***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

:wave:
Täällä o vietetty mukava isänpvä syöden herkkuja(tai siis mie ainakii oon vetäny :ashamed: ).

Illalla ois tarkotus tytön mennä mummilaan yökylään, yks vähemmäks illan hommista ja huomisen aamusta :D

Ja argh!!!Millä kummalla mie saan kiskottuu tuosta 4v poijasta ton ainaisen uhman pois? Se ko alko siinä parivuotiaana, ei o menny ohi eikä tunnu menevänkään :headwall: :LOL:
Kyll kait se loppuu vimostaan sit ko muuttaa omilleen, eli varmaanki sit menee se viitisentoista vuotta viel :D Toivossa o hyvä elää :LOL:

Ny taijan männä pakkailee tytön kamoja mummilaan lähtöö varte..

Pörri ja Pätkä (ny kyl tuli oikosulku aivoihi..unohin tyystin mil viikoil oon menos :whistle: )
 
Täällä vietetty kotona isänpäivää! Mies lähti omaa isäänsä moikkamaan esikoisen kanssa. Mä jäin kotiin lepäilemään.

Patu alkaa olla hiljaisempi. Mutta ehkä tilan ahtaus masussa sen tekee. Mutta tunnen siis liikkeet mutta sitten saattaa olla n.tunti hiljaista ja sitten taas meno jatkua. :)

Nyt keskityn lepäämiseen. :D

Sannis ja patu rv 31+3
 
Isänpäiviä täälläkii vietetty, kunnon lounaan,torttujen, suklaakakun muodossa ja tietty ne lahjat.
PÖRRI meidän tyttö täytti sen 4vee ja nyt alkanut uhma ns. uudestaan oli jo hetken paljon "kiltimpi" totteli mutta nyt ku neiti hermostuu ja suuttuu nii voi herranjestas miten raikuu ja paukkuu... huomenna neiti hoitoon aamusta ja sit menee kaupassa ja siivotessa aikaa...

Täytyy alkaa shoppailee välillä noissa netti kaupoissakii kun ei taida jaksaa tonne kaupunkii rauhautuu.. nyt jo alkaa olla sukan laitto hankalaa ja kengän voi voi.... :ashamed:
 
Mitenköhän on mahdollista että me ollaan taas koko perhe kipeenä... tää on jo neljäs kerta tänä syksynä! Kuinka huono vastustuskyky voi muuten täysin terveellä ihmisellä olla......... Mut ei vieläkään possua meillä koska ei ole kuumetta eikä kurkkukipua, ainoastaan tosi tukkonen olo ja päätä puristaa. Poika ei saa nukuttua yöllä kun on niin levoton tukkoisena ja itsellä vähän sama homma. Noh... jos tämä viimeisin virus nyt varmistaisi sen että possu ei meille pääsekään tulemaan ennen kuin rokotteen teho alkaa. Jos se pitäisi paikkansa että yksi virus elimistössä kerrallaan...

Isänpäivä on kuitenkin mennyt mukavasti eikä nyt ihan poikki olla edes :). Jotenkin vaan oon niin kyllästynyt tähän jatkuvaan flunssailuun että rasittaa jo tälläinen pienempikin nuha.

Oma isäni on ollut sairaalassa tämän viikkoa ja huomenna pääse kotiin joten hyviä uutisia saatiin isänpäiväksi :). Eilen tuntui että stressasin hirveesti hänenkin vointia ja ehkä uni ei meinannut siksikään tulla.

Nyt jos koittais tehdä vähän kotihommia, ettei miehen sentään isänpäivänä tarvii :). Ovatkin pojan kanssa suihkussa niin päätin hetken ottaa omaa vapaata ja tulla nettiin :).

Mukavaa isänpäivän iltaa kaikille!

Naps - huomenna 30 viikkoa täynnä!



 
Nyt oli nettipankkiin tullut summakin euroina mitä nuo kahdet liivit tuli maksamaan. Eli tilasin ne Bravadon seamless silk (tai jotain) ja imetystopin. Ne maksoi englannin punnissa 55.80 ja euroiksi muutettuna oli 63,56e. Ja nuo liivit pelkästään suomessa olisi maksanut 47,95e, toppi saman verran eli 47,95. Eli melkein satasen postikulujen kanssa. Joten kyllä tuo vain huomattavasti halvemmaksi tuli tilata maailmalta :)
 
Sf-mitasta oli ollut vissiin puhetta..mulla oli viime neuvolassa mitta 31, silloin siis raskausviikkoja 32+0. Kävin viikkoa aiemmin neuvolalääkärillä, joka oli mitannut kyllä aivan päin helvettiä, oli saanut silloin tulokseksi 35 tai jotain....oli muutenkin kyllä aivan omituinen lekuri. Joten kyllä nuo mitatkin varmaan riippuu paljolti mittaajastakin. Mulla alkaa nyt selvästi tuo mitan kasvu hidastumaan, nyt oli 4 viikossa kasvanut enää 1,5 cm, kun edellisen kerran oli 4 viikossa kasvanut 4 cm.

