Päivää!
Kivuista: Mullakin eka raskaus oli todella mahtavaa aikaa. Ei liitoskipuja, ei supistuksia. Lenkkeilin päivittäin monta kertaa koiran kanssa, tein remonttia vielä pari viikkoa ennen synnytystä jne. Ainoa vaiva oli korkea verenpaine. Tää toinen on sitten ihan jotain muuta :ashamed:
Pippur1 Aivan käsittämätöntä! Jotenkin tuntuu, että ihankuin sun sairauslomasi olisi siltä lääkäriltä pois.... Toivottavasti tosiaan pääset keskiviikkona toiselle lääkärille, sellaiselle joka oikeasti tajuaa tilanteesi. Mulla on siitä ihanteellinen tilanne, että mun neuvolalääkäri on itse just palannut äitiyslomalta, eli hänellä itsellä on tuoreessa muistissa, mitä raskaus voi pahimmillaan olla.
(.) Tänään oli se ylimääräräinen rakenneultra, kun ei saatu vauvan aortankaarta viimeksi näkyviin. Huonosti näkyi vieläkin sydämen rakenteet, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että kaikki on niinkuin pitää. Sanoi tosin, että koskaan ei voi olla varma, ennekuin vasta sitten, kun lapsi syntyy. Kyseli, joko tiedämme sukupuolen, olisi kertonut, mutta vauva ei suostunut näyttämään tälläkään kertaan.
Nyt oli siinä mielessä asiallinen lääkäri, että kun kysyin tuosta B-lausunnosta, hän sanoi, että kyllä hänen mielestään Kelan pitää hyväksyä neuvolalääkärin lausunto, koska se on mua hoitava lääkäri. Sanoi, että hän tutkii vain vauvan rakenteet ja seuraa mun verensokereita, eli hän ei ole siinä mielessä mun vatsakipuja hoitava lääkäri. Mutta saneli kyllä sitten sinne potilaspapereihin, että vatsakivut estävät työnteon. Pitäisi riittää Kelalle, jos sen sieltä sitten saa liitettyä sihen b-lausuntoon mukaan. Eli huomenna sitten menen neuvolalääkäriin. Jos nyt sitten sais tän lopun saikkua suoraan, kun 3 viikon päästä aloitan vuosiloman.
Joku täällä koki painostusta työnantajan taholta äippäloman aikaistamiseen. Missään nimessä työnantajalla ei oo oikeutta vaatia sellaista
! Se on äidin ihan oma valinta, milloin lomansa aloittaa. Ite aloitan ihan omasta halusta hiukan aiemmin...peräti 6 päivää
Eli jos et ole kykenevä töihin, silloin sairausloma on se ratkaisu, ei mammaloman aloittaminen.
Uusiakin oli vielä tullut mukaan tammikuisiin. Tervetuloa :wave:
J.t ja Pampu 24+0 POKS :heart: