***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Alkuperäinen kirjoittaja rontti1:
heips..oletteko tilailleet netistä turvakaukaloita?? oletteko olleet tyytyväisiä?? ihan tollona kysyn mutta mitä vaatimuksia niissä pitää olla et ovat turvallisia?? löysin orashopista kaukalotarjouksen johon sais halvemmalla mukaan sen kaukalopussinkin!! tässä olis linkki sinne jos sais arvosteluja tuosta! =) http://www.orashop.fi/www/ tuo on etusivulle ja tässä olis sit linkki sille ite kaukalosivulle! http://www.orashop.fi/www/popupcard.php?id=15
En tiä mitä mieltä ite oot, mut miepä sanon oman mielipiteeni..(enkä väitä olevani oikeessa, TIEDÄN olevani :LOL: )
Joo..
Mut toi kaukaloha o sellane, ett joudut joka kerta sen irrottamaan auton omist vöist ja kiinniittää niihi.
Eikö kiinnosta ennemmi se malli, jossa alusta mukana, joka siis koko aja autos ja kaukalo ei ois siihe ko loksauttaa vaa aina paikoilleen ja pois?!
Helpompi ja nopeempi vaihtoehto!
Meillä ollu aina noi jalustalliset mallit, enkä muunlaista ottaiskaa. Minuu ainaki inhottaa se turvavöiden kans letrautumine.

Ja sit omaa:
viime yönä sit päätti noi pojat alottaa oksentamisen, argh! Pesin jo eilisen pvän pyykkiä ja sama meno jatkuu tänää, ko kaikki o oksennukses, peittoja ja tyynyjä myötä.
Nythä toi tauti onki sit käyny kaikki muut läpi paitsi miut ja isännän, eli kohta o varmaan laihtunu olo, ko laatta lentää :saint:

Pörri ja Pätkä 25+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pörri:
Alkuperäinen kirjoittaja rontti1:
heips..oletteko tilailleet netistä turvakaukaloita?? oletteko olleet tyytyväisiä?? ihan tollona kysyn mutta mitä vaatimuksia niissä pitää olla et ovat turvallisia?? löysin orashopista kaukalotarjouksen johon sais halvemmalla mukaan sen kaukalopussinkin!! tässä olis linkki sinne jos sais arvosteluja tuosta! =) http://www.orashop.fi/www/ tuo on etusivulle ja tässä olis sit linkki sille ite kaukalosivulle! http://www.orashop.fi/www/popupcard.php?id=15
En tiä mitä mieltä ite oot, mut miepä sanon oman mielipiteeni..(enkä väitä olevani oikeessa, TIEDÄN olevani :LOL: )
Joo..
Mut toi kaukaloha o sellane, ett joudut joka kerta sen irrottamaan auton omist vöist ja kiinniittää niihi.
Eikö kiinnosta ennemmi se malli, jossa alusta mukana, joka siis koko aja autos ja kaukalo ei ois siihe ko loksauttaa vaa aina paikoilleen ja pois?!
Helpompi ja nopeempi vaihtoehto!
Meillä ollu aina noi jalustalliset mallit, enkä muunlaista ottaiskaa. Minuu ainaki inhottaa se turvavöiden kans letrautumine.
Niin TOTTA! Meillä oli kaksosten kanssa silloin tuollaiset turvavöillä laitettavat ja että olikin hieman rasittavat!!!! Nyt viisastuneena ja onneksi kaukalotkin niin vanhat ettäö ostettiin Brion jalustallinen malli. Ja avot. Isäntäkin ihan intopiukeena sitä kaikille vähäänkään kiinnostuneelle esittelemässä että miten kätevä (vaikka eka olikin sitä mieltä että onko se tarpeellinen...).


