***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Zuh
Lily of the valley: Mun kokemuksen mukaan miehet on aina parempia lääkäreitä.. Osaavat jotenkin arvostaa noita naisellisia elimiä huomattavasti paremmin kuin naiset :D Tosin eihän tässä kovin hehkeänä olla, mutta eihän sinne lääkäriä hurmaamaan ollakaan menossa, kheh!

Viimeisen kolmanneksen hehkeys: Niin mikä? Joka paikkaan koskoo ja mitään ei voi tehdä. En voi kun ihmetellä niitä naisia jotka juoksee jumpissa ja pumpeissa miltei laskettuun aikaan asti.. mun mahaan sattuu julmetusti jo kyljen kääntäminen yöllä!

~Zuh joka lähtee kauppaan ostamaan miehelle nestemäistä ruokaa, siltä raukalta poistettiin viisaudenhammas :eek:
 
Ugh... Onpas Möhköfantti-olo :eek: Käväisin kaupungilla räntäsateessa ja nyt en olekaan mitään muuta kuin möllötellyt kissojen kanssa sängyllä ja syönyt pari joulutorttua:D Pitäisi muuttotavaroita pakata, kun vain jaksaisi...

Voisinpa vastata noihin kysymyksiin:

1) On ollut kaksi lääkärineuvolaa, viikoilla 13+1 ja 27+3. Viimeinen lääkärineuvola taitaa olla viikolla 36.

2) Otin rokotteen viikko sitten. En osaa perustella sitä mitenkään muuten, kuin että mielestäni ratkaisu vain tuntui itselle oikealta. Enpä ole katunut piikkiä:)

3) Ei oikeastaan suurempia pelkoja (enää). Pari kuukautta sitten olin enemmän huolestunut asiasta.


Eilen oli sitten viimeinen synnytysvalmennus. Aiheena oli varhainen vuorovaikutus. Paikalla oli luennoimassa psykologi, mutta homma oli sinänsä pettymys. Tuntui ettei nainen ollut valmistellut esitystään mitenkään ja jokaisen lyhyen lauseen välissä hän piti taukoa ja mumisi, ikäänkuin miettien mitäs tässä nyt seuraavaksi keksisi kertoa. On kyllä eritasoisia esiintyjiä niin paljon olemassa!

Eilen kävin myös viimeisen kerran Espoon puolella neuvolassa, meillä kun on muutto nyt parin viikon päästä Vantaalle. Harmittaa, koska juuri on ehtinyt tutustua vanhan neuvolan henkilökuntaan ja nyt tulee vaihdos:( Tuleva neuvola ei edes ole meidän uutta kotia lähin neuvola, vaan joudun aivan toisaalle, ihan älytöntä. Olen lisäksi hieman ennakkoluuloinen uuden neuvolani sijainnin suhteen, mutta yritän nyt mennä paikalle ennakkoluulottomasti.

 


1. Onko sinulla ollut lääkärineuvolaa tämän raskauden aikana? Jos on, niin millä viikoilla, siis suunnilleen?

15+3, 21+5 nämä neuvolalääkärillä, enää ei tule käyntiä sinne. 5 kertaa äitiypolilla ultrassa ja siellä jatkuu seuranta.

2. Otitko H1N1 -rokotteen? Saa kertoa perustelujakin.

Otin, siksi että vauvoillakin olisi suoja, kun syntyvät. Toki myös pelotti miten rajuna tauti tulee ja kuinka vaarallinen se on silloin vauvoille.


3. Aiheuttaako H1N1-tauti sinussa pelkoja?

Kyllä pelottaa, varsinkin meidän sairaanlapsen puolesta.

Tänään kävin neuvolassa

Alkaiskohan myrkytys nostamaan päätään? En tiedä...........

Rv 31+3
RR 122/80
Prot +
Sf 32
Syke ++
Liikkeet ++
HB 95 jee vihdoin noussut (edellinen 92)

Saan mennä taas viikon päästä neuvolaan, koska proteiinit on plussalla ja päätä särkee taas päivittäin.

