***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Moikka kaikille pitkästä aikaa!!

Täällä tapahtunut niin paljon että ei ole kerennyt töiltä kauheasti kirjoittelemaan!¨

Eilen sain kaikki vaatteet silitettyä ja kaappiin.. Kun ei ikinä tiedä milloin tulee lähtö! Joten suosittelen kaikille että laittakaa vaan valmiiks ne vaatteet ym. Miehistä ei vissiin oo niitä välttämättä silitteleen ja pyykkään!!

Meille tulee Maxicosin kaukalo ja isofix, kunhan saapuu saksanmaalta. (kannattaa tilata kidrooms.de, jos haluaa noin 100? halvemmalla ym. Sit saa vielä ns. pusseja ja muuta samalla rahalla kun täältä ostais) Sekä sit pussi. Otin sen uudemman mallin kaukalon, kun siihen saa kiinni sit seuraavankin kaukalon mikä on isompi...
:heart: :whistle:

Rokotetta en missään nimessä ota!!

Eilen alkoi sitten kaiken kukkuraksi myös valumaan vasemmasta nännistä kirkasta nestettä ja oikeasta harmaata.. Neuvolan täti sanoi että maito rupeaa nousemaan.. Mutta miten se nyt jo voi!? Oonko sit kuitenkin kk pidemmällä raskaudessa vai mikä on?! Yrítystä oli niin paljon silloin keväällä ja negaa näytti, mutta seuraavat menkat oli tosi lyhyet!?!
Onko jollain muulla vastaavia ongelmia?!

Tammikuun4 ja melojapoika 29+1 (vastaa taysissa mittojen mukaan viikkoa 32... ) =)

tammikuun4 Mulla kans alkoi jo ainakin kuukausi sitten vuotamaan rinnat.
Nyt siis 30+1 eli ihan se normaalia on, kun kysyin itsekin silloin. Olin hämmillään kun ei edellisissä raskauksissa vielä tuossa vaiheessa tullut mitään.
Nyttemmin se ei enää ole niin herkässä ja luulinkin yksi päivä, että se maidon tulo sitten loppui alkuunsa minulta :LOL:

tammikuun4 Täälläkin tulee, jos pikkusen nipistää nänninpäästä, ei muuten. Ekassa raskaudesa tuli myös.

Pistetäänpä pientä Galluppia peliin. Nyt kun sairaalaanlähdöt voivat olla jo mahdollisia, niin Mitä ajattelitte pakata mukaan jo valmiiksi?

Vastailen kohta itsekkin, mutta pakko syödä tässä välissä, maha kurnii jo!

Tica & Veeruli 28+1

Heissan taas!

Eilen oli jotain ihme kestosupistuksia päällä koko illan, muttei onneks kipeitä. Tänään sit kiltisti menin äitipolille tuon lapsivesiepäilyn takia. Tulehduskokeet oli puhtaat. Epäilivät, että olisi tullut joku reikä ylös kohtuun ja sieltä lirahtanut reippaammin sitä vettä. Kaikki näyttivät kyllä muuten olevan kunnossa. Edelleenkin kuitenkin maha menee ihan kovaksi ja tuntuu niin oudolta, mutta toivotaan että tuo rääpäle malttaisi nyt pysyä vielä paikoillaan. Pää alaspäin oli ja painoarvio 1,5 kg. Laskettu aika "siirtyi" taas pari päivää eli arvioviikot olisikin 29+5. En sitten tiedä milloin syntyy 31.12-12.1. :LOL:

Tänään olisi kuitenkin taas äitiysjooga taas, oon niin ihastunut siihen miten hyvän olon se tekee etten malttais odottaa uutta tuntia.

Oletteko muut harrastaneet jotain liikuntaa näillä viikoilla?

Itse kun kävin Irlannissa ja siellä oli lämmin ilma niin tuli käveltyä. Täällä ei ole mitään toivoa, että mahtuis mitkään lämpimämmät housut saati takit päälle.

Mites onko kukaan ostanut ihan äitiystakkia ja jos olette niin mistä?

