***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Huuuuh, täällä on käyty hammaslääkärissä paikauttamassa hammas. Menin ottamaan sitten puudutuksen, kun vähän jännäs miltäköhän mahtaa paikauttaminen tuntua. Nythän tää on aiva mageeta olla töissä puoli naamalla :D. Olen vielä itekseni ja vastailen puheluihin enemmän kun koskaan :).. Saattaa olla puoli poskea pureskeltuna kun eipä tunnu miltään. Purkkakin katoaa suussa mystisesti jos erehtyy laittaan se vasemmalle puolelle.
 
Hauskaa alkanutta viikkoa naiset :heart:

... ja tervetuloa uudet :flower:

Mun netin käyttö on ihan toivotonta: kone reistailee niin, että saan tämän auki keskimäärin joka toinen päivä. Käynnistäessä ei vain lähde kunnolla päälle, vaan hurahtaa käyntiin pariksi sekunniksi ja sammuu heti. Ja alkaa sitten yrittämään itsensä käynnistämistä jatkuvasti. Kai se on pakko nöyrtyä kohta viemään tämä rakkine huoltoon (ja prkl takuu on just loppunut, argh). Noniin se siitä.

millis1981: onks sun LA muuttunut, kun poksuit jo lauantaina? Kun ollaan oltu samalla lasketulla päivällä ainakin tuolla etusivulla?

(.): Ei oikein mitään uutta. Torstain neuvolalääkäriä odotellen:)

Onko joku muu huomannut säärten alueen turvonneen raskaudessa (huomattavasti)? Yritin tässä syyssaapaita puskea jalkaani ja voi että olivat tiukan tuntuset! Ennen on mennyt housunlahjekin saappaiden sisään ja hyvä kun sain nyt saappaat edes sukkisten päälle ilman ettei verenkierto lakannut:D Haluan uskoa tämän johtuvan vain väliaikaisesta turvotuksesta. Tukisukat on käytössä, mutta silti...
 
Noniin.. Nyt on käyty sitten toisella lekurilla kun työnteosta ei mitään tullu.. Kun paikat sattuu niin paljon.. Noh.. kirjotti kaks pöivää saikkua ja kehoitus JÄLLEEN että takaisin töihin.. |O

Kivut on kuulemma kestettävä :eek: just...

En tie sit enää mitä tekisin.. :ashamed:
 
Se olisi taas maanantai...ja täälläkin viikkoa aloitellaan saikulla :ashamed: Liitoskipujen kanssa olisin varmaan vielä panadolin voimalla selvinnytkin työpäivän, mutta kuten joku sanoikin ettei koskaan voi tietää onko masukilla kaikki hyvin. Eihän nuo liitoskivut varmaan mitään vauvalle aiheuta, mutta tiedä sitten mitä tekevät jo valmiiksi korkeahkolle verenpaineelle. Toisaalta lääkäriin mennessä mietin sitäkin, ettei kovin reilua tilanne ollut kahdelle vanhemmalle lapsellekaan kun äiti työpäivän sitkuteltuaan on illat kotona kovin kipeä, kiukkuinen ja väsynyt. :/ Mutta silti huono omatunto olla pois töistä kun ei kuitenkaan pää ole kainalossa... :kieh:
Pitihän sitä sitten ruveta imuroimaankin koko talo (3 kerrosta) ja olossaan se sitten huomaa. Noita koirankarvoja ja pölypalloja jo pari päivää olen sillä silmällä katsellut, mutta kun eivät tunnu itsestään mihinkään lähtevän... :LOL:


Noista vaivoista myös vielä sen verran, että täällä myös helpolla päästy edelliset kaksi raskautta, kohonnut verenpaine vain kiusana loppuvaiheessa, suurempiakolotuksia ja supisteluitakaan ei aiemmin ole ollut. Nyt fyysisesti olin huonommassa kunnossa ennen raskautta, mutta tämä odotus myös ollutmuutenkin aivan erilainen kahteen edelliseen verrattuna.

Meillä lapset jää äitiysloman alkaessa kotiin, saapa nähdä millainen oma olo on silloin...Odotan jo innolla, että saan jäädä lasten kanssa kotiin eikä tarvitse aamuisin lapsia hoitoon laittaa. Varmasti tulee olemaan kädet täynnä työtä ja hermotkin joskus kireällä... :LOL: Esikoista suunnittelin seurakunnan kerhoon ja lisäksi ajattelin, että käymme perhekerhossa tai -kahvilassa. Saapa nähdä miten sitten käytännössä sujuu. Kakkosen syntyessä esikoinen jäi hoitoon 2-3 päivänä viikossa ja se oli hyvä ratkaisu siinä tilanteessa. Tuolloin lähdin itsekin töihin kakkosen ollessa 2,5kk ja mies jäi kotiin hoitamaan vauvaa.

