***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Täällä myös huonosti nukuttu yö takana..Viime yönä ensimmäistä kertaa sattui häpyliitoksiin ja mahaan niin paljon etten voinut kunnolla edes kääntyä. :| Ja kyllä tuo kipuilu tuolla alhaalla jatkuu koko ajan. Mulla on tullut takaisin vanha vaiva nimittäin närästys :x Ja tuo närästys jatkuu koko ajan,renniestä ei paljon apua ole.

Patu on ruvennut liikkumaan vähemmän,kyllä liikkeitä siis tunnen mutta on pitempiä hiljaisia hetkiä. Varmaan tilanpuute vaikuttaa :) Keskiviikkona lääkäri kuulee mikä on tilanne kohdunsuulla.

Sannis ja patu rv 36+4
 
Huomenta!

Enien kuulumisia minäkin täällä katsomassa..jännäksi menee.

Voimia unettomille! Tosi stressaavaa kun ei saa nukkua...jos päikkäreitäkään ei saa nukuttua. Ite valvoi viime yönä kuumeisen lapsen kans mut onneksi nukahti uudelleen kun sain panadolilla kuumeen laskettua.

Sf-mitta mulla oli 31cm rv:lla 32, ei pieni masu täälläkään :D

s-a-j mullakin yöllä kädet puutuu ja turpoilee..Inhottavaa herätä kun nipistelee kauheesti :kieh:

Nyt poika huutaa siihen malliin et junarataa on mentävä rakentaa! :wave:

M&M 34+5
 
Huomenta!!

Eipä olla täälläkään paljoa nukuttu.. Pissalla piti ravata koko ajan ja supisteli välillä niin inhottavasti :| Aina kun vähänkin oli saamassa unenpäästä kiinni niin lonkkaan alko särkee ja piti alottaa se kääntymisprosessi..

s-a-j Mullakin sormet ihan turvoksissa yöllä, hyvä että nyrkkiin sai kättä.. ja puutuu myös :|

Toivottavasti sillä Eniellä on kaikki kunnossa..ja pienillä tietty kans =)

Nyt odottelen että äiti -tai mummo saapuis jo Helsinkiin :heart:

Pakkasta ja lunta -talvi, ihanaaaaaa :xmas:


iiris ja adhd pojutsu 34+5
 
Täälläkin Enien kuulumisia ootellaan =)

Ja yks uneton lisää, viime yönä taisin nukkua n. 4 tuntia yhteensä, kuuden maissa joutu siirtymää sohvalle torkkumaan kun ei vaan uni tule. ja joka paikka puutuu, ja illalla varsinkin pistelee ja kutittaa joka paikkaa. ei mukavaa.
Ihana ilma, ainakin niin kauan kun ei tarvi pihalle lähtä, taitaa olla aika kylmä. :p

Huomenna olis neuvolakäyntikin, painoa varmaan ainaki tullu rutkasti, en kotona viitti ees vaa'alle astua enää.

NiiZ ja Pallero 33+6 :heart:
 
Joo tosiaankin, toivottavasti Eniellä ja pikkuisilla on kaikki hyvin!

Tänne ei mitään uutta, tämän viikon jälkeen jäämme lomalle sekä minä että mies, ja siis tietenkin tyttö myös, eli koko perhe. :heart: Tällä viikolla siis lopputyön deadline perjantaina, sen jälkeen en aio ajatella opiskelua pitkään aikaan! (Paitsi no, lopputyöseminaarin verran huhtikuussa, mutta yritän nyt olla ajattelematta sitä...) Ensi viikolla sitten järjestämme joulua, leivomme pipareita jne. :heart:

Niin mulla supparit on aika lailla laantuneet, joten oon taas enemmän siirtynyt siihen oletukseen, että tuskin tämä masurakas ennen tammikuuta näyttäytyy. :D
 
cattie Oon tainnut joskus ottaa ohjeen pirkka.fi sivuilta. :) Se on sellainen kahvikakkutyylinen jossa taikinassa banaania ja kahvia. JA sitten päälle tulee kuorrutus jossa kahvia, tomusokeria ja kaakaota. Voin laittaa sulle yv:näkin ohjeen jos haluat. :)

väpä Ihania uutisia. :heart:

:hug: unettomuudesta kärsiville. Mullakin oli yksi viikko sellaissta aikaa, mutta nyt taas uni maittaa.