Eilen tuli eka kunnon supistus. Ajattelin kaupassa, kun nojailin ostoskärryihin ja puhisin, että tähänkö ne nyt syntyy. Onneksi niitä ei eilen tullut kuin pari kertaa ja nyt on palauduttu kipeisiin, mutta siedettäviin supistuksiin. 4 viikkoa pitäisi vähintään saada menemään eteenpäin, mutta saas nähdä miten muijan käy! :eek:

Zaara ja Ruikku&Pontus
 
Zuh Juu ei hurmaamaan, mutta oon tällä hetkellä sellaisessa tilassa, että melkein hävettää olla omankaan miehen läheisyydessä alasti. :ashamed: Sitä paitsi mulla on vissiin joku auktoriteettiongelma mieslääkäreitä kohtaan, en kehtaa kysyä niiltä samoja asioita kuin naisilta, kun tunnen itseni ihan typeräksi. Sen edellisen naislääkärin kanssa meillä oli esimerkiksi kutakuinkin sovittu, että hän laittaa mulle ylimääräiseen ultraan lähetteen loppuraskauteen, jotta nähdään missä kunnossa istukka on, mutta saapas nähdä, osaanko mä nyt sitten vaatia sitä samaa tuolta mieslääkäriltä...

Gallup:
1. Yksi lääkärineuvola ollut n. rv 27-28? ja toinen, käsittääkseni viimeinen, on rv 35-36.
2. Olen ottanut sikisrokotuksen n. 12 päivää sitten.
3. Pelkään sikistä ihan suunnattomasti, mutten itseni vaan esikoisen puolesta. Hän ei ole riskiryhmää, ei siis mikään astmaatikko tms, mutta kuitenkin kuumekramppaaja ja viime talvena tavallinenkin influenssa oli hänessä todella rajuna. Odotan joka päivä kauhulla, milloin se sikis meille iskee...

Hehkeys on täälläkin kaukana, etenkin kun siis mun liikkeet ei todellakaan ole mitään kissamaisia enää. :D Noi lonkat on huutaneet hoosiannaa jo pitkään, joka kerta kun lähden liikkeelle, lähden toooodella hitaasti köpötellen ja lievästä tuskasta ähkyen. En voi oikein esimerkiksi laittaa sukkaa jalkaan yhdellä jalalla seisten, koska mun lonkat sattuu ihan perskuleesti heti jos laittaa painon vain toiselle jalalle. Liitoskivut alapäässä myös kävellessä välillä aiheuttavat perinteistä ankkakävelyä. Niin, ole siinä sitten hehkeänä, kun liikkeet on kuin 80-v mummolla. Erittäin viehättävää. :xmas:
 
Galluppiin nopsaan vastaan

Eli mulla neuvolalääkärit 5+4, 12+4 ja 27+4 (Tuo eka oli keskenmenon jälkitarkastus, mutta muutettiin sit ekaks neuvolalääkärikäynniks, toisen käynnin sain, kun sitä itse pyysin. keskenmeno kun tapahtui just rv 12 viimeeks)

Possupiikki otettu pari viikkoa sitten

Tauti ei enää niin hulluna pelota kuin alkuun, kun Media oikein vouhkas asiasta tai kyllähän se vieläkin sitä vouhotusta jatkaa, mut nyt siihen osaa suhtautua vähän toiselta kantilta. Hartaasti toivon, ettei mokoma meille tulisi, mutta taitaa olla turha toive. Miehen työkaveri on sairastunut, joten kait se kohta mieskin on kipeenä. Koulussa ei ainakaan vielä ole sairastuneita, mutta äkkiäkös se leviää, kun ei vielä ole rokotettu koululaisia.

Koitetaanhan taaplailla, kukin tyylillään :wave:
 
1. Onko sinulla ollut lääkärineuvolaa tämän raskauden aikana? Jos on, niin millä viikoilla, siis suunnilleen?
On ollut 2 kertaa: rv 12 ja rv 27

2. Otitko H1N1 -rokotteen? Saa kertoa perustelujakin.
Otin. Luotan Suomen terveysviranomaisiin tässä ja päätin ottaa rokotteen, koska sitä suositeltiin otettavaksi. Raadollisesti ajateltuna: en ainakaan ole yksin päätökseni kanssa tapahtui mitä tapahtui ts. yksin vastuussa seuraamuksista. Tottakai olen vastuussa asiasta ja päätöksestä ottaa rokote, mutta näkisin viranomaisten ja Suomen valtion olevan tässä osavastuullisena. Kääk, menipä monimutkaiseksi... :)

3. Aiheuttaako H1N1-tauti sinussa pelkoja?
Tottakai pelottaa mm. että tauti ehtii tarttua ennen kuin rokotteen antama suoja on voimassa. Yritän olla miettimättä tätä liikaa, koska jos jotain ongelmia tulee, niitä on joka tapauksessa murehdittava/mietittävä sitten. Tällä hetkellä murehtimisesta ei ole mitään hyötyä...

