljaa ruveta tilaa/ostaa ne imetysliivit,vieläku tietäis minkä kokoset :LOL:

Hengittäminen on kyl välillä tosi tuskasta,vois ruveta laskeutuu et edes vähä helpottais...

Tiituli81&pulla 31+2

 
zaara Toivottavasti ei ole myrkytys. Katsoiko ne sen näytteen siellä nla:n liuskatestillä vai labrassa? Kannattaa viedä labraan näyte jos se ei ollut sellainen. Minullakin näytti neuvolassa silloin + mutta labran tulos oli - kun sai kunnolla pestyä paikat :whistle:

Mies lääkärit: Minulla ei kyllä koskaan ole ollut mitään heitä vastaan, ja ei ole samaa oloa muutenkaan kuin Lilyllä. Minä kyllä rimpsuttelen kotona alastomana ja pelkissä pikkareissa ihan surutta ja toisten kauhuna :LOL:

Sukat Minä en kyllä muuten saa sukkia jalkaan kuin istualtaan ja silloinkin revin housun lahkeesta jalan toisen jalan päälle "telineeseen" jossa sitten sen sukan saa jalkaan.

Sero Mulla ei ole iskiasta vaan kaksi välilevyn pullistumaa mutta olen käsittänyt että ovat suht saman kaltaisia kipujen kanssa. Eli minulla tuo selkä oireilee nimen omaan persaukseen, lonkkaan ja sitten jos on pahana niin menee nilkkaan asti jalan ulko syrjää pitkin.
Siinä vaiheessa pitäis kuulemma mennä sairaalaan, kun on halvaus riski mutta kerran soitin niin täällä vaan sanottiin ettei ole mitään hätää kun ei mene pissat eikä kakat housuun :LOL:
En ole sen jälkeen soitellut.

Kamerasta Kannattaa vertailla niitä toimintoja, nopeutta jne....
Toiset kamerat on laukauksen jälkeen tosi hitaita palautumaan.
Meillä ei itsellä ole ns. perhe kameraa lainkaan kun kuvaan niin vähän ja kännykässä on niin hyvä kamera. Tytöllä sen sijaan on kunnon kamera kun harrastaa sitä kuvausta...,tai no ei se ole kun n.300e kamera muistaakseni, olishan niitä kalliimpiakin mutta hänelle välttää.
Sitten kannattaa miettiä tosiaan kuinka automaattisesti kaiken haluaa toimivan. Meillä tyttö halusi sellaisen kameran jossa on käsisäätöjä mahdollisuus tehdä paljon, koska automaatti kuvauksella ei saa kunnon kuvia |O
Joo, ei jaksais minua kiinnostaa moiset, hyvä kun jotakin kiinnostaa.
Muutenkin otan tosi vähän kuvia, koska ei niitä juuri tule koskaan katsottua sitten.

Kävely Minä olen pitkään jo kävellyt kuin kellon heiluri :LOL:

(.) Eipä mitään uutta.
Huomenna on KYS päivä, kai se pitää pakata tavarat taas varulta mukaan vaikka en kyllä sinne haluais jäädäkkään. Toisaalta en usko, että sinne pitäiskään jäädä, mutta parempi varautua.
Eli jos ei ala huomenna tai perjantaina kuulua mitään niin sitten on minut otettu sisään.

Enie + Nörtti ja Hissu 33+2
 
Vihdoin päästiin poksumaan se 30 viikkoo rikki. :heart:
Viime yö meni kivuliaasti ku ei mikää asento ollu kiva ja kylkeen pakottaa aina vaan....

niin se galluppi on tainnu jäähä vastaamatta.
1.mulla takana n.9neuvolaa ja 2 ultraa ei yhtää lääkäri neuvolaa
2. otin possu piikin ihan siksi että ei tarvii sit miettii jos tulee tauti nii niistä kuumeista ym jälki taudin seurauksista. moni otti meidänki paikkakunnalla.
3. ei minuu enää se tauti pelota omalle kohalle pitää vaan pestä käsii... mutta esikoinen ei oo saanu rokotetta joten siitä kohti pelottaa jos tulee tauti.

pitäis oikeesti ottaa ja siivota ku kämppä on kauheesa kunnossa mutta enpähä tiiä mitä siitä tänää tulee.
 
Lili78 Mulla oli muistaakseni sf 24 cm 30+4. Ei kai siitä kannata huolestua. Eihän se taida kovin tarkka mitta kumminkaan olla, kun eri mittaajat saa eri tuloksen. Meillä tosin on menty koko ajan sen keskikäyrän alapuolella...
 
