***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

pippur1 ja Tica Kiitos vastauksista :)
"Täti" sanoi että "kone näytti tuon" :eek:
Mutta eihän se "kone" voi ominpäin mun laskettua aikaa mennä muuttamaan, eihän?
Siis jos molemmissa ultrissa on todettu että la on 7.1.2010, niin eihän se voi muuttua yhtäkkä että onkin vasta 17.1.2010 :eek:
No toivottavasti ensi kerralla selviää ja korjaa viikot :D Seuraava neuvola on 6.11 :)
Tosin mua varmaan vaivaa tää juttu koko kuukauden ajan :ashamed:
Kun nyt se terveydenhoitaja luulee et mä olen väärässä ja "vähän tyhmä" vaikka tiedän että olen oikeassa :(
 
Tiukun äiti Varmista seuraavaksi, että täti laittoi koneelle oikean päivämäärän, siis mikä päivä sinä päivänä on! Mulle neuvolatäti meinas alkaa urputtamaan, kun soitin neuvolaan ekan kerran vasta viikolla 10, vaikka oikeasti olin viikolla 6. Täti nääs luuli, että on toukokuu, vaikka oli huhtikuu! :D
 
Lily of the valley Kiitti vinkistä :D
Mites sinä "sait tädin uskomaan"?
Oli tosiaan uusi "täti" joten ehkäpä hän ei vielä ollut uuteen työpaikkaan tottunut ;)
Tuntui vaan niin hassulta kun ei mua uskonut ja väitti että edellinen terveydenhoitaja laskenut väärin. Lopuksi rupesi jo väittämään että ei mulla olekkaan la 7.1. Eikä uskonut mua vaikka sanoin että ultrassa niin kertoivat :ashamed:
Mä ajattelin et jospa oli laittanut tuon lasketun ajan aluksi väärin siis tuon 17.1 ja se tietokone laskenut sen mukaan sen 25+2..
Eikä tässä ole siis tarkoitus terveydenhoitajaa haukkua tms. Varmaan ihan inhimillinen virhe.
Siitä vaan tuli paha mieli kun ei suostunut kunnolla edes tutkimaan asiaa ja minua sitten syytti että olisin väärässä :ashamed:
 
Hellurei!

Kyllä taas tuntuu työpäivän jälkeen, että on oikeasti tehty töitä. Tuntuu, ettei niinkään se nostelu paina vaan kyykkiminen ja kumartelu (ruokakaupassa siis töissä). Vaatii vaan kunnon lepoa illalla ja venyttelyt päälle. Vielä ainakin jaksetaan! Eihän mulla ole enää härre gud kuin reilu 6 viikkoa töitä jäljellä?!?!?!?? Apuva. Aika menee oikeasti siivillä.

(.) Ei mitään mullistavia muutoksia, hyvä vointi edelleen. Vatsa tuntuu kasvavan ja liikkeet voimistuu päivä päivältä. Nyt jo usein näkee, missä kohtaa Kirppu myllertää ja maha tärähtelee liikkeiden voimasta.

Päätös äitiysavustuksesta tuli eilen postissa, nyt sitten odotellaan pakettia kotiin. Hermoilen tuosta äitiysrahapäätöksestä, kun saan sen vasta marraskuun puolella. Ottavat tulot lokakuun lopusta taaksepäin 6 kk, joten joutuu jännäämään riittääkö ne tän vuoden tulot vai ei. Luin muuten Kelan esitteestä, että kannattaa hakea muutosverokortti ennen äippäloman alkua, jottei mene sitten niin älyttömästi veroa. Vanhempainloman ajaltahan normaaliin veroprosenttiin lisätään vielä 2 % (elikkäs 18 % -> onkin 20%). Olen varmaan ymmärtänyt tämän oikein? =)

Huomenna poksuu ja torstaina polikäynti. Jaiks!

mamma ja Kirppu 27+6



 
Tiukun äiti No kyllähän jos laskettuaika on 7.1 niin olis se 26+5 paitsi että meidän neuvolan ja KYS:n mukaan 26+6 :)
Jos se katsoi sen lasketun ajan väärin ja laittoi sinne koneelle sen väärin.
Sinuna minä soittaisin heti huomenna sinne ja kysyisin, että miten se laskettuaika on nyt siirtynyt yhtä äkkiä noin paljon vai onko se alunperinkin ollut kortissa väärin.
Joku väärinkäsitys siinä on oltava.

