***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

millis1981 Miksi sulla on suonikohjujen takia aika naistenklinikalle? Kauhistus, kun mää heti pelästyin, kun mullakin on nyt tullut noita suonikohjuja, pitääkö niistä jotenkin huolestua? :eek:

Tietty sitten heti jos on jotain mitä halutaan seurata, niin sitten pääsee ylimääräiseen ultraan. Itse saatan päästä sen takia, kun esikko syntyi niin laihana. Mutta siinä katsotaan sitten enimmäkseen istukkaa, ei vauvaa, luulisin. Ja se olis varmaan vasta joskus ihan raskauden loppuviikoilla.

Mulla on kyllä niin hyvä mielikuvitus, että ei ultrilla väliä, pystyn ihan näkemään mielessäni sen pienen prinsessan. Saas nähdä miten mielikuvat pitää paikkansa, jos tuleekin sitten tyystin eri näköinen prinssi! :D
 
Hei kaikille!!

Hengissä ollaan vauvan kanssa =)
31 sivua oli tullu kirjotuksia.. huh :D En ihan jokaista riviä vissiin lukenut..sori :ashamed:

Paljon on täälläkin mein mammoille tapahtunut:

HIPKUKALLE onnittelut :flower: :heart:

Pippurille halauksia :hug: lepoa lepoa ..


Mulla on nyt viimeiset yövuorot menossa..tänä yönä aloitin ja sunnuntai aamuun asti pitäis jaksaa.. Herranjumala tää maha on jo niin iso että saas nähdä kuinka pitkälle marraskuuta sitä pystyy töissä olemaan.. En mä voi enää kyykistellä ollenkaan kun en meinaa päästä ylös ja vuodepotilaat ei meinaa kestää sängyissään kun mun maha työntää ne edestä pois :D

Vointi suht hyvä ollut.. Palailen kuulumisiin paremmalla ajalla ja hieman ehkä pirteämpänä..

Meillä ei oo vieläkään nettiä siellä uudessa kodissa niin ihan ikävä teitä välillä ollut :heart:

Jaksamisia kaikille!!


:heart: :flower: IIRIS & POJUTSU 27+1 :flower: :heart:
 
(.) voi mikä yö takana. Oikean puoleiseen rintaan/nänniin sattuu kirvelee polttelee ei jatkuvasti mutta melkein koko ajan tuntuu semmonen pieni pistos polte tuossa nännin seudulla :'( sit pohkeesta veti suonta ihan yhen äkin ja piti nousta istuu. Nyt ku esikoinen heräs nii ihan tööt olo ei jaksa mitää. tänää sit vissii ihan lepään koko päivän, en tee mitää ylimääräistä.

27+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dolly04:
Tuolta helmikuisten puolelta olen, mutta täällä käyn kuitenkin päivittäin kurkkimassa ja lukemassa juttujanne =) LA on minulla jo 1.2 eli aika lähellä teitä tammikuisia kuitenkin ollaan, joten saanen liittyä seuraanne? :wave:
Saa liittyä seuraan, haluatko tuonne meidän "etusivulle"?

(.) Tänään on KYS ja pakkasin laukun kuitenkin mukaan jos sitten sinne pitää jäädä. Eipähän tarvi sitten ajella edes takas miehen pitkää matkaa suotta. Toivotaan kuitenkin että kaikki olis ok.

Yö oli taas kivulias, ei tosin niin kivulia mitä on ollut pahimmoillaan.

Enie + Nörtti ja Hissu 30+3
 
Huamenta!
Aamulla tuli vielä radiosta (mahdollisesti eilisen 45 min. ohjelman innoittamana) paremmin ohjeistusta, kuinka raskaana olevien kannattaa se sikainfluessarokotus ottaa. Itse ajattelin sen kyllä nyt sitten ens neuvolakäynnillä ottaa, vaikken edes ole riskiryhmässä muutoin ole.

Kauheesti nukuttais vaan koko ajan. Sitten kuitenkin kun mammikselle jään niin ei saa unenpäästä millään kiinni.
 
Suomeen ostettu pandemiarokote sisältää tehoaineitta eli adjuvanttia, jota ei ole
aikaisemmin käytetty raskaana olevilla. Ja muualla maailmassa raskaana oleville on annettu eri rokotetta kuin muulle väestölle mutta eipä meillä täällä suomessa :headwall:

Mikähän se mahtaisi olla oikea ratkaisu :headwall:
 
Huomenia mammat!