Mukavaa maanantain jatkoa kaikille mammoille! :heart:

Amalia 24+1
 
Zuh
Neuvolalääkärillä käyty - ja vaikka minä kuinka yritän olla olematta rasisti niin oikeasti toivoisin niin saavani terveydenhuoltoni suomalaiselta ihmiseltä.. Uusi lääkäri on venäläissyntyinen ja sinänsä varmasti asiansa osaava, mutta tulee vähän turvaton olo kun sana siellä ja toinen täällä menee ohi kun vaan ei ymmärrä! Noh, paikat oli kiinni kuten pitääkin *helpotuksen huokaus* ja määräsi 2 viikkoa lepolomaa. Mitähän sitä siis oikeasti tekisi kaksi viikkoa kun ei mitään oikeasti kunnollista saisi tehdä?!? :whistle:

~Zuh
 
pippur1 Siis ei ole totta. Kävitko kunnallisella vai yksityisellä?

Zuh Tervetuloa "porukkaan" makaamaan sohvalla, katsomaan päivät tv:tä ja pelaamaan netissä pokeria :LOL:

(.) Kontrolli testi onneksi puhdas taas.
 
Pippur1 ihan uskomatonta??!! Kaksi päivää saikkua! Oletko käynyt neuvolalääkärillä vai työterveydessä vai yksityisellä? Eihän tuo nyt noin voi mennä, että saikkua ei saa vaikka sitä tarvitsisi! Ihan kuin ehdoin tahdoin haluttaisiin että sinulla paikat aukeaa tai muuta, kyllä oikeasti raskaana ollessa pitäisi saada levätä kun on sen tarpeessa! Ihan suututtaa sinun puolesta |O Jos et vielä ole käynyt yksityisellä niin sinulla marssisin sinne seuraavaksi!

Zuh samaa vähän itsekin mietin, että mitä sitä pystyisi tekemään. Kovasti tekisi mieli puuhailla kotona vaikka mitä, mutta kun ei oikeasti pysty selän takia! Tai toki esim. siivous on pakko tehdä, mutta sekin onnistuu kolmen tauon kanssa ja sen jälkeen on turha kuvitella, että liikkumisesta tulisi mitään tai että löytyisi yhtään sellaista asentoa missä ei sattuisi. Joten aika pitkälle aika menee tv:n seurassa, nettitv:stä tulee katsottua niitä ohjelmia mitä en muuten jaksa katsoa kun niin aikaisin menen nukkumaan, netissä tulee surffailtua ja joku pieni kotiaskare johonkin väliin. Ja piiiitkästä aikaa kävin kirjastossakin, nyt kun on vielä hyvin aikaa lukea niin pitää käyttää se hyödyksi =)

Panadolin käytöstä sellainen kysymys, että auttaako se teillä muilla? Omalla kohdalla tuntuu, että se on ihan yhtä tyhjän kanssa, vaikka ottaisi niitä kaksikin.

|.) Saikulla siis jatketaan täälläkin.

Lumi ja Lilliputti 27+0 POKS!
 
Pippur1 Pitäisköhän tuohon jo kysyä toisen lääkärin mielipidettä...?!?! Toiset ei tunnu saavan saikkua millään ja toiset liiankin helpolla... kuten seuraavasta voit lukea.

(.) Niinhän se flunssa toi taas tullessaan huuliherpeksen nenään!! Flunnssa on jo laantumassa, onneksi ettei tartte niistää... mutta huuliherpes nostaa aina tässä vaiheessa pätään. Ja helpolla ei päästä nyt kun sitä L-Lysiiniäkään ei uskalla syödä. Kävin sitten tänään lääkärillä näyttäytymässä, kun silmäkin kipeytyy. Silmästä ei löytynyt muutakuin punotusta, onneksi. Antibioottia ei nyt annettu tämän raskauden takia, pitäs olla paljon pahemmat oireet. Eli menin ehkä turhan aikaisin näyttäytymään... ajattelin, että sitä parempi mitä aikaisemmassa vaiheessa menen. Silmään sain voiteen, jota ei vielä tarvita ja minulta kysyttiin, että onko minusta nyt töihin... :D Ois varmaan pitäny ottaa saikkua, kun niistäminen ja katteleminen sattuu!! :| Eniten minua huolettaa tuo silmä, jota nyt ei edes mielestäni kunnolla katsottu... kurkattiin vaan luomen alle. Muuten en kyllä tähän rohtoja edes pyytäis, vaikka puoli naamaa onkin aina kipeänä ja nenä märkii minkä ehtii...
TOivotaan ettei enää kovin montaa flunssaa tulis ennen tammikuuta!