Kävin koittamassa koon 46 naistentakkeja ja 56 miestentakkeja. Naisten takki jäi mahan kohdilta 15 cm auki ja miesten takki meni just ja just kiinni. H&M:llä Irlannissa oli myynnissä äitiysosastolla villakangastakkeja, mutta yllättäen täällä ei ollutkaan!! Siellä oli vielä lämmintä 18 astetta. :eek: Iskee vaan paniikki, että mä jäädyn täällä. :whistle: Mulla on se "harmi", että kaikki kilot (nyt 15kg) on tullut vatsan ja reisien seudulle. Näytänkin sitten kunnon omenalta jolla on jalat. :LOL:

Mulla tais olla sairaalassa viimeksi Celine Dionin New Day Has Come cd-levy, eikä juuri muuta. Sitä sitten kuuntelin synnytyksen aikana. Taisi olla muitakin levyjä, mutta tuota vaan kuuntelin. Nyt vois ottaa mukaan edes oman yöpuvun tai jotain. :)

Minävaan ja vaavi 29+0

Mulla on se "harmi", että kaikki kilot (nyt 15kg) on tullut vatsan ja reisien seudulle. Näytänkin sitten kunnon omenalta jolla on jalat.

sama vika, mutta tullut jo 18kg... sekä nestettä tosi paljon kun kaikista jää jäljet ihoon.... =)

Synnärille mukaan Mä meinasin pakata vauvalle: toppapuvun,kevyt toppiksen, tumput,tossut, kypärämyssy, hattu, Body, potkuhousut, sukat, tutti.. eli vaatteet siis kotiin lähtöä varten. Tartteex sinne muuten muuta esikoisen kans ei tainnu olla muuta ku ne.
Itselle: vaihtovaatteet kotiin lähtöön, liivin suojuksii, useat liivit!, puhelin, laturi, hygienia vällineet(hammasharjaa,tahnaa,siteet,dödöö,meikkii, shapoota.) mitäs muuta??? :D

Mie laitan noi harsot pesuun tänään ja silitän ne sit ja laitan hoitopöydälle oottaa.. sit vaate huone täytyy siivota kaiken maailman verhoista ym ylimääräisestä ja laittaa sinne vauvan lakanat, ja jokin hylly sit vähä isommille vaatteille kunhan kasvaa. kaikki ei meinaan mahu hoitopöydän laatikoihin.

Vastataanpa nyt omaan galluppin...
Ajattelin ottaa sairaalakassiin mukaan:
- Omia sukkia (en voi sietää sairaalan jalassa pyöriviä sukkia, jotka jää kuitenkin kantapäästä kiinni)
- Sisäsandaalit (meillä suositus, että omat mukana)
- Vanhan digikameran voisi tietenkin pakata mukaan, jos ei muista napata tuota parempaa kameraa mukaan
- parit pikkupöksyt, jos joutuu osastolle ennen vauvan syntymää
- SUKLAATA
- lakritsia
- liivinsuojia
- pieni tutti vauvalle, täällä sairaalan tutit oli ainakin turhan suuria
- kännykän laturi (ei voi kylläkään pakata etukäteen, kun on jatkuvasti käytössä )
- saippua, shampoo ja hoitoaine
- hammastahna ja -harja
- dödö

Käytössä olevat lääkkeet tais muistaakseni meillä saada sairaalasta... Vauvalle pakkaan kotiin odottelemaan sitten kotiutusvaatteet kaukaloon, että mies voi ottaa vaan kaukalon mukaansa.

Olikohan tuossa jo tarpeeksi.

*muoks niin ja tosiaan liivejä...

Terveisiä neuvolasta, kaikki ok. Painoa tähän mennessä tullut nyt 4 kiloa, hui. Oli tullut sitten viime käynnin reilusti enemmän eli +700g/vko-- olen kyllä syönyt kuin possu-- esikoinen on alkanut nukkua yönsä todella levottomasti ja oon kyllä ihan rehellisesti syönyt väsyksissäni ja yrittäny piristää itteeni. Eipä olis kannattanu :ashamed: Ei täti kuitenkaan siitä mitään sanonut.