Mussulta hyvät linkit. Tuskin tässä vaiheessa raskautta tulee minkäänlaisia kehityshäiriöitä sikiölle ja rokotetaanhan me suurin osa lapsemme muitakin tauteja vastaan. Meille siis edelleen otetaan.

 
tänään tulee jo rv 29!! jei!! :D
tosta kaukalojutusta..joo mietittiin myös sitä paikalleen "loksutettavaa" mutta mitä ollaan tavattu sellasia niin ne on ollu julmetun isoja!! :( viehän se kaukalokin yksistään tilaa mutta nuo näyttää vievän enemmän tai ainakin ne mitä ollaan katottu..olisin kyll saamassa kaukalon mutta en oo vielä nähny sitä ja sekin on noilla vöillä kiinnitettävä!! no eipä vielä ole kiire ostaa !! =)
 
Heissan. Neuvolassa käyty tänään. Sf 28 cm, raivotarjonta, hemppa 126.

Painonmuutos +726g/vko! Herranjestas sentään! Ei täti sanonut siitä mitään, vasta itse luin äsken papereista.

Turvotusta on vissiin pikkiriikkisen, verenpaine edelleen alhainen. Pissatestissä proteiini oli ihan pikkupikkupikkuriikkisen vihertävämpi kuin ennen, mut en viitsinyt sanoa siitä tätille mitään vielä. Jospa käyn tässä välissä pissimässä uudelleen ennen seuraavaa neuvolaa.

Tukisukkahousut kuulemma pitää ostaa noiden suonikohjujen takia.

t. Lily ja pikkurakas 29+5. :heart:
 
Vapaapäivä!!! Nukuin 10 tunnin yöunet, ihme etten edes pissahätään herää vaan sitten kun kello soi niin on rakko niin täys että jo sattuu =) Totuttelen nyt ajatukseen, että olen loppuviikonkin kotona, huomenaamuna tosin menen muutamaksi tunniksi töihin mutta tuskin enää lääkäristä laittavat sinne takaisin, ainakaan tällä viikolla.

Kelasta soittelivat äsken, odottelevat vielä minulta palkkatodistusta viim. 6 kk. Mulle oli uusi tieto se, että ensimmäinen äitiysrahan maksupäivä onkin päivä ennen laskettua aikaa?! Luulin, että se on takautuvasti äitiysloman alusta 25 päivän päähän.

Täällä tuli kovasti eilen lunta, on ihanaa. Koira ei suostunut aamupissalle takapihalle, kun tassuja paleli. Katsotaan saanko sitä lainkaan ulos =)

mamma ja Kirppu 29+6
Huomenna pyöreitä!!

 
Ai niin, mulla oli eilen joku ihme mielenhäiriö, tein ihan vimmalla kaikkia rästissä olevia kotitöitä yms. koko päivän ja pitkälle iltaan! Menin nukkumaankin vasta melkein puolilta öin. Hermostokin tuntui olevan ylivireystilassa, kun heräsin klo 01 ja maha oli niin sekaisin, että hyvä että kerkesin vessaan asti! :D Mikä lie ihme kaaostila minussa käynnissä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pörri:
En tiä mitä mieltä ite oot, mut miepä sanon oman mielipiteeni..(enkä väitä olevani oikeessa, TIEDÄN olevani :LOL: )
Joo..
Mut toi kaukaloha o sellane, ett joudut joka kerta sen irrottamaan auton omist vöist ja kiinniittää niihi.
Eikö kiinnosta ennemmi se malli, jossa alusta mukana, joka siis koko aja autos ja kaukalo ei ois siihe ko loksauttaa vaa aina paikoilleen ja pois?!
Helpompi ja nopeempi vaihtoehto!
Meillä ollu aina noi jalustalliset mallit, enkä muunlaista ottaiskaa. Minuu ainaki inhottaa se turvavöiden kans letrautumine.
Ja minä taas haluan että se tulee vöihin eikä jalustaan :D
Meitä on moneen junaan, ja aina kun autolla olen mennyt niin kaukaloineen olen vauvan sieltä napannut, saati kun nyt niitä on kaksi.

