***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

enie Toivottavasti pikkuiset ei tuu vielä maailmaan. :(

Tänne ei mitään uutta. Jalat on ns. parantuneet tukisukilla. Ei oo enää verenpurkautumia, mutta pari tuollaista isompaa suonikohjua on taipeessa. Mutta muuten ei oo niin tulipunaiset/tummana ja turvoksissa olevat jalat.

miminen Täällä myös alapäässä jotain laskimomuutoksia. Sanoi neuvolalääkäri viimeksi. Onneksi ei itte tartte kattella sinne niin ei näe kuinka häijylle näyttää.. :LOL:

millis ja Liinu 27+5
 
Heipat pitkästä aikaa :wave:

Ihan ensiksi Enielle peukut pystyssä et supistukset laantuisivat ja pikkuiset ymmärtäisivät vielä masussa pysytellä :hug:

peikonpähkinä noita totuuksia lisää,ni kohta uskalla synnyttämään lähteäkään :D siis onhan ne kaikki kyllä tiedossa,mut hyvin piilossa tuolla aivojen takasopukoissa ;)

Mulla noi kelan paperit lojunu tos pöydällä jo toista viikkoa,josko ne nyt sais tänää vietyä ku sain soitettua palkanlaskijallekin ja yllätyin positiivisesti siellä olikin oikein ystävällinen nainen langan päässä ja mun ilokseni ilmoitti että kyllä työnantaja maksaa ekalta kolmelta kuulta palkan vaikka suoraan hoitovapaalta jäänkin äippälomalle,kaikki kaverit joilta olen kysellyt ni sanoivat et ei heille ainakaan oo maksettu,mut mistäpä sitä tietää voihan tääkin vielä muuttua ku ei se palkanlaskijakaan aluks ihan varma ollut.Kukahan se oli jolla oli ongelmia lomarahojen kanssa ni mulle sanoi et tottakai maksetaan vaikka jäänkin suoraan äitiyslomalle ja vielä hoitovapaan aikana,mut rahat kuuluu silti mulle :) Nyt mun täytyy vaan keskeyttää mun hoitovapaa.

Tulipahan aika omaa napaa mut ehkä jos jaksais iltapäiväl vähä paneutua,lukemas oon kyl käyny liki päivittäin mut ei oo vaa jaksanu kirjottaa ja nytkin ois lähettävä muskariin :wave:

Piiuli ja toukka 24+0 :heart:
 
Enie: Täälläkin toivotaan, että supparit laantuisivat ja pienet jatkaisivat vielä maha-asumista :heart:

Neuvolassa oli kaikki ok. Tilleri oli vinottain kohdussa :D Tietääkös muuten kukaan tälläsesta asiasta: Lääkäri sanoi, että jos jää ennen äitiyslomaa saikulle, niin se voi lyhentää äitiyslomaa toisesta päästä?! Oli kyllä epävarma asiasta itsekin. Mä olen ollut siinä käsityksessä, että äitiysloma lyhenee toisesta päästä jos jää varhennetulle, mutta tuollaisesta en ole kuullutkaan...

Ja sokrutestiin päästään täälläkin ensi viikolla, jee jee... :$

Nyt töihin rientämään :wave:

Pinkgreen ja Tilleri 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Lääkäri sanoi, että jos jää ennen äitiyslomaa saikulle, niin se voi lyhentää äitiyslomaa toisesta päästä?! [/b]Oli kyllä epävarma asiasta itsekin. Mä olen ollut siinä käsityksessä, että äitiysloma lyhenee toisesta päästä jos jää varhennetulle, mutta tuollaisesta en ole kuullutkaan...

No eipä lyhennä ei. Mä oon ollu saikulla kaksosista jo n. rv 23 alkaen ja ihan normipituinen äippäloma oli + kaksospidennys.

Enielle Tsemppejä ja menehän lekurille jos pahenee tai jatkuu. Etteivät saa tuhoja aikaiseksi ja ehtivät tehdäkin vielä jotain.