Puhetta oli myös rokotuksesta ja oon kyllä nyt niin sekasin sen kans et tahon pienen tauon koko mietintään :headwall: Tällä hetkellä oon kallistumassa ottamisen puolelle, vaik jokin aika sit päätin vakaasti et ei missään nimessä. Täällä Vantaallakin oli siis puhe vkosta 46 tädin mukaan. Eniten mietityttää justiinsa se mitä sohvi77kin tuumi, et minkä takia vauvoja alle 6kk ei rokoteta.

Mulla alkoi tulemaan tissinesteitä jo pari kk sitten, ei kyl onneks ihan valumalla lennä... :saint:

Huomenna poksutaan... Rantapallokausi lähestyy :D

Mimonmami ja Itikka 27+6

Heipsan täältä. Mulla piti olla tänään sitten oma työterveyslekuri että oltaisiin katottu saikkaria sinne äippäloman alkuun ni eikös se sitten ollut kipeenä ja mulle kirjotettiin viikko.. eli edelleen siis saan siellä juosta.

Pitäisiköhän mun ruveta laskemaan viikkoja myös rakenneultran mukaan kun la:ta ei kumminkaan vaihdettu.. kattois et kumpi sitten on lähempänä kun muru syntyy.

Mulla ruppee aika kyllä käymään niin pitkäks.. Sais jo olla joulukuu.. :(
Täällä painoa nyt tullut +/- 0kg.. Katotaan kuinka paljon plussan puolelle sitä vielä ehtii..

Mulla tulee korvista jo ulos tota possuflunssa juttua |O Hyiii!

pippur1 ja masumuru 30+5 (31+4 rakenneultran mukaan)

napakettu:tarvikkeista: kaikki olette laittaneet jo kovasti vauvalle tarvikkeita!

juu elä huoli..en minäkään ole saanut mitään vielä laitettua..vaatteita olen lajitellu (nimimerkki pörrinkaa ) =) mutta en ole saanu aikasex pestäniitä ja kaikki laatikkoroina on sit ängetty pinnasänkyyn täytteex..pitäs ja pitäs..pikkuhiljaa!! ja sit kohta on kiire..niin käy usein miule asiassa ku asiassa!! :ashamed:

rokote En aio ottaa ainakaan näillä näkymin.

pippur Mä lasken viikkoja rakennultran mukaan. Ei sitä laskettua muutettu vaikka oli eroa.

takki Itte ostin Elloksen postimyynnistä sellaisen a-mallisen villakangastakin. Sille jäi hintaa 34 egee kun sain 50% alennusta jollain ihmekupongilla.

millis ja liinu 29+3

Raskaus viikot Ymmärsinkö siis oikein että kun käytte ultrassa niin sitten niitä viikkoja vertaatte siihen la:n viikkoihin?
Eihän ne välttämättä pidä paikkaansa, kuten ei meilläkään. Vauvat kasvaa eri tahtiin niin toisena kertana voi olla kasvanut enemmän ja menee ns. "edellä" ja sitten toisena kertana on hiljaisempi jakso niin on "jäljessä". Meillä Nörtti on "viikon edellä" kokonsa perusteella ja Hissu on tasan viikkoja vastaava. Alussa olivat "jäljessä" mutta ei sitä siltikään muutettu ja nythän se sitten oliskin väärin jos silloin olis alettu muuttamaan.

Sairaala kassi G Eli itselle mukaan silmälasit, piilarit ja nesteet, meikkilaukku, vaatteita en taida ottaa koska en niillä ennenkään mitään ole tehnyt, samoilla pois kun on mennytkin.
Lääkkeet, siteet, hammastahna ja harja, jne...ne on ainakin ennen saanut sairaalasta.
Niin, no läppärin ottaisin, muttei seillä taida olla sitä vierasverkkoa kuten yksi päivä tuumailin.