Pitkät yöunet takana ja saikkupäivä edessä. Kirppu jytäilee heti herättyään tosi voimakkaasti, millainenhan voimamies sieltä on tulossa? =)

Äitiyspakkaus muuten tuli toissapäivänä, mä olin vähän pettynyt siihen haalariin ja muutenkin vaatteiden värimaailmaan, ei ollut oikein mun juttu. Mutta eipä valitella turhasta, ollaan etuoikeutettuja kun edes avustus saadaan täällä Suomessa!! Paljon siinä oli tosi tarpeellista ja nättiä tavaraa.

Pitäisi vissiin alkaa sitä nimeä pohtimaan ihan tosissaan, en tiedä miten päästään miehen kaa yhteisymmärrykseen kun ollaan molemmat niin jääräpäitä. :LOL:

mamma ja Kirppu 30+1
 
Pippur1 :hug:

Enie toivotaan että kotiin vielä pääset pääset mahaa kasvattelemaan =)

Mulle iski flunssa. Kurkku niin karhee et vois raasteet raastaa ja nokka ihan tukossa. Palelee niin vietävästi. No, pojilla on sit piirretty päivä ja mä en liiku sohvalta ku pakosta :D

mulish ja hippula 25+5
 
Päivän arvoitus:

Mitä tapahtuu kun katsoo Diiliä, Talousuutisia ja samalla odottaa vauvaa?

Vastaus:

Alkaa näkemään entistä hullumpia unia!

Naureskelin vielä aamullakin, näin unta että olimme miehen kanssa "nimiasiantuntijalla", koska halusimme selvittää mikä on sopivin nimi tytölle, kun tavoitteena on tulevaisuudessa hänen kansainvälinen johtaja-asemansa business-maailmassa (haha!). Asiantuntija totesi ykskantaan "Jos nyt puhutaan oikeasti isoista kaupoista, eikä leikitä millään pikkusummilla, niin ainoa oikea vaihtoehto nimeksi on Meli tai Mely" Mitähän ihmettä:D Katoin väestörekisteristä, että tuon nimisiä ei ole montaa kastettu, pitäskö nyt alkaa harkitsemaan:D En ole kyllä edes kuullut noista nimistä ennen!

Mietinkin juuri eilen missä iiris- mahtaa luurata, mutta täällähän sinä taas :wave:

Ullis82: Mun pitäs pakkaus kanssa hakea tänään. En ole minäkään kovin innostunut vaatteiden väreistä ja kuoseista ylipäätänsä (hei miksei sinne saa itse valita mitä haluaa :D ). Pakkaus on mun mielestä aika retro (mitä kuvista ainakin katselin). Onkohan Suomessa muuten ainoana maailmassa tää äitiyspakkaus, vai onkohan vastaavia muuallakin maailmassa?

Enie:lle tsempit KYS-reissulle, toivotaan et "saadaan sut sieltä vielä takaisin" :heart:

Se ois vielä tämä ja huominen saikkua, lauantaina yrittämään taas työntekoa...

 
Pinkgreen :LOL: :LOL: :LOL: Mainio uni, ja Meli on musta aika makee nimi!

Enie Onnea matkaan täältä myös!

Mä alan kallistua sen rokotteen ottamisen puolelle sittenki.. Saa nähä monta kertaa mieli muuttuu tän muutaman viikon aikana ku on neuvola seuraavan kerran...

Esikon raivareita paikkaamaan,

MM ja I 28+1
 
Kirjavinkkejä olisi kiva kuulla lisää vielä.

Pinkgreen - Meli kuullostaa kivalta. Mun viime yön unessa oikeasta rinnasta alkoi suihkuta maitoa ja se ei loppunut millään. Tuli selkeästi eilisen kahvitaukojutut uniin =)

Eilen oli neuvola ja kaikki ok.
Verenpaine noussut 112/60 (ollut 96/58)
paino +2400g... eli 800g/vko, yht. 6,5kg alkupainosta
sykkeet kuului mukavasti
JA sokerirasituksessa kaikki OK!
Ensi kerralla on lääkäri neuvolakäynnillä mukana. Silloin katotaan miten päin vauva on vatsassa :)

Sikainfluenssasta kysyin ja terveydenhoitaja tuntui olevan aiheeseen tosi kypsä ja tuntui kuin olisin saanut vastauksen ryöppynä. Joka tapauksessa mieli kääntyi nyt rokotteen kannalle, koska THL (terveyden ja hyvinvoinninlaitos) sitä suosittelee ja koska sikainfluenssan jälkitauti (hengitystieinfektio tai jotain) on oikeasti vaarallinen odottavalle äidille. Terveydenhoitajan mukaan THL:llä on useita riippumattomia tutkijoita joiden tehtävä on kritisoida uusi rokotteita ja heidän tutkimusten perusteella joko suositellaan tai ei suositella rokotteita. Ja kynnys suositella rokotteita raskaana oleville on korkea, koska muutenkin lääkkeiden käyttöä rajoitetaan odottavilla äideillä.