Piiuli82: Etköhän tuota uskalla synnyttää. Korjaan vaan jos tulee asiavirheitä. Itse vaan haluan olla semmonen luomusynnyttäjä viimeiseen asti (ammattitauti taitaa olla).

Tänään olis EA-koulutus ja päätin, etten varmasti pumppaa yhtään Anne-nukkea ihan suppareiden pelossa. Sit oliskin mun mielestä jo koulutukset käytynä ennen äippälomaa. Mielestäni en tarvitse mitään koulutuksia työhön liittyien enää kun en ole aikonut tähän työhön enää palata. EA-koulutus nyt on ihan maallikollekin sopiva koulutus ja ajantasalla on aina hyvä pysyä.

Peikonpähkinä ja Pampula 24+4
 
ENIE: Täällä myös peukut pystyssä ja toivotaan ettei pikkuiset vielä syntyisi.

Eilen oli lääkärineuvola ja siellä kaikki ok.
Painoa on nyt tullut tähän mennessä 3kg
Verenpaine oli 118/60
pissa puhdas
hb 121
sf-mitta 24,5
vauvan syke 150 ja vauva oli jo pää alaspäin. Toki ehtii ja mahtuu vielä pyörimään tuolla.
Aika useesti kyllä viihtyy pää alaspäin kun potkut tulee niin ylös.
Kohdunsuu oli kiinni, mutta sanoi, että joku oli jo pehmentynyt ja auki sormelle. En muista, että mikä se oli.
Viime viikolla olin siinä sokerirasituksessa ja kaikki ok.
Arvot oli 5,0 8,4 ja 7,3
Kotona täytyy vielä mittailla kerran viikossa.

Mua alkaa ahdistamaan kun en vielä ole löytänyt suhteellisen halpoja ja hyviä vaunuja.
Kävin Vaunulasta katsomassa niitä Firkonin vaunuja ja tykkäsin kovasti. On kauniit ja edulliset, mutta niillä ei ole kuin puolen vuoden takuu rungolla.

Mutta eipä tässä muuta kuin hyvää päivän jatkoa kaikille!

lokakuu10 ja saukko 27
 
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuu10:
Mua alkaa ahdistamaan kun en vielä ole löytänyt suhteellisen halpoja ja hyviä vaunuja.
Kävin Vaunulasta katsomassa niitä Firkonin vaunuja ja tykkäsin kovasti. On kauniit ja edulliset, mutta niillä ei ole kuin puolen vuoden takuu rungolla.
Ei ole meidänkään vaunuilla takuuta kun se puoli vuotta, mutta edellisten vaunujen kokemuksesta uskalsin ostaa nuo vaunut. Me muuten hommattiin Vaunulasta tiistaina se kehto ja lämpöpussi.

 
mulla maanantaina sori testii..

ONKO kellää muulla KOKO ajan nälkä??? en tiiä johtuuko siitä että oon nyt kotona mutta kauheeta ku menee ruisleipää ja mandariineja sit lämpimät ruuat ja puolukka puuroo kaks isoo kupillista... tuntuu et oon koko ajan jääkaapilla... vaikuttaako suolsen syöminen painoon miten et onko syöminen raskaus aikana rajoitetua jotenki. jos yrittää niitä makeisia välttää viimiseen asti?? en ainakaa ennen sitä sokeri rasitusta syö mitää makeeta
 
Supparit onneksi laantui, mutta tuntuu ettei jaksa askeltakaan ottaa.
Täytyy koittaa saada nukututta hiukka ennen kuin on nuorimmaisen koulusta haku.

pinkgreen: Ei se saikku mihinkään lyhennä äitiyspäivärahakautta. Eli minäkin olen nyt siis saikulla ennen äippälomaa jonka aloitan silloin 30pv ennen laskettua aikaa ja ihan normi äippäraha kausi minulla on.