Kohdunkaulaa minulla viime lekurissa jäljellä täydet 4,5 cm. Voiphan tuo olla nyt lyhentynyt, lääkärikäynnistä on jo kuitenkin yli kuukausi...

Alkaako muilla olla hankaluuksia istua ja välillä jopa hengittää? Mulla on selvästi nyt parin päivän aikana painanut kohtu (ja Kirpun kantapäät) rintoja kohti niin, että välillä on ihan tuskaista istua autossa tms. Kumartaminen on myös vaikeutunut, enkä enää saa venytellessä kunnolla varpaista kii..viime viikolla vielä sain =)=) Alkaapi kai olla niin korkealla tuo kohtu, että painaa palleaa ja keuhkoja..no kohta se kai alkaa pikkuhiljaa maha valahtamaan taas alaspäin.

Napa on pysynyt mulla edelleen ihan normaalina, eli tiukasti kuopassaan...

Kaksi viimeistä työviikkoa käynnistyy huomenna, voi kun pystyisi olla loppuun saakka....

Tässä kuvaa, viikkoja 32+1. Onhan tuo kasvanut aika huimasti jo =)=)



mamma ja Kirppu 32+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
...unohdin viikot niitä on jo 31+1 ja äitiyslomakin alkoi eilen.
Aloititko sinä varhennettuna äippäloman? :eek:
Ajattelin vain että muistaakseni minulla alkaa vasta 20.11 äippäloma, kun en aloittanut varhennettuna sitä. Säätän päiviä sinne toiseen päähän, kun kerta saikku päällä äippälomaan asti.


(.) Oma olo on ihan :'( :headwall: noin niin kuin lyhyesti ja ytimekkäästi.

Enie + Nörtti ja Hissu 33+0 POKS!
 
|O kylläpä oli taas yö, vaille viis heräsin järkkyyn suppariin :eek: KOSKI!!!
Muutaman minuutin kärvistelin ja sit meniki ohi, onneks. Mulla ko ei aiemmin noissa raskauksissa oo ollu kipeitä suppareita vasta ko synnytys ollu käynnis. Tuntuu nii erilaiselta taas tää raskaus.
Jospa tää tuleeki aiemmi pois? Toivottavasti vast ens vuon puolel..

Lääkissä käynneistä ootte keskustelleet ja kohdunkauloista..
Täh? Mul ei oo ollu viel yhtää lääkärinvlaa eikä kohdunkaulaakaa oo kertaakaa tutkittu :/ Tosin ke nvla, ni pitää sanoo jospa se tutkasis miut. Alakaa jännittää saako noi supparit jotai aikaseks tuol alapääs.

Laitanpa sit Galluppia: Mitäs teillä lukee nvlakortissa raskauksien ja synnytyksien määrien kohdissa eli g__ p__?
Mulla o g 6 ja p 3

Pörri ja Pätkä 28+4(kait se noi oli)
 
Galluppiin: neuvolakortissa, 1 raskaus ja 0 synnytystä

|.) Nyt v*tuttaa.. En voi asiaa sen tarkemmin kertoa, mutta pienistä asioista on kyse ja silti ankara v*tutus päällä |O Miten voikin ärsyttää näin paljon???????????

Lumi ja Lilliputti 32+0 POKS
 
gallup 1 raskaus ja 0 synnytystä.

lumi tsemppii silti tähän päivään. :hug:

Mulla on iltapäivällä neuvolatäti ja sen perään heti työterveyslääkäri. Pitää käydä antaa nielunäyte, koska flunssa ja kurkku kipu kestänyt jo viikon. Ei nouse mitään lämpöjä. Koko ajan vaan 36,8-37. Enkä mä oikein tiedä mik' mun normilämpö nyt on.
 
Zuh
Uusia viikkoja jälleen, näin ne vaan hurisee vauhdilla!

Elayne: Olipas kiva lääkäri.. Täällä vähän sama vika, lääkäri ei ole kuullutkaan minkäänmaailman liukasteista vaan tunkaisee ne muovivehkeet täysin kuiviltaan sisälle. Ja voi että tuntuu mukavalta..

Kohdunsuu: 2 viikkoa sitten oli 4 senttiä ja kiinteä, eli ei mitään muutosta. Tänään taas sitten tarkastetaan tilanne.

Kiitokset kaikille synttärionnitteluista!

Istuminen & hengittäminen: Meillä tämä "pönkääminen" on ihan uusin ja mahtavin juttu, Naatti yrittää tunkea tuosta kylkluiden välistä tai sivulta mahasta läpi. Paineen tunne on melkoinen aina noina hetkinä ja istuminen tekee tosi pahaa. Aamuisin vaikuttaa olevan ihana mennä poikittain massussa ja venyttää itsensä oooiiiikeeeein pitkäksi, maha on ihan pitkulana ja tuska sen mukainen :LOL: Mutta jokaisesta liikkeestä muistan olla kiitollinen!