Huomaan kyllä, että olen alkanut pesemään käsiä töissä useammin :) ja jopa vältän koskemasta paljain käsin ovinappeihin/kahvoihin, vessanhanoihin yms., en kättele ja muutenkin mietin vähän missä liikun jne. Ehkä hätävarjelun liioittelua... mutta näin toimiessa mulla on ainakin itellä parempi mieli.

 
Niin, joo ja sama homma kuin Lilyllä - sukat pitää laittaa istualtaan tai makuultaan... yhdellä jalalla seisominen tuottaa tuskaa!! Mietin tossa yks päivä, että pitää varmaan alkaa käyttää
kumisaappaita, kun ne tuntuu olevan ainoot kengät mitkä menee iltapäivälläkin jalkaan töistä lähtiessä :LOL: ei meinaa taipua laittamaan talvikenkien vetskaria kiinni eikä se meinaa muutenkaan edes mennä kiinni enää iltapäivästä kun nilkat (tai siis ne kohdat missä ennen oli nilkat) turpoaa...
 
heips..tääällä tullaan rv.32 :D

tossa oli galluppia

1.lääkärineuvola??mikä se on (tyhmänä en tiiä :ashamed: ) olen vaan käyny neuvolatädillä näissä normi paino ja sf,mittailuissa..yms

2.possurokotteesta en ottanu enkä ota!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
ja mummot rollaattoreineen ohitti mua oikein urakalla :LOL:
reps kops!! :D :D :D
sama täällä!! :D

galluppiin:
1.kaks lääkärineuvolaa.. toinen oli joskus viikoilla 15-16 ja toinen oli viikko sit eli 28+2 . en muista tuleeko noita enempää
2.otin piikin viikko sit
3. jonnin verran se tauti hirvittää. tai oikeastaan ne jälkitaudit mitä siitä voi seurata.

Lily of... joo sama täällä tuosta alapäästä.. hävettää jo oman miehen läsnäollessa :D :D
ei sen puoleen mulla ei mitään ongelmaa ole mies lääkäreistä koskaan ollut. olen osannut aina ajatella että työtään tekevät. :)

onko kenelläkään tietoa että voiko tuolle suonikohjulle mitään tuolla alakerrassa?? ja milloin olisi aiheellista mennä lääkäriin? ei kyllä lääkäri maininnut siitä mitään viime viikolla ja mä unohdin kysyä. :headwall: siis se turpoaa aivan valtavaksi jos on pitempään jalkojen pällä ja tulee todella kipeäksi. makuultaan olo auttaa siihen jonnin verran.
 
Iskiasvaivasta: Voiko iskias vaivata pelkästään et repelee lonkkaa, ja säteilee siitä pohkeeseen. Istualtaan kipu pahenee, mut liikkeessä on suht hyvä?
Ja kun kumartuu, niin tuntuu että "lonkka venyy".. en tiedä mitä tämä on, mut ärsyttävä vaiva, ihan kun olis koko lonkka tulessa.

Digikameran osto edessä.. Kamera meni yhtäkkiä rikki, ja tietysti kuvia täytyy lähes viikottain ainakin ottaa.
Nykyinen on ehkä 4-vuotta vanha Canon, tyytyväinen oon ollut, mutta eipä noista nykykameroista enää tiedä minkä ostais. En mitään kallista tähän saumaan pysty, mut 150e kestää budjetti vielä. Onko apuja? :attn:
 
täällä lahdessa sataa lunta paljon. Ja oltiin tuossa ulkona joonaksen ja mikon kanssa,no joonas halusi että äiti vetää pulkassa :) Vedin vähän aikaa enkä voinut jatkaa kun mahaan sattui ja häpyliitos oli todella arka. :eek: No mikko veti loppu ajan pulkkaa.


Patu myllää illalla oikein kunnolla masussa,eilenkin illalla maha vaan aaltoili kun patu pisti menemään! Ja mulla olisi tasan 15 työpäivää ja sitten mammalomalle :D Ihanaa!! Kun nää loppupäivät jaksaisi niin sitten saa levätä ennen vauvan syntymää.