Piiuli82 Ainakin kunnallisella puolella tosiaan tuo äippärahan maksu homma muuttui n. parivuotta sitten muistaakseni, että jos on hoitovapaalla ja tulee uudestaan raskaaksi niin tuo hoitovapaa sitten keskeytyy uuden äippäloman alta ja maksetaan taas ihan normaalisti äippälomapalkka.

kaneli87 Eihän se liiallinen suolasen syönti hyväksi ole milloinkaan. Se voi lisätä turvotusta reippaasti. Toisaalta taas kaikkiin se ei vaikuta tai sitten on niin kuin minä, että minun pitää yrittää syödä suolaa ihan puhtaanakin välillä kun saan sitä liian vähän.
 
Täällä palstalla on taas tapahtunut parin päivän aikana.

pippur1 - Hyvä että viimein löytyi lääkäri jolla järki päässä!

Enie - toivottavasti supparit menee ohi tai sitten käy ihmeessä lääkärissä että voivat tarkistaa että kaikki ok, tai ainakin tehdä jotain ettei vaavit vielä syntyisi.

Onko kenelläkään sellaisia oireita että rasituksesta alkaa alaselkään/pepun päälle sattua? Mahtaakohan tämä pahentua raskauden edetessä? Tukivyön kanssa liikun aikan kun olen jaloillani, mikä kyllä auttaa, mutta ei estä särkyä.
Nostan hattua ja korkealle niille jotka joutuu työssään päivitttäin seisomaan. Minä en pystyisi. Onneksi saan istua töissä ja tuon säryn saa aikaan se kun olen jaloillani n. 1,5-2 tuntia kerrallaan, eli koiran lenkitys ja kotona touhuaminen iltaisin.

Vielä omaa jupinaa; meni hermot tänään lapsen isään totaalisesti ja avauduin herralle aika sanaisasti. Koko syksyn olen kiukkuani pidätellyt ja on pysytty puheväleissä. Nyt herra ei ole viimeiseen kuukauteen edes vaivautunut kysymään että mikä vointi vaikka ollaankin tuona aikana useamman kerran nähty. Muutaman asian on luvannut myös hoitaa, mutta mitään ei vain kuulu. Muistuttanutkin olen, mutta ei silti mitään. Mm. lastenvaunut hän lupasi varastoida, mutta pöh, ei todella ole asia edennyt mihinkään. Itse ne jouduin raahaamaan talon vinttiin tuossa alkuviikosta samalla kun alaselkä vihoitteli. Apuaan ei tarjoa vaikka itse tähän tilanteeseen (raskaus) aikoinaan halusi. Ihme moukka ja juntti. Kaveripiirissä on miehiä jotka on tulleet isiksi 19-v ja 21-v ja hyvin ovat vastuunsa hoitaneet nuoresta iästään huolimatta. Tämä tuleva isä on 33-v eikä puhettakaan että ottaisi vastuuta.
Kiitos, helpotti hiukan ja anteeksi.

Lili 26+4
 
Hiphei, lääkärissä käyty =)

Vauvalla kaikki hyvin, pää alaspäin siellä köllötteli jo, mutta kyllä minusta tuntuu että pyörii kun hyrrä vielä ja kääntyilee. Ultra-anturista ei tykännyt yhtään ja sitä sitten potkiskeli koko ultrauksen ajan =) Painoarvio nyt 1317 g, vastasi täydellisesti viikkoja. Tämäkin lääkäri väläytteli poikalupausta, ei kehottanut kuitenkaan rahoja laittamaan likoon vielä. Äidilläkin oli paikat säpissä ja kohdunkaula ok. On niin helpottunut olo!!!!!!!!!

Lili78: Mulla on selvästi alaselkäkivut lisääntyneet raskauden myötä ja tuntuu sattuvan tietyt liikkeet tuonne pepun päällekin. Aamulla ei tunnu missään, mutta työpäivän jälkeen illalla joutuu vähän varovaisemmin liikkumaan ja muuttamaan asentoa. Mulla on just seisomatyö ja lisäksi vielä kumartelen ja kyykistelen päivän mittaan tosi paljon. Ihme että olen näin hyvin jaksanut!! Enää 6 viikkoa töitä jäljellä..

Enielle tsemppiä, toivottavasti helpottaa!!

