Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Minä taasen ymmärsin niin että se katsotaan siitä mistä se etuus alkaa kun kelalta kysyin asiaa, eikä siitä milloin se maksetaan koska sehän maksetaan jälkikäteen.
No toi kuulostaa kyllä loogiselta, koska Hesarissa sanottiin mun mielestä, että ekat vauvat, joita toi koskee, syntyvät tammi-helmikuun vaihteessa, mikä siis olis ristiriidassa ton mun teorian kanssa. Eli siis jos se on siitä äitiyspäivärahan ekasta päivästä, niin sittenhän se ei oo mulla edes lähellä, koska äitiysloma alkaa mulla virallisesti 25.11. tai jotain sellaista.
Omaa napaa: nyt on sit iskenyt se pelkäämäni unettomuus. :/ Se oli siis viime raskaudessa riesana, eikä suinkaan loppunut lapsen syntymään. Olen nyt n. 4 yötä nukkunut todella huonosti, ja viime yönä en usko saaneeni unta ollenkaan. Mä siis NIIIIIN toivon, ettei tää jatku nyt koko loppuraskautta, saati sitten sen jälkeen. Mun kroppa ei jotenkin yhtään hiffaa että pitäis nukkua, yöllä ei edes väsytä. Vielä, ei tätä kovin kauaa jaksa. Sitten seuraa se vaihe, jolloin väsyttää ihan hirveästi, mutta silti ei saa unta... Apua!
Musta tuntuu edelleen, että tää lapsi on kyllä todella alhaalla suhteessa viikkoihin. Liikkeitä tuntuu tuolla ihan alapäässä asti, ja ylimmät potkut osuu tonne muutaman sentin navan yläpuolelle, ei lähellekään kylkiluita. Noh, alhaallahan se on vissiin ollut koko ajan, joten toivotaan, ettei tää merkkaa mitään että vauva on jo asettunut lähtökuoppiinsa tms...
Eilen pissalle mennessä roiskahti jotain nestettä ennen kuin olin housuja saanut alas.
Siis housuihin ja lattialle.
No, luultavasti se oli vain pissaa, vaikka ei kyllä ollut yhtään sellainen "en ehdi pöntölle"-fiilis edes, toi tuli täysin yllätyksenä. Jospa se vauva just muljasi virtsarakkoa tms. Parempi vissiin, ettei ainakaan poistu enää kotoa ilman pikkuhousunsuojaa.