Sannis ja patu rv 31+5
 
Iltaa! Oli taas niin paljon tekstiä, etten puoliakaan muista.

G: Varsinaisia lääkärineuvoloita on ollut tähän mennessä kaksi: eka joskus rv14 ja toinen rv27. Yksi lääkärineuvola on sitten vielä loppuraskaudesta.

Rokotteesta: En ole ottanut, enkä edelleenkään aio ottaa. En luota täysin siihen, että olisi vauvalle turvallinen. Poika kuitenkin sai rokotteen tänään, koska isän puolelta suvussa on astmaa ja pojan keuhkot on aina tavislenssussakin täynnä limaa.

Pelottamisesta: En mä sanois, että mua kauheasti tämä sikis pelottaisi, mutta toki asia mietityttää. Meillä ei ole epidemiaa vielä, eli luotan siihen,että ainakin poika ehtii suojan saada. Itse aion epidemian saapuessa pysyä kotona mahdollisuuksien mukaan. Mutta tosiasia on että se tulee jos on tullakseen ja sitten pitää asioita miettiä uudelleen.

(.) Olo on kanssa aika mahtava....tuon kipeän nivusen takia oon vaappunut jo useemman kuukauden. Mun äiti sanoo, että tuo kävely on tarttuvaa, ja jos ollaan yhessä liikkeellä, hänkin alkaa vaappua :D

Nyt on alkanut noi supparitkin vaivata. Tosi herkästi alkaa supistaa ja välillä jo kivuliaastikin. Pampu on liikkeistä päätellen edelleen pää alaspäin, mutta ei taida asennolla olla merkitystä, jos tässä sektioon joutuu. Nyt on kohdunpohja niin korkealla, että istuminen tosiaan tuntuu täälläkin hankalalta, ja syömisen päälle meinaa tulla ruuat saman tien ylös. Kun vaan osais syödä vähän kerrallaan ja usein, mutta kun menee ennemmin niiin että pari kertaa päivässä ja oikein urakalla :ashamed:

Eilen vaihtu viikotkin, eli nyt sitte J.t ja Pampu rv 29+1
 
Ai niin sero.. aika nopeaa ne liivit sieltä loppujen lopuksi tulee.. mulle tuli tänään sähköpostiin että ovat ykkösluokassa tulossa :) eihän sullakaan kauaa menny.. sormet syyhyää että pääsee testaa kovasti kehuttuja liivejä. :D

 
Samariini mulla on kans alakerrassa toi suonikohju ja kamala on :$
Neuvolalääkäri sanoi vaan et ei niille minkään voi! Kirjotti kuitenkin mulle hirudoid forte-reseptin jolla siis hoidetaan jalkojen kohjuja mutta toi emulsio versio (siis EI geeli) toimii alapäässäkin. Ei se sitä paranna kokonaan mut hillitsee kasvua ja mulla ainakin sitä paineentunnetta ja kipua. Saa apteekista ilman reseptiäkin.
Pikku juttuna viel et lääkäri sano "lohduttavasti" et jollain voi kasvaa jopa nyrkin kokoiseksi :eek:

Galluppia:
1. 2 neuvolalääkäriä rv 15 ja rv 27(tai28)
2. Otin rokotteen koska minusta taudissa/jälkitaudeissa voi olla vakavammat
seuraukset
3. En ole yöunia menettänyt mutta vakavasti otettava tauti on


M&M 29+6(tai30+1)
 
MIMINEN Mulla kans leipomukset kovassa vauhdissa miehen 30v. synttäreille... Nuiden kakkupohjien kanssa olen luovuttanut jo ajat sitten ja teen pohjat kääretorttupohjista! Ne onnistuu ja helpompi mielestäni myös kostuttaa sopiviksi! Ja mikä parasta ne on tosi nopeita tehdä.

Tänään sainkin kolme ja puoli voileipäkakkua pakkaseen täytettyinä odottamaan viikonloppua... kylläpä nyt väsyttää ja mahassa kaikennäköisiä tuntemuksia....

lokakuu10 sullahan kävi tuuri... pistä voittamasi paketti myyntiin ja osta rahoilla jotain muuta tarpeellista...

