Niiz Eli jos jää työttömäksi tai vaikka on saikulla ennen äippälomaa niin silloin ainakin saa laskettaa niitä tulojaan toisella tavalla.
Sitten taasen jos olet vakkari ja työnantaja maksaa sulle äippärahaa niin sillä palkkatodistuksellahan ei niin kiire sinne kelaan olekkaan koska saat joka tapauksessa äitiysloma-ajan palkan työnantajalta ja taasen työantaja saa osuutensa kelalta.
Jos taasen olet tienannut enemmän niin sitten voi olla että sekä työnantaja että kelakin vielä maksaa sulle äippäloma-ajan palkkaa.
Mutta käy ihmeessä siellä kelalla väännättämässä vaikka rautalangasta niin että he ymmärtävät mitä ajat takaa ja taasen että saat itseäsi tyydyttävän vastauksen.
Minä ainakin aina pistään ne piina penkkiin ja väännään ja käännään niitä asioista moneen eri suuntaan kysellen heiltä enkä luovuta ennen kun olen saanut ymmärrettävän vastauksen
Synnytys ilman puudutuksia Ekasta kokeilin ilokaasua kerran mutta se ei ollut minun juttu joten loppu mentiin ilman. Toisen kohdalla en kokeillut yhtään mitään puudutteita.
Synnytys Täällä mietitään melkein joka päivä, kun haluaisin synnyttää normaalisti, mutta pelkään että menee sektioon pakosta. Jotenkin vaan tuntuu että nää masukit on niin jääräpäitä, että varmana eivät käänny oikein päin synnytystä varten.
(.) Olotila on yhtä kuin "vali vali vali vali" eli yöllä taas supisteli ja alapäähän painaa ihan sairaasti. Nyt on lisänä tullut tuonne kannikoiden puolellekin sellainen kipu kuin olis persuuksilleen muksahtanut kaatua.
Aukoneeko sitten jo paikkoja niin kovin, vai tunkeeko sieltä tosiaan jompi kumpi itseään niin paljon ulos päin vai mikä lienee.
Tänään pitäis käydä taas neuvolassa näytillä pikaisesti niiden proteinien takia, niin täytynee siellä sanoa asiasta. Onhan paikat kipeenä ollu aiemminkin mutta nyt kun ei pääse liikkeelle enää kunnolla niin ei paljon naurata.
Enie + Nörtti ja Hissu 28+2