Muoks* ja sekin että se jalustahan pitäis voida olla koko ajan siinä paikoillaan niin se ei meidän autossa onnistuisi. Eli kun sitten vauvat ovat kyydittävänä niin meistä yhden pitää mennä "lisäpenkeille" taakse istumaan ja sinne pääsee takaovista ja sen taka penkin nojan kippaamalla jolloin takapenkki myös samalla liukuu eteenpäin tilaa antamaan. Sen kanssa tuo jalusta kahdessa paikassa ei kyllä ole kiva.
En tiedä osasinko selittää, mutta opel zafira on mulla niin jos joku tietää millanen se on niin sitten ainakin käsittää minun sepostuksen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Mutta, jos muutenkaan ei ole mitään influenssa rokotteita ottanut koskaan, ja tämä on periaatteesssa samanlainen niin pistää vähän miettimään sitä tarvetta nytkään.
Kiinnitin vain tähän huomion eli sikainfluenssahan on kuitenkin erilainen raskaana oleville kuin tavan influenssa, riskit on suuremmat kuin muilla. Sillä ainakin itse olen ajatellut tuon rokotteen ottaa, vaikka koskaan en influenssarokotetta ole muuten ottanut.. Enkä edes muista sairastaneeni influenssaa koskaan, ainakaan aikuisiällä. Mutta muistan tosiaan jostakin lukeneeni, että juuri noiden riskien takia raskaana olevatkin on päätetty rokottaa vaikka tavallisesti influenssarokotusta ei Suomessa anneta raskaana oleville eli tämäkin minusta jo kertoo aika paljon.

Oma kanta on nyt se, että päätän luottaa tuohon yleiseen suositukseen eli ottaa rokotteen. Ennemmin kuitenkin luotan tuohon suositukseen kuin esim. nettikirjoituksiin eri palstoilla. Ja kun itsellä ei parempaa tietoa ole niin koen paremmaksi luottaa asiantuntijoihin. Mutta harmittaa että meidän kaikkien pitää kuitenkin jonkinlainen päätös tästä asiasta tehdä itse.. perhanan sikainfluenssa!

Lumi ja Lilliputti 29+1
 
Päivää!

Tuosta possurokotteesta: Ite en aio ottaa rokotetta. Terveydenhoitajakin oli sitä mieltä, ettei ole juuri mitään takuita siitä, että tämä rokote tehoaa, koska virus on niin kauan sitten lähtenyt liikkeelle ja samalla alettu sitä rokotetta sitten rakentamaan. Nyt kun aikaa on kuitenkin kulunut, niin virus on hyvinkin saattanut muuntua jo niin paljon, ettei tämä rokote tehoa. Lisäks kuulun ite sihen joukkoon, joka ei oo rokottanut lastakaan...tai no Tetravac on pojalle annettu, koska rokotetta ei voinut enää pilkkoa osiin, että oisin voinut laitattaa vain tetanuksen. Mutta rokotettiin vasta yli vuoden ikäisenä, kun se normaalisti ois laitettu 3kk iässä. MPR:ää ei pojalle ole laitettu. Niin..ja oon itekin vielä terkkari ja sairaanhoitaja ja silti todella epäluuloinen kaikkia rokotteita vastaan :ashamed:

Kaukalosta: Meille tulee Akta Gracon Logico S ja sihen kuuluu se telakka samaan pakettiin. Ensin mietittiin tuota vöillä kiinnitettävää kaukaloa, mutta mies halusi ehdottomasti telakalla olevan. Onhan tuokin kaukalo iso ja aika painava, mutta sille ei sitten vaan voi mitään.

Lepardille tervetuloa :flower:

Minävaan Peukut ja varpaat pystyyn ettei ole lapsivettä tuo neste :|

(.) Eilen tuli aika keskussairaalaan ultraan, missä sitte joko varmistuu toi tyrä tai sitte ei. Ja siitä sitte muutaman päivän päähän aika gastrokirurgille, samalle, missä kävin muutama viikko sitten. Josko sitte ois viisaampi tän asian suhteen ja sais sitte samalla tietää, miten toi mahdollinen tyrä vaikuttaa synnytykseen.