Tänään neuvolapäivä. Kävin eilen illalla vaakalla ja meinasin pyörtyä. Turvotusta vissiin sit enempi ku laki sallii. Kattoo mitä se neuvolavaaka näyttää iltapäivällä.

Ulkona kivasti lunta ja pakkasta. Jospa kävisi noi joulukortit heittää laatikkoon.

millis ja liinu 37+0 POKS
 
Pakkasta täälläkin! Koiraa ei voi lenkille viedä, kun tassut paleltuu mutta kyllä tekisi itseni mieli kävelylle. Ehkä sitten kampaajan jälkeen.

Ei mitään uutta. Sairaalakassia pakkailin tossa aamusta, kohtahan tässä pyörähtää jo 39. viikko käyntiin. Kävin lainaamassa kirjastosta pari synnytykseen valmentavaa kirjaa ja niitä oon nyt sitten lukenut. Ehkä vähän mieli rauhoittunut senkin suhteen, eikä se enää tunnu niin kaamean pelottavalta.

Liikkeet ehkä vähentyneet täälläkin. Eilen sai tosin mies oikein kunnolla monoa poskeen kun piti päätään masua vasten =) Ehkä Kirppu protestoi kun sai vähän aiemmin todistaa vielä näilläkin viikoilla vanhempien sänkytouhuja :LOL:

Eilen haettiin vaunut kotiin, näin minäkin ne nyt ensimmäistä kertaa. Oikein näppäriltä vaikuttivat. Meinasin, että pitäisikö ruveta koiran kanssa niitä nyt koekäyttämään: koira vaunuihin ja menoksi. Ei paleltuisi sitten senkään tassut ja saisi raitista ilmaa. Välillä nostaisi pissalle maahan!

Sf-mitasta: Mulla taisi olla viimeksi 33, viikkoja silloin 36+0. Ja painoarvio laskettuna aikana vauvalla on 3,7 kg. Sf-mitta meni koko alku- ja keskiraskauden yläkäyrillä, jopa ylikin mutta on nyt tullut roimasti alaspäin.

mamma ja Kirppu 37+5
 
Ihana pakkasilma ulkona!! :heart: Tahtoo ulos paleltumaan! :D

Täällä on nyt onneksi hyvin nukuttu yö (tällä kertaa) takana! Pakko oli katsoa kaikki Kumman kaa-sarjan jaksot viikonloppuna ja tuli siis valvottua vähän pidempään kuin normaalisti =) Ehkä se on auttanut siihen ettei sitten kahden/kolmen maissa herää täysin virkeänä niin kuin monesti nyt käy.

Millis1981 laitatko minullekin tuon ohjeen? :wave: Kuulosti sen verran hyvältä :p Nyt en vielä herkkuja pysty syömään raskausdiabeteksen takia, joten kunhan synnytys on ohi niin alkaa täälläkin pieni herkuttelu =)

Paino oli noussut yhtäkkiä päivässä 1,6 kiloa, taitaa olla turvotusta suolaisen ruuan takia.. Pitäisi vaan saada vähän laskemaan kun huomenna on neuvola :D Noo, toivottavasti laskee huomiseen mennessä edes vähän. Kädet minullakin turpoaa, oikeastaan muuten en ole huomannut sitä, mutta käsien puristaminen nyrkkiin koskee ja on vaikeaa (tätä on ollut varmaan jo pari kuukautta).

Lumi ja Lilliputti 37+0 POKS!!


 
Puutumiset Täällä ainakin on ihan hirveesti noita puutumisia. Just huomannu et käsi puutuyu ja sit jossain kun kävelee ni oikean puolen reisi puutuu aina samasta kohdasta. Tuntuu aika veikeeltä.