Huomenia

mieslääkäreistä mul o ollu muutama mieslääkäri ja en voi kyl muuta ko kehua! Olivat paljo helläkätisempiä ja varmempia touhuissaa :eek: tarkotan siis noita alatutkimuksia :D

Kävin sit eilen shoppailemassa aamust iltaan ja yöllä sen saikin taas tuntea..heräsin taas supistuksiin, perhana sentään! :headwall:
Onneks kohta neuvola, ni josko siel selviis, ett paikat ok viel.

Mut ny pukeutuu..

Pörri ja Pätkä 28+6
 
Galluppi:
1. 2 lääkärikäyntiä on ollut, rv 16 ja rv 27, muuten neuvolakäyntejä aina kerran kuussa
2. Otin rokotteen, luotan asiantuntijoihin tässä asiassa kun en itse paremmin tiedä
3. Vähän huolettaa välillä, etenkin nyt kun se alkaa olla epidemiana niin huolettaa läheisten sairastuminen. Ja toki mietin sitäkin että jos kuitenkin itse sairastuu rokotteesta huolimatta, mutta ahkera käsien pesu siis jatkuu ja toivon mukaan taudin tulen välttämään.

Mieslääkäreistä minullakin on vain hyviä kokemuksia. Kaikki ovat olleet helliä ja selittäneet aina tarkasti mitä tekevät. Joskus on sattunut pari rajumpaa naislääkäriä, jotka ovat olleet TODELLA kovakouraisia :eek: Niiden käyntien jälkeen tunsi itsensä lähinnä pahoinpidellyksi.. :/ Mutta toki siis valtaosa naislääkäreistäkin on ollut hyviä! Itse en osaa vaivautua edes miesgynellä, oli sitten mies tai nainen lääkärinä, niin haluan vain tilanteen olevan nopeasti ohi :D


Unettomuus vaivaa täälläkin välillä. Tänään heräsin klo 2.30 täysin virkeänä ja siitä asti olen ollut hereillä |O Kyllähän tämä varmasti vielä menee, kun vauva on masussa, mutta sitten voi olla pulassa jos tämä jatkuu synnytyksen jälkeenkin! Kaikki unetkin on nyt liittynyt synnytykseen jollakin tavalla, en tiedä alanko sitten jännittämään jo synnytystä enkä siksi saa unta? Viime yön unissa synnytys oli käynnistymässä ja herättyä oli vaikea tajuta, että ei oikeasti tarvitsekaan lähteä minnekään..

Neuvolakäynnistä myöhemmin..

Lumi ja Lilliputti 32+2
 
Mä repeen kahtia |O Juma että voi sattua kohdunkaulaan. Eilen kaupan päälle sain alavatsaan taas sellaset kivut etten voinu vähään aikaan liikkua.

Mieslääkäriä ei ole koskaan sattunut kohdalle alapäätutkimuksissa. Toista lasta synnyttäessä oli mieslääkäri harjoittelija mukana, mukava kokemus.

Mä en oo koskaan kärsiny suonikohjuista ja lääkäri sitä viime käynnillä ihmetteli kun neljäs lapsi eikä ole vaivannu :eek: Onko se niin yleistä sitten?
 
Onpas täällä savossa lunta pikkaisen erilailla, kun hesassa. =)

eilen en ehtinyt lueskella, niin taisi olla 3 sivua tekstiä. Aikalailla, mutta kiva lueskella.

kyljet Täällä pikkuneiti ainakin kovasti jyskyttää kylkiin. Ajoittain on kipeäinä.

lääkärineuvola Mulla on ollut viimeksi rv24 ja seuraava on rv 36.

H1N1-rokote en oo ottanut vielä. Nyt en voi ottaa ennenku tää mun pöpö menee ohitse. näin oli ohjeistus.

Pelkoja Tokihan se pelottaa mitä jälkitauteja voi tulla, mutta viime vuonna sairastetun tavis influenssan jälkeen ei niin paljoa. Silloin oltiin viikko 40 asteen kuumeessa.

samariini Täälläkin kohjuja alapäässä. En oo uskaltanut edes ajatella miltä siellä näyttää. Ainakin ne tuntuu siellä. Noh 4 vkon päästä kuulee varmaan taas läkärin kommentit.
 
Sero: Iskias voi vaivata myös kuvailemallasi tavalla. Kokeile selinmakuulla laittaa jalat koukkuun, on myös olemassa semmosia pyramidin muotoisia tyynyjä jalkojen alle selin maatessa, se voi laukaista kipua. Itsellä iskias-vaivat johtuivat kireistä alaselän lihaksista, onneksi hävisivät itsestään, alaselkää kun on vaikea venytelläkään. Mutta sä voisit kokeilla reiden ja pohkeen venytyksiä.