PS: Sitä lunta tänne länsirannikollekin KIITOS :xmas:

J.t ja Pampu-potkuttelija 26+1
 
SIkarokote Minä olen nyt kallistumassa rokotteen puolelle, kun juttelin sukulaislääkärin kanssa... en sen enempää perustele nyt kantaani.

(.) Nyt loppui 8h/päivässä päätetyöskentely täällä. Kävin eilen neuvolalääkärillä, kun raskaan viikon jälkeen alkoi mahassa kipuilla ja ilmeisesti supistelemaan. Kohdunsuu oli pehmennyt ja lääkäri laittoi saikulle äippäloman alkuun asti. Äippäloma alkais mulla normaalisti 2.12. Nyt pitää sitten kotona vain levähdellä... Eli läppäri sohvalle mukaan ja nettiin surffailemaan. :) Mitähän muuta sitä keksis päivien iloksi? IDeoita? Lukemisesta en välitä ja sormillani ei pysty kutomaan kovinkaan paljoa kerralla... Eli pitäis olla jotain nopeasti etenevää. Ja mummu hoitaa muutenkin sen kutomispuolen. :heart:
Hb Oli sitten taas vaihteeksi noussut yli 130, vaikka en ole muistanut syödä rautalääkkeitäkään sitä paria/viikko. Obsidan on mulla ollut rautana ja hyvin on toiminut ainakin täällä.
Paino on nyt 63 kg, eikä se ollut nyt noussut kuin 20g/vko. No edellisessä välissä se pompsahtikin taas sen 600g/vko
Verenpaineet 113/76 eli ihan hyvät...
Pikkusen sydän pompotti hyvää tahtia ja ainakin eilen veeruli oli kääntyneenä pää alaspäin.

LEppoisia odotushetkiä mammoille!

Tica & Veeruli 28+1
 
meille tulee kanssa vöillä kiinnitettävä kaukalo, ihan jo sen takia, että kakkosautossa ei ole kuin kaksi paikkaa ja sitä toista paikkaa käyttää sekä koirat, että ihimset ja se auto on mulla käytössä, kun en yleensä aja kuin noin 5km sisällä matkoja, parempi auto on päivittäin miehen käytössä ja sillä tehdään pidemmät matkat, että kumpaan sitten kiinnittäis jalustan, kun toisen kyydissä vauva on joskus ja jouluna ja toisessa autossa toista penkkiä tarvii muutkin, kuin vauva. Eli meille jalusta olis turha ja aikanaan esikoisella oli tyrvavyökiinnitteinen istuin (olikohan silloin edes jalustoja vielä, ei paljon ainakaan) ja kyllä sen kanssa pelaaminen mun mielestä sujui ihan ok, ei sitä niin pitkään jatkui kuitenkaan.
 
Enie No nyt tajusin. Minä ihmettelin tuota ylempää tekstiä, kun siis yhtä laillahan se kaukalo otetaan mukaan siinä jalustallisessakin versiossa, se vain on helpompaa (minun mielestäni) kuin vöistä irrottaminen. Mutta se on tietenkin totta, että jalusta jää siihen paikalleen. Ei oo itsellä tullut vastaan tuota ongelmaa, kun perhe on (vasta?) niin pieni. :D
 
Enie meillä on kans Zafira ja jalustallinen kaukalo. Mä ajattelin ratkaista 'ongelman' niin, että kun ollaan koko jengi liikkeellä laitan tän hetkisen kuopuksen takalotjaan ja hän pääsee sinne ihan vaan, kun kallistaa penkkiä tai takaluukusta ;) tosin nyt tuli vaan mieleen, että onkohan tuo mun ongelma tällä 'nerokkaalla' suunnitelmalla ratkaistu -> kääntyykö penkki minkä verran, kun jalusta on siinä kiinni??? Pitääkin testata... Mein kaukaloa voi kyllä käyttää ihan normistikin, siis kiinnittää 'vaan' vöillä. Ja muunlaisesta kaukalosta mulla ei vielä ole kokemustakaan, isommilla ollut sellaiset myös.