Täällä ei oo sitten yhtään mitään edelleenkään. Muutama pieni vattan kiristys on ollu. mutta siinä kaikki. Muuten kyllä alapää tuntuu putoovan lattialle ja sattuu ihan järkyttävästi kun kylkeekin kääntää.. Mutta eipä noilla synnytetä :D

pippur1 ja masumuru 38+4 (TJ kymppi)
 
Talvista maanantaita mammat!

Tänä aamuna olikin jo ihan kunnon pakkanen, mittari näytti aamulla -15 astetta ja lumi "narskuu" kengän pohjissa! :xmas:

Minua kiinnostaisi kysyä teiltä näin viikon alkuun IsyyslomaG: miten pitkiä isyyslomia teillä aiotaan pitää heti vauvan synnyttyä? Me ajateltiin 2 vkoa, mutta toisaalta ois kiva varmaan samantien olla kolmekin viikkoa.. Mites teillä?

Mulla on sf-mitat heitelleet ihan mittaajan mukaan, en oikein jaksa uskoa siihen :). Muistaakseni joskus rv28 paikkeilla sf oli 30 ja nyt sitten eri mittaaja rv33 ja sf oli 28... Huomenna olis lääkärineuvola (34+2), jossa ultrataan ja lääkäri arvioi synnytystapaakin jo. Mielenkiintoista nähdä poju vielä kerran ja saada tarkempaa tietoa mm. koosta ja painosta.

Puutumista ja turvotusta on tosiaan eri puolilla kroppaa, erityisesti sormissa. Sormukset otin jo varuilta pois kokonaan viime viikolla, kun kuulema joiltakin on jouduttu leikkaamaan sormukset sormista, koska turvotus on tullut niin yhtäkkiä, ettei ole millään muulla keinolla enää lähteneet pois. :whistle:

Unettomuutta on mullakin. Heräsin viime yönä monta kertaa maatessani vasemmalla kyljellä: poju taputteli käsillään patjaa mun vatsan läpi... sitä kesti niin kauan, kunnes käänsin toiselle kyljelle. :) Ilmeisesti ei tykännyt meikäläisen asennosta :D

Enieltä odottelen minäkin kovasti kuulumisia :)

Väpälle :hug:

kevätesikoinen ja poju 34+1
 
Millis1981
LAITATKO MULLE TUON OHJEEN MYÖS?! :heart: =)
kiitos

Täällä ollut puutumisia jo tosiaan kk verran, silloin kun sitä turvotusta alko kerään.
KOKEILKAA: rannesuojia, mitkä esim. rullaluistelu tai vastaavat, yöks käteen, auttaa siihen että sormet ja kädet puutuu vähemmän. Anto taysissa tällaisen ohjeen mulle! HELPOTTAA!! silloin ranteen hermokanava on suorassa ja ei koukussa kun ranne yöllä yleensä taittuneenaeteen tai taakse! =) :heart: toivottavasti ymmärsitte?!

Tammikuun4 ja meloja 37+1 (tj19)
 
Tänään poksuu 36+0 !!

Puutuminen Mulla puutuu jalat nyt tosi herkästi, esimerkiksi jos löhöilen sohvalla jotenkin väärässä asennossa niin kohta on koko toinen jalka tunnoton.

(.) Eilisen supisteli ihan kivasti ja taas heräsin yöllä mielettömään mahakipuun. Se oli sellaista mahakipua, joka tuli aina vähäksi aikaa ja sitten meni pois... Mitähän lie, toissayönä sama juttu. Liittyyköhän supisteluihin?
Täällä pakkasta -22 astetta!! Lämmitän takkaa villasukat jalassa... Ja huomasin, että munhan täytyy tareta käydä tänään isommin kaupassa ja pitäs tulevalle vauvalle (ja nykyisellekkin) ostaa uusi hoitoalusta! Vanha on jo niin törkysen näkönen. Ei vaan jaksais lähtä ajamaan reiluja 30 km suuntaansa, kun aamulla jo kavin viemässä miehen töihin...