Nyt on mulla lähtenyt vissiin huutonettailu käsistä, kun olin huutanut kaksi täysin samanlaista H&M:n pörröhaalaria! Jos ketä kiinnostaisi niin täältä lähtee nyt halvalla vauvalle "nallepuku" kokoa 56. =)=)

mamma ja Kirppu 28+1

 
kaneli84 kuulun kanssa niihin joilla tuntuu olevan koko ajan nälkä. Varsinkin iltaa kohti tuntuu, että mikään ei riitä. Puuroa on alaknut tehdä hirmusti mieli aina aamuisin ja sitä nyt sitten olen keittänyt.

Lili78 Mulla on kanssa tuota vaivaa, että rasituksessa lakaa tuonne pepun päälle sattumaan ja ristiselkään. Olen seisomatyössä mutta nyt ollut tuon vaivan takia saikulla enkä palaa töihin enää ennen äippäloman alkua. Kotonakaan en pysty mitään ihmeellistä tekemään kun alkaa jo sattumaan.

Omaa napaa, eilen alko sitten taas illalla verinen vuoto. Onneks on jo lakannut mutta kyllä taas säikäytti. Taitaa tulla kyllä jostain emättimen suulta haavasta mutta silti se laittaa miettimään vauvan vointia. Mutta kyllä eilen illalla ja tänään aamulla on taas potkuja tuntunut. Mua on alkanut pelottaa se, jos vauva syntyy ennenaikaisesti. Tarkoitan siis tosi paljon eli ennen joulukuuta. joulukuussa on kuitenkin jo niin iso että täällä maailmassa pärjää. Tehohoidossahan nytkin pärjäisi jo mutta en silti vielä haluaisi häntä tänne maailmaan. Onko muilla tällaisia pelkoja? Kaksosraskauksissa ehkä mutta teillä jotka odotatte yhtä? Toki toivon, että kaikki saamme vauvat masuissa pitää mahdollisimman kauan. Kyllä nuo Enien supparin aina saa omankin mielen matalaksi. Toivottavasti eivät vielä syntyisi.

Anteeksi pelkoni valitus.

vauva-10 + Muukalainen 24+4
 
Enie peukutukset täälläkin, että vauvat pysyy vielä mahassa!

Vauva-10 sama pelko on täälläkin. Jostain syystä mietin kovastikin sitä, että jos vauva syntyy jo reilusti etuajassa.. Mutta toisaalta, jos niin käy niin eihän sille sitten mitään mahda.. :/

Lili toivottavasti mies sitten viimeistään muuttaa käytöstään, kun vauva syntyy :hug:

|.) Herkillä olen ollut muutamat viime päivät.. Jopa BB:kin sai minut eilen itkemään :LOL: (Esan heltyminen slummilaisille, jos jotakuta kiinnostaa..) Lisäksi tänään olen lueskellut lokakuun Vauva-lehteä, jossa paljon odotukseen ja synnytykseen liittyviä asioita ja itku pääsi kun luin juttua kätilöistä ja siinä oli kerrottu heidän työpäivistään.. Itku ei siis päässyt niistä vauvakuvista vaan siitä kuvasta, kun kätilö vei syötävää synnytyksen jälkeen äidille ja tukihenkilöille :LOL: Ja heti sen jälkeen repesinkin sitten nauramaan, että miten oudot asiat saakin nyt kyyneleet valumaan :D

Lumi ja Lilliputti 27+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja piiuli82:
Enie häirintää taas =) nyt kun se työnantaja maksaa sen palkan 73päivältä ni montako päivää se kuluttaa viikossa?meneeks siit seittemän vaiko vähemmän?ei pysty muistamaan :/
Minullakin työnantaja maksaa palkan suurinpiirtein samalta ajalta, helpoin oli Kelan sivuilta katsoa laskurista että minne asti nuo päivät riittää. En kyllä osaa sanoa montako päivää lasketaan viikkoon, itse ymmärsin että vain arkipäivät!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Alkuperäinen kirjoittaja piiuli82:
Enie häirintää taas =) nyt kun se työnantaja maksaa sen palkan 73päivältä ni montako päivää se kuluttaa viikossa?meneeks siit seittemän vaiko vähemmän?ei pysty muistamaan :/
Minullakin työnantaja maksaa palkan suurinpiirtein samalta ajalta, helpoin oli Kelan sivuilta katsoa laskurista että minne asti nuo päivät riittää. En kyllä osaa sanoa montako päivää lasketaan viikkoon, itse ymmärsin että vain arkipäivät!
Mistä sä sieltä sellasen laskurin löysit???
No joo,löysinpä minäkin kun sain sivun alas asti selattua :ashamed:
 
Moikka! Tulin pitkästä aikaa merkkaamaan, että mukana vielä ollaan vaikka minusta ei olekaan kuulunut mitään pariin kuukauteen! :) On vaan ollut niin väsy koko ajan, ettei ole edes jaksanut kirjoitella mitään. Pitää nyt jossain välissä lukea läpi nämä lokakuun jutut ja kirjoitella sitten lisää :)
 
Enie: toivottavasti vaavit pysyis vielä tovin masussa :hug:
Tänään oli se kauan odotettu neuvola ja kaikki hyvin
verenpaineet 127/80
pissi puhdas
hb 142 (oon syöny rautaa tähän asti ja nyt sain kehotuksen et ottais vaan joka toinen päivä)
sf mitta 21cm
painoa tullu tähän asti 5kg
vaavin sykkeet 150
Kehotti vaan rohkeesti soittamaan neuvolaan jos siltä tuntuu..Mulla ollu paljon fiiliksiä ettei masuasukilla ois kaikki hyvin kun liikkuu niin vähän tai siis liikkeitä tuntuu vähän..
Onko kuinka monella istukka etuseinässä?Mulla on ja senkin takia liikkeet tuntuu heikosti tai ainakin niin luulen..Esikoisestakin oli etuseinässä istukka ja sillon rupesin liikkeitä tuntemaan vasta 22viikon jälkeen,nyt tästä toisesta liikkeet tuntu hiukan aikasemmin..
Sokeri testiin joudun minäkin..En odota sitä innolla ollenkaan...Täytyis vaan muistaa tilaa aika siihen..Huoh...
Kelan paperit sain ja niitä pitäs ruveta täyttelee..Ottaako kuinka moni sen pakkauksen? Meillä meinattiin ottaa tälle toisellekkin.. =)
Mutta nyt täytyy lähtä ruuan laittoon... :p
mude08+pikku2 23+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja piiuli82:
Enie häirintää taas =) nyt kun se työnantaja maksaa sen palkan 73päivältä ni montako päivää se kuluttaa viikossa?meneeks siit seittemän vaiko vähemmän?ei pysty muistamaan :/
Ainakin meidän työehtosopimuksissa ihan normi arki päivät eli sunnuntait ja arkipyhät pois.

Se laskuri on siinä samassa kun lasket omia äippä ja vanhempain raha kausia niin siinä sivun alalaidassa sitten.
Eli kun menet ja laitat sinne lasketun ajan ja vauvojen määrän niin se laskeen ne kaudet niin sen sivun alaosassa on lokero johon voi nuo päivät syöttää.
Sehän on lyhyempi jakso kuin kelan maksama jakso.

Meillä laittaakin mies tänään ruuan, eli toisin sanoen hakee pitsat töistä tullessa :LOL:
 
Unohdin soitella neuvolaan noista alaselän kivuista, vitsi... :/

Antakaas vinkkejä koska kannattaisi ottaa rautatabletti? Se pitäisi ottaa 2 ennen kuin käyttää maitotuotteita ja eikä 2 tuntia ennen tabletin ottamista saisi myöskään käyttää maitoa. Voisiko sen tabletin ottaa illalla kun menee nukkumaan??
 
pitäis pitäis..viijä nuo kelan paprut, mut ei kyl innostais ollenkaa 3:n tenavan kans kaupunkiin lähtee.
Rupes stressaa noi kaikki kelan hakemukset, verokortti ym. ei vaa jaksais ajatella tommosia!

Voisko joku hoitaa ne miun puolest :saint:
 

Yhteistyössä