Ullis82 Olet ymmärtänyt tuon veron ihan oikein, paitsi että kelalla veroprosentti on vähintään 20 jos ei ole toimittanut muutosverokorttia.
Eli jos sulla on työtulolle vaikka 16% niin sehän periaatteessa nousis 18%, mutta niin ei olekkaan vaan se minimi on aina 20%.

Itse ainakin netissä meinaan katsoa, miltä se muutosverokortti näyttäis kunhan saan omat kaikki työtuolot selville ja sen äippäraha päätöksen niin osaan sen puolesta loppuvuoden katsoa.
Harmillisesti sitä Kelan etuutta verotetaan kovemmin kuin työtuloa, mutta mulla taitaa työtulotkin jäädä n.10000e vajaaks alustavasta laskelmastani tän sairasloman ja äippäloman takia ja kortin olen sillekin laskettanut alunpitäen joten olen työtulosta maksanut liikaakin veroja.
Eli vois olla, ettei ihan kamalasti tarvis yli 20% maksaa äippärahasta veroja.



 
Mun pitäs selvittää vielä meneekö työnantajan maksama palkasta vero palkkatulojen veroprosentilla vai etuuksien veroprosentilla... Mulla nimittäin on tälle vuodelle vielä sellainen muutosverokortti, että Kelan "tuloista" meni verot etuuksien mukaan ja palkalle on ihan oma veroprosentti. Nyt tuloraja tuli kuitenkin siinä etuuksien osalla täyteen ja palkkaa vois tulla ihan normaalisti vuoden loppuun, eikä mene yli.

Sain tänään postissa ajan oyssiin pelkopolille! Meno sinne ois 16.10. ja pitäs täyttää tollanen lomake, jossa kysellään pelon taustaa. Luvassa ois ehkä ylimääräinen ultrakin! :) Mutta tärkeintä on päästä tietenkin kammosta eroon.

Tänään on ollut mahassa suht rauhallista, alkoi jo vähän jännitämään onko siellä kaikki hyvin. Nyt pikkuneiti tuntuu kuitenkin heräilevän ja ilmoittelevan olemassaolostaan, ihanaa!
 
No aika kummallinen neuvolatäti Tiukun äitillä ollu.. Kyllä näitä löytyy.. mullakin oli tänään joku sijainen joka ei kyllä tienny mistään mitän. blah. sydänääniäkin etti vissiin vartin ennenku löys ja sillonki se kone rätis niin paljo että hyvä että kuulu. ja väitti vaan et kone on huono.hohhoh. Mut muuten kaikki hyvin, painoa tullu nyt yhteensä 7 kg, 650g/vko. sano vaan et oikee hyvä, saa tulla vaikka enemmänki. :LOL: hemppaki oli noussu, nyt jo 129. ei voi siis väsymys siitäkään johtua. j

Voihan kökönkökkö tota kelaa, siis miten se nyt oikeesti menee jos Ullis oot saanu sen niin että ne laskee lokakuun lopusta sen 6 kk taaksepäin, onks siihen joku erikoinen syy miks saat siitä vai kuin ? ku mulle tänään just sanottii kelassa että ne täytyy laskea siitä päivästä taaksepäin kun äippäloman alottaa ? kun mä en tajua miten sen teen kun en voi tietää mun tuloja mitenkää etukätee, ne vaihtelee niin paljo että arviotki menee ihan päin mäntyä jokatapauksessa. osaako joku, Enie näistä vissiin ties sanoa tarkemmin ? se ei kyllä osannu mulle selittää muutenkaa siellä kelassa mitään.. ei osannu yhtään selventää että miten ton voi sitte tehdä..

NiiZ ja Pallero 24+0 :heart: (nytkö se alko sitte 7.kuukaus jo. :0 )
 
Niiz: Soittelin tästä 6 kk-asiasta Kelaan ja sieltä sanottiin, että jos on säännölliset palkkatulot niin voidaan laskea sitten vaikka viimeisestä täydestä palkasta ennen äitiysloman alkua taaksepäin. Eli kun mie jään 23.11. äitiyslomalle niin saan viimeisen täyden palkan 31.10 ja olen palkanlaskennasta pyytänyt todistusta maksetusta palkasta ajalta 1.5-31.10. Kuukausipalkkalainen kun olen.

Niin ja tosissaan, en minäkään Niiz etukäteen saa palkanlaskennasta sitä todistusta vaan vasta sitten kun ko. palkka on oikeasti maksettu eli lokakuun lopussa. Eli sitten vasta saan äitiysrahahakemuksen lopullisesti eteenpäin. Kaikki muut paperit olen jo toimittanut Kelaan mutta tota palkkatodistusta odotellaan. Kelassa sanottiin, että ei kannata hätäillä tämän päätöksen kanssa, työnantajilla on tapana että vasta sitten kirjoittavat palkkatodistuksen kun palkka on oikeasti maksettu, eivät etukäteen! Mikä on tietysti ihan loogista....

Voihan se olla, että nyt menee metsään tämän kanssa, mutta näin ainakin Kelalainen puhelimessa sanoi. Samapa tuo mulle, miten sen laskevat, ajattelin vaan, että saisin ehkä päätöksen sitten edes vähän nopeammin niin ei tarvi jännittää pitkään =) No kylläpä ne sieltä sitten ilmoittelee, jos ei kelpaa tuolta ajalta palkkatodistus!

On vaikeita nää kuviot, onneksi joutunut erittäin harvoin elämässään Kelan kanssa asioimaan =)

Öitä mammat!

mamma ja Kirppu vajaa 3 tunnin päästä 28+0
 
Täällä ihmetellään myös neuvolatäti joka on ollu Tiukun äitillä...Niin kuin muutkin sanoi kyllähän noita tätejä mahtuu jos monen moista..Itselleni on sattunut niin kultainen neuvolatäti myös pelkään et sattuu joku tuuraaja tilalle.Ei niille tuuraajille osaa puhua samalla tavalla kun sille omalle neuvolatädille.Miulla olis torstaina neuvola jota oon odottanu kovasti. Rakenneultra oli kolme viikkoa sit ja siellä oli vaavilla kaikki ihan hyvin..Ainoana et päänkoko oli viikon pienempi kuin muun kropan mut kätilö sanoi et kaikki on hyvin ei tarvetta kontrolli ultraan normaali raskauden seuranta neuvolassa..Eli se on luotettava mitä se kätilö sanoi kaikki hyvin siis...
Tänne on iskeny kauhia flunssa joka vaivaa minuu+esikoista..Onneksi vain nokka vuotaa molemmilla ettei oo tullu kuumetta..Tänään leikattiin nurmikko toivottavasti viimesen kerran tänä syksynä..Aamupäivästä oltiin ulkoilemassa likan serkkujen kanssa..
Torstaina sais neuvolasta kelapaperit ja ollaan päädytty et otetaan tälle toisellekkin se pakkaus.
Kovin vähä liikkeinen asukki löytyy vatsasta,välillä ihan huolestuu kun ei liikkeitä tunnu mut sit ne huolet unehtuu kun tulee jonkun näköinen osuma :)
Jospa sitä lähtis sänkyyn kuuntelemaan jospa niitä liikkeitä tuntuis ja sais tämä mami mielenrauhan täksi illaksi edes...Illat jatkoja vain kaikille =)
mude08+pikku2 23+4
 
Hei taas,

Enie: kiitos kommentista, taisi olla jostain väärää tietoa minulla sairauslomista ja äippäloman aloituksesta. Tosin tämä saattaajohtua siitä, että työnantajani ei ole motivoija millään tavalla ja on erittäin tiukka kaikessa jne. eli epäilys heräsi asiassa tai jotain...