Kela katsoo ne tulot aina toissavuoden verotietojen mukaan, vaikka edellisvuoden verotus ois jo OK. Ellei saa sitten viimeisen 6 kk tulojen mukaan.
 
Enie ja lumi- Ekaksi siis kävin neuvolalekurilla kun oli joku tyksis hyyppä.. Tänään kävin terveysasemalla omalla lääkärillä.
Soitin sitten neuvolaan ja ihmettelin sinne sille ihanalle tädille että ihanko oikeesti mun on kivut kestettävä???!!!! Se sano että ei hänen mielestä että outoa. Sanoi sitten että soita keskiviikkona uusiksi ni varataan sulle aika toiselle lääkärille... onneks hän ees ymmärsi.. Noh ajattelin jos menisin tällä kertaa seuraavaksi työterveyteen.. Siellä ehkä voisivat paremmin tajuta ton mun työni puolesta. Vaikkakin sanoivat että saikkua mieluiten neuvolan kautta mutta nyt ei muu auta. :/
Kyllä on ollu aika masentunu olo tässä kun ajattelee että oikeestikko mun täytyy väkisten. :ashamed: Muutenkin pelkään pikkusen puolesta ja oon ihan vainoharhanen välillä.

Kohta synnytysvalmennukseen lähtö..

pippur1 ja masumuru 28+4
 
Päivää!

Kivuista: Mullakin eka raskaus oli todella mahtavaa aikaa. Ei liitoskipuja, ei supistuksia. Lenkkeilin päivittäin monta kertaa koiran kanssa, tein remonttia vielä pari viikkoa ennen synnytystä jne. Ainoa vaiva oli korkea verenpaine. Tää toinen on sitten ihan jotain muuta :ashamed:

Pippur1 Aivan käsittämätöntä! Jotenkin tuntuu, että ihankuin sun sairauslomasi olisi siltä lääkäriltä pois.... Toivottavasti tosiaan pääset keskiviikkona toiselle lääkärille, sellaiselle joka oikeasti tajuaa tilanteesi. Mulla on siitä ihanteellinen tilanne, että mun neuvolalääkäri on itse just palannut äitiyslomalta, eli hänellä itsellä on tuoreessa muistissa, mitä raskaus voi pahimmillaan olla.

(.) Tänään oli se ylimääräräinen rakenneultra, kun ei saatu vauvan aortankaarta viimeksi näkyviin. Huonosti näkyi vieläkin sydämen rakenteet, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että kaikki on niinkuin pitää. Sanoi tosin, että koskaan ei voi olla varma, ennekuin vasta sitten, kun lapsi syntyy. Kyseli, joko tiedämme sukupuolen, olisi kertonut, mutta vauva ei suostunut näyttämään tälläkään kertaan.

Nyt oli siinä mielessä asiallinen lääkäri, että kun kysyin tuosta B-lausunnosta, hän sanoi, että kyllä hänen mielestään Kelan pitää hyväksyä neuvolalääkärin lausunto, koska se on mua hoitava lääkäri. Sanoi, että hän tutkii vain vauvan rakenteet ja seuraa mun verensokereita, eli hän ei ole siinä mielessä mun vatsakipuja hoitava lääkäri. Mutta saneli kyllä sitten sinne potilaspapereihin, että vatsakivut estävät työnteon. Pitäisi riittää Kelalle, jos sen sieltä sitten saa liitettyä sihen b-lausuntoon mukaan. Eli huomenna sitten menen neuvolalääkäriin. Jos nyt sitten sais tän lopun saikkua suoraan, kun 3 viikon päästä aloitan vuosiloman.

Joku täällä koki painostusta työnantajan taholta äippäloman aikaistamiseen. Missään nimessä työnantajalla ei oo oikeutta vaatia sellaista :eek: ! Se on äidin ihan oma valinta, milloin lomansa aloittaa. Ite aloitan ihan omasta halusta hiukan aiemmin...peräti 6 päivää :p Eli jos et ole kykenevä töihin, silloin sairausloma on se ratkaisu, ei mammaloman aloittaminen.