Mun isoäiti oli vasta nyt saanut tietää mun raskaudesta ja se oli ilmeisesti innostunut ja kaivanut kastemekon vintiltä jota on käytetty mun äidillä ja tädillä. Vaikkakin olin aikeissa tehdä itse mekon, mutta jotenkin tuossa vanhassa mekossa on jotain hohtoa kun sitä on käytetty suvun muillakin lapsilla. No, täytyy päättää sitten kun näen mekon että mitä teen se kanssa.
Lili 28+4
 
Heippis!!

Neuvolassa tänään: Paineet ok 122/71, hemppa 121 ei siis tarvi edelleenkään rautalisää jes, paino alusta +10 kg, pissa puhdas, sf mitta 28. Lapsiveden määrää th epäili vähäiseksi ja laittoi lähetteen ultraan että katsotaan siellä tarkemmin, huih. Sikarokotteen päätin ottaa, sen saan tuossa reilun viikon päästä.

Enielle tsemppiä reissuun, toivottavasti pääset vielä kotio kasvattamaan masua :hug:

Lepäilkäähän hyvin mammat, palaan paremmalla aikaa :wave:

-c-
 
Pinkgreen ihana uni :LOL:

Enie peukut pystyssä että tulet vielä takaisin! =)

Pippur1 onpas sinullakin nyt jännät viikot! Toivottavasti ei ihan vielä syntyisi!

Me päätettiin alustavasti nimet tässä yhtenä päivänä ja täytyy sanoa, että olikin sitten nopea päätös vaikka kuinka kauan ollaan pyöritelty ja ehdoteltu eri nimiä :D Mutta onpahan nyt ainakin sitten jotkut nimet, jos hätäkaste sattuisi tulemaan.. Muutenhan noita ehtii vielä vaihtaakin ;) Nyt sitten, vaikka poikafiilis on koko ajan niin toivon vähän enemmän tyttöä, koska hänelle nimi olisi niiin kiva :LOL:

Mitenkäs ne neuvolasta ilmoittaa näistä rokotuksista? Soitan kyllä tänään vielä omaan neuvolaan muissa asioissa niin pitänee tämäkin siinä samalla vielä varmistaa. Omaan seuraavaan neuvolakäyntiin on kuitenkin vielä aikaa..

Lumi ja Lilliputti 29+3
 
Moikkelis!

POKS 29

Tänään tuli viesti neuvolasta, että maanantaina sais mennä ottamaan possurokotetta.
Mitä mä oikein teen |O En osaa päättää, että otanko vai enkö.

Sattuuko kellään muulla kun vauva myllertää masussa?
Mulla välistä tulee tosi kipeetä kun vauva potkii.
Pelottaa muutenkin, että se on jättikokonen kun syntyy. Meillä noi kaks muuta lastakin on ollu isokokoisia kun ovat syntyneet.

Tällä viikolla olen taas ollut töissä parin viikon loman jälkeen ja voi poijat että ottaa koville.
Vähän väliä pitää istua huilaamaan.
Saas nähä miten tässä jaksaa vielä reilu 5viikkoa.

Onko kukaan ostanut vaunulasta sitä kaukalopussia?
Minkälaista vaatetta vauvalle laitetaan sinne alle? Täytyykö olla toppahaalari vai onko pussi tarpeeksi lämmin, että voi laittaa jotain kevyempää?

Mekin ollaan kovasti yritetty miettiä pojalle kivaa nimeä, mutta ei olla päästy vielä minkään laiseen ratkaisuun. Nimiehdotuksia saa laittaa. Vauvan toiseksi nimeksi tulee Johannes. Se on minun isäni toinen nimi. Haluan sen lapselle laittaa vähän niinku muistona "paapasta". Isäni kuoli sillon kun äiti minua odotti eli en itsekkään ole koskaan häntä nähnyt ja nyt haluaisin nimen muistoksi hänestä. Vähän sekavasti kirjotettu, mutta välistä päässä lyö kaikki niin tyhjää :headwall:
Meidän muiden lasten nimet on Rasmus ja Julia.