Olen sairauslomalla nyt peräti kaksi viikkoa. Syitä en ala analysoimaan tarkasti. Lääkärin todistus on tietenkin asiasta. Täällä on ollut kai keskustelua, että miksi on raskausvaivoja tai sen sellaista...

Mulla takana kolme raskausaikaa ennen tätä (tosin eka keskeytyi rv. 11+6) ja jokainen raskaus on ollut ihan erilainen. Meillä on kaksi poikaa ja pojat ovat kuin yö ja päivä ja niin oli odotusajatkin... Tämä kolmonen (mielestäni herra niin ikään, ei tietoa) eroaa myös monella tapaa heistä jo näin "masuasukkina".


Synnytys muilla ajatuksissa usein?
Olen miettinyt sitä "jo" erittäin paljon. Takana minulla/ meillä ;-) on kaksi alatiesynnytystä, molemmat käynnistyksiä, ihan eri syistä ja eri raskausviikoilla. Kuopus oli tod. iso vauva. Tällä hetkellä tiedossani on, että minulle ei voida laittaa mitään puudutteita ja kipulääkkeitä en saa syödä, en edes panadolia. (Jos joku haluaa tietää lisää, voin laittaa y-viestiä) Lähinnä sen vuoksi synnytys liikkuu mielessä USEIN.

Onko täällä joku, joka on synnyttänyt ilman "helpotuksia" eli puudutuksia tmv.? Onko vinkkejä kivun sietoon? Olen tutustunut hengitysasioihin ja asentojen vaikutuksiin... Miestä olen tsempannut pitämään puoliani siellä... Veteen haluaisin, mutta jos tämäkin käynnistetään, niin enpäs tiedä siitäkään taas sitten... Vähän kieltämättä välillä pelottaa lapsen puolesta - ja vähän se kipu itsenikin puolesta... (Kuopus EI ole sokerivauva, mutta massaa oli lähes 5,5 kg syntyessään...) Tässä syitä miksi tämä raskaus ei ollut "suunniteltu", koska ongelmia on näissä em. asioissa. Uskon silti "luonnon keinoihin" kivun siedossa, mutta silti pelko hiipii kaveriksi ajoittain.

Kommentoikaa synnytys asiaa!

Oskari ja vauva 24+5
 
Kelojen käytännöt näkyy vaihtelevan tuossa, miten lasketaan tuo avustus... Ihme juttu. Mä esim jään äitiyslomalle 12.12. Töissä oon ollu (tän vuoden puolella) 1.1.2009-31.6 sekä kuukauden tässä syksyllä. Muun ajan työttönämä. Mut laskeevat rahat helmi-kesäkuulta + tuo kk = 6kk tulot. Vaikka ei siis yhtäjaksonen juttu ollukaa. No tietysti mä tyytyväinen tuohon päätöksen olin. Kävin ihan Kelalla jutteleen. Luulin meinaan ensin, että mun kohdalla kannattas laskee noi rahat 2007 verotuksen mukaan (ei ois ollu hyvä juttu ollenkaan!), kun ennen äitiyslomaa oon kuitenkii työttömänä. Mut eipä sitä 6kk:ta laskettukaa siitä äitiysloman alusta taaksepäin.

Kannattaa siis käydä juttelemassa Kelalla noista, että mikä ois se omalla kohdalla paras vaihtoehto. Meillä ainakii oli TOSI YSTÄVÄLLISTÄ palvelua (ihme juttu) ja päätös tuli sit viidessä päivässä hakemusten jättämisen jälkeen. Vaikka muuten kaikki yleensä kestää ja kestää!
 