Vauvoille: vauvoille olen pakannut valmiiksi hakua varten (siis mies kun tulee hakemaan meidät niin hänen ei tarvi kun kopata mukaan vaan) Kaukalot joissa: kaukalopussi, toppahaalari, tumput, töppöset, body, potkarit, sukat, sitten toiselle sellainen ruskea nalle velour asu ja toiselle hello kitty velour asu pinkkinä, tutit ja ketjut....mitähän muuta, en edes muista enää.
Sitähän ei tiedä jos etukäteen syntyvät ja joutuvat olemaan siellä pidempään niin sitten on itse valkkaamassa sieltä ylimääräiset pois mutta varauduin jo niihin -30 asteisiin pakkasiin
:LOL:

Takki
Mulla on sellainen A-linjainen "pikkumyy" takki jonka alle mahtuu kyllä isompikin maha.

heipparallaa :)

Täältä kerrankin hyviä uutisia :) tänään oli aika äitiyspolilla ja siellä tutkittiin tuo kohdun suu.. Ultrauksen ja käsikopeloinnin jälkeen lääkäri sanoi että kohdunsuu on napakasti kiinni eikä kohdunkaulakaan ole lähtenyt pehmenemään :) (siis nla-lääkärin mielestä kohdunkaula olis muka pehmentynyt ja lyhentynyt).
Vuodelevossa pitää olla silloin kun siltä tuntuu.. Alakuloisuus hävisi kyllä ihan kokonaan kun hyvät uutiset sai kuulla :)

rokote: Minäkään en aio ottaa näillä näkymin.

tarvikkeista meillä alkaa olemaan jo kaikki tarvikkeet.. hoitopöytä käydään ostamassa lähiaikoina ja kylpyamme myöskin on viel ostamatta. Kannattaisko ostaa semmoinen amme missä tulee se ammetuki/jalat mukana?

Mukavia syyspäiviä mammoille :hug:

Imppuli ja vilho 28+2 :heart:

Moikka vaan kaikille taas! En ole alkuraskauden jälkeen käynytkään muuta kuin silloin tällöin lukemassa juttuja ja niitähän onkin tullut melkosta tahtia! Onnittelut ainakin Hipkukalle piiperöisistä :flower: toivon teille kaikkea hyvää ja pikkuisille paljon voimia kasvuun! Tuntuu todella uskomattomalta että nyt aletaan olla niillä viikoilla että vauvelit selviää mitä todennäköisemmin myös masun ulkopuolella.

Oma raskaus on sujunut ihan ok, paitsi supisteluja (säännöllisiä, kipeitä) tullut muutamaan otteeseen jopa parin tunnin ajan n. 3min. välein. Kohdunsuulla ei ole kuitenkaan mitään ainakaan vielä tapahtunu, joten ei ole määrätty lepoon tm. Poikavauvaa siis odotamme (ei ollut kuulemma epäilystä ultrassa ;) ) ja LA 3.1, jos Enie viitsit korjata etusivulle.

Onko teillä painoarviota tehty? Vkolla 29 painoarvio oli n. 1380g ja lääkäri totes, että jos LA:na syntyy niin nelikiloista saan pusertaa. Mutta pää on lääkärin mukaan sopusuhtainen ja ennemminkin pieni kuin iso :whistle: hyvä niin! Jännä, että raskauden alussa ajatus synnytyksestä pelotti (edellinen oli aika kamala) mutta tällä hetkellä en malttais odottaa sitä eikä oikeastaan ollenkaan pelota. Kai tää on joku hormoonijuttu.

Sikarokotteesta jo laitoinki aikasemmin tänään kysymystä....Mulla kans tympäsee koko aihe ja ärsyttää että pitää sellasta edes miettiä kun muutenki tulee mietittyä ihan tarpeeksi onko vauvalla kaikki hyvin. En siis tiedä ollenkaan otanko vai en. Mua edelleen ihmetyttää miksi ihan pieniä vauvoja ei rokoteta jos kerran rokote on niin turvallinen että sen voi raskaana olevat ottaa. Sanokaa viisaammat jos tiedätte vastauksen.