Tica & Veeruli 36+0
 
Jos tuo banaanimokkakakku kuulostaa teistä hyvältä, niin voin lämpimästi suositella myös kahvikissan banaanileivoksia, joiden ohjeen luin joskus vuonna 2000 jostain Kodin Kuvalehdestä tms. Tuolta blogista (ei siis oo mun blogi todellakaan)löytyy ohje
http://riikka-t.vuodatus.net/blog/415410
Ne on todella hyviä, mitä ei oo vaikea uskoa, jos katsoo, mikä määrä siihen tulee rasvaa ja sokeria...
:D
 
Hyi ett on kylmä!! Muistanukkaan miten kylmä tää talo pakkasilla on.

Mulla sattuu häpyluuhun pystyssä ollessa, uus vaiva, ja lonkkiin sattuu. Mä oon niin täynnä tätä raskautta :headwall:

Kylläpäs Enie pitää meitä jännityksessä, toivottavasti kaikki kunnossa!

Isäntä palaa tänään esikoisen kanssa reissusta, tulee taas arki. Nyt kun ei ole tarvinnut kelloakaan laittaa aamulla soimaan. Nukuinkin tänään puol kymmeneen, ihme et pojat leikki huoneessaan niin pitkään hermostumatta ku laiska äiti ei nouse :whistle:

mulish ja hippula 33+2
 
Tässäpä ihan näin tää ohje. Löysin sen. http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/resepti/?id=4205&rname=banaani-mokkakakku

lily... Oon vissiin joskus ottanut kahvikissan ohjeita. Toi banaanileivos kuulostaa niin hyvälle kanssa. Nam.

Nyt neuvolaan...
 
Zuh
Hmm.. pitäisiköhän aktivoitua kun on lukematta 30 sivua tekstiä?!?!? Tuntuu vain että on niin julmetusti tekemistä ja niin vähän energiaa tehdä mitään :D

Eniekö on jo tositoimissa?!?

Muutaman sivun tuossa lukaisin ja kyllä me aletaan olla aika vaivaista porukkaa :D Kolottaa, turvottaa ja ei nukuta, kaikenlisäksi vielä vaan lihotaan ja lihotaan, khehe! On tämä raskaana olo vaan niin HEHKEETÄ! Itselläni ei onneksi ole vielä turvotusta ilmennyt, närästyksen kanssa taistelen sitäkin kiivaammin, yöt sujuvat vaihtelevasti.

Ei tänne siis ihmeempiä, joulua puuhaillessa ja odotellessa!

~Zuh & Naatti 33+3
 
Kirpeetä pakkaspäivää vaan leidit!

Puutumista: kyllä!!!! Ranteesta alkaa ja joka yö herään kun kolme sormea ovat aivan tunnottomat. oikea käsi on pahempi puutumaan kuin vasen.

Turvotusta: kyllä!!!! Sormet ja nilkat ja pohkeet.. Ja tuntuu että jopa huulet ja nenäkin ovat turvonneet! :eek:

Unettomuutta: kyllä!!!! Herään monta kertaa yössä. Jo senkin takia että asennon vaihtaminen on niin työlästä ja kipeetä! :( liitoskivut ovat jotain ihan hirveetä!!!!

Ja masu on ollut ihan ihmeesti kippee.. :(

Sf-mitasta: neuvolassa viikoilla 33+5 31cm.. suunnilleen keskikäyrällä

Neuvolassa käyty..

Paino +500g/vko yht 14 kg :ashamed: :xmas: |O
turvotus +
pissassa sokerit +
verenpaineet 128/85.. pitää alkaa mittailla kotona kun tähän yhdistyy päänsärky. Ja kun minulla on ollut aina ne niin alhaiset.
hemppa:115

 
Millis: Kiitos ohjeesta :flower: täytyy laittaa kauppalistaan aineet ja leipoo vaikka juurikin vieraiden varalle pakkaseen.

Ja tuo kahvikissan ohje kans kuulostaa herkulliselle.. täytyy siis testailla, mutta eikös se vaan ole hyvä että varautuu ajoissa sitten tulevia vieraita varten :p

Puutumista, kyllä vaan täälläkin :(

-c- 36+3
 

Yhteistyössä