Niiz Eli jos jää työttömäksi tai vaikka on saikulla ennen äippälomaa niin silloin ainakin saa laskettaa niitä tulojaan toisella tavalla.
Sitten taasen jos olet vakkari ja työnantaja maksaa sulle äippärahaa niin sillä palkkatodistuksellahan ei niin kiire sinne kelaan olekkaan koska saat joka tapauksessa äitiysloma-ajan palkan työnantajalta ja taasen työantaja saa osuutensa kelalta.
Jos taasen olet tienannut enemmän niin sitten voi olla että sekä työnantaja että kelakin vielä maksaa sulle äippäloma-ajan palkkaa.
Mutta käy ihmeessä siellä kelalla väännättämässä vaikka rautalangasta niin että he ymmärtävät mitä ajat takaa ja taasen että saat itseäsi tyydyttävän vastauksen.
Minä ainakin aina pistään ne piina penkkiin ja väännään ja käännään niitä asioista moneen eri suuntaan kysellen heiltä enkä luovuta ennen kun olen saanut ymmärrettävän vastauksen :D

Synnytys ilman puudutuksia Ekasta kokeilin ilokaasua kerran mutta se ei ollut minun juttu joten loppu mentiin ilman. Toisen kohdalla en kokeillut yhtään mitään puudutteita.

Synnytys Täällä mietitään melkein joka päivä, kun haluaisin synnyttää normaalisti, mutta pelkään että menee sektioon pakosta. Jotenkin vaan tuntuu että nää masukit on niin jääräpäitä, että varmana eivät käänny oikein päin synnytystä varten.

(.) Olotila on yhtä kuin "vali vali vali vali" eli yöllä taas supisteli ja alapäähän painaa ihan sairaasti. Nyt on lisänä tullut tuonne kannikoiden puolellekin sellainen kipu kuin olis persuuksilleen muksahtanut kaatua.
Aukoneeko sitten jo paikkoja niin kovin, vai tunkeeko sieltä tosiaan jompi kumpi itseään niin paljon ulos päin vai mikä lienee.

Tänään pitäis käydä taas neuvolassa näytillä pikaisesti niiden proteinien takia, niin täytynee siellä sanoa asiasta. Onhan paikat kipeenä ollu aiemminkin mutta nyt kun ei pääse liikkeelle enää kunnolla niin ei paljon naurata.

Enie + Nörtti ja Hissu 28+2
 
aamuja äidit!!!!
poks vaan 25 jo täynnä..

SYNNYTYS: oon kans miettiny sitä et miten se mahtaa alkaa ja et ehdinkö saada puudutteen. Esikoista tehessä limaveritulpan irtoamisen huomasin ja tiesin että kohta mennään ja sit alkoi se lapsi veden tiputtelu ja supistelut . toivotaan että ehtii saada sen oli niin helppoo synnyttää :D

Ja sit se ku meiän mummo muutti kauemmas että joudunko synnärille yksin että mies joutuu kattoo esikon perään eikä pääse synnytykseen mukaa. mulla ei oo täällä muitakaa tuki henkilöitä :ashamed: siis kenet voisin synnytykseen mukaan ottaa.. tai lapsen viedä keskellä yötä..
 
Veroprosentista.. Oma tuloraja taitaa olla tänä vuonna aika täynnä, niin voiko sen muutosverokortin pyytää sitten ensi vuoden alusta?

Minulle Kelalla sanottiin, että voin pyytää palkkatiedot ajalta 1.5.-31.10. eli edellisen palkkakauden loppuun ennen äitiyslomalle jäämistä. Varmistin tuon kahteen kertaan eli toivottavasti tuo nyt pitää, minulla nimittäin palkka vaihtelee suurestikin eri kuukausina.