Hyvät päivänjatkot muille mammoille ja masukeille :wave:

Lokakuu10 ja saukko 29
 
Zuh
Mitäh, saako muissa sairaaloissa käydä vieraita?!?! Meillä ei pääse lasta ja äitiä kattomaan kukaan muu kuin isä ja lapset.. Tosin itse pääsin erikoisluvalla siskoa morjestamaan kun koko osasto oli ihan puolityhjä :D

Millis1981: Oletko Kuopiosta kotoisin?! Tiedä vaikka tunnettaisiin, samaa vuosimallia ja kaikkea!

Joulusta: Mennään siskon luo valmiiseen ruokapöytään, ainakin mun vanhemmat ja toinen sisko tulee sinne myös. Ollaan vähän erakkoja ukon kanssa eikä halutakaan meille kotiin hirmuista häsläystä, ei jouluna eikä varsinkaan kun Naatti syntyy.

Lokakuu10: Kyllä mulla Naatin potkut tuntuu välillä aikasta pahalle, varsinkin saunassa innostuu vähän liikaa. Jännityksellä odotetaan paljonko ne tuntuu kahden kuukauden päästä.

Tämä odottaja nukkuu ihan turkasen huonosti. Olin jo illalla tosi väsynyt, nukahdin ajoissa ja heräilin aivan koko ajan. Jossain välissä mietin että on se kello onneksi varmaan jo jotain viisi, ettei tartte kovin kauaa enää nukkua - kello oli oikeasti 00:02!! Ja loppuyö samaan tahtiin, ei tule mitään jos ei untakaan enää saa..

~Zuh & Naatti 25+5
 
Eilen oli neuvola. Pissa oli puhdas, verenpaine ok. Mut mut... Hb laskenu 109:ään joten rautakuuri alkoi. Painoa oli tullu yli kilo viikossa!!!! :whistle: :/ , mutta terkka ei ollu huolissaan ja pistinkin sen viime viikon herkuttelun syyksi (oltiin vanhempien luona puoli viikkoa ja ruuat on vähän ei luokkaa ku kotona+ grilliruoka...). Sykkeet Pampulalla oli 140 ja muutenkin kaikki ok. Ens viikon perjantaina menen ultraan istukan paikan tarkistukseen ja seuraavan viikon torstaina on lekurineuvola jossa sitten päätetään myös saikkuasioita.

Eilen olikin iloinen yllätys kun tulin kotiin. Pääsin pääsykokeisiin jotka on jo ens viikon keskiviikkona. Pitäkää peukkuja että menee hyvin ja pääsen opiskelemaan itseni vielä neuvolaterkaksi. Sain vielä vuosilomapäivänkin siihen niin ei tarvi palkattomana ottaa. Aamulla vaan pitäis jaksaa Hämeenlinaan asti sitten ajaa...

Muutapa tänne ei taas näillä näkymin kuulu, mutta tänään saan ä-pakkauksen hakee postista ja mä tykkään muuten niistä vaatteista mutse yks kolitsiasu oli kamala ja sit sieltä puuttuu se vanuhaalari. Onneksi kotoa löytyy semmonen.

Peikonpähkinä ja Pampula :heart: 26+4
 
lily of the .... Neuvolatäti laittoi mut neuvolalääkärille näyttää noita jalkoja. Ja neuvolalääkäri sanoi, että pitää mennä kaiken varalta jatkotutkimuksiin ettei ole mitään tukoksia missään. Mulla on sitten 7.12 aika naistenklinikan jollekin lääkärille. Sieltä tuli lappu, että kestää kaksi tuntia ja otetaan erilaisia kokeita ja tutkimuksia. Mulla on lähinnä tuossa vasemmalla jalassa pahimmat suonikohjut ja sitten on sellaisia pinnallisia verenpurkautumia sikana.

zuh Oon kotoisin Kuopiosta. Muutin sieltä vuonna 1999/2000 pois kun olin käynyt amiksesta osan. :) Nyt sitten asun täällä. Oon käynyt ala ja yläasteita Neulamäessä ja Petosella. Missäs sä? Eihän sitä tiedä jos on samoissa kouluissa pyöritty. :)

Tänne ei ihmeempää. Tyäpäivä taas takana. :) Kohta on ohitse nämäkin hommat. Jippa jee!!

Leivoin tuossa pätkismuffineita. Nam!!
 
millis1981 Mullakin on vasemmassa jalassa. Polvessa on yksi ja sitten pohkeen ulkosyrjällä ja sit just noita verenpurkaumia. Täti kyllä katsoi tiistaina, ettei hän usko, että niissä olisi mitään muuta kuin kosmeettista. Mutta taidanpa itsekin kysäistä sitten neuvolalääkäriltä, tosin siihen vielä 5 viikkoa.
 

Yhteistyössä