Uusiakin oli vielä tullut mukaan tammikuisiin. Tervetuloa :wave:

J.t ja Pampu 24+0 POKS :heart:
 
kiitos vatsavaivaan vastanneille, kyllä noi mun oireet vaan sappeen viittaa :(
Soitin tänään neuvolaan, käyn lääkärillä ennen töihin menoo. Jos vaik sais asiaa eteenpäin ja ohjeita mitä ruokia mun tulee välttää välttääkseni kohtaukset.. En tahtois kovin usein niitä kipuja, on nääs aika pahoja :headwall:
-s-a-j
 
Mulish: Kannattaa soittaa "omaan kelaan" ja kysyä kuka sun hakemuksen käsittelee ja kysyä häneltä, tuntuu että on aika monta erilaista käytäntöä.. Mä tein niin ja sain kyllä hakemuksen käsittelijältä erittäin hyvää palvelua, vaikkakin laskettuaika muuttui, siten että aloitan äippäloman vasta ensi vuoden puolella.. kunhan roikun täällä mukana vaikka helmikuisiin kuuluisinkin :p

Auttakaahan, ollaan lähdössä Saksaan perjantaina.. Pitääköhän mun varoa siellä jotain ruokia tms.? En oo yhtään perillä siitä onko Saksassa maito pästöroitua, enkä paljoa mistään muustakaan. Lentokoneella mennään, mahtaako turvavyönalennin toimia lentokoneessa, jos vain istuisi sen "läpyskän" päälle, eli pitäisi sen turvavyön mahan alla kun se kai on aika "tiukka", ja normi turvavyökin painaa mahaa jos ei ole alenninta.. Hyvissä ajoissa näitäkin mietin :D

Muuten täällä kaikki ennallaan, ajoittaisia alavatsakipuja ja väsymystä, ei muuta..
Potkut tuntuu jo miehenkin käteen, yks ilta oli ihan älytön samba-rumba mahassa ja sanoin miehelle että koita, laittoi käden mahan päälle ja sanoi ettei voi tuntea kun mä muljauttelen mahaa kokoajan :LOL:
Öö.. en se minä ollut, sitähän sun pitikin koittaa.. miehet ;)
 
Täällä käytiin tänään pojille ostamassa talvitakit ja muutakin kivaa shoppailtavaa löyty kaupungista =)
Ei mitään järisyttäviä kipuja oo ny ollu, joten jaksoin tänää taas siivoillakkii(imurointia ja luuttuamista, petivaatteiden vaihtoa ja pyykinpesua)
Mie ootan jo joulua, sehä merkkaa vaa sitä, ett kohta päästään tositoimiin ja lapsukaiset saa uuden sisaruksen, kivaa!
Pörri ja 23+4
 
Ihanaa.. täällä on satanut koko päivän lunta :heart: minusta on niin ihanaa! :)

Vointi on hyvä ja virtaa ois vaikka muille jakaa. Aina kun innostuu jotain tekemään sen kyllä sitten tuntee... Käytiin tänään miehen kans ostamassa Vilholle turvakaukalo, kyllä tuossa pojan nyt kelpaa olla. :)

Vauvan vaatteita olen myös alkanut pesemään ja laittamaan valmiiksi. :)

menis tämä aika vain vähän nopeampaa, ois niin ihana saada nyytti jo syliin :heart:

imppuli&Vilho 26+1


 
mulish Muistaakseni kelan nainen selitti minulle niin sen asian että tuossa sinun esimerkissäsi niitä ei voisi ottaa huomioon.
Mutta esim. jos mammaloma alkais marraskuussa ja työsoppari olis syyskuun loppuun niin voisivat vielä joustaa tuon verta että otavant sinne syyskuun loppuun asti huomioon ne tulot.
Tosin kannattaahan sinun ehdottomasti kysyä sitä kelalta, kun tosiaan tuntuu näitä tulkintoja olevan yhtä monta kun on kelan virkailijaakin.

