Huomenta!
tammikuun4 Mulla ei edes ole niin paljon nestettä. Sitä ehtaa tavaraa kaikki, mut minä olenkin tälläinen herkkupepa. Sit saan taas synnytyksen jälkeen rääkätä itseäni jumpissa ja lenkkipoluilla.
napakettu Ahaa, kiitti vinkistä. Täytyypä kaydä katsomassa niitä vielä uudemman kerran.
Kyllä minäkin näytin kieltämättä aika palleroiselta siinä ja Maija Poppaselta, mutta mielummin maksan siitä sen 60 eur kuin 40 eur takista joka ei edes välttämättä mahdu mun päälle enää loppuraskaudesta. Mut juu saa nyt nähdä viitsinkö silti sijoittaa parin kuukauden takia tuollaista summaa. Ennen joulua harvemmin tulee kovia pakkasia moneksi päiväksi ja joulukin tulee varmaan viimeisillään pyörittyä sisällä. :/
Enie En minäkään niitä viikkoja laske siitä ultrauspäivistä. Tuntuu vaan niin hassulta kun tuo aikahaarukka on n. 2 viikkoa. Lisäksi itselläni on synttärit 28.12 ja vauva tulee niin lähipäivinä, että on jännät paikat syntyykö synttäreiksi.
Matkoista Tulin itse tosiaan juuri Irlannista viikot 27-28 silloin ja hyvin meni, lennolle tarvitsee todistuksen ja kaksosrajoitteita olikohan vkolla 30 ei saa enää lentää ja normiraskaudessa 33 jälkeen. Itse olen varannut 14.11 lähtien viikon Katinkullasta. Jyväskylästä Kajaaniin pitäisi körötellä ja viikot silloin 32+4-33+4. Olenkin noiden supisteluiden jälkeen miettinyt, että pääsenkö edes lähtemään. :/
Turvaistuin Mulla on 7 vuotta vanha, yhdellä lapsella käytetty istuin. Mutta kaverilla kun näin tuon "pikalukolla" olevan niin aloin miettimään josko ostaisin sittenkin uuden. Oli sen niin kätevän oloinen..
Joulusta Laskettu aika on 5.1, joten luulenpa että joulun saa rauhassa viettää. Laatikot ja leivonnaiset teen itse itselleni ja vanhemmilleni (jos jaksan), jos en niin kaupasta ostetaan.
Loput jouluostokset meinasin tehdä viimeistään joulukuun alusta kun tulee veron palautuksia reilummin, niin ei jää sit viimeisille viikoille. Tosin olen jo niitä hieman aloitellutkin.
Jaloista Mulla on jalat niin kipeät, että tekisi mieli vain itkeä kun kävelee. Ihan kuin neulatyynyillä kävelisi.
Seisominen tai parin tunnin kaupassa kiertelykin sattuu niin että meinaa joutua linkuttamaan. Ei ilmeisesti tuo 99 kg / 168 cm tee kovin hyvää jaloille, varsinkin kun paino on noussut niin nopeasti. Jalkapohjan kaari on vuorotellen molemmista jaloista ihan kosketusherkkä ja pohkeissa saattaa olla myös arkuutta. Jooga on tosin auttanut kun venyttelee ja nostaa jalat ylös seinää vasten. Irlannissa tuli käveltyä n. tunti päivässä isoja mäkiä ja siellä ei tuntunut kuin lihaskipeyttä kävelystä. Täällä sitten kun ei ole ollut tarpeeksi lämpöisiä ulkohousuja, niin heti alkaa jalat temppuilemaan. :| Tukisukat ostin ja ne on nytkin jalassa. Täytyy sanoa, että niistä on kyllä apua. Hinta oli Irlannissa äitiysliikkeessä 14 eur, eli ovat kyllä sen väärti.
Omaa (.) Taas supisteli koko eilisen illan..
Mitä useimmin niitä tuli (n. 15 min) niin sitä kipeämpiä ja napakampia niistä tuli. En voinut olla ajattelematta, että lähdenkö sairaalaan jo tänä yönä vai ensi viikolla. Sit kun olen vielä yksin tuon kohta 7v. pojan kanssa, niin mietin menenkö omalla autolla ja vienkö sen hoitoon vai soitanko ambulanssin, vai menenkö taksilla.
Yritä siinä sitten nukkua. |O Tänään on neuvola klo 13, saa nähdä mitä ne sanoo.
Minävaa + vaavi 29+1