ISYYSVAPAA PITENEE! Huomasivathan kaikki?!? Koskee kaikkia joilla vauvat syntyy ensi vuoden puolella, eli Naatin on parempi pysyä sinne asti messissä :D

~Zuh & Naatti 28+3
 
Zuh

ISYYSVAPAA PITENEE! Huomasivathan kaikki?!? Koskee kaikkia joilla vauvat syntyy ensi vuoden puolella, eli Naatin on parempi pysyä sinne asti messissä :D




Eikös se vaatinut sen että "rahakausi alkaa tammikuussa" ?Muistaakseni luin viimevkolla jostain...
 
Täällä aamu alkoi 7.30 kun joonas heräsi. Ja sitten aamupalalle ja tarha vaatteet päälle mikko lähti töihin niin vie aamuisin joonaksen samalla. Itsellä vielä tää on vapaa päivä! Pesukone päällä ja nyt ihana rauha koneella.

Lauantaina käytiin ikeassa ostamassa joonakselle uusi sänky ja pinnasänky on meidän huoneessa. Pesin kaikki pehmusteet yms..sängystä ja nyt olisi vielä sängynpohjan nosto ylemmäs ja lakanat paikalleen niin kaikki on valmista vauvalle :)

Joonas nukahti ekana iltana uuteen sänkyyn ilman mitään ongelmia eikä edelleenkään ole kivunnut pois sängystä tai heräillyt yöllä. Olin kyllä ihmeissäni ettei joonas ole heräillyt tai kiivennyt sängystä pois!

Mulla ainakin tuntuu epämukavalta istua kun hengittäminen on vaikeaa ja kylkeen sattuu. Enkä myöskään saa kunnolla kenkiä jalkaan. Mikko saa auttaa kenkien laittamisessa,tietysti silloin kun on paikalla :D Ja sukkien laittaminen on yhtä vaikeaa!!

sannis ja patu rv 31+4
 
Pörri Ihan oikein menee,jos mä oon omissa laskuissa oikein pysyny mukana :D meillä ku sama la!

Lumi ja Enie :hug:

Zuh Huomattu on,mut mul on aivot kyl niin jumis etten oikeesti tajuu mitä se ees tarkottaa,enkä jaksa ees miettiä :LOL: Ai miten niin raskaus tyhmentää :/

Ullis Miten sie saat ton mahan näyttämää kuvissa noin pieneltä,ku must se oli luonnossa paljon isompi,vai oonkohan mä taas kuvitellu ettei omani vaan vaikuttais niin jättiläiseltä :D nii siis silloin ku sitä pukua hain,en oo nyt sen jälkeen käyny sua vakoilemas ;)

G g3 p2

Piiuli ja toukka 28+4
 
Hello :wave:

Oottepas te olleet ahkeria kirjoittajia taas. Meni aikaa lukea kaikki tekstit parilta päivältä takautuvasti :D

Viikonloppu menikin todella mukavasti, lilluin kylpylän poreissa Turun Caribiassa ja kävin mm. jalkahoidossa johon sisältyi ihana jalkojen hieronta. Sen lisäksi tuli syötyä aivan järjettömästi, mm. lauantaina kolmen lajin illallinen (eikä edes tehnyt tiukkaa). Ihanan raukea olo jäi viikonlopusta, pitäisi tuollaisia reissuja tehdä useamminkin :)

Neuvolassakin pyörähdin heti aamutuimaan, siellä kaikki oli ok. Viikonloppuna sain ekan kerran Tillerin kantapäästä kiinni, kun se potki mua jatkuvasti oikeelle puolelle mahaa. Se ei tosin tainnut tykätä asiasta, kun piilotti jalkansa sitten johonkin :D

Tunnin päästä oon suuntaamassa työterveyteen, joskos sieltä nyt rävähtäis se saikku sinne äippälomaan asti. Viime viikko oli sellasta tuskaa jo seistä töissä, että huh huh... Illalla olisi sitten vielä viimeinen perhevalmennuskin.

GP täällä: g 1, p 0.
Napa: Mun normaalisti kuoppa napa on nyt tollanen "tasanen". Saa nähdä pullahtaako jotenkin ulospäin vielä.

Sannis
: Mulla on kanssa täällä Mikko, jonka tehtävä on laittaa mulle kenkiä jalkaan, käteviä noi Mikot :D

Onko jollakin jotain linkkiä liittyen tohon isyysvapaan pitenemiseen? Siis olen jotenkin ihan pihalla nyt kaikista vapaista, aivot käy vaan puolella teholla:D Siis voiko joku vääntää nyt mulle rautalangasta (tai ehkä paremminkin ratakiskosta): Eli jos vauva syntyy vuoden 2010 puolella niin se 3viikon isyysvapaa on siis 5 viikkoa. Vai häh? :D

Noniin, taidan lähteä sinne lääkärille (jos ei antais saikkua fyysisistä syistä, niin varmaan ainakin antaa kun kerron näistä mun jumittavista aivoista) :D

Pinkgreen ja Tilleri 32+0 poksis!
 
pinkgreen: :D On joo käteviä noi mikot :LOL:

piiuli82: Meillä joonas täyttää ensikuussa 2v,joten mun mielestä oli jo hyvä aika siirtyä pois pinnasängystä. :)

Tuosta navasta,mulla on napa pullahtanut pihalle :D Joonas aina nauraa mun navalle!

sannis ja patu rv 31+4
 

Yhteistyössä