Panadol Minä olen sitä migreeniin ottanut muutaman kerran kun on mennyt sietämättömäksi ja on auttanut tai sitten ei. Saisin syödä nuita oikeitakin kohtauslääkkeitä, mutta olen päättänyt pärjätä ilman jos vain mahdollista.
Muihin kipuihin en ole edes koittanut vaan olen vaan irvistellyt siitäkin edestä.

pippur1 Valita masennusta niin varmana napsahtaa saikku :kieh:
Ei vaan, kyllä tosiaan on outoa miten saikku pihejä lääkäreitä on sattunut sulle.
Mutta jos se onkin se raskaus se avainsana miksi eivät anna sitä, mutta jos olis joku muu niin sitten heilahtais helpostikin.
Itsestä vaan tuntui kun minulla on usein poskiontelotulehduksia niin joka kerta lääkäri oli heti saikkua kirjoittamassa. Kerran sanoin jo aikaa varatessa heti, että minä en sitten mitään saikkuja jouda pitämään niin oli hoitaja viestittänyt sen lääkärille, kun lääkäri sitten totesi, että "sinäkö et sitten suostu sairaslomalle jäämään".

(.) Perinteisillä mennään joten jätetään "valitus virsi" tältä aamulta väliin |O

Enie + Nörtti ja Hissu 28+1
 
Täällä poksuu taas torstaina..aika menee todella nopeasti.

on: Maha kasvaa kovaa vauhtia :) ja patu potkii iltaisin todella kipeästi,mahaan tulee oikein käden tai jalan muoto :D Muuten olo oikein hyvä. Mitään vaivoja ei juurikan ole. Kun kävelee kovempaa mahaan sattuu,mutta olen yrittänyt hiljentää tahtia! Supistelee mutta ei kipeästi.

Olen pessyt jo kaikki vauvan vaatteet ja vatteet ovat nyt kaapissa odottamassa käyttäjäänsä :) Tälle uudelle tulokkaalle on ostettu uusi kaukalo. Mutta vaunut on niin hyvässä kunnossa vielä joonakselta joten niitä ei tarvi uusia. Ja joonakselta on jäänyt paljon vaatteita pieneksi.

Äitiysloman alkua odotellessa,olen laskeskellut että jäisin ensikuun 26 päivä pois töistä kun jään sen 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Olen kahvilassa töissä jossa täytyy seisoa koko työaika ja se rupeaa käymään jalkojen päälle. Mutta olinhan joonaksestakin loppuun asti töissä.

Sannis ja patu 26+5
 
pinkgreen Ei sitä laskettua aikaa ole muutettu, vaikka vauva oli molemmissa ultrissa selkeästi isompi kuin mitä nykyinen laskettuaika antaa. Se lääkäri sanoi, että voin itte käyttää niitä viikkoja mitä se ultra antoi. Joten oon sitten poksunut la vaikka oikeasti olisi ma. En oo jaksanut alkaa miettii sitä enempi koska on vaan parin päivän heitto. =)

Tervetuloa uusille.

Mielenkiintoisia lääkärikokemuksia on ollut joillakin. Eipää ne oikien meinaa antaa saikkua vapaaehtoisesti.

 
Olis voinu jäädä sänkyyn vielä. Kello soi aina 7 mut on sen verran hämärää vielä että vaikeaa saada itsensä ylös sängystä.

Ensi viikolla voisi mennä kelaan kyselee miten ne äippärahat maksaa.

Mä tulen hulluks kun hippula työntää kättä ja jalkaa napaan |O Mä en voi sietää että mun napaan kosketaan. Ihan ku hippula tietäs sen :D

Mut nyt siivoilemaan :wave:

mulish ja hippula 23+3
 
Moips!

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Muuten kaikki oli ihan hyvin, paitsi täti laittoi "viikoiksi" vaan 25+2 :eek: Kun mä olen aina luullut et olisi "jo" 26+5 :ashamed:
Mistä mä tuon saan selville? Siis jos mun laskettu aika on kuitenkin 7.1.2010..
Mites teillä muilla, joilla on samana päivänä la tai lähellä?
Ja siis ultran mukaan, mulla kun ei voinut kuukautisten mukaan laskea..
Terveydenhoitaja (oli uusi) väitti vaan että edellinen oli laskenut väärin..
Ja vaikka itse miten laskin tai kalenterista katsoin niin tuo 26+5 olisi oikein :ashamed:
Ja jos olisi tuo 25+2 niin la. olisi vasta 17.1.. Eihän se nyt mitään haittaa, mutta lopussa musta tuo 10 päivää on aika suuri ero, jos vaikka menee yliaikaiseksi :ashamed:
Anteeksi valitus. Mulle vaan tuli paha mieli neuvolassa kun ei se uskonut että mulla on la.7.1 vaikka tuossa neuvolakortissakin niin luki, kun mulla ei ollut niitä ultra-papereita mukana :(

Iloista päivää kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja 26+2 :heart: (?)
 

Yhteistyössä