Sohvi+ poitsu

En minä laske yleensä niitä rakenteen mukaan.. Mutta ajattelin sen nyt ottaa tuohon sulkuihin piruuttani et kumpi menee lähemmäks.. Kun mulla on niin epäsäännällinen kierto ollut että sitä ei tiedä minkä kautta kuuluis mennä..
Menkkojen mukaan la olis 16.12
Varhaisultran mukaan 25.12
Np ultran mukaan 24.12 (mikä on siis ns. oikea, mikä myös neuvola kortissa yms..)
Ja rakenneultra 1:sen mukaan 21.12
rakenneultra 2:sen mukaan 18.12

Että kyllä noita päiviä on.

Ja kun ei oikein tiedä koska hedelmöitys on tapahtunut.

Heips!
Reissusta palattu ruskeena ja levänneenä. MEni muuten ok mut illalla ei tahtonut crokseja jalasta saada kun turvotti niin pirusti :( . Noh, onneksi oli ohi menevää.. Olin oikea tuijotuksen kohde mahani kanssa, onneksi ihmiset vaan hymyilivät eikä paheksuvasti katsoneet. Lapset huusivat; pelastakaa valas kun uin meressä :ashamed: ...Heh.
Takista: Oon monta kk etsinyt jo talvitakkia johon mahtuisin vielä tammikuussa.Eilen löysin sit kirppikseltä sellasen takin jonka pitäis mahtua. Kokoa 40!!!!!Apua, tunsin itseni hiukan isoksi. Noh, sama se kuhan lämmin on.
Mulla on kans koko ajan semmonen tunne rinnoissa et maito nousee ja välillä tullut liiveihin astikin.

Suviliini81 ja Nuppu 25 ja jotain?

moikka!

Täällä onki paljon pohdittu possu-rokotetta... Ei mitään hajua mitä teen , toisaalta en haluais ottaa mut toisaalta en tiiä .. prkele et on vaikeeta.... Tosin en o kyl asiaa yhtään stressannu, et sikäli kääntyisin enemmän ei puolelle.... varmaan puolensa kummassakin päätöksessä...

me oltiin just reissussa ja ainaki viel jaksoin hyvin istuu autossa, matkaa oli sellanen 570 km suunta.. Tarkotus ois lähtee viel 4 vkon päästä samaiselle reissulle, silloin viikkoja ois 35:n paikkeilla.. Onx noihin matkoihin teille sanottu mitään, mä ku en muista esikosta mitään..????

Kaukaloistakin oli ollu puhetta; meillä turvavöillä kiinnitettävä, meni esikolla niin menee tälläkin....

Sitten tavaroiden laitosta: mul on kaikki isommat hommattu, mut mitään ei ole viel paikoillaan.. ajattelin laittaa sit ku ä-loma alkaa..
Pitäis sit viim. hommaa tutit, vaipat ym pikkujutut kans valmiiksi.. Mut viel en pidä kiirettä.. :D

mites olette joulua suunnitelleet, varsinki te joilla laskettu lähellä joulua???
Oon alkanu tulee siihen tulokseen että vietetään normaalisti joulu jos olen kotona, jos en ole kotona juuri aattona, haluaisin viettää joulun perheen kans sit ku oon vauvan kans kotiutunu.. Tuntuu ihan hirveeltä ajatus et oon laitoksella ja tyttö viettää ns. äititöntä joulua isin kans kotona.. eihän se ukko osaa ees mitään hyviä ruokia taikoo ja tehdä sellasta jouluun kuuluvaa tunnelmaa... meillä tyttö täyttää siis vuodenvaihteessa 4v. ja uskon ettei se hoksaa jos joulu ei juuri ole 24 pvä...

eipäs täl erää muuta joten jaksamisia kaikille! s-a-j 30+1 :heart:

Joulunvietto No mulla tuo la on jouluaattona ja onneksi ei kauhean moni lapsi ole niin täsmällinen et tulis La:na :D Mutta jos tulee aikasemmin ni vietetään joulu sitten ehkä ihan kotosalla tai mun äidin luona.. riippuu tietenkin kuinka lähellä tuota aattoa tulee. Jos ei kerkee tulla niin varmaan pysyn ison mahani kanssa kotona, koska kaikki sukulaiset yms asuvat kaukana ja mä haluan olla lähellä sairaalaa :D Oon tota aika paljon miettiny..

ILTAA KAIKILLE
Mulla olis huomenna se sokerinrasitus ja ehkä kauheinta on se kun en saa aamulla kun ensimmäisenä herään ni kahvia.Mutta ehkä mä selviän :LOL: suuret on munkin ogelmat :headwall:
Tosta rokotus jutusta olen myös mie ihan pihalla.Mulle ei ooo neuvolassa mitään puhuttu koko rokotteesta-Enkä tosiaankaan tiedä otanko sitä vai en. :kieh:
Mie nostin pinnasängyn pohjan ylös viikonloppuna.Meillä ei oltu pistetty koko sänkyy ees varastoon kun esikoinen siirty noin kuukaus sitten isojentyttöjen sänkyyn nukkumaan, en nähnyt tarpeelliseksi siirtää sitä pois muutaman kuukauden takia.En vielä laittanut lakanoita ja muitapetivaatteita siihen ettei pölyynny laitan sit lähempänä laskettua-aikaa..Muutamia neutraaleja vaatteita olen laatikkoon pessy.Vauvalle meillä on esikoisen kaukalo jalustalla joka todettiin meillä ainakin hyväksi.Välillä jos oltiin vaikka meijen äipän auton kyydissä ni käytin vöitä en jaksanut jalustaa irrotella..
Synnäri kassiin laitan: Kameran+laturin,kännykän laturi laitetaan kun lähtö koittaa jos muistaa =) , hygienia tarvikkeet,liivit+liivinsuojii,kotiin tulo vaatteet itselle ja vauvalle,ehkä jotain lukemista,suklaata+karkkia oli viimeksi mukana mut meijen innokas isukki tais syödä ne ja hedelmiä oli myös..Mut oikeestihan siellä ei tarvii ku ittensä ja neuvola kortin,mut kuitenkin.. :D
Olikohan muuta vielä mitä piti kommentoida.
mude08+pikku2 25+4

Joulu Mulla on LA 31.12.2009. Sukulaiset asuu kaikki vähintään 300 kilsan päässä, joten tänä jouluna olemme kotosalla oman perheen kesken, perinteisiin on kuulunut lähteä sukulaisiin.

Mä en oo mikään hirmu innostunut joulukokkailija muutenkaan, laatikot ostetaan luultavasti valmiina ja mies paistaa kinkun. Joten se mun mahdollinen sairaalaan joutuminen ei hirveästi siihen ruokavalioon vaikuta. :D Mutta uskoisin, ettei mies halua joulua viettää ilman mua, vaan tulee sitten tytön kanssa viettämään paljon aikaa sairaalassa, ja juhlimme sit kun pääsen kotiin.

Joulutorttuja ajattelin yrittää tehdä tytön kanssa, ja pipareita valmistaikunasta. Saas nähdä, miten pikkuapulaisen kanssa onnistuu, ei oo vielä leivottu yhdessä mitään (tyttö 2 v 2 kk). :D

Mutta tuskin tää jouluksi tulee kuitenkaan, enemmän veikkaan et tulee lasketun ajan jälkeen vasta. :)

POKSUU 27 :heart:

Joulu No jaa... suunnitelmat oli valmiiks tehty jo kesällä. Eli maalle miehen siskon perheen luo jonne olis tulossa myös veljensä perhe ja mummo. eli yht 12 henkee :whistle:
sit mietittiin sitä että kun koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu tässä välissä niin missä sit joulu vietetäänkää. La ois 20.01 että siinä mielessä voi joulua viettää ihan rauhassa mutta ku esikoinen synty rv 37+1 nii varaudun siis siihen että voi lähtö olla jo ennemmin.

Eilen pesin harsot siis, ja nyt pitäis yks päivä vaan saada aikaseks toi vaaate huone.

Meillä kävi miehen kans viime synnytykses niin että: Sukulaiset kaikki toi käydessää suklaa levyn ja sen viikon aikana mitä siellä oltiin nii syötii varmaa 4-5 suklaa levyä kaksistaa :p

Yhteistyössä