Mieslääkärit
: Mulla on kerran ollut, ekassa lääkärineuvolassa. Oli vielä joku ihan vastavalmistunut:) Erittäin mukava tyyppi.

Gallub: Ärsyttääkö teitä koskaan muiden ihmisten hössötys teidän raskauteen liittyen?

Tämä tuli mieleeni, kun välillä tuntuu että ihmiset pitää mua jotenkin aivan sairaana, liikuntakyvyttömänä, sellasena joka ei voi tehdä nyt mitään koska on raskaana. Viimeisinä päivinä töissä tämä ilmeni esimerkiksi seuraavalla tavalla "hei kukas hakis postit?" (meillä on postilaatikko kauppakeskuksessa samalla käytävällä, n. 50 metrin päässä liiketilasta). Kysyjä ehdotti nimeltä postin hakijaksi kaikkia muita työntekijöitä (jotka olivat jokainen omissa puuhissaan), paitsi mua, joka seisoin toimettomana. Koska "eihän mua nyt voi kuormittaa, olenhan raskaana". Välillä samankaltaisissa tilanteissa tuli olo että "hei, mäkin olen täällä, mäkin voisin mielelläni tehdä jotain, etten aivan turhaudu". Sitten tulikin jo se vaihe, että tosiaan turhauduin ja tuli se olo että parempi vissiin jäädä pois, kun tuntuu että olen täällä enemmän vain tiellä. Tottakai on mukavaa, että kanssatoverit auttaa oikeasti fyysisesti raskaissa jutuissa ja pitää huolta, mutta koin kuitenkin että olen raskaana ollessani aivan yhtä pätevä kirjoittamaan asiakirjaa koneella kuin ei-raskaana olevakin työkaverini ;)
 
Ainii.. huomenna olis sit piikin aika pojan kanssa. Menee multa taas pisteet kun poika saa piikistä..ehkä ei suutu niin kauheesti kun mullekin laitetaan.

Kyllä ärsyttää muiden hössötys, mä en jaksa enää kuunnella "onpa sulla iso maha" kommentteja. Miehen mummo alko väittää että odotan kaksosia kun maha niin iso :headwall: Mulla nyt sattuu toi maha korostuu notkon selän takia.. eikä se kyllä niin iso ole että luulis kaksosia odottavan.
Pattiin ottaa myös se että mut nähdään vain raskaana olevana, mitään muutahan en ole.

Onko teidän miehen mielestä teille tullut "uusia paikkoja?" Mun mies hieroo mahan yläpuolella olevaa kuoppaa, on kuulema jotenki eroottinen alue :whistle: Joka raskaudessa tehnyt niin. Sanoinki et nauttii nyt siitä "kuopasta" kun se on siinä viimeisen kerran :D
 
Voihan rv 33 pahoinvointi! |O |O |O Normaalisti mua on oksettanut vain hampaita pestessä, mut tänään on heräämisestä asti tuntunut koko ajan siltä, et laatta lentää kohta! |O |O |O

Hössötysgallup Näin tokassa raskaudessa mua ärsyttää, kun kukaan EI HÖSSÖTÄ! Kukaan ei oo yhtään huolissaan musta, eikä sano, että lepää sinä vaan. Ja jos miehen sukulaiset kysyy puhelimessa, miten minä voin, niin mies vastaa, että hyvin se voi! Mun tekis mieli huutaa sieltä taustalta, että ENKÄ VOI! No okei, en mä varmaan kovin huonostikaan voi, lonkkakremppoja, suppareita ja pahoinvointia lukuunottamatta kaikki on hyvin, eli noihan on aika pientä siihen nähden, mitä vois olla. Mutta silti haluaisin, että joku paapois mua, ja olis huolestunut! Nih! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Mä en oo koskaan kärsiny suonikohjuista ja lääkäri sitä viime käynnillä ihmetteli kun neljäs lapsi eikä ole vaivannu :eek: Onko se niin yleistä sitten?
Ei ole minullakaan ollut koskaan :wave:

Hössötys G Meillä ei hössötä muut kuin minun äiti tämän raskauden kanssa :D Ei se ärsytä, toinen on vain huolissaan.
Ehkä vähän neuvola tädin huoli tuntuu yli menevältä välillä mutta toisaalta tiedän että ei se ole.


 

mies lääkäri: kerran on ollu mies kun ottivat papa koetta. ihan kiva ei jääny traumoja :D

täällä se lumen tulo vaan jatkuu, lensin kolmesti perseelleni tuossa tyttöö hoitoon viedessä. EI KAI kaatuminen liene pahasta tai aiheuta mitää jos tuntee liikkeitä sen jälkeen ??? :/

Hössötys: Kukaa ei oo hössöttäny tässä raskaudessa ollenkaa mikä on mielestäni ihme.
 