Possurokotteesta miehen kanssa eilen juteltiin asiasta ja hän on sitä mieltä, että pitäisi ottaa. Mä olen itse ollut toista mieltä. Samoin mun äiti soitti eilen ja sanoi, että harkitse nyt vielä... Oli lukenut näistä komplikaatioista jne. Ja mies leikillään kysyi, että onhan sulla henkivakuutus voimassa... :whistle: ;)

Ullis milloin sun ä-loma alkaa? Aloitatko varhennettuna? Jos päivät hyvin sattuu niin kyllähän se 25 päivää voi tulla jo ennen la:a täyteen.

Epäilen, että Eiska on vetänyt kiepit tuolla asunnossaan, potkuja ja mylläystä ei ole tuolla ihan alhaalla enää tuntunut vaan ylempänä. Pitää tutkiskella tilannetta... Nyt hakeen kuopus päikystä :)

Ananaskirsikka+Einari 31+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rontti1:
tänään tulee jo rv 29!! jei!! :D
tosta kaukalojutusta..joo mietittiin myös sitä paikalleen "loksutettavaa" mutta mitä ollaan tavattu sellasia niin ne on ollu julmetun isoja!! :( viehän se kaukalokin yksistään tilaa mutta nuo näyttää vievän enemmän tai ainakin ne mitä ollaan katottu..olisin kyll saamassa kaukalon mutta en oo vielä nähny sitä ja sekin on noilla vöillä kiinnitettävä!! no eipä vielä ole kiire ostaa !! =)
Meillä on tälle tulevalle vauvalle varattuna Britaxin Baby Safe kaukalo ja sille sellainen Belted-base alusta. On alustoineen leveimmältä kohdalta 44 cm ja mahtuu meidän tavis-auton takapenkille kahden turvavyöistuimen rinnalle... joten kaikki kolme tenavaa saavat matkustaa vielä istuimissa ja ketään ei tartte siirtää ihan vain penkille...
 
ananaskirsikka No minä vähän epäilen että mitenkähän sinne takapenkille mahtaa mahtua 10v tai 15v niiden kaukaloiden keskelle istumaan eli silloin molemmat vanhemmat tytöt pitäis mennä sinne taka osaan eikä silloin taka luukun kautta kulkeminen kyllä ole kovinkaan kätevää.
Minusta se on jotenkin niin hassun näköistä kun mennään "takakonttiin" kyytiin, kun on näitä pikkuautoja joissa on ne selkämenosuuntaan paikat siellä takana vaikkakin tässähän ei ole kyse lainkaan samasta.
Ainakaan niitä takaosan penkkejä ei saa pystyyn ja pois, ellei takapenkkiä liuta kokonaan eteen.

Joo, ja meillä 15v istuu edelleen siis takana kun edessä on airbagit niin en ole antanut tulla eteen istumaan hänenkään tuohon minun autoon.
Miehen pikku kirpulla me ei kyllä porukalla liikuta yhtään missään, joten sen kohdalla ei pohdintaa olekkaan.

En sitten tiedä miten tuo tila tuosas Zafirassa riittää, pitänee sitten katsoa joku linja-auto jos ei muu auta :LOL:
 
Possunuhasta Niin tässä on liian ristiriitaisia tuntemuksia koko nuhaa kohtaan ettei enää ees tiiä mitä ajatella, joka päivä saa uutta infoo eri tahoilta ja neki ristiriitaisia.!
Viikko sitten uutisissa sanoivat että kukaan ei voi antaa täysiä takuita että se rokote olis turvallinen ja sit että ei raskaana olevat sitä sen herkemmin saa kuin muutkaan ihmiset mutta parantuminen ja jälkitautiin sairastuminen voi olla sit herkempi että saa jonkku keuhko kuumeen ja siitä parantuminen taas .... Mutta tosiaan aika paljon erilaista infoa saa. Mullekkaa ei siis oma terkkari sitä mitenkää suositellu ja siis ei puolustellu. täällä taitaa olla ainaki kaks jotka ei aio ottaa rokotetta. ja se tosissaa ettei vói tietää onnistuuko imetys edes että vauva saa vasta aineita. esikoista imetin tasan 2 viikkooo.