Synnytys iskeytyy ajatuksiin välillä, mutta paniikin iskiessä yritän hätistellä sen ajatuksen pois :D Vaikka kai sitä pikkuhiljaa voisi alkaa tarkemmin miettimään.. Jonnekin piti kirjata omia toiveita synnytyksestä, mutta ei mitään käsitystä mitä sitä nyt yleensäkin voi toivoa? Että saan kaikki mahdolliset kivunlievitykset?? :LOL:

Oskari Olematon, sinun tilanne kuulostaa kyllä erikoiselle :eek:

Tiukun äiti kyllä se neuvolantäti nyt on ollut väärässä =)

Kerron neuvolakuulumiset vähän myöhemmin!

Lumi ja Lilliputti 27+2
 
Oskari Olematon: Mä oon synnyttänyt kaksoset lähes luomusti (siis PCB ei ehtinyt vaikuttaa ennen ponnistuksen aloittamista ja ilokaasu... No oli mitä oli) ja tämän olen aikonut luomuna synnyttää. Olen myös tehnyt opinnäytetyöni luonnollisista kivunlievitysmenetelmistä joten jonkin verran niistä tiedän. Kannattaa kysyä onko sairaalassa mahdollista saada akupunktiota, vyöhyketerapiaa tms. Yksi joka toisselle auttaa ja toiselle ei on Aquarakkulat (olen kokeillut opinnäytetyötä tehdessä ja toimi mulla). Hieronta, akupisteet, vesi ja rentoutuminen (mm. synnytyslaulu) ovat ihan päteviä vaihtoehtoja. Voit myös ottaa yhteyttä Aktiivinen synnytys ry. josta varmasti saat lisäohjeita ja neuvoja.

Omaan napaan ei paljon uutta kuulu. Maha on niin kuiva ja hilseilee että kutiaa koko ajan. Vaikka rasvais. :/ Ärsyttävää kun edellisesssä ei edes iho kuivunut, mutta nyt on ku saharan autiomaa. Pöly vaan lentää.
Ai niin. mies toi eilen Vaunulasta meille kehdon!!! :heart: Se on ihana, mutta vielä laatikossa sängyn alla odottamassa kokoamista. samalla mies oli ostanut lämpöpussin kaukaloon. Sekin on ihana. Pitää vaan vielä miettiä että laitanko siihen kuminauhakujan pään kohdalle vai miten teen. Patjankin oli ostanut kehtoon ihan vaan sillä ettei tarvi alkaa leikkelemään ä-pakkauksen patjoja. Söpöä... :heart:
Suppareita tulee aina silloin tällöin, mutta ei mitään merkittävää. Ainoa, mikä on ongelma tää karsee VÄSYMYS! Ens viikolla mulla on lomaa 3 päivää ja lähetään mummolaan lihapatojen ääreen, mut sit mä oon päättäny sitkeesti yrittää sinnitellä ainakin kolme viikkoo ku mulle tulee opiskelija (joka saa tehdä kaikki hommat). Meillä alkaa influenssarokotuskausi ja siinä saakin menemään päivät ihan mukavasti. Sit mä jään saikulle jos yhtään näyttää siltä. Joo joo, vali vali.

Ei kai tääs muuta. Äitiyspäivärahahakemus lähti sairaskassaan ja sitä kautta se menee Kelaan joten tiiä sitten milloin päätös oikeesti tulee. Mulle siis maksetaan se 3kk:n palkka ensin ja sitten menee vasta päivärahalle.

Peikonpähkinä ja Pampula :heart: 24+3
 
Se olisi sitten kohta aika sitten kolmannelle lekurille. Katsotaan kuinka sairasloman käy.
Olis tällä kertaa kyse omasta työterveydestä. Toivottavasti ne ymmärtäis vähän paremmin.. Muuten mulla kyllä loppuu sit jo ideat kesken.