Sero ja enie: minulla on molemmat; iskias ja välilevynpullistumia muutamassa välissä ja vielä se välilevytyrä. ja siihen päälle vielä kiero lantio, synnynnäinen skolioosi, yliliikkuvat nivelet ym.. kivut ovat aivan armottoman repiviä. ja eniekö se sanoi että mentävä lääkäriin niistä tietyistä kivuista.. samat ohjeet olen minäkin saanut mutta eipä ne lääkärissä osaa tehä muuta ku sanoo että voi voi.. :/ kaiken meeilman särkylääkkeet on syöty ja nyt se vasta hankalaa on ku mitään ei voi syödä!! :headwall:

Kameroista sen verran että meillä on joku 4-5 vuotta vanha ixus jotain.. ja hyvin on pelittänyt meidän kuvaamiset. ihan peruskamera eikä me muunlaista tarvitakkaan. minulla on puhelimessa lisäksi hyvä kamera.

ai niin enie: kyllä minäkin silti kotona pystyn olemaan just niinku ite tahon. :D :D jos miestä yököttää niin se on ihan sen henkilökohtainen murhe :D :D mutta siis tunne kauniista ja eroottisesta kropasta on melko kaukana kun tuntuu että musta näkyy vain turvonnut alapää!! :D :D :D

hössötyksestä: no se ärsyttää kyllä vähän jos joku ei usko kun sanon pystyväni tekemään kyllä jotain.. siis esim. mä ajan paljon autoa ja yks rouva joka kulkee mun kyydissä paljon niin joka viides minuutti kysyy mikä on olo.. :headwall: :headwall:
olen sanonut että minä sanon kyllä jos tulee huono olo tai kipeetä käy tai en pysty enää ajaman että täytyy vaihtaa kuskia tai jotain.. mut ei.. tää vaan kyselee koko ajan!! :headwall: :headwall:

millis: joo en mäkään kyllä uskalla ajatella minkä näköistä siellä on!!! :eek: :eek: kun tuntuukin jo niin kauheen pahalta!! :D :D
mulla tää kohju ongelma tuli kolmannen lapsen myötä.. eikä mulla jaloissa tai muualla pahoja kohjuja ole. toisessa pohkeessa menee sellainen 20cm pitkä kohju mutta sekin on pysynyt pinnan alla eikä ole kohonnut. näkyy vain sellainen sininen juova.

mulish: en tiedä uusista paikoista mutta miehellä on joku ihastus tähän masuun :D se aina kattoo ja hivelee sitä ja monesti päivässä kehuu että on se ihana tuo maha.. :) kai sillä joku fetissi on raskausmahaan! :D

samarini ja o 29 poks
 
Galluppeihin tulin lähinnä vastailemaan..
1. 11, 20, 28 raskausviikoilla on ollut neuvolalääkäri ja vielä yksi on tulossa. Sitä olen hehkuttanutkin, ettei musta ole koskaan pidetty näin hyvää huolta kuin raskausaikana.
2. Otin possurokotteen ja ensinnä siitä syystä, että saisin muutaman päivän saikkua mahdollisista rokotteesta aiheutuvista "jälkivaivoista". No ei tullu niitäkään, töissä vaan :D.. (huomatkaa tämä motivaationlasku). Ja ipana saa vastustuskykyä jo nyt. Todennäköisesti oon sitten paniikissa ipanan syntymän jälkeen muistakin vaivoista ihan tarpeeksi, niin ei tarvitse miettiä possuflunssaa erikseen.
3. Ja sinänsä en possuflunssaa pelkää, tauti se on siinä missä muutkin. Kavereilla on tautia esiintynyt ja tänään meen Mansonin keikalle ja sieltä sen saa jos jostain.. En kuulu näin muutoin riskiryhmiinkään, aika terves ihminen olen..

Ja muiden hössötyksestä.. aika vähän hössötystä on ollut, enemmänkin tuolta miehen sukulaisten puolelta sitä tulee. Mutta ei se ole toistaiseksi häirinnyt, vaikka tulee ohjeistusta kuinka pitäisi juoda paljon vettä ja syödä marjoja tms. Omat vanhempani eivät varmaan edes ajattele H-hetken olevan lähelläkään, koska ei ole mitään kiirettä tyhjätä pinnasänkyä erilaisista tavaroista. Niin ja he eivät ole kertoneet edes wawwa-uutisia eteenpäin tuttaville tosin kuin miehen vanhemmat :).
 

Yhteistyössä