Raudasta: onko jolla kulla teistä käytössä retafer?? itsellä on sitä en oo viel syöny mutta pitäs aloittaa. Edellisessä raskaudessa oli tää obsidan.
 
Lily: Ahhahaha :D


Possurokote
: Mä aion ottaa. Oon lukenu asiasta tietoa puolesta ja vastaan, en oikein osaa perustella kantaani, mutta on tullut vahva tunne että haluan ko. rokotteen ottaa.

(.) Oon ollut huonolla tuulella. Hermot on todella kireellä ja miehelle tulee maristua pienestäkin asiasta. Ehkä jossain takaraivossa tuleva synnytys ja äitiys jännittää mua ja puran tuntojani räjähtelemällä.

Lainasin eilen kanssa kirjastosta tuon "Äidiksi ensi kertaa kirjan", vaikuttaa ensi vilkaisulta kiinnostavalta. Lisäksi lainasin ex-kansanedustaja Marjukka Karttusen kirjoittaman "Kamalan ihana herne"-kirjan, joka kertoo hänen "Herneen" odotuksesta viikko viikolta. Hauskoja viittauksia oli siinä myös siihen, kuinka Marjukka on surffaillut netin odotus-palstoilla ja jakanut tuntojaan muiden kanssa:) Hän oli käynyt verkkoklinikan-odotuspalstalla jossa eri viikoilla odottavat on jaettu seuraavasti: vko 1-15 Pikkumasut, 16-30 Puolipallot, 31-40 Rantapallot:D

Mehän siirrytään kohta kaikki Rantapalloiksi :LOL:

Illalla synnytysvalmennukseen:)

Pinkgreen (vielä Puolipallo) ja tilleri 29+1
 
rokotteesta Mie päätin jo heti alkuun etten ota. Eli täällä yks rokoteeton :wave:
Ja sit rontti1 Ko tunnen siut, ni suosittelen lämpimästi tuota alustalla olevaa kaukaloa! Teillä ko sopii muksu olee autos jalustallisen kaukalon kaa ja toisekseen saatha aina käyttää kaukaloa ilman jalustaaki.
En tiä, en vaa osaa ajatellakaa kui aattelisit olevan teille helpompi ton turvavöil kiinnitettävän.

Mut joo, enköhä oo jo mielipiteeni ilmassu :D
Jospa sitä kohta sais nukkumaan tuon vanhimman ja nuorimman(keskimmäine ko jo halus ite unille, voi raasua, ko oksutauti jyllää :'( ), ni piäsis itekkii huilaa pyykinpesult ja illal sit ois luvassa mustikkamuffinsseja.

:ashamed:
 
Moi pitkästä aikaa!! Nopeasti töiden lomassa kysyisin jos kukaan tietää minkä vuoksi raskaana olevat rokotetaan mutta vauvat alle 6kk ei? Onko siis rokotteesta haittaa vauvalle/masuvauvalle?
Palailen myöhemmin =)

T.Sohvi ja poitsu 29+2
 
Täällä Helsingissä ainakin ilmeisesti vkolla 46 PITÄIS alkaa rokotukset. Täti sanoi, että voihan ne myöhästyä, kannattaa soitella ja kysyä. Joo tooosi hyvä vinkki, tonne terveyskeskukseen kun pääseekin niin helposti puhelimella läpi. :D Ja terveyskeskuksen oveen myös tulee tiedotteita, sekin on hyvä tietää, kun meidän neuvola on eri kaupunginosassa kuin missä asutaan, eikä sinne tasan oo koskaan MITÄÄN muuta asiaa kuin toi neuvola. :D

Mutta mutta, itse oon ajatellut ottaa sen rokotteen. Kyllä se mietityttää, mut haluan kuitenkin tehdä niin kuin virallinen suositus on. Uskon, että sille suositukselle on olemassa perusteet.
 

Yhteistyössä