Uskaltaakos muuten ostaa yhtään 50cm vaatetta? Kaveri sanoi että kannattaa olla muutamat kun ovat kumminkin vähän isompaa mitotusta ni menevät. Esim just kotiintulo vaatteet olisivat 50cm.. Mitä mieltä te ootte?? Kuulostaa ne vaan hassun pieniltä et jos vauva onkin 52cm ni ei ne varmaan sillon mene? Ompas vaikiaa :D

Pippur1 VIELÄ pirteänä ja masumuru 28+6
 
Itsekin laitoin eilen Kelalle paperit vetämään. On se jännä laitos. Olen tietenkin kiitollinen siitä, että ne edes antavat ylipäänsä rahaa :).
Mulla on nyt tämä työn jatkumisprosessi kesken, mutta uskaltauduin silti laittamaan kelan papruihin, että aloitan äippäloman sen 30 arkipäivää ennen LA. Kelan tätsykkä kertoi, että voin toki olla työttömänä pari päivää ennen mammaloman alkua (mikäli tarvetta), mutta se vaikuttaa sitten siihen notta jos meinaa tehä seuraavan ipanan 3:n vuoden sisään. Silloinhan "normaalin" tavan mukaan äitiyspäiväraha olis sama kuin ensimmäisen ipanan kohdalla, vaikka ei olis töissä välissä (tyyliin reilu 70?). Mutta jos on ollut työttömänä vaikka sen päivän parin, niin seuraava äitiyspäiväraha tippuu minimiin (22,04?!!!)- mikäli ei ole ollut töissä lasten tulemisen välissä. Uskomatonta, 2:n päivän takia tässäkin kauheat tappiot. Onneksi työnantaja on sen verran ymmärtäväinen ettei varmaan tartte olla sitä kahta päivää työtön :)
 
Lumi- Sinähän voit nostaa niitä tän vuoden tulojen määrää, kun lasketat muutosverokortin itselles loppuvuotta varten.
Muutosverokortin voi toki hakea heti tammikuun alustakin alkaen ens vuodelle taas sitten.

Minä itse pelaan aina tuolla B kortilla, ja joka vuosi lasken ja rätnään sen tammikuussa "kohdalleen" ja sitten vielä loka-marraskuussa tarkistelen missä mennään, ettei vaan mätkyjä tule, ja jos yhtään näyttä liki olevan niin tilaan uuden kortin loppu vuodelle.

Muoks* Neuvolan täti ilmoitti että noin viikon päästä hän soittelee ja kyselee, että haluanko sikainfluenssa rokotteen, kun minut pitäis rokottaa etupäässä kun ei tiedä synnytänkö viikon päästä vai parin kuukauden päästä.
 
Neuvolassa käyty..
Sf-käyrä menee just sen keskikäyrän päällä ja painoakin oli tullut kuukaudessa vain 600g. HUH! Onpas sitä tullutkin tuossa kesällä ja neuvolantätille sanoin et kesä on aina tällästä, tuntui et se vaan pyöritteli päätään, mut nyt onneks usko kun painonnousu oli himmaantunut ;)
Sain Kelaa varten tarvittavat paperit ja ajattelin täyttää sen samantien netissä.. saisi päätöksen mahd. pian niin on yksi asia vähemmän stressattavaa.

Sain lukea rakenneultrasta sen "diagnoosin" ja siinä oli että sillon noin 20+0 vauva oli perätilassa. Onkohan se sillon vielä ihan normaalia, vai onko monella ollut jo oikeinpäin? Missä vaiheessa vauva yleensä kääntyy?

Veikkasi sykkeiden perusteella jotka ollut aina noin 140 että tulisi poika.. sanoin että kyllähän se ultrassa jo näkyikin. Ja naureskelin, että aikas hyvä ajoitus ku ihan alkuvuodesta syntyvä poika, se on aika "kovarauta" 18-vuotiaana kun on ajokortti ensimmäisenä :LOL:
 

Yhteistyössä