Sero Canonithan on ihan hyviä peruskameroita... Älä missään nimessä osta ainakaan HP:tä! (jos niitä vielä on myynnissä) Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tilanne on menny jo aikoja sitten ohi, kun kamera vihdoin ja viimein ottaa kuvan :D

Tämänpäivänen neuvola sitten peruuntui... olin jo pissannut pahviastiaan, kun tuli puhelu, että neuvolantti on sairaana. Eipä sitten vielä ole tietoa, milloin seuraava neuvola on. Maanantaina kuitenkin meno sinne oyssiin pelkopolille, jossa on myös tietääkseni lääkärintarkastus.

Tica & Veeruli 31+1
 
Sero: Työskenten elektroniikan parissa,pikkasen voi auttaa vaikka kamerat ei vahvinta alaa olekaan...

Canonilla on hyvät,esim ixus 95 saa tarjoushintaa n.150e ja on hyvä kamera,Casiolla myös saa sillä hinnalla hyvän hinta-laatu suhteen

Unohda halvemmat sonyt ja hp:t

Kysele jos jotain tulee mieleen...
 
Moikka

Mieslääkärit on itseasiassa hellempiä ja vaikka ennen välttelin yli kaiken olen nykyään onnellinen että oma lääkäri/neuvolalääkäri on mies. Juuri kävin vko 28 tienoilla lääkärissä kun epäilin tulehdusta. No tää Martta kiskas lapion sisään ilman liukkareita ja kun parkasin kivusta niin sanoi että älä jännitä pakaroita ole ihan rentona. Mutisin siinä itsekseni, että minä tungen siilin poikittain sun ahteriin niin katotaan ootko rentona. :LOL:

Imetysliivit ostan vasta kun maidot on nousseet, yhdet ostin niinkö kokoa isommat jo valmiiksi. Mutta sit kun maito laskehtii vähän niin tilaan tollasen huikeet Bravadot netin kautta. Mulla kasvoi viimeksi yhdessä yössä n. 3 kuppikokoa ja nahka repes niin riekaleiksi, etten osta kun sairaalasta päästyäni. :$

Mulla on kans alkanut tässä muutaman päivän sisällä se ihana unettomuus. Saatan olla ihan älyn väsynyt, mutta kun pääsen sänkyyn niin oon pirtee kuin peipponen. Sit aamulla kun laitan pojan eskariin, niin vois nukkua mut ei enää nukuta. Aamuisin oon vaan tosi väsynyt jo, yöllä tulee käytyä kerran, huonolla tuurilla 2 kertaa vessassa. Tuntuu että janottaa koko ajan ja sit saa rampata koko yön vessassa. :(

:LOL: :LOL: Vitsi mitä kuvailuja ankka/pingviinikävelystä! Mä hihittelin täällä kun näin itseni vaappumassa aivan samalla lailla. Sit kun yrität selittää jotain niin hengästyt kun kohtu painaa keuhkoja. Mummot menee ohi ja näkyy vaan takaheijastimet rollaattoreista. :LOL:

Minävaa ja vaaveli 32+0 POKS :heart:
 
1. Onko sinulla ollut lääkärineuvolaa tämän raskauden aikana? Jos on, niin millä viikoilla, siis suunnilleen?

Yksi on ollut, olisko joskus rv 26-28 ollut. Eikä taida enää olla, koska seuraava neuvola on varattu viikolle 36 ja on ihan 'tavallinen'.

2. Otitko H1N1 -rokotteen? Saa kertoa perustelujakin.

Otin. Vauva saa suojan myös mun ottamasta rokotteesta.

3. Aiheuttaako H1N1-tauti sinussa pelkoja?

Aiheuttaa sen jälkeen, kun sitä on tullut tähän lähipiiriin ja nähnyt mihin se tauti pystyy. Miehen veljen vaimo viety tänään sairaalaan, aika heikossa kunnossa taitaa olla :'( :(

(.) Olin tänään neuvolassa. Paino tismalleen sama kuin viimeksi, painoa tulut nyt yht. n. 3 kg. Verenpaine ok, 116/78, sf-mitta 32 cm. Einari edelleen rt:ssa. Kaikki kunnossa sillä saralla =) mä olen ollut yllättävän energinen tässä viime aikoina, kaikenlaista puuhaa saanut kotona tehtyä viime päivinä, yöt nukun hyvin, edelleen riittää kertakäynti yössä vessassa.

Ananaskirsikka+Einari 34+